Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

25 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τον Καρκίνο του Μαστού

Καθημερινά δεκάδες άνδρες κοιτάζουν το στήθος σας. 
Ισχύει το ίδιο για εσάς και το μαστολόγο σας;



Η 25η Οκτωβρίου είναι αφιερωμένη στην πρόληψη, την ευαισθητοποίηση και την σωστή ενημέρωση κατά του Καρκίνου του Μαστού 

Ο καρκίνος του μαστού αποτελεί την συχνότερη μορφή κακοήθειας σε γυναίκες στην εποχή μας. Έχει βρεθεί ότι στο Δυτικό κόσμο, περίπου μια στις οκτώ γυναίκες θα νοσήσει από κάποια μορφή κακοήθειας του μαστού στη ζωή της.

Ωστόσο, με τις σύγχρονες θεραπευτικές μεθόδους, η μεγάλη πλειοψηφία των γυναικών αυτών θα ξεπεράσει τελείως το πρόβλημα τους, επιστρέφοντας σε μια απόλυτα φυσιολογική ζωή.

Στα αρχικά στάδια, ο καρκίνος του μαστού δεν παρουσιάζει σημάδια ή συμπτώματα. Τονίζεται ότι ο καρκίνος του μαστού, σε αρχικά τουλάχιστον στάδια, δεν προκαλεί πόνο.

Αργότερα μπορεί να εμφανιστεί ένα ψηλαφητό μόρφωμα στον μαστό ή διόγκωση των μασχαλιαίων λεμφαδένων. Ακόμα, μπορεί να εμφανιστεί αλλαγή στο χρώμα του δέρματος ή καθήλωση του δέρματος ή της θηλής του μαστού (εισολκή θηλής).

Αν η γυναίκα δεν δώσει σημασία στα παραπάνω αναφερθέντα συμπτώματα τότε μπορεί να εμφανίσει σημάδια προχωρημένης νόσου, όπως θερμό και ερυθρό μαστό (φλεγμονώδης καρκίνος), πόνους στα οστά, μεγάλη διόγκωση (block) λεμφαδένων στη μασχάλη κ.α.

 Ο καρκίνος του μαστού είναι ιάσιμος αν εντοπιστεί νωρίς. Μην επαναπαύεστε μόνο στη τύχη.

Γι’ αυτό και η ενημέρωση  και η πρόληψη είναι απαραίτητη...

Πρόληψη

Η πρόληψη του καρκίνου του μαστού περιλαμβάνει:

α. Την αυτοεξέταση του μαστού από την ίδια την γυναίκα

β. Την κλινική εξέταση του μαστού από τον γιατρό

γ. Τη μαστογραφία και τις άλλες απεικονιστικές εξετάσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Μαστού έχει σκοπό να υπενθυμίζει σε όλους πως ο καρκίνος του μαστού μπορεί να ιαθεί και πως ανά τακτά χρονικά διαστήματα πρέπει να γίνονται οι απαραίτητες εξετάσεις.

 

Το οφείλουμε στον εαυτό μας…

 

Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2021

Η ιστορία του ρατσισμού στην Ελλάδα

 Η ελληνική αστυνομία τροφοδοτεί συστηματικά τον ρατσισμό. Αυτό αποδεικνύει η συνεχής αναφορά στην φυλετική ή άλλη καταγωγή συλληφθέντων για παραβατικές συμπεριφορές. Ποια άραγε είναι η ανάγκη και σε τι εξυπηρετεί η αναφορά της αστυνομίας ότι ο 16χρονος που μέλη της σκότωσαν στο Πέραμα χθες, ήταν Ρομά; Μήπως κατ’ αυτό τον τρόπο ήθελαν να υποδηλώσουν και να αποδώσουν γενικά παραβατικά χαρακτηριστικά στους Ρομά, δικαιολογώντας έτσι το φόνο! Το ίδιο κάνει η αστυνομία και όταν ανακοινώνει παραβατικές συμπεριφορές, κάνοντας πάντα τη διάκριση μεταξύ ημεδαπών και αλλοδαπών παραβατών. Σε τι χρησιμεύει άραγε η διάκριση αυτή; Ίσως για να ενισχύει τα ρατσιστικά στερεότυπα…

Γιώργος Χ. Παπασωτηρίου


[ ARTI news / Ελλάδα / 02.11.19 ]



Είναι γνωστό το πογκρόμ του 1916 εναντίον των προσφύγων, που κατέφευγαν στην Ελλάδα για να γλιτώσουν από τη γενοκτονία των Τούρκων, αλλά και εναντίον των Ελλήνων των νέο-απελευθερωμένων περιοχών, όπως η Κρήτη. Η εγχώρια Κου Κλουξ Κλαν της εποχής εκείνης ήταν οι περίφημοι «Επίστρατοι». Οι παρακρατικοί αυτοί εκτέλεσαν μεταξύ 19 και 23 Νοεμβρίου του ίδιου χρόνου 20 πρόσφυγες κοντά στο φθισιατρείο «Σωτηρία» με την δήθεν κατηγορία της κατασκοπείας υπέρ των αγγλογάλλων. Η τότε κυβέρνηση είχε δημιουργήσει στρατόπεδο προσφύγων στη Σούδα κατά το ανάλογο των σημερινών «κέντρων φιλοξενίας μεταναστών». Οι έγκλειστοι, που μεταφέρονταν από την Αθήνα, πέθαιναν κατά δεκάδες από διάφορες ασθένειες και πείνα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το κεντρικό σύνθημα του συλλαλητηρίου του 1923 στους στύλους του Ολυμπίου Διός ήταν «Φωτιά στους τουρκόσπορους πρόσφυγες» και αφορούσε τους τραγικούς μικρασιάτες. Ο Γεώργιος Βλάχος, μάλιστα, τους χαρακτήρισε «προσφυγική αγέλη». Ομοίως απεχθής ήταν και η πρόταση του Ν. Κρανιωτάκη, εκδότη του «Πρωινού Τύπου», που ζητούσε εν έτει 1933 να επιβληθεί στους πρόσφυγες να φορούν κίτρινο περιβραχιόνιο(ανάλογο αυτού που φόρεσαν οι ναζί στους Εβραίους) ώστε να τους αποφεύγουν οι γηγενείς! Ακόμη και τα εργατικά σωματεία ήταν εναντίον των μεταναστών. Έτσι, το 1914 το Εργατικό Κέντρο Αθηνών με ψήφισμά του απευθυνόταν σε όλα τα εργατικά σωματεία της Ελλάδας, και ζητούσε «να μην επιτρέπηται εις τους πρόσφυγας να εργάζονται εις τας εργασίας εντοπίων εργατών…»! …

…η σύγκρουση με τους μετανάστες(εμφύλιος των «κάτω») είναι μία αρχαία μέθοδος για να μετατίθεται η σύγκρουση από την πρωταρχική αιτία της στη δευτερεύουσα. Η νομιμοποιητική βάση του «κοινωνικού πολέμου» είναι ότι για όλα φταίνε οι μετανάστες, αυτοί που μας παίρνουν τις… δουλειές. Στην πραγματικότητα, το σύστημα χρησιμοποιεί τους μετανάστες σαν εξιλαστήριο θύμα, σαν ένα αποδιοπομπαίο τράγο για να κρύψει τη χρεοκοπία του… έχουμε μία αντιμετώπιση κατά το ανάλογο των ΗΠΑ. Εκεί η κυρίαρχη ελίτ, οι περίφημοι ληστοβαρώνοι –βιομήχανοι και τραπεζίτες- που δρούσαν στη βάση της «νόμιμης παρανομίας», αφού χρησιμοποίησαν τη Μαφία για να τσακίσουν τις απεργίες των εργατών και να διαλύσουν τα συνδικάτα με τις «ραπτομηχανές Σικάγου»(όπως έλεγαν τα αυτόματα όπλα των μαφιόζων), στη συνέχεια στράφηκαν εναντίον της. Αυτό επεδίωξαν και στο Πέραμα κάποιοι εγχώριοι εφοπλιστές μέσω της ΧΑ… Στην Αμερική οι «νόμιμοι» ληστοβαρώνοι έβαλαν στο μάτι την επικερδέστατη αγορά της Μαφίας. Στην Ελλάδα, όπου η ΧΑ έχει μικτά χαρακτηριστικά(Μαφίας και Κου Κλουξ Κλαν) οι λόγοι είναι πρωτευόντως πολιτικοί. Και στις δύο χώρες οι θεσμοί(αστυνομία, πολιτοφυλακή, θρησκευτικές οργανώσεις) συνδέονται ως συγκοινωνούντα δοχεία με τις παρακρατικές οργανώσεις. Αλλά, όπως στις ΗΠΑ η Μαφία και η ΚουΚλουξΚλαν απορροφήθηκε από το σύστημα, έτσι θα συμβεί και στην Ελλάδα. Ενίοτε δε και ανάλογα με τις συνθήκες το «φασιστικό» φαινόμενο θα αφήνεται να εκδηλωθεί, αποκτώντας ξανά τα αυτόνομα και τρομοκρατικά χαρακτηριστικά του έτσι ώστε να αποτρέπει την αγανάκτηση του πληθυσμού να κινείται προς μία πραγματικά αντισυστημική κατεύθυνση. Όταν, όμως, θα τείνει να τεθεί εκτός ελέγχου, θα χτυπιέται στο κεφάλι. Τότε η κυρίαρχη τάξη θα παρουσιάζεται με το δήθεν αντιφασιστικό προσωπείο της, «ξεπλένοντας» τη φασιστική πρακτική της(ανεργία, εξαθλίωση, στέρηση ανθρώπινων δικαιωμάτων)…

Πηγή gpapaso.blogspot.com(1 Οκτωβρίου 2013)

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021

Σκληρά (απόβλητα) και μαλακά (στρωσίδια)

 


Η δουλειά στη γη είναι δύσκολη. Όταν όμως η γη δουλεύεται, χορταίνει την πείνα των ανθρώπων και των (άγριων και ήμερων) ζώων και προσφέρει απόλαυση με τους καρπούς της. Δίνει τροφή και ζωή. Πίνει όσο νερό χρειάζεται γι’ αυτή τη δουλειά και αφήνει τη ζωή να κυλήσει. Αυτό είναι η «βιοποικιλότητα», για την οποία όλοι κόπτονται σήμερα. Επιπλέον, αφήνει πίσω της αριστουργήματα τέχνης, τεχνικής και μόχθου των ανθρώπων που τη δουλεύουν, γενιές ολόκληρες. Οι «σημερινοί άνθρωποι» απολαμβάνουμε Μνημεία, έργα της φύσης και των ανθρώπων. Το ίδιο δικαίωμα έχουν και οι επόμενες γενιές. Αυτό είναι πολιτισμός, χωρίς εισαγωγικά.

Όταν η γη γίνεται εμπόρευμα και χτίζεται για «οικισμούς παραδοσιακών κατοικιών», για «βίλες» και για «εξοχικά», που θυμίζουν το «οπουδήποτε αλλού» «έξω από ’δώ» (χωρίς αιδώ), τότε γίνεται οριστικά στέρφα. Δεν γεννάει πια τίποτα. Οι άνθρωποι αναζητούν τροφή στα μαγαζιά (κοιτάζοντας πρώτα το πορτοφόλι τους) και η εθνική οικονομία χρεώνεται όγκους εισαγωγών. Τα Μνημεία καταστρέφονται. Τα άγρια ζωντανά χάνονται. Τα χέρια των ανθρώπων μένουν αχαμνά. Κι όταν δεν έχουν να κάνουν τίποτα τα χέρια, στο τέλος και το μυαλό γίνεται κουρκούτι. Κανένα εμβόλιο δεν μπορεί να μας σώσει απ’ αυτόν τον ιό.

Τον τελευταίο καιρό στην Τήνο σημειώθηκε έκρηξη στη ζήτηση (και στις τιμές) ακινήτων και σε οικοδομικές εργασίες εκτός των παλαιών οικισμών και προκάλεσε αλυσιδωτή ανάγκη για μονάδες συγκέντρωσης και επεξεργασίας στερεών αποβλήτων. Κάποιοι συνωστίζονται και διαγκωνίζονται ποιος θα προλάβει: «Τώρα θα φάμε και θα πιούμε», λένε, «αύριο δεν θα έχει ψωμί». Και ανταγωνίζονται ποιος θα στήσει πιο γρήγορα και πιο φτηνά τέτοια μονάδα, για να μαζεύει περισσότερα ή πιο «σκληρά» απόβλητα, για τα οποία πληρώνουν περισσότερα για να τα ξεφορτωθούν. Στη γλώσσα μας, «αρπαχτικά» και «αρπαχτή» φυτρώνουν από την ίδια ρίζα.

Έχουν δίκιο στην εκτίμησή τους για το «αύριο». Σε λίγα χρόνια, το νησί θα έχει ξεπεράσει τα όρια της φυσικής αντοχής του. Τότε θα απαγορευτούν όλα. Κάποιοι, λίγοι, θα έχουν αποκομίσει κέρδη. Η Τήνος, όμως, θα έχει χάσει τον πλούτο της: βράχους, ξερολιθιές, σταυλάκια και ένα σωρό ακόμη ανθρώπων και φύσης έργα. Θα έχει βγάλει μόνιμη αναφυλαξία από εξοχικές κατοικίες και θα μείνει σημαδεμένη από μαύρες ουλές, στις θέσεις επεξεργασίας «σκληρών αποβλήτων». Εκεί δεν θα φυτρώνει τίποτα. Ούτε φλισκούνι, ούτε άγρια μέντα, ούτε θυμάρι, ούτε ρείκι. Από «γνωστό νησί των Κυκλάδων», θα έχει γίνει «αστικό προάστιο». Στη γερμανική κατοχή, στη δεκαετία του 1940, πέθαιναν κυρίως άνθρωποι των πόλεων (ακόμη και στα αστικά προάστια). Οι εξαρτημένοι για την τροφή τους και για την ενέργεια. Σήμερα, η εξάρτηση είναι σχεδόν απόλυτη και ριζική και οι συνθήκες μιας άλλου είδους κατοχής δεν είναι μακριά.

Και όλ’ αυτά γίνονται «βάσει νόμων» και «με άδειες» των «αρμόδιων Υπηρεσιών». Αλλά τα χωριά και οι κοινωνίες τους δεν έχουν ψηφίσει κανέναν νόμο και δεν έχουν δώσει καμία άδεια. Ή, μήπως έδωσαν και δεν κατάλαβε κανείς τίποτα; Μήπως μας έπιασαν στο ύπνο κάποιοι επιτήδειοι; Το παθαίνουν συχνά οι αθώοι. Αλλά, όταν ξυπνούν, έχουν να διαλέξουν: Θα γυρίσουν από το άλλο πλευρό για να συνεχίσουν τον ύπνο τους σε μαλακά στρωσίδια ή θα πεταχτούν στο πόδι και θα βάλουν τις φωνές και όλες τους τις δυνάμεις για να σταματήσουν το κακό;


17.10.2021
Απόστολος Σοφιαλίδης
Δικηγόρος Θεσσαλονίκης

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021

Κοινό Τηνίων -Δελτίο Τύπου για την επεισοδιακή συνεδρίαση του ΔΣ Δήμου Τήνου (29/9/21)




 

 Στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Τήνου, της 29ης Σεπτέμβρη, ο δημοτικός σύμβουλος της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης “Κοινό Τηνίων” Βαγγέλης Μπακτής τοποθετήθηκε προ ημερησίας διάταξης, λέγοντας:

«Σήμερα κλείνουμε τρεισήμισι μήνες από την τελευταία φορά που ως δημοτικοί σύμβουλοι, είχαμε την ευκαιρία να εκφράσουμε και να συζητήσουμε θεσμικά τις απόψεις μας σε συνεδρίαση. Τρεισήμισι μήνες κατά τους οποίους το νησί φιλοξένησε πλήθος επισκεπτών και αντιμετώπισε πλήθος προβλημάτων. Τρεισήμισι μήνες κατά τους οποίους η λειτουργικότητα των ίδιων των υπηρεσιών του Δήμου, εξανεμίζεται. Τρεισήμισι μήνες κατά τους οποίους ο πολύχρονος αγώνας των Τηνιακών κατά των ανεμογεννητριών, πέρασε ίσως, τις πιο κρίσιμες στιγμές του μέχρι σήμερα. Τρεισήμισι μήνες κατά τους οποίους το νησί και ο κόσμος του, έφτασε στα όριά του.

Στο διάστημα αυτό, η Δημοτική Αρχή κρύβεται και απαξιώνει επανειλημμένα τον θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου, ακολουθώντας πιστά την γραμμή της κυβέρνησης που την στηρίζει. Καλέστηκαν δύο μονοθεματικές και προπάντων δια περιφοράς συνεδριάσεις, ίσα – ίσα για να μην παραβιαστεί τυπικά ο κανονισμός, ουσιαστικά όμως καταργώντας, όχι μόνο τον κανονισμό αλλά και κάθε έννοια δημοκρατικής διαχείρισης του Δήμου. Αποκορύφωμα, μία συνεδρίαση φάντασμα περί ανακήρυξης της κ. Σακελαροπούλου σε επίτιμη δημότισσα, η οποία καλέστηκε αλλά τελικά ακυρώθηκε, ενώ το σχετικό επείγον τηλεφώνημα που προηγήθηκε της πρόσκλησης, είναι ενδεικτικό της αντίληψης του προεδρείου για το Δημοτικό Συμβούλιο. “Αν σκοπεύετε να καταψηφίσετε την πρόταση μας, να μην συμμετέχετε καθόλου στην συνεδρίαση”, μας συμβούλεψε, σε μια προσπάθεια να αποκρύψει τυχόν αποκλίσεις από το “λιβάνισμα” της Προέδρου της Δημοκρατίας.

Αντίστοιχη απαξιωτική στάση επέδειξε ο Δήμαρχος απέναντι στους πολίτες της Τήνου που διαμαρτυρήθηκαν για την τουλάχιστον παθητική του στάση απέναντι στις τελευταίες εξελίξεις με τις ανεμογεννήτριες. Πριν την έκδοση των πρώτων αδειών, τους αγνόησε επιδεικτικά. Στην συνέχεια, και με τα μισά εξαρτήματα να έχουν ήδη μεταφερθεί στο βουνό, συναντήθηκε μαζί τους, εξαπατώντας τους, κατά δημόσια δήλωση των ίδιων. Δεν απάντησε ποτέ σε ιεραρχική προσφυγή μας, στην οποία συμμετείχε και σύλλογος των Υστερνίων, απορρίπτοντας την σιωπηρά, προβαίνοντας αποκλειστικά στην έκδοση γενικόλογων και αποπροσανατολιστικών δελτίων τύπου, την ώρα που ο κόσμος έβλεπε τα φορτηγά να πηγαινοέρχονται, φορτωμένα με την καταστροφή.

Τα αναπάντητα ερωτήματα είναι πολλά. Ποιος έδωσε εντολή στον εργολάβο του έργου της Ζωδεμένης να σταματήσει τις εργασίες για να περάσουν οι μεταφορικές των ανεμογεννητριών; Ποιος διαδίδει εδώ και καιρό ότι ο αγώνας μας είναι ανώφελος, άποψη που υποστήριξε δημόσια και ο κ. Σώχος, στην χθεσινή μαζική συνέλευση των τηνιακών της Αθήνας; Γιατί ο Δήμος δεν συμμετείχε στην ένσταση πολιτών και συλλόγων κατά των νέων αδειών για ανεμογεννήτριες 145 μέτρων στην Έξω Μεριά;

Ερχόμαστε λοιπόν σήμερα, σε ώρα εργάσιμη ώστε να μας ακούσουν όσο το δυνατόν λιγότεροι πολίτες, να συζητήσουμε για θέματα κυρίως διαδικαστικά, ενώ απουσιάζουν εντελώς θέματα τεράστιας σημασίας όπως:

1. Η άκρατη μαζικοποίηση του τουρισμού και η “Μυκονοποίηση” της Τήνου

2. Η δυσλειτουργία του βιολογικού της Χώρας

3. Η λειψυδρία και οι διακοπές στο δίκτυο ύδρευσης κατά την τουριστική περίοδο

4. Η διαχείριση των λυμάτων στα χωριά, στο λιμάνι του Πανόρμου μετά από χρόνια, εμφανίστηκαν λύματα αποχετεύσεων

5. Η γενική κατάρρευση των υποδομών του νησιού υπό το βάρος του πλήθους των επισκεπτών

6. Η διάλυση της τεχνικής υπηρεσίας και η μεταφορά της πολεοδομίας στην Σύρο

7. Η αντιμετώπιση του προβλήματος των ανεπιτήρητων ζώων

8. Ο αγώνας των Τηνιακών ενάντια στις ανεμογεννήτριες, η αστυνομική βία, οι τραυματισμοί, και η στάση του Δήμου στις τελευταίες εξελίξεις

Πρόκειται για ξεκάθαρη κοροϊδία, απέναντι στους δημοτικούς συμβούλους του συνόλου της αντιπολίτευσης αλλά και απέναντι στους πολίτες. Είναι κοροϊδία, να ζητάμε επανειλημμένα συνεδρίαση για το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών και να την αποφεύγετε λέγοντας ότι αυτό είναι πλέον θέμα ΦΟΔΣΑ ενώ σήμερα φέρνετε σχετικό θέμα για ενοικίαση οικοπέδου που θα πληρώνεται από τον Δήμο! Είναι κοροϊδία, να ζητάμε πάνω από χρόνο συνάντηση με τους βουλευτές για τις ανεμογεννήτριες και να μας απαντάτε ότι το προσπαθείτε. Ίσως όταν το νησί γεμίσει με ανεμογεννήτριες, να καταφέρετε να βρείτε τους βουλευτές και να τους πείσετε να συναντηθούν μαζί μας.

Αυτές οι πρακτικές δεν μπορούν πλέον να γίνονται ανεκτές. Σήμερα αποχωρούμε από την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο το έχετε καταντήσει διακοσμητικό, καταγγέλλοντας δημόσια την δημοτική αρχή για απαξίωση του θεσμού και για κατάργηση κάθε έννοιας δημοκρατίας στην διοίκηση του Δήμου.

Καλούμε όλους όσους μας ακούνε να αναλάβουν τις ευθύνες τους σαν ενεργοί πολίτες, να σταματήσουν με κάθε τρόπο αυτόν τον κατήφορο και να υπερασπιστούν την δημοκρατία.

Όσο οι πολίτες παραμένουν ανενεργοί, οι εξουσίες πάντοτε θα αυθαιρετούν».

Μετά από αυτή την τοποθέτηση, ο δήμαρχος Τήνου, εξεμάνη και με πλήθος προσβλητικών χαρακτηρισμών και κατηγοριών, επιχείρησε να απαντήσει στον δημοτικό σύμβουλο και στο «Κοινό Τηνίων».

Κύριε δήμαρχε,

Ειλικρινά, ακούγοντας σας, δεν ξέρουμε τι περισσότερο θα υποστήριζε ο νομικός εκπρόσωπος της εταιρίας εγκατάστασης των ανεμογεννητριών.

Προσπαθήσατε σε πολλές αποστροφές του λόγου σας, να επικαλεστείτε την αυθεντία σας, ως προς τις νομικές σας γνώσεις. Σίγουρα λοιπόν, θα γνωρίζετε ότι αυτά για τα οποία μας κατηγορήσατε, πρέπει να μπορείτε και να τα αποδείξετε.

Ως εδώ με την λάσπη.

Ως εδώ με την σημαιοστολισμένη αδιαφορία για τον τόπο μας.