Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

Κοινό Τηνίων: Έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ για το Π.Ι.Ι.Ε.Τ. 12/10/2014

12 Οκτώβρη 2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σήμερα Κυριακή 12 Οκτώβρη 2014 πραγματοποιήθηκε πολύωρη έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου κατά πολλούς ιστορική, με μοναδικό θέμα τέσσερα άρθρα του ν. 4301/2014 που αφορούν την Τήνο. Περιληπτικά, πρόκειται για τα:

·         Άρθρο 13 σχετικά με την αναγνώριση νομικής υπόστασης της Καθολικής Εκκλησίας στην Ελλάδα και άλλων Εκκλησιών
·         Άρθρο 50 το οποίο αφορά την συμμετοχή του προέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και εγχώριου μητροπολίτη στην εισηγητική επιτροπή για την επιλογή διευθυντή και διδακτικού προσωπικού στην σχολή μαρμαροτεχνίας Πανόρμου
·         Άρθρο 51 το οποίο καταργεί την εξαίρεση του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. από τις διατάξεις που διέπουν τα εκκλησιαστικά ιδρύματα της χώρας και αλλάζει το νομικό καθεστώς του θέτοντάς το υπό την εποπτεία της Εκκλησίας και όχι της Πολιτείας
·         Άρθρο 26 το οποίο αλλάζει την διαδικασία εκλογής αντιπροέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. από τους εκλεγμένους επιτρόπους. Αρχικά δίνει δικαίωμα ψήφου στον πρόεδρο του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και εγχώριο μητροπολίτη ενώ μέχρι σήμερα δεν είχε και επιπλέον σε περίπτωση ισοψηφίας δίνει στην ψήφο του αυξημένη βαρύτητα

Η ανεξάρτητη δημοτική κίνηση “Κοινό Τηνίων” χαιρετίζει την αυξημένη προσέλευση των πολιτών στην συνεδρίαση καθώς και την παραχώρηση του λόγου σε έναν μεγάλο αριθμό από αυτούς από το προεδρείο.

Μετά την ανάγνωση της δήλωσης του προέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και εγχώριου μητροπολίτη από τον πρόεδρο του Δ.Σ., ακολούθησε η εισήγηση του Δημάρχου για τα τέσσερα άρθρα και η τοποθέτηση του αρχηγού της μείζονος αντιπολίτευσης. Στην συνέχεια διαβάστηκε επιστολή 12 δικηγόρων της Τήνου προς το Δ.Σ. η οποία περιείχε μια πολύ καλή προσπάθεια ερμηνείας του άρθρου 51 του νέου νόμου καθώς, την έκδηλη ανησυχία τους για τον τρόπο με τον οποίο αυτό πέρασε από την βουλή, για τον τρόπο με τον οποίο “αποκρύφτηκε” στο ΦΕΚ όπου δημοσιεύτηκε και για τις αντιθέσεις που προκύπτουν. Τέλος δήλωνε την αντίθεσή τους στο άρθρο καθώς και την συμπαράσταση στον αγώνα για την κατάργησή του.

Όταν πήρε τον λόγο η δημοτική σύμβουλος του “Κοινού Τηνίων” κ. Αλβέρτη, επισήμανε ότι εκείνη είχε θέσει τα δύο από τα άρθρα που συζητούνται (άρθρα 26 και 50), ως θέμα ήδη από την προηγούμενη συνεδρίαση μια εβδομάδα πριν.

Η δημοτική μας σύμβουλος σημείωσε ότι η πληθώρα του κόσμου που παρίσταται είναι απόδειξη ότι το θέμα αφορά άμεσα τον τηνιακό λαό όμως ακόμη δεν είναι όλη η κοινωνία ενημερωμένη. Έτσι πρότεινε την διοργάνωση ανοικτής ενημερωτικής συγκέντρωσης από τον Δήμο, στην οποία θα συμμετάσχουν όλοι οι πολίτες και θα ενημερωθούν από έγκριτους δικηγόρους που δραστηριοποιούνται είτε εντός είτε εκτός Τήνου.

Σχετικά με το άρθρο 13 η δημοτική σύμβουλος του “Κοινού Τηνίων” επεσήμανε ότι αποτελεί θετική εξέλιξη και υποχρέωση του κράτους την οποία επειδή δεν είχε υλοποιήσει ως τώρα είχε βρεθεί δύο φορές κατηγορούμενο στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Τέλος ζήτησε την τοποθέτηση όλων ανεξαιρέτως των δημοτικών συμβούλων για τα υπόλοιπα τρία άρθρα  και όχι μόνο την ψήφο τους, λόγω της αυξημένης βαρύτητας της συνεδρίασης.

Μετά την τοποθέτηση πολλών δημοτικών συμβούλων και πολιτών τον λόγο πήρε η και πάλι η κ. Αλβέρτη η οποία τοποθετήθηκε αναλυτικά σχετικά με τα άλλα τρία άρθρα ως εξής:

Για το Άρθρο 50

Η πάγια άποψή μας για την λειτουργία της σχολής μαρμαροτεχνίας του Πύργου είναι

1.      πρέπει καταρχήν να χρηματοδοτείται από το κράτος ώστε να μην επαφίεται η λειτουργία της σε κανενός είδους χορηγίες
2.      οπωσδήποτε πρέπει να παραμείνει στον Πύργο για λόγους αποκέντρωσης αλλά κυρίως για λόγους καλλιτεχνικής παράδοσης του χωριού
3.      πρέπει να αναβαθμιστεί

Θεωρούμε ότι το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να κάνει τα απαραίτητα, για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω και επί της παρούσης πρέπει να ζητήσει την άρση του συγκεκριμένου άρθρου ώστε να επανέλθει η σχολή στο προηγούμενο καθεστώς, διότι:

1.      δεν νοείται να έχει λόγο ο πρόεδρος ενός εκκλησιαστικού ιδρύματος στην επιλογή του διευθυντικού και διδακτικού προσωπικού μιας καλλιτεχνικής σχολής. Η σχολή του Πύργου δεν είναι ούτε θεολογική σχολή, ούτε σχολή αγιογραφίας, είναι σχολή μαρμαροτεχνίας και έτσι πρέπει να παραμείνει.
2.      το δικαίωμα της πρότασης για επιλογή διευθυντού και διδακτικού προσωπικού δεν προκύπτει σε καμία περίπτωση λόγω της οικονομικής ενίσχυσης της σχολής από το ίδρυμα. Το Π.Ι.Ι.Ε.Τ. χορηγεί την σχολή οικονομικά, δεν την χρηματοδοτεί θεσμικά.
3.      σε κάθε περίπτωση η επιλογή του διευθυντή και των διδασκόντων πρέπει να γίνεται αξιοκρατικά και πάντα με βάση τις ανάγκες της σχολής
4.      επιπλέον, προβλέπεται ήδη εκπρόσωπος του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. στην σχολική εφορία (αλλιώς σχολική επιτροπή)

Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε να υπογραφεί από το παρόν Δ.Σ. το σχετικό ψήφισμα που καταθέτουμε:

ΨΗΦΙΣΜΑ
Ο Δήμος Τήνου διερμηνεύοντας τα αισθήματα των Τηνιακών πολιτών διαφωνεί ριζικά με την τροπολογία που προστέθηκε μετά από πρόταση των Βουλευτών Παναγιώτη Ρήγα και Άννα Καραμανλή και ψηφίσθηκε από την πλειοψηφία της Βουλής, στο νόμο «Οργάνωση της νομικής μορφής των θρησκευτικών κοινοτήτων και των ενώσεών τους στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων», χωρίς να ζητηθεί η γνώμη της και ερήμην των τοπικών φορέων, και αφορά το Προπαρασκευαστικό και Επαγγελματικό Σχολείο καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου. (ΠΕΣΚΤΠΤ).
Με την προσθήκη στο Ν.3536/1955 «Περί ιδρύσεως Προπαρασκευαστικού και Επαγγελματικού Σχολείου Καλών Τεχνών Πανόρμου Τήνου»  νομοθετήθηκε  ότι,  στα μέλη της Επιτροπής η οποία  αποτελείται από 2 ειδικούς καθηγητές της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ και 2 καθηγητές της ΑΣΚΤ, και διατυπώνει σύμφωνη γνώμη προς τον Υπουργό για την πρόσληψη κάθε καθηγητή της Σχολής, συμμετέχει πλέον και ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας (ΠΙΕΕΤ), δηλαδή ο επιχώριος Μητροπολίτης.
Η μεγάλη πράγματι οικονομική ενίσχυση και υλική προσφορά του Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος προς τη Σχολή αναγνωρίζεται από το νομοθέτη στο άρθρο 6 παρ. 1β του άνω ιδρυτικού νόμου, με τον ορισμό ενός εκπροσώπου της διοικήσεως του ΠΙΕΕΤ  στη Σχολική Εφορία του ΠΕΣΚΤΠΤ. Η θεσμοθέτηση της συμμετοχής του εκκλησιαστικού παράγοντα, στην Επιτροπή αξιολόγησης των υποψηφίων καθηγητών-καλλιτεχνών του Σχολείου, δεν συνάδει ούτε με τους σκοπούς του ΠΙΙΕΤ, ούτε υπηρετεί την πρόοδο του καλλιτεχνικού έργου του Σχολείου.     
Η Τηνιακή κοινωνία είναι αντίθετη με την ψηφισθείσα ρύθμιση και δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι τίθεται σε επαγρύπνηση, προκειμένου να ακυρώσει κάθε παρέμβαση που μπορεί να αλλοιώσει τον καλλιτεχνικό εκπαιδευτικό χαρακτήρα του ΠΕΣΚΤΠΤ  ή να το απομακρύνει εν μέρει ή στο σύνολό του από τη φυσική του θέση, τον Πύργο της Τήνου, εξέχον κέντρο της μαρμαροτεχνίας της νεώτερης Ελλάδας,  γενέτειρας των Χαλεπά, Φιλιππότη, Λύτρα, Δούκα, Βούλγαρη και δεκάδων άλλων καλλιτεχνών και μαστόρων.

Άρθρο 51

Αρχικά δημιουργούνται πολλά ερωτήματα σχετικά με το άρθρο 51.

1.      Ποιος έκανε την εισήγηση στον νομοθέτη;
2.      Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί η υπαγωγή του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. στην Ιερά Σύνοδο;
3.      Πως γίνεται μετά την αλλαγή του νομικού καθεστώτος του ιδρύματος, ο πρόεδρός του, να καθησυχάζει τον “ευσεβή λαό” ότι το νομικό καθεστώς δεν άλλαξε;
4.      Εφόσον τίποτε δεν αλλάζει ουσιαστικά σύμφωνα με τα λεγόμενα του, τότε προς τι η κατάθεση και η ψήφιση του άρθρου 51;

Η συγκεκριμένη μεταβολή του νομικού προσώπου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. και η υπαγωγή του στην Ιερά Σύνοδο μας θυμίζει τα χρόνια της χούντας και έχει απολυταρχικό πρόσημο. Μέχρι σήμερα οι επίτροποι του ιδρύματος της Παναγίας εκλέγονταν, ενώ στα υπόλοιπα εκκλησιαστικά ιδρύματα απλώς διορίζονται. Αντί να διευρυνθεί το σώμα των εκλεκτόρων, εμείς οδεύουμε προς διορισμούς.

Επιπλέον, προκύπτει μείζον ζήτημα σχετικά με το εργασιακό καθεστώς των δεκάδων υπαλλήλων του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. οι οποίοι πιθανόν θεωρούνται πλέον εκκλησιαστικοί υπάλληλοι και υπάγονται στις διατάξεις του κώδικα εκκλησιαστικών υπαλλήλων της Ιεράς Συνόδου. Πως θα γίνονται οι προσλήψεις ή και οι απολύσεις τους και από ποιον;

Θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει να αναλάβει την έγκυρη ενημέρωση της τηνιακής κοινωνίας για τις συνέπειες του άρθρου αυτού. Ως εκ τούτου προτείνουμε την άμεση διοργάνωση ανοικτής συζήτησης – ενημέρωσης με όλους τους δημότες, όπου με την συνεισφορά έγκριτων δικηγόρων, θα διαλευκανθούν οι θολές αλλαγές που προκύπτουν. Στην συζήτηση αυτή θα αποφασισθούν και οι περαιτέρω ενέργειες του Δήμου αλλά και της κοινωνίας.

Η θέση του “Κοινού Τηνίων” είναι ότι το ίδρυμα θα πρέπει να επιστρέψει στην προ 1969 μορφή του όταν ακόμη και ο πρόεδρός του ήταν εκλεγμένος λαϊκός και όχι ο εκάστοτε μητροπολίτης.

Τέλος επειδή δεν δεχόμαστε τις διαβεβαιώσεις του σημερινού προέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. ο οποίος κατ' αρχάς κάποτε θα αλλάξει, προτείνουμε να υπογραφεί το συγκεκριμένο ψήφισμα και από τον ίδιο εφόσον εννοεί όσα γράφει.

Άρθρο 26

Εφόσον ψηφίστηκε το άρθρο 51, στο μέλλον, η επιτροπή του ιδρύματος μπορεί να μην εκλέγεται αλλά να διορίζεται από την ιερά σύνοδο ή ίσως από την μητρόπολη οπότε μια απλή ή μια ενισχυμένη ψήφος λίγη σημασία έχει.

Επιπλέον το γεγονός ότι αυτή η ρύθμιση είναι σχεδόν περιττή καθώς και ότι η προσθήκη της αλλαγής νομικής υπόστασης του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. μπήκε σε άλλο άρθρο, και όχι στα “Θέματα Πανελληνίου Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου” υποδεικνύουν κάποια σκοπιμότητα.

Όταν στην συνέχεια, ο πρόεδρος ζήτησε την παρέμβαση και άλλων πολιτών, η κ. Αλβέρτη επεσήμανε ότι δεν έχουν τοποθετηθεί όλοι η δημοτικοί σύμβουλοι ενώ θα έπρεπε να ειπωθεί η γνώμη τους. Ο πρόεδρος του Δ.Σ. απάντησε ότι αυτό δεν είναι υποχρεωτικό και εφόσον οι υπόλοιποι σύμβουλοι δεν επιθυμούν να πάρουν τον λόγο συνέχισε δίνοντας τον λόγο σε πολίτες.

Τελευταίος από τους πολίτες πήρε τον λόγο ο κ. Παναγιώτης Αλικάρης ο οποίος  συμπλήρωσε ότι, όπως ανέφερε ο κ. Μωραΐτης προηγουμένως, το 1976 υπήρξε εκβιασμός από πλευράς εκκλησίας ο οποίος οδήγησε στην μονιμοποίηση του μητροπολίτη ως προέδρου του Π.Ι.Ι.Ε.Τ., κάτι τέτοιο είπε ο κ. Αλικάρης που είναι μέλος του “Κοινού Τηνίων”, πιθανόν να μεθοδευτεί και τώρα. Για τον λόγο αυτό οι πολίτες και το Δ.Σ. θα πρέπει να επιμείνουμε στο “όχι σε όλα” όπως πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Στην δευτερολογία της η κ. Αλβέρτη επανήλθε λέγοντας ότι το θέμα της σχολής του Πανόρμου δεν είναι δευτερεύον και θα έπρεπε να απασχολήσει το Δ.Σ. άσχετα με τα υπόλοιπα και με τις συγκυρίες. Ζήτησε και πάλι γενική συνέλευση του τηνιακού λαού για την ενημέρωσή του και τέλος ρώτησε τον κ. Κροντηρά σχετικά με μια αναφορά που έκανε για προσπάθεια επίλυσης εσωτερικών προβλημάτων συνδυασμών όπως ακούγεται στην Τήνο. Ο κ. Κροντηράς απέφυγε να δώσει περισσότερες διευκρινήσεις.

Τελικά το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα να δηλώσει την αντίθεσή του στα άρθρα 50 και 26, να ζητήσει την κατάργησή τους και να παρακαλέσει την Διοικούσα Επιτροπή του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. να συνταχθεί με αυτή του την απόφαση και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τον σκοπό αυτό.

Σχετικά με το άρθρο 51 αποφάσισε επίσης ομόφωνα να δηλώσει την αντίθεσή του στην παράγραφο 6 του εδαφίου Α, να ζητήσει την κατάργησή της επιδιώκοντας την επαναφορά του προηγούμενου νομικού καθεστώτος του Π.Ι.Ι.Ε.Τ., να εξουσιοδοτήσει τον Δήμαρχο Τήνου να το εκπροσωπεί με την παρουσία του σε όποια βαθμίδα της πολιτείας χρειαστεί, μέχρι την κατάργησή της και να παρακαλέσει την Διοικούσα Επιτροπή του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. να συνταχθεί με αυτή του την απόφαση και να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για τον σκοπό αυτό.


Ο Δήμαρχος ανακοίνωσε ότι μετά την συνεδρίαση της Δ.Ε. Του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. την Τρίτη 14 Οκτωβρίου θα συγκαλέσει άμεσα νέο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο για το θέμα. Ο κ. Κροντηράς ρώτησε αν μέχρι τότε θα υπάρχει νομική γνωμοδότηση από ειδικό, πράγμα που θεωρήθηκε αδύνατο λόγο πίεσης χρόνου. Η κ. Αλβέρτη ζήτησε να προστεθεί στην απόφαση του Δ.Σ. αίτημα για συμμετοχή αντιπροσώπου του Δ.Σ. στην συνεδρίαση της Δ.Ε. του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. κάτι που δεν έγινε δεκτό καθώς θεωρήθηκε εύκολα εννοούμενο από το κείμενο της απόφασης.

32 σχόλια:

  1. Δηλωση του Μητροπολιτη διαβαστηκε, δηλωση-παρεμβαση του Ρηγα υπηρξε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. και βεβαια η ΤΗΝΟΣ ειναι δημοκρατικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάποτε ένας σκορπιός θέλησε να περάσει απέναντι σε ένα ποτάμι. Παρακάλεσε έναν βάτραχο να τον περάσει απέναντι. Ο βάτραχος με το δίκιο του αρνιόταν,γιατί φοβόταν το τσίμπημα του σκορπιού. Τον έπεισε όμως το επιχείρημα του σκορπιού ότι δεν είμαι και τόσο χαζός να σε δαγκώσω αφού θα πνιγώ και εγώ. Τελικά στην μέση της διαδρομής ο σκορπιός δαγκώνει τον βάτραχο ο οποίος πεθαίνοντας τον ρώτησε γιατί αφού θα πνιγείς και εσύ. Το ξέρω λέει ο σκορπιός αλλά δεν μπορώ αλλιώς. Είμαι γεννημένος να έχω δηλητήριο και να δαγκώνω. Αυτός είναι ο κ. Πολυκανδρίωτης, είναι στην φύση του ειναι σκορπιός και δεν υπολογιζει τις συνέπειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΤΗΣΕΙ ΓΡΑΦΙΚΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΕ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ. ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΑΔΙΚΕΙΤΕ ΤΙΣ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΙΕΣ,ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΚΑΝΕΤΕ; ΟΤΑΝ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΠΑΡΚΕΣΤΑΤΑ,ΤΙ ΤΑ ΘΕΛΕΤΕ ΤΑ ΚΟΜΠΛΕΙΞΙΣΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ρώτησαν τον σκαντζόχοιρο:ποια η σχέση του με την σκαντζοχοιρινα . Σπανια και με προσοχή απαντά. Αυτή ειναι και η σχέση μας με τον τοπικό δεσποτη.
    (Η εμπάθεια σε μάρανε...γραφικός γίνεται όποιος υπερασπιζεται ένα ρασπουτιν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ... ΤΟΥ ΣΚΑΝΖΟΧΟΙΡΟΥ ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΔΕΣΠΟΤΗ ΠΑΕΙ ΚΑΛΑ. ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΟΜΩΣ ΜΗΠΩΣ ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΣΑΣ... (ΞΕΧΑΣΕΣ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΜΑΝΟΛΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ

      Διαγραφή
    2. Κενοδοξότατος Μητροπωλήτης

      Διαγραφή
    3. όταν γράψεις και το δικό σου αλέκο

      Διαγραφή
  7. ακόμη δεν έχω την εμπειρία αυτή. οπωσδήποτε όμως αν φθάσω σ αυτό το σημειο θα προτιμήσω να χωρίσω. μέχρι τότε εσύ να υπερασπιζεις συμφεροντολογικά φαίνεται τον δεσποτη (ξερεις που θα σε στείλει κακόμοιρε αν δεν τον υπερασ΄πιζεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. μετά από όλα αυτά να υπερασπίζει κανείς τον πολυκανδρίώτη πρέπει: να είναι κανείς παπάς και να ελπίζει σε κάποια καλύτερη θέση, να έχει συμφέροντα οικονομικά, να σκοπεύει τον διορισμό του ως επιτρόπου στην Παναγία μελλοντικά, (εκεί θα καταντήσουμε), να περιμένει μετάθεση του κανακαρη του στην μυκονο ή στην άνδρο, ή να είναι μειωμένης αποδοσης...εδώ έχει αναστατώσει ένα νησί..είναι γραφικότητα όταν συμμετέχουμε στην αγωνία του τόπου; εκτός αν δεν είσαι τηνιακός και τρίβεις τα χέρια σου με την όλη κατάσταση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΟΤΑΝ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ " ΚΑΙΡΙΕΣ. ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ" ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟΝ ΔΕΣΠΟΤΗ,ΤΟΤΕ ΜΑΛΛΟΝ ΟΥΤΕ Ο ... ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΕ ΣΩΖΕΙ! ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΗΣ ΤΑΞΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ, ΛΥΠΑΜΑΙ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΤΟ ΛΥΣΩ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ξέρω πολύ τι διαβάζω γράφεις για εμπάθεια κατά του μητροπολιτη ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ξυπνατε τηνιακοι πήρε φωτιά ο κώλος σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο επίσημος δικολάβος τους μας διαβεβαιώνει ότι δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά την διοίκηση του ιδρύματος.Δεν μας λέει όμως αφού δεν αλλάζει τίποτα προς τι όλη η φασαρία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. το αγιο πνευμα ολα θα τα διορθωσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. το ότι αλλάζει κάτι το επιβεβαιώνει και ο κ. Ρήγας με την επιστολή του. Διαβάστε πιο προσεκτικά και θα καταλάβετε (τονίζει πχ την αλλαγή στο καθεστώς των υπαλλήλων) άρα όσα γράφει ο κ. Σαλταμανίκας διαψεύδονται πανηγυρικά από τον νομοθέτη τον ίδιο (καθότι αυτός πρότεινε την τροπολογία!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΡΙΒΕΣΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΕΣ ΚΟΥΡΤΙΝΕΣ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΕ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟΣ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟ ΥΔΡΥΜΑ ΟΥΤΕ ΣΥΓΚΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΥΠΟΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΥΔΡΥΜΑ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΥΣΤΑΤΗ ΩΡΑ ΦΕΡΘΗΤΕ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αν κάποιοι δεν σέβονται τους προσκυνητές πρώτοι ειναι οι παπάδες που βλέπουν συνεχώς τις τσέπες τους, και μερικοί, αρκετοί τώρα τελευταία το ανάμεσα στις μπροστινές τσέπες.δυστυχώς

      Διαγραφή
  16. Ο φόβος του κραταιού που διαφεντεύει, διαπερνά και στεγνώνει το φρόνημα της αξιοπρέπειας. Ο κίνδυνος της δυσμένειας χαλαρώνει τους νευρώνες του αληθινού στο νου. Ο τρόμος μήπως και αυτοί γίνουν στόχος καταφοράς, σπρώχνει τις υπάρξεις στο περιθώριο της ζωής. Όσοι καιροσκόποι αναπροσαρμόζονται. Οι μαλακά φρόνιμοι αποτραβιούνται.
    Γύρω στον ισχυρό δημιουργείται ένα πλέγμα σαπρής χάρης και σκοτεινής παραπληροφόρησης. Στοιβάζονται γύρω κόλακες, υμνωδοί, θωπευτές, θαυμαστές, προσκυνητές.Όλοι τους ευπροσήγορα πλάσματα, όλοι τους πανέτοιμοι προς πάσαν υποχώρηση επί του σώματος και της τιμής τους. Πλήν της περιουσίας
    Όταν η μετριότητα κολλά στην κρατική δύναμη, τότε το κακό και το ύπουλο μπασταρδεύει την ζωή. Τότε η κοινωνία στοιχειώνεται σε αλληλοπεριεχόμενες φατρίες αλληλοκατανόησης και αλληλουποστήριξης. Οι πολιτικοί ταόλα δικά τους. Οι νομικοί τις επιλογές τους. Και η ιερατικοί όλα τα προνόμιά τους, που ακόμα και ιερολογικά αντίθετα μετά μένους τα υπερασπίζονται, αδιαφορώντας στο τι λέει ο Θεός και το ποίμνιο. Εκπορνεύοντας έτσι ιερά και όσια.
    Γιώργης Διλμπόης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στο νου του πρέπει να είχε τον κ. πολυκανδρίωτη τον ρήγα ακι το ποντικι

      Διαγραφή
  17. Το Ίδρυμα έχει 191 χρόνια ζωής , δηλαδή κατά προσέγγιση καμιά 15αρια δεσποτάδες ως τώρα και βεβαίως θέλουμε νάχει ζωή για χιλιάδες χρόνια ακόμα.
    Ε λοιπόν βάλτε το καλά στο μυαλό σας και μην φτιάχνεστε με το δεσπότη πούχουμε σήμερα .
    Το Ίδρυμα μόνο με την εκκλησία και τους παπάδες μπορεί ναχει διάρκεια και ζωή .Δες τε πόσα συσίτια κάνει η εκκλησία και πόσα οι Δήμοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Αυτά είναι κουβέντες του καφενείου . Όπως του καφενείου είναι κι οι κουβέντες οτι διαχρονικά ο Τηνιακός Λαός ήλεγχε το Ιδρυμα . Νάχετε υπόψη σας οτι απο γενέσεως του μέχρι και το 1977 τους όριζε ή ο υπουργός παιδείας ή ο νομάρχης ή κάθε άλλος κομματάρχης των και μη μου πείτε οτι μέσω αυτών εκφραζόνταν η λαική βούληση ή κυριαρχία όπως αρεσκονται πολλοί να μας τουμπανιάζουν . Θυμήστε μου ένα που είχε βγεί απο εκλογές . Απο το 1977 υπάρχουν οι εκλογές όπως τις έχουμε με τα γνωστά θέματα και προβλήματα τους ......
      Για να τελειώνω αφήστε τα καφενεία,πηγαίνετε στη δουλειά σας κι όταν δουλεύετε αφήστε το μυαλό σας να σκεφτεί
      Νάσται σίγουροι ,θα βγάλετε διαφορετικά συμπεράσματα

      Διαγραφή
    3. δηλαδή να αισθάνομαι άσχημα που πηγαίνω καφενείο; δεύτερο δηλαδή οι παπαδες και όποιος άλλος που δεν πηγαίνουν καφενείο αφήνουν το μυαλό τους να σκέπτεται και μεις το δικό μας το καφενείο το μπλοκάρει;

      Διαγραφή
    4. από τα λεφτά τους οι παπάδες;

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  18. Ο Ρήγας λέει ότι ίσα ίσα παραμένει αμετάβλητο το καθεστώς. Ο νόμος το λέει ξεκάθαρα ότι ο υπάρχων νόμος του Ιδρύματος εξακολουθεί να ισχύει ως έχει. Απλώς το Ίδρυμα δεν εξαιρείται πλέον από τα προνόμια που προβλέπονται για τα Προσκυνήματα της Εκκλησίας.
    Ορθόδοξος Ναός και εικόνα χωρίς «Εκκλησία» είναι παγκόσμια πρωτοτυπία ή μάλλον σκέτη Ειδωλολατρεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. γιατί τότε να αλλάξει τον νόμο δεν απανταέι κανεις;

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  19. θα με θυμηθείτε θα μας την φέρουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή