Κυριακή 14 Ιουνίου 2015

Ο εξαγνισμός της βουτιάς

 Από τον Κοσμά Βίδο στο: tovima.gr

Κάποτε οι παραλίες ήταν αγκαλιές γεμάτες καλοκαίρι και όχι βιομηχανίες τουρισμού
Δεν λέω, καλύτερα µια οργανωµένη παραλία να έχει «Γαλάζια Σημαία» παρά να μην έχει. Επιβεβαιώνει, το «παράσημο», ότι είναι προσεγμένη. Προτιμώ όμως τις παραλίες που δεν έχουν δεχτεί παρεμβάσεις. Εκείνες που για να τις προσεγγίσεις πρέπει να περπατήσεις (προσοχή στα φίδια!), να ξεροψηθείς στον ήλιο (μην ξεχάσεις το καπέλο σου!), να ψιλοταλαιπωρηθείς (με τον κώλο να κατεβείς το μονοπάτι γιατί γλιστράει!), να απομονωθείς από τον «πολιτισμένο κόσμο» (πάρε νερό γιατί θα κορακιάσεις). Δεν είμαι μαζοχιστής, νοσταλγώ τις εποχές που οι παραλίες ήταν αγκαλιές γεμάτες καλοκαίρι και όχι βιομηχανίες τουρισμού με καφετέριες, μπαράκια και σουβλατζίδικα. Τότε που μπορούσαμε να απολαύσουμε το μπάνιο μας χωρίς καπουτσίνο φρέντο και κοκτέιλ καρπούζι με ρούμι. Το καρπούζι το παίρναμε από το σπίτι, το κουβαλούσε σε όλον τον δρόμο ο «σκλάβος» της παρέας (συνήθως κάποιος μπαμπάς) και το βυθίζαμε στη θάλασσα για να το απολαύσουμε αργότερα δροσερό. Εξάλλου, για μπάνιο πηγαίναμε, όχι για φαγητό.

Τώρα είναι αδύνατον να απολαύσεις ατόφια τη μυρωδιά της θάλασσας, το ιώδιο φθάνει στα ρουθούνια σου νοθευμένο από τη λαδίλα των νάτσος με λιωμένο τυρί του διπλανού. Προσθέστε και μια γενναία δόση από αντηλιακό καρύδας (να απαγορευτεί πάραυτα!) και ιδού γιατί αν με ψάξετε θα με βρείτε τέρμα Θεού. Θέλω με το μπάνιο να ξεπλένω τη σκόνη της ημέρας, να ξαναβρίσκω την όλο και πιο σπάνια (ψευδ)αίσθηση ελευθερίας και όχι να στριμώχνομαι στα πλήθη ούτε να μεταφέρω στον χώρο του εξαγνισμού όλα εκείνα από τα οποία επιθυμώ να ησυχάσω για λίγο, κινητά που χτυπάνε συνέχεια, tablets με σύνδεση στο Internet, ηλεκτρονικά παιχνίδια. Δεν με πειράζουν τα παιδιά που παίζουν, παιδιά είναι θα παίξουν - τα προτιμώ εξάλλου από εκείνα που κολλημένα στον γονιό αποχαυνώνονται με Candy Crush Saga στο iPad τους. Δεν με πειράζουν τα σκυλάκια που μπαίνουν τρισευτυχισμένα στη θάλασσα. Θεωρώ πως μπορούν να έρχονται στην παραλία, γνωρίζω ότι δεν ουρούν στο νερό (σε αντίθεση με τους ανθρώπους) και ότι δεν θα με κολλήσουν θανατηφόρες ασθένειες - εννοείται ότι τα αφεντικά τους θα φροντίζουν ώστε να μην καθήσουν στον σβέρκο μου. Δεν με πειράζουν ακόμη και οι ρακέτες - με μέτρο όμως, μην παραγνωριστούμε κιόλας!

Πώς αλλιώς να το θέσω; Το μαγικό μέρος που λέγεται παραλία το θέλω... παραλία, όπου κατεβαίνουν οι παρέες για να απολαύσουν τη θάλασσα, για να ξαπλώσουν στην άμμο (το ξεχάσαμε αυτό από τότε που η ξαπλώστρα έγινε είδος πρώτης ανάγκης). Και ας μπει και λίγη στα μαγιό, με μια βουτιά ξεπλένεται. Τις παρά θίν' αλός ντίσκο και τα δάση από πτυσσόμενα καθίσματα (με θήκη για το ποτήρι του καφέ) τα αφήνω στους εκπροσώπους της θλιβερής σόουμπιζ και τους μιμητές τους που πιστεύουν ότι για να εμφανιστείς στην πλαζ πρέπει πρώτα να ξέρεις να ποζάρεις στους φωτογράφους και έπειτα να γνωρίζεις κολύμπι. Που θεωρούν πιο απαραίτητο τον παπαράτσο από τον ναυαγοσώστη. Ναι, οι μη οργανωμένες πλαζ δεν έχουν ναυαγοσώστες, θέλουν μεγαλύτερη προσοχή όταν ανοίγεσαι, θέλουν να μην αφήνεις πίσω τις γόπες και τα σκουπίδια σου γιατί κανένας δεν θα περάσει να τα μαζέψει. Ομως το ελληνικό καλοκαίρι εκεί ξετυλίγει όλη την ομορφιά του. Εκεί που κάποτε με μια πετσέτα και τίποτε άλλο περνούσαμε φίνα. Κάνοντας βουτιές και όχι πασαρέλα. Βουτιές στις θερινές αναμνήσεις μου σήμερα. Και καλά μπάνια σε όλους εσάς που έχετε να θυμάστε παρόμοιες στιγμές και που εξακολουθείτε να αναζητάτε την παραλία των ονείρων σας για να της χαρίσετε τη δική σας γαλάζια, ή ό,τι άλλο χρώμα θεωρείτε πως έχει η ευτυχία, σημαία. (Πάρτε και καμία αλοιφή για τις τσούχτρες μαζί...)

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

17 σχόλια:

  1. Επειδή ο Βίδος είναι από τον Πύργο και κάνει τα μπάνια του στον Πάνορμο, ας γράψει κι άς φροντίσει μαζί με όλους τους άλλους τηνιακούς να μην περνάνε τ' αυτοκίνητα πάνω από την παραλία της Σταφίδας, πηγαίνοντας για την ερημική παραλία της Αγιάς Θάλασσας. Γιατί ωραία τα γράφει κι ωραιότερα τ' αναπαραγάγεται στο Ξάνεμο, αλλά από την επισήμανση μέχρι την ξεφτίλα, οι ευθύνες αφορούν όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως μια βόλτα μέχρι τον Πάνορμο να σας έκανε λιγότερο κακό και να γλιτώνατε την ξεφτίλα έτσι θα βλέπατε την καινούρια ταμπελίτσα πρός Αγιά Θάλασσα μιας και σίγουρα ούτε ο Βίδος θα την έχει δει ...

      Διαγραφή
  2. Πες τα Χρυσόστομε.
    Μια ζωή ο Βίδος είναι ο τιμητής των πάντων και τα θέλει όλα στην εντέλεια.
    Ο αρχιμίζερος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. για τα Κιονια που περνα το αυτοκινητο μεσα απο τη θαλασσα ουτε κουβεντα!ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βεβαίως κι είναι και τα Κιόνια. Αλλά εκεί είναι ακόμα μεγαλύτερο το σκάνδαλο, γιατί φτιάχτηκε δημόσιος δρόμος, που πληρώθηκε από τους φόρους μας ακριβά, για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένα συμφέροντα (οικόπεδα και τα σπίτια), που φτιάχτηκαν με δήθεν προνομιούχα οδική πρόσβαση στην κοντινή Χώρα. Έτσι εκβιαστικά φτιάχτηκε ο δρόμος που σταμάτησε στο Τinos Beach, λες και θα έβρισκαν χώρο στο εσωτερικό του ξενοδοχείου, για να φτιαχτεί ο δρόμος. Όλα αυτά ακούνε σ' ένα όνομα. Κροντηράς και Σια, που ήθελε να έχουν μερτικό από τι οικοδομές, πού ήταν μέσα στα διοικητικά όρια του χωριού του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν κατάλαβα. Τι γράφει η καινούργια ταμπέλα στον Πάνορμο, για τη Σταφίδα και την Αγία Θάλασσα; Μας το κάνει λιανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βεβαίως κι έχει απολύτως δίκιο ο σχολιαστής που αναφέρει το μέγιστο σκάνδαλο στα Κιόνια. Για να πάει ο δρόμος στά κολλητάρια της Πασοκοκρατίας, που έδιναν οικοδομικές άδειες με το αζημίωτο από την πολεοδομία και την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου, μέχρι τον Ραφιό, τον Κροντηρά και τον Ρήγα που αποχαρακτήριζαν περιοχές, πληρώσε το δημόσιο ένα δρόμο που σχεδιάστηκε στο πόδι, με αποτέλεσμα ο Μαρτίνης τώρα, επειδή κι αυτός έχει κάνει τις πολεοδομικές κουτσουκέλες του, δεν μπορεί να τον σταματήσει στα δικαστήρια το δρόμο αίσχος, που περνάει μπροστά από την επιχείρησή του. Γι όλα αυτά το Ξάνεμο, είναι βαθιά νυχτωμένο και μιλάει για τις "αισθητικές οχλήσεις", που θα χαλάσουν το τοπίο των αυθαιρέτων της Τήνου! Βρεμμένη σανίδα που θέλουν όλοι αυτοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και για την ουσία, ΟΥΤΕ ΛΕΞΗ!

    Σέβομαι την ανωνυμία σας αλλά περισσότερο σέβομαι το Ξάνεμο που καταλαβαίνει το πρόβλημά σας σε μια κλειστη κοινωνία και εξακολουθεί και δημοσιεύει ανώνυμα σχόλια.

    Ο Βίδος και ο κάθε Βίδος δεν σημαίνει πως ό,τι μα ό,τι γράφει πρέπει καλά και σώνει να είναι στραβό.
    Εσείς ξεκινάτε με χαρακτηρισμούς προς τον Βίδο και καταλήγετε σε χεστήριο προς το ΞΑΝΕΜΟ!!!
    ΠΟΥ ΣΑΣ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙ και σας δίνει και βήμα ΑΝΩΝΥΜΟ!!!
    Για να φτάσετε στο τέλος-τέλος να τους απειλησετε κιόλας με ΒΡΕΜΜΕΝΗ ΣΑΝΙΔΑ!!!
    Τί να πω, λυπάμαι, βήμα δεν πρόκειται να γίνει στο νησάκι.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί, ότι το πρόβλημα δεν είναι αν λέγεσαι Ανέστης και Γιώργος ή Ουρανία κι Ευτέρπη, αλλά αν αυτά που λες τελικά στέκουν. Η ανωνυμία λοιπόν που σ' ενοχλεί, δεν οφείλεται στο φόβο και στο κιότεμα μου να γράψω τ' όνομα μου, αλλά στο ότι η ταυτότητα που καταγράφεται δυστυχώς θολώνει την ουσία του γεγονότος και μπαίνεις σ' επίπεδα προσωπικών αντιπαραθέσεων, που δεν βοηθούν τη σκέψη να πάει πιό πέρα.
    Για να κλείνουμε λοιπόν το θέμα, έχετε να πείτε πληροφορικά κάτι ουσιαστικό στο δημοτικό συμβούλιο της Τήνου κι όχι φυσικά σ' εμένα, για τις παραλίες, πέρα απ' του ότι θα ιδιωτικοποιηθούν ή θα φαίνονται άσχημες με τις αναμεογεννήτριες στο βάθος; Έχετε να πείτε κάτι ουσιαστικό για το μέγαρο του Ραφιού στη "Χρυσή Άμμο", που στέκεται σαν μπάστακας στο συγκεκριμένο χώρο; ΄Εχετε να πείτε για όλες τις παραλίες που υποβαθμίζονται, από τις αυθαίρετες κατασκευές;΄Εχετε να πείτε ότι στη Τήνο, ένας ευλογημένος τόπος που δέχεται χιλιάδες ανήμπρους προσκυνητές, ότι για να κατουρήσεις στην παραλία πρέπει να πας στα εστιατόρια (μέγα πρόβλημα για τις γυναίκες και ιδίως των μεγαλυτέρων ηλικιών). Για ν' αλλάξεις δεν υπάρχει μέριμα κλπ. Αυτά αποσχολούν τον κόσμο κι όχι οι φιλοσοφίες του Βίδου. Το 1990 στο Πάνορμο, το Καβαλουρκό είχε γαλάζια σημαία, επειδή φρόντισε η τότε κοινοτάρχης κ. Γαΐτου-Βορρέ να μεριμνήσει πρός αυτό το σκοπό. Η παραλία της Αγιάς Θάλασσας, ήταν ένας παράδεισος, που για να τον επισκεφτείς πήγαινες με τα πόδια (ο Βίδος τότε ήταν μικρός), ενώ σήμερα δημιουργείται μέγα πρόβλημα με το parking των αυτοκινήτων, που έχουν κάνει το πέρασμά τους πάνω από τη Σταφίδα ένα αίσχος και απειλούν μάλισυα και την ακεραιότητα των λουομένων. Τ' αυτοκίνητα βρίσκουν σκιά κάτω από τα παραθαλάσσια δένδρα της Σταφίδας και είναι ξεφτίλα. Αυτά είναι προβλήματα που η κ. Δεληγιάννη- Άσπρου κάνει την πάπια και δηλώνει ότι θέλει και τουριστική αναβάθμιση των παραλιών. Αναβλαθμιση δεν γίνεται λοιπόν μόνο με το νοίκιασμα, αλλά και με την περιποίηση της αμμουδιάς, όπως κάνουν λ.χ. κάθε χρόνο στην Μύκονο, γιατί εκεί ξέρουν ότι οι παραλίες τους είναι θυσαυρός για το νησί τους. Αυτά έχω να πω με συνείδηση και σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς να πετάω κοτσάνες, χωρίς να έχω την ανάγκη να με ψηφίσουν οι τηνιακοί, για να πάω να κάνω τη γλάστρα στο δημοτικό συμβούλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φίλε Ανώνυμε 5:21, εάν πήρες σαν ειρωνεία τον σεβασμό μου προς την ανωνυμία κάνεις λάθος. Εξακολουθώ να πιστεύω όμως πως δεν βρίζεις τον επώνυμο που σου δίνει βήμα.

    Επί της ουσίας τώρα, δεν νομίζω πως λέμε τίποτε διαφορετικό, Απλώς δεν έχω την απαίτηση από οποιονδήποτε άσχετο ουσιαστικά με τον τόπο να πρεπει να βάλει στο τραπέζι ολα τα παραπάνω για να πει μια γνώμη, που στο κάτω κάτω δεν διαφέρει και πολύ από τον προβληματισμό σου. Τα ίδια μας χαλάνε όλους μας.

    Και πού είσαι; Περίμενε να δεις τί έχει να γίνει τώρα που ξεκινήσαμε την ιστορία με την τηνιακή γαστρονομία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύριε "Οφιέ". Το παλιό καιρό, είχαμε συνηθίσει από τις εφημερίδες και τα περιοδικά, ένας να γράφει, πολλοί να διαβάζουν και να μην υπάρχει η διαδραστική αντίδραση του αναγνώστη. Αν του άρεσαν καλώς. Αν όχι «ξίδι» και απόρριψη στο έντυπο, που έβγαιναν οι απόψεις! Σήμερα όμως, με τα ηλεκτρονικά μέσα διασύνδεσης κι ενημέρωσης, οι ανταλλαγές μηνυμάτων είναι του συρμού και οι απαντήσεις (ένθεν κι εκείθεν), διαμορφώνουν τελικά, το συνολικότερο κείμενο που κατατίθεται προς ανάγνωση. Δεν υπάρχουν λοιπόν ιδιοκτήτες κειμένων , ούτε blog και site (εκτός από τα κλειδωμένα), γιατί αυτό αντιβαίνει στην ιδεολογία της ανοικτής κι αδέσμευτης επικοινωνίας. Γι αυτό λοιπόν αγωνίστηκαν όλοι εκείνοι, που έστησαν την κοινωνική ηλεκτρονική δικτύωση. Σ’ αυτό άλλωστε το ζήτημα στηρίχτηκε και το διεθνές ηλεκτρονικό κίνημα παρεμβάσεων των «Ανώνυμων» (Anonymous), σ’ αυτό ποντάρει και το Wikileaks, καθώς και πολλά άλλα, λιγότερα γνωστά στην Ελλάδα και στις ευρύτερες μάζες, ηλεκτρονικά κινήματα. Το «Ξάνεμο», είχε τη φροντίδα να στήσει ένα blog, με σκοπό να εκφραστεί μια διαφορετική άποψη, από τα εμπορικά site του νησιού μας. Παράλληλα με βάση αυτή την ηλεκτρονική φόρμουλα, αναπτύχθηκε γύρω του, το κίνημα του «Κοινού των Τηνίων», που πήρε κάποιες εκατοντάδες ψήφους, με σκοπό να σπάσει τον διπολισμό της πολιτικής στο νησί μας. Ξέρουμε ποιοι είναι και τι πρεσβεύουν οι δεξιοί πολιτικάντηδες, γνωρίζουμε πως συμπεριφέρθηκαν οι αλαζόνες της πασοκοκρατίας στην Τήνο. Χαρήκαμε λοιπόν όταν ένας νέος, δυναμικός πολιτικός παράγοντας, εμφανίζεται στο νησί, να βάλει τροποτινά μια τάξη, μα πολύ περισσότερο να προβάλλει όλα εκείνα, που καταχωνιάστηκαν για χρόνια και δυστυχώς τις συνέπειές τους τις πληρώνουμε τώρα όλοι. Θα ήταν λοιπόν κουραστικό να γράψω για τα φαραωνικά έργα στην Τήνο, που πληρώσαμε χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη παροχή υπηρεσιών και μέριμνα να «βγάλουν» κοινωνικά/ανταποδοτικά τα λεφτά τους, για να εκπληρώσουν το στόχο της τοπικής προκοπής, μέσα από την ανάδειξη της «νησιωτικότητας», που την επαναλαμβάνουν με στόμφο οι συστηματικοί πολιτικάντηδες, αλλά στην ουσία, δεν ξέρουν επ’ ακριβώς, το τι θέλει να πει και που πρέπει να πάει , σύμφωνα με όλα εκείνα που ορίστηκαν, απ’ εκείνους που την εισήγαγαν στο ευρωπαϊκό λεξιλόγιο. Το λεγόμενο λοιπόν «insulation» (απομόνωση), φανερώνει όλες τις αδυναμίες των νησιωτικών κοινωνιών (λόγω της απομόνωσής τους), αλλά παράλληλα κι όλα τα πλεονεκτήματα που μπορεί να κερδίσει η τοπική νησιωτική κοινωνία, αν αναλάβει πράξεις, που θα της δώσουν τη δυνατότητα να καταστεί κατά κάποιο τρόπο αυτόνομη, κερδίζοντας χρήματα, βοηθώντας το περιβάλλον του νησιού και προσφέροντας αρωγή στους ανήμπορους κατοίκους. Τα παραδείγματα, απ’ όλη αυτή την εναλλακτική πολιτική μπορεί να είναι πολλά, από τη δική σας τοπική γαστρονομία, μέχρι τη διαχείριση της ενέργειας, από τις μεταφορές μέχρι την κοινοτική αλληλέγγυα τοπική παραγωγή και τα σκουπίδια. Για να μην μακρηγορώ, όλα αυτά περίμενα ν’ ακούσω και να διαβάσω στον «Ξάνεμο», αλλά δυστυχώς μάλλον είμαι πολύ ονειροπόλος. Αντ’ αυτού, βλέπω μια ανύπαρκτη αντιπολίτευση στο Δ.Σ. της Τήνου, επικεντρωμένη επί θεμάτων , που έχουν εξεταστεί επιφανειακά, με λίγες γνώσεις και πολύ επαναστατικό βερμπαλισμό, που δεν λέει όμως τίποτε, πέρα από την εκτόνωση. Με αυτή τη λογική έχουμε φτάσει να επιβιώνουν πολιτικά άτομα σαν τον Κροντηρά, πού έπαιξε χρόνια ως κομματάνθρωπος του διεφθαρμένου ΠΑΣΟΚ και τώρα κάνει τον ξερόλα στον Ορφανό, που ως χαρακτήρας φαίνεται (δεν τον ξέρω προσωπικά), ότι είναι ήρεμος, ανοικτόμυαλος και συζητήσιμος, αν και τον βαραίνει όλη η σαβούρα της δεξιάς, που κουβαλά αναγκαστικά για να ψηφίζεται. Σε αυτό λοιπόν τον συσχετισμό εντός του Δ.Σ τι μπορεί να προσφέρει το «Κοινό των Τηνίων»; Να κάνει τον «τροχονόμο» και τον «απουσιολόγο», να λέει κοτσάνες ή να πάρει δυναμικά στην πλευρά του όλους εκείνους, κυρίως τους νέους, που θέλουν να δουν μια προκοπή στον τόπο τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα, ευχαριστώ για την εκτενή απάντηση, δυστυχώς δεν είμαι τόσο κοντά στα πράγματα για να έχω άποψη για τις θέσεις του Κοινού Τηνίων.

    Περί ανωνυμίας περιττή η συνέχιση της κουβέντας, κατανοώ και συμφωνώ, όντας μέλος σε κοινότητες που αντιστρατεύονται την κατάχρηση των προσωπικών δεδομένων.

    Μεταξύ όλων, ξέφυγε η μαγική λεξούλα που απαγορεύεται δια ροπάλου στο νησί: λύματα...
    (αν παρακολουθούν το blog όσοι φαντάζομαι, περίμενε να δεις χεστήριο που θα φάω από κάτω...)

    Τέλος, είναι "Όφιος". Και πάλι ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μια και πιάσατε (καλώς), τη λέξη λύματα, ευκαιρία δοθείσης, ας θυμηθούμε την περίπτωση των Ιστερνών και του κυρίου λαλιστάτου δημοτικού συμβούλου Σώχου. Προσπάθησαν να εξαπατήσουν την Ε.Ε. για να τους δοθούν χρήματα στο ν' ανοίξουν ένα μεγάλο (άχρηστο) δρόμο, για να ενώσουν το χωριό τους με μια εκκλησία (το έπονομαζόμενο "δεύτερο θαύμα' της Παναγίας), τη στιγμή που στο χωριό τους τα λύματα τρέχουν στα χωράφια και στις ρεματιές. Ο κύριος δήμαρχος Κροντηράς (πρώτος στο κόλπο της εξαπάτησης των 550.000 ευρώ), τους είχε πέισει ότι θα το κατορθώσει. Τελικά δεν εγκρίθει το κονδύλι, γιατί δεν μπόρεσαν να πείσουν τους χορηγούς τους, ως προς τη σημασία του εγχειρήματός τους. Την ίδια στιγμή φωνάζουν ότι δεν έχουν στο χωριό τους αποχετευτικό δίκτυο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΣΗμειώστε ότι, ο συγκεκριμένος δρόμος φαίνεται από το καράβι σαν πληγή στην πλευρά του βουνού.
    Και, αν κατάλαβα καλά, έχουμε ανάγκη ΧΟΡΗΓΟΥΣ για να γίνουν έργα;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άρα πιάσατε σωστά την άκρη του μίτου. Αυτό δηλαδή που έπρεπε να κάνει θαρρετά, μια συνετή δημοτική παράταξη, που επιζητεί τις καλώς νοούμενες «ανατροπές» στην κατεστημένη νομενκλατούρα του νησιού μας, που μας οδήγησαν στα χρέη και στην υποβάθμιση του τηνιακού τοπίου, είναι η καταγγελία του αίσχους και οι εναλλακτικές προτάσεις. Μια λοιπόν και πιάσαμε τα σκάνδαλα, μπορούν να μας πουν οι επώνυμοι «Κροντηράδες», πόσο στοίχησε το γλέντι των χρημάτων που δαπανήθηκε για τις περίφημες γιορτές στα Μοναστήρια; Πόσο στοίχησαν οι ξύλινες εξέδρες, για να διαβούν οι επισκέπτες το χώρο, στο να δουν τους «πρωτοποριακούς καθρέφτες» του Τσόκλη; Πόσο στοίχησε το πιάνο να πάει στην ταράτσα, για παίξει για μια βραδιά ο Λιδάκης; Τι κέρδισε συνολικά η Τήνος απ’ όλο αυτό το θίασο των επωνύμων, που μαζεύτηκε γιατί τους αρέσει να βλέπουν τις εκκεντρικές πολιτιστικές παρεμβάσεις στο τηνιακό τοπίο; Μερικοί άξιοι συντοπίτες μας, ασχολούνται χρόνια τώρα, για την αποκατάσταση των παραδοσιακών πέτρινων φάρων του νησιού μας και ουδέποτε είχαν την αρωγή των τοπικών αρχών, πέρα από τις τυπικές υποσχέσεις. Πότε λοιπόν οι εν λόγω διαχειριστές του νησιού μας, αντιμετώπισαν ως μονάκριβη κληρονομιά αυτά τα στολίδια της νησιωτικής μας αρχιτεκτονικής; Ποτέ δεν υπήρξε ένα σχέδιο, το πώς τουριστικά και παραγωγικά η Τήνος , θ’ αυγατίσει το εισόδημά της. Αντ’ αυτών, πήγαν και πέταξαν λεφτά για μια εκκλησία τεραστίων διαστάσεων σε σχέση με την κλίμακα του τοπίου ( Το δεύτερο θαύμα), για να τη σπάσουν στους χωραΐτες με τη δική τους Ιστερνιότικη Παναγιά, λες κι εκεί είναι το όλο θέμα. Έφτιαξαν ένα τερατούργημα λιμάνι, γιατί πίστευαν ότι «λεφτά υπάρχουν», για να φάνε κι οι κότες. Αξίζει να σημειωθεί, ότι λιμάνι σημαίνει ασφάλεια κι εξυπηρέτηση. Ούτε η ασφάλεια ελλιμενισμού υπάρχει, ούτε παροχή υπηρεσιών στους ταλαίπωρους επιβάτες που αναμένουν την αναχώρησή τους. Στοιβαγμένοι σ’ εκείνο το τσιμεντένιο κλουβί, τους αντικρίζεις όταν έρχεται το πλοίο, να τρέχουν αλαφιασμένοι, από την ορθοστασία και το λιοπύρι, σαν τους ταύρους στα ράντσο του Τέξας να τρέχουν να μπουν στο πλοίο. Αυτή η αίθουσα αναμονής σημαίνει πολιτισμός,, εξυπηρέτηση, που την πληρώνουν και στο εισιτήριο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε όλα μαζί σου, δεν θα συμφωνήσω όμως για εκδηλώσεις όπως εκείνη στα Μοναστήρια. Έχω φίλους που ακόμα και σήμερα μιλάνε για αυτό που είχαν δει και ήταν μια πρώτη αφορμη να γνωρίσουν το νησί. ΑΝΤΙΡΡΗΣΗ, έχω για το δωράκι στον συστημικό καλλιτέχνη, το σχολείο στον Κάμπο. Και λέω βέβαια πως αν του είχαν κάνει δωράκι το σχολείο των Κελλιών, ποιός θάλεγε όχι...

      Διαγραφή
  15. Αν είναι για να γνωρίσεις την Τήνο, θα πρέπει να καταξοδεύεται ο εθνικός κορβανάς, τότε μάλλον παράπονο θα έχουν εκείνοι οι τόποι της χώρας μας που δεν έχουν τα κατάλληλα κονέξια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή