Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2016

Όταν δεν έχεις τι άλλο να γράψεις...

-Τι έμεινε να γράψεις;

-Για τους πλουμιστούς στολισμένους και φαντασμαγορικούς «ταπεινούς» του σύγχρονου κόσμου… Άσ’ τους στην αμηχανία μιας πλούσιας μα αδιάφορης ζωής. Στο βλέμμα τους βλέπεις την ζήλια και την απορία για όσους ζουν ελεύθεροι. Σκλαβωμένοι στην ήττα της αποδοχής μιας κρυφής, μιας υπόγειας ζωής…

-Για τους κάθε λογής κόπανους να βγάζουν τις μισές ζωές τους σε μίσος…; Άσ’ τους, κομπλεξικούς στα γαλόνια τους, να εξωτερικεύουν την καταπίεση μιας ζωής που δεν ξεδιψούν οι βραβεύσεις και οι αναμεταξύ τους, βορρά του ανέμου, φιλοφρονήσεις. Μόνον η λύπηση μένει όταν σβήνουν τα φώτα…

-Για τους γλύφτες τους; Πολλοί μα κι εκείνοι αδιάφοροι. Χρόνια μπροστάρηδες, χωρίς ίχνος αξιοπρέπειας, χωρίς καν προσωπικότητα. Άσ’ τους σαν άδεια περιφερόμενα σακιά που κουμαντάρει ο βοριάς. Ο βοριάς που τόσο καλά ξέρουμε εμείς.

-Για όσους το βουλώνουν; Άσ’ τους στην ησυχία τους. Αυτή του θανάτου του αιώνιου στην τώρα και σε κάθε επόμενη ζωή. Ανάλατοι και άνοστοι σαν ευθεία γραμμή απλά περιμένουν… Οι νεκροί σας βλέπουν και κουνάνε το κεφάλι.

-Γράψε για ένα σκύλο που τρέχει. Γράψε για ένα λουλούδι που ανθίζει τον Γενάρη. Γράψε αχτίδα που ξεφεύγει από τα σύννεφα. Γράψε για την παραφωνία στου ολέθρου τον σκασμό. Γράψε για ένα φτερούγισμα κόντρα στον άνεμο. Γράψε για ένα χέρι ιδρωμένο ή για ένα μάτι δακρυσμένο. Γράψε για το πρώτο φως του πρωινού και το τελευταίο πριν έρθει η νύχτα. Γράψε μια μικρή ιστορία για ένα βότσαλο που βρέθηκε σε μια μικρή παλάμη να το κρατά σφικτά και μετά σε μια τσέπη βαθιά… Κι έπειτα μπροστά στα μάτια μιας μάνας να παρουσιάζεται σαν θησαυρός. Θησαυρός που κλείστηκε σε ένα συρτάρι μαζί με ζωγραφιές, χρωματιστά μολύβια και μια φωτογραφία ενός μικρού κοριτσιού.

44 σχόλια:

  1. προσωπικά δεν μπορώ να γράψω καλά, για αυτό ξεκόβω κομμάτια απο προηγουμενες αναρτήσεις γαιτί εδώ πάνε καλυτερα.
    Ως Έλληνες έχουμε αναπτύξει περισσότερο την υποταγή. Κατ’ αρχάς η περίοδος Διδακτορίας θα γυρίζει ενοχικά στην σκέψη μας, όπως βέβαια κάθε ιστορική Δικτατορία. Προέκταση του παραπάνω είναι και η προσκυνηματική άποψη που έχουμε απέναντι σε άτομα εξουσιοφρενή, τοπικής ή ευρύτερης κλίμακας. Κλίνουμε το γόνυ, δεν μιλάνε και πολύ, δεν καλοείδα, δεν καλοξέρω, τι θα βγάλω εγώ, ωχ αδελφέ, υποχωρώντας άτακτα μπροστά σε κάθε σαδιστή εξουσιολάγνο, ο οποίος εκφράζει, ακόμη και με τις κινήσεις του σώματος, την επιθυμία για μεγαλύτερη δύναμη και έλεγχο. (δέστε το προηγούμενο μήνυμα..)

    Σε μια περίοδο όπου η πολιτικοοικονομική ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη έως εκρηκτική, η παρουσία του δεσπότη,τουλάχιστον τοπικά, όχι μόνο δεν μειώνει τις εντάσεις, αλλά αποτελεί και παράγοντα αβεβαιότητας, καθώς αντί να ηρεμεί τα πνεύματα προκαλεί μεταξύ των τηνιακών μεγάλες αντιδράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. και το διαφανές παντελονι που το πάς;

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    3. όντως και ο δεσποτης φορούσε τα ίδια λουστρίνι παπούτσια

      Διαγραφή
  4. χόστετα στο καθίκι τον θυμάμαι από το σχολειο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παρακαλώ, αφήστε τα ομοφοβικά σχόλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενας απλος πολίτης30 Ιανουαρίου 2016 στις 9:52 μ.μ.

    Ο υπεύθυνος για όλα αυτά είμαστε εμείς.
    Από τον Δήμαρχο που δεν έδειξε το απαραίτητο ζήλο ακόμα και απο την λαϊκή συνέλευση στην οποία έφτιαξε μια επιτροπή για τα μάτια. Εμείς ο απλος κόσμος του νησιού που είμαστε ένα με τον καναπέ μας αφήσαμε τον μητροπολίτη και τα τσιράκια του στο νησί να αλωνίζουν χωρίς φραγμούς. Να μηνύουν ,να προπηλακίζουν και να ταλαιπωρούν τους συμπολίτες μας μόνο και μόνο απο εκδίκηση.
    Αντί να μαζευτούμε 500 άτομα και να μην τον αφήσουμε να κατέβει απο το καράβι στο νησί μας, αντι να μαζευτούμε 500 άτομα έξω απο το λιμεναρχείο και να τον κράξουμε για την κατάχρηση εξουσίας που κάνει, εμεις τους αφήνουμε να ξεσαλώνουν κάθε μέρα και περισσότερο.
    Να μας δω στο ειρηνοδικείο, τον Φλεβάρη πόσοι θα πάμε να στηρίξουμε στους συμπολίτες μας.
    Επιτέλους αφεντικά ΔΕΝ θέλουμε στο κεφάλι μας.
    Ας το σηκώσουμε ΤΩΡΑ πριν είναι αργά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εσείς που κρίνετε το λιμενάρχη και τους Παπάδες τι έχετε πετύχει στη ζωή σας?
    Κάθεστε στο καφενείο και η μόνη σας ασχολία είναι ο Λιμενάρχης και οι παπάδες?
    Αντί να απολαύσετε το καφεδάκι σας μόνο κουτσομπολιό ξέρετε να κάνετε.
    Και το ξάνεμο έδωσε με αυτό το chat τι χαρά σε κάθε πικραμένο να βγάλει τη χολή του και τα κόμπλεξ του.
    Όποιος είναι άντρας και έχει πρόβλημα με τον διπλανό του να πάει να το λύσει σαν άντρας και όχι να μυξοκλαίει εδώ μέσα.
    Τελικά είστε και εσείς στα τέσσερα και δεν έχετε καταλάβει ή το ευχαριστιέστε και το κρύβετε.
    καληνύχτα και όταν ξαπλώσετε στο κρεβάτι τιναχτείτε από τα πούπουλα να μην σας πιάσει φαγούρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  9. Αγαπητοί μου «Ξανεμίτες», αντιλαμβανόμενος το δίκαιο της αγανάκτησής σας και το ν αναλογούντα προς αυτήν θυμό σας, καλό είναι πέρα από την καλοπροαίρετη αντίδρασή σας προς τον μητροπολίτη και τον λιμενάρχη ( δηλαδή την ένστολη καθεστωτική αρχή στο νησί όπως θα λέγαμε), να δούμε με καθαρότερο νου, την στρατηγική μιας επικοινωνιακής αποδόμησης αυτών.
    Με το να τους λοιδορούμε, απλώς τους ενισχύουμε στα μάτια εκείνων των απαθών συμπολιτών, που δεν έχουν άποψη και τρομοκρατούνται από το καθεστώς των ρήξεων. Το πρόβλημα λοιπόν είναι να έχεις μαζί σου τον κόσμο κι όχι να το βγάζεις απ’ έξω από το κάδρο της αντιπαράθεσης.
    Ο μητροπολίτης (ένστολος κι αυτός, είναι η αντανάκλαση του θρησκευτικού ραγιαδισμού σ’ ένα τόπο. Γι αυτή του άλλωστε τη ριζοσπαστική άποψη, αλλά και τη συγγραφική του δουλειά, ο Καζαντζάκης υπέφερε πολύ και στη ζωή του με τον αφορισμό και στο θάνατο με την ανένδοτη στάση των μητροπολιτάδων, να τον θάψουν στην Αττική Γή. ( Αν δεν ήταν ο Ωνάσης να τον πάρει με το αεροπλάνο να τον πάει στην Κρήτη, που σημειωτέον έχει άλλο εκκλησιαστικό καθεστώς, θα τον είχαν πετάξει στα σκουπίδια τα καθίκια)!
    Ο υπολιμενάρχης είναι η συνέχεια του καθεστωτικού δεσποτισμού, που ήταν η τριανδρία του παρελθόντος. Ο παπάς, ο δάσκαλος κι ο αστυνόμος. Φυσικά σήμερα στη χώρα μας, έχουμε τυπικά δημοκρατία και νομική τάξη, οπότε ο εν λόγω κύριος Αποστολόπουλος, των συντηρητικών φρονημάτων, κάθεται πάνω στην τυπολατρία των αρμοδιοτήτων του και των σχετικών νόμων κι απαγορευτικών διατάξεων, για να σας πλήξη στη βάση της διατάραξης της εννόμου τάξεως και του κοινού θρησκευτικού αισθήματος, που ζητά κατάνυξη και σεβασμό στις εκκλησιαστικές εκδηλώσεις. Οπότε θεωρεί τον εαυτό του θεματοφύλακα της μητροπολιτικής προστασίας πέρα από τα παραπολιτικά κλπ που του επισυνάπτεται και που στην προκειμένη κατάσταση δεν σας βοηθούν.
    Οι πάμπολλες αρμοδιότητες του λιμενικού σώματος κάνουν τους περισσότερους συμπατριώτες μας υποτακτικούς, γιατί φοβούνται τα πρόστιμα και την ανοικτή διεκδίκηση του δίκιου τους. Οπότε πέρα από τα συγκυριακά «μπράβο σας» δεν έχετε να εισπράξετε καμιά περαιτέρω βοήθεια, μια και οι περισσότερες «κότες», αποστασιοποιούνται ως καιροσκόπες. Το πρόβλημα λοιπόν είναι στο δια ταύτα. Το τι λοιπόν κάνουμε.
    Με το να εμποδίζετε τον μητροπολίτη ν’ αποβιβαστεί στο νησί, δημιουργείται νομικό ατόπημα και θα τιμωρηθείτε. Με το να «γιαουρτώσετε» τον μητροπολίτη θα μηνυθείτε για προσβολή δημοσίου προσώπου. Με τον να τον γιουχάρετε αυτός χέστηκε!
    Το ζήτημα λοιπόν είναι πολιτικό. Γιατί χωρίς τους βουλευτές ο Πολυκανδριώτης δεν θα μπορούσε ν’ αλλάξει το νομικό καθεστώς. Το καλύτερο λοιπόν είναι να πάτε στην Αθήνα και μέσω της συντοπίτισσας Άννας Φόνσου που εργάζεται στην ΕΡΤ, να την πείσετε να βγείτε σε εκπομπή κι απ’ εκεί με νομικά και κοινωνικά στοιχεία να βάλετε μπρός στην αποδόμηση των εν λόγω ρεντίκολων. Με αυτό τον τρόπο οι διαμαρτυρίες θα ξεφύγουν από τον κλειστό περίγυρο της Τήνου και το θέμα θα πάρει τις σωστές του πανελλαδικές διαστάσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κοιμόμαστε ή μας έχουν πιασει τον κώλο και ανακαλυψαμε πόσο μας αρέσει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το μνημόνιο, σπάει την «ομερτά» του ΠΙΙΕΤ.

    Κι ενώ η ευημερούσα Ελλάδα ζούσε την 20ετία της καταναλωτικής κραιπάλης, με τα δανεικά χρήματα και την οικονομική επιδειξιομανία, από τα σπίτια μέχρι τον «απλόχερο» τρόπο συμπεριφοράς, ήρθε η μαύρη εποχή των μνημονίων, για να υπενθυμίσει (με την απότομη φτωχοποίηση), το ματαιόδοξο της ανθρώπινης απληστίας. Φυσικά κι η Τήνος επλήγει, ιδιαίτερα οι κοινωνικά ασθενέστεροι του νησιού. Στην «Μεγαλόχαρη» είδαν να μειώνονται δραματικά τα έσοδά κι άρχισε να κάνουν αναγκαστικές περικοπές, σε προγράμματα που είχε αναλάβει να διεκπεραιώνει το ΠΙΙΕΤ, όταν ανθούσαν τα οικονομικά του.
    Μικρότερη η πίττα λοιπόν του παγκαριού, περισσότερες μουρμούρες των διοικητικών του ΠΙΙΕΤ, που βρήκαν απέναντί τους (ως αυτόβουλο ηθικό συμμορφωτή), της αφαίμαξης των εισπράξεων του προσκυνήματος (που κατασπαταλήθηκαν από τον τοπικό παραγοντισμό), τον πλέον ειδήμονα ρέκτη των «σκοτεινών χρόνων» της αμαρτωλής 20ετίας, τον μητροπολίτη Δωρόθεο (Πολυκανδριώτη), που χρεώνεται για τα περιβόητα «πανηγυρόσπιτα», στην Τήνο και στην Μύκονο, αλλά και τις μπίζνες με τα «λαδάκια» της Παναγίας κλπ.
    Επειδή λοιπόν δεν μπορούσε ο Δωρόθεος να κάνει μόνος του την «καιροσκοπική ανατροπή» (στο νόμο του 1975), έβαλε τον πρόθυμο βουλευτή και πρώην νομάρχη Κυκλάδων, φίλο του Παναγιώτη Ρήγα), συνεπικουρούμενου από μια ολιγομελή ομάδα βουλευτών, να καταθέσουν τροποποίηση του κανονισμού του ΠΙΙΕΤ. Με την συγκεκριμένη αλλαγή, που πέρασε με τον μανδύα του εκσυγχρονισμού και του επείγοντος, για την αντιμετώπιση της οικονομικής και κοινωνικής δυσπραγίας (για την κοινωνική αλληλεγγύη κλπ.) εξ αιτίας των μνημονίων, δόθηκε το τυπικό δικαίωμα στην μητρόπολη να έχει λυμένα τα χέρια του, ως κυρίαρχος για το διακονικό έργο της Εκκλησίας, δια μέσω του ταμείου του ΠΙΙΕΤ. Δηλαδή μ’ επίφαση «σπάμε τα στεγανά» και τον τοπικισμό, ο Δωρόθεος εμφανίζεται δημοκρατικότερος και δικαιότερος των ντόπιων λαϊκών επιτρόπων, που υποστηρίζουν αντιπολιτευτικά τη συντήρηση του αυτοδιοίκητου του ιδρύματος. Κι ο λόγος είναι πασίδηλος για την αναταραχή. Οι μη αρεστοί στον μητροπολίτη, χάνουν έμμεσα τα προνόμια του πολιτικού τοπικισμού, που εξασκούσαν τόσο καιρό. Δηλαδή να καμαρώνουν γι αυτά που υπόσχονται να δώσουν μέσω του ρουσφετιού. Από τα βοηθήματα και τους διορισμούς, μέχρι τα έργα και τις προμήθειες. Διότι ας μην λησμονούμε, ότι τα τελευταία 40 χρόνια, οι κομματικές προτιμήσεις (ΠΑΣΟΚ –ΝΔ), ήταν αυτές, που ουσιαστικά εξέλεγαν το συμβούλιου του ΠΙΙΕΤ.
    Όταν λοιπόν σου πάρουν από το «στόμα» το αντίδωρο της κοινωνικής υπεροχής, ψάχνεις δικαιολογίες. Κι αυτές έφτασαν μέχρι το 1825! Ισχυρίζονται λοιπόν οι σημερινοί (χθεσινοί) κομματαρχαίοι, ότι διαχρονικά βρέθηκαν στη θέση του ΠΙΙΕΤ, σύμφωνα με τις προβλέψεις (του αυτοδιοίκητου) των κτητόρων του ναού, που όμως δεν είχαν καμιά σχέση μ’ αυτά που υποστηρίζουν ασυζητητί οι επίγονοι τους σήμερα, καθ’ ό,τι τότε, αυτοί που κυβερνούσαν το ίδρυμα, δεν είχαν την άμεση λαϊκή εντολή, αλλά μόνο η οικονομική και κοινωνική ισχύς τους καθόρισε το καθεστώς της επικυριαρχίας τους, επί του ορθοδόξου εκκλησιάσματος (μια κι είχαν στην απ’ έξω τους συμπατριώτες τους καθολικούς του νησιού). Κάθε φορά λοιπόν που άλλαξε νομικά το καθεστώς του ΠΙΙΕΤ, αντανακλούσε τις πολιτικές συνθήκες της εκάστοτε εποχής. Κι οι επικυρίαρχοι «Αλαβάνοι» του νησιού, ήξεραν πολύ καλά την ιστορία αυτή.
    Φυσικά είναι αφελής όποιος πιστεύει, ότι ο μητροπολίτης Δωρόθεος έκανε τώρα αναγκαστικά τις αλλαγές, γιατί τον ενοχλούσαν κάποιες αποφάσεις των συμβούλων κι ήθελε να έχει το πάνω χέρι. Έτσι κι αλλιώς, λίγες ήταν οι διαφορές τους, στις προγενέστερες αποφάσεις του ΠΙΙΕΤ. Η επικυριαρχία του, που τροποποίησε εν μέρει το καταστατικό, είναι ουσιαστικά η προίκα του Δωρόθεου προς την Ιερά Σύνοδο, για την μελλοντική εκ μέρους του διεκδίκηση του αρχιεπισκοπικού θρόνου (που ο μητροπολίτης δεν το κρύβει κι επιθυμεί διακαώς). Έτσι όσα δεν μπόρεσε να κάνει κάποτε ο συντοπίτης Ιερώνυμος, να πάρει το παγκάρι της εκκλησίας από τους λαϊκούς, το έκανε με το «γάντι» ο μυκονιάτης Πολυκανδριώτης, γεγονός που φανάτισε ακόμα περισσότερο τους τοπικιστές τηνιακούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μπράβο άγνωστε. Αυτή είναι η αλήθεια κι αλλοίμονο όποιος δεν την αντιλαμβάνεται. Οι φασαρίες ενισχύουν τον παπά κα τα τσιράκια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ το αντίθετο είπα από αυτό που κατάλαβες εσύ, ότι δεν έχουν καταλάβει ότι θα φάνε το κεφάλι τους αργά η γρήγορα, φυσικά όχι απο την αντίδραση του κόσμου αλλά από τις μαλακίες τους, την μια μετα την άλλη

      Διαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

      Διαγραφή
  17. οι φασαρίες δεν τους ενισχυουν τουσ φοβιζουν τα σχολια που γραφουν τα τσιρακια του ενισχηουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ποιός θα ξεσηκωθεί ρε φίλε. Σιγά, ήρεμα. Οσα έκαναν και με το Τσίπρα. Διαμαρτυριες του καφενέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Λογια λογια λογια λογια
    Ολοι ειμαστε επαναστατες πισω απο ενα πληκτρολογιο και μια οθονη.
    Ποιος απ' ολους εμας χθες που δυο λιμενικοι συνελαβαν τον θεολογο πλυτα πηγε να τους σταματησει; η εστω ειπε κατι;
    Απο μπροστα μας τον περασαν και κανενας δε μιλησε.

    Ας κατσουμε λοιπον αναπαυτικα στο καναπε μας και ας γινουμε θεατες στο θεατρο του παραλογου αφου ειμαστε ανικανοι για την παραμικρη αντιδραση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μερικά σχόλια το παρακάνανε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. δηλαδή το παρακάνανε τα σχόλια και όχι οι σχολιαζόμενοι; θα έχουμε και ενοχές με τα καθικια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πάντως εγώ φοβάμαι ότι αύριο πάλι θα τα ξεχάσουμε όλα μέχρι να έρθει η δίκη στις 19 Φεβρουαρ και μετά πάλι θα τα ξεχάσουμε όλα,θα βολευτούμε στον καναπέ μας μέχρι να έρθει πάλι της Παναγίας να ξαναγράψουμε κάποια παρόμοια σχόλια κλπ,κλπ και αυτοί που ξέρουν την ψυχολογία μας θα συνεχίσουν να χορεύουν στο ρυθμό τους.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Έλεος έχουν παιδιά και συγγενείς δε ντρέπεστε να γράφετε τέτοια πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οι άλλοι που αυτοί διώκουν δεν έχουν παιδιά και συγγενεις;

      Διαγραφή
  24. Αντίδοτο στην άγνοια (από την Ιστορία της Τήνου).

    Στα χρόνια που ακολουθούν μέχρι το 1887, που αποφασίστηκε να φτιαχτεί νέος κανονισμός λειτουργίας του Ιερού Ιδρύματος, το κράτος με διάφορα νομικά τεχνάσματα, δεν άφησε ποτέ να φύγει από την επιρροή του, η διαχείριση των χρημάτων. Οι χωραΐτες δεν το βάζουν κάτω. Διαμαρτύρονται για το καθεστώς αυτό. Όμως ταυτόχρονα τα βάζουν και με τους πολιτικούς της ενδοχώρας του νησιού (κυρίως τον βουλευτή Γρηγόρη Μαυρομαρά από τον Πύργο), που θέλει να μοιράσει τα έσοδα, σ’ όλα τα ορθόδοξα χωριά του νησιού (οι καθολικοί ήταν εξοβελισμένοι). Τελικώς στη διελκυστίνδα αυτή επεμβαίνει το ελληνικό δημόσιο και φτιάχνει ένα νέο νόμο το 1888, σύμφωνα με τον οποίο, η επιτήρηση του Ιδρύματος ανατίθεται στην εκάστοτε κυβέρνηση.
    Ο νομάρχης δηλαδή, μαζί με τους εκλεγμένους απ’ αυτόν συμβούλους, κάνουν ό,τι θέλουν, στην επιμελητεία του ταμείου. Φτιάχνουν περιουσίες στην Τήνο και στην Αθήνα. Εκμεταλλεύονται χρήματα και κτίσματα, στο Βουκουρέστι, στην Αλεξάνδρεια, στη Σμύρνη και στην Πόλη, γιατί κάποιοι απόδημοι, αφήνουν με διαθήκη τους την ακίνητη περιουσία τους, στη δικαιοδοσία του Ιερού Ιδρύματος του Ευαγγελισμού Τήνου.
    Στα θετικά της διοίκησης, είναι η αρωγή που προσέφερε στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας κι η βοήθεια που παρείχε σε οικογένειες αναξιοπαθούντων ντηνιακών, αλλά κι από άλλα μέρη της Ελλάδας. Ενίσχυσε οικονομικά τις Ένοπλες Δυνάμεις. Ακόμη χρηματοδότησε τις σπουδές, για την επιμόρφωση των ντηνιακών μαρμαρογλυπτών, ζωγράφων και επιστημόνων, που πήγαν να σπουδάσουν στην Αθήνα και στο εξωτερικό. (Η περίπτωση του Χαλεπά, που του κόπηκε η υποτροφία του στο Μόναχο, ήταν μια ατυχής εξαίρεση. Γι’ αυτό και προσπάθησε το Ίδρυμα να επανορθώσει, όταν αργότερα 1916/20 αναγνωρίστηκε η ιδιοφυΐα του καλλιτέχνη).
    Κι ενώ δεν πρέπει να λησμονούνται όλα αυτά, δυστυχώς τα πολλά λεφτά που μαζεύονταν από τους ανυποψίαστους πιστούς προσκυνητές, πολλές φορές δεν πήγαιναν στο διακονικό έργο.
    Όπως αναφέρει ο γιατρός Επαμεινώνδας Γεωργαντόπουλος, που έγραψε την ιστορία της νήσου Τήνου, το 1885 «τα τέκνα των κομματαρχών, επέμποντο εις τα Πανεπιστήμια της Ευρώπης δ’ εξόδων της Ευαγγελιστρίας».
    Όλη αυτή η περίοδος, χαρακτηρίζεται από φανατισμό και μισαλλοδοξία, για το ποιος επίτροπος θα έχει το πάνω χέρι στα μεγάλα έσοδα. Μεγαλύτερη φασαρία γίνονταν για την εκλογή στο συμβούλιο της Παναγίας, παρά για την επιλογή του δημάρχου. Γιατί, το «πάτημα» της Εκκλησίας, σήμαινε αυτόματα κοινωνική ανάδειξη. (Ο γιατρός και μετέπειτα βουλευτής Κώστας Αλαβάνος, ξεκίνησε από σύμβουλος του Ιερού Ιδρύματος της Ευαγγελιστρίας).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. "Ένα τεράστιο ποσό μαύρου χρήματος κινείται στο χώρο της εκκλησίας"
    "Πολλοί από εμάς τους κληρικούς έχουμε χρησιμοποιήσει την Εκκλησία για την προσωπική μας καλοπέραση, άνθρωποι που δεν είχαν στον ήλιο μοίρα, ζουν σαν πρίγκιπες" παπα Φιλόθεος Φάρος.
    σας λέει τίποτα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. "Αντίσταση όχι με άναρθρες κραυγές αλλά με λόγο παρρησιαστικό" Πολυκανδριώτης κατ' ευφημισμόν Δωρόθεος.
    Με πιο απλά λόγια σας βιάζω τις συνειδήσεις, το αναγνωρίζω, αλλά ως βιαζόμενοι δεν θέλω κραυγές άναρθρες, χαλαρώστε και απολαύστε τον βιασμό... (τώρα το παρρησιαστικό είναι σαν την αγιοβασιλειόπιτα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Επειδή αναγνωρίζω στους φίλους του Ξάνεμου την αγωνιστική και καθάρια πνοή τους εναντίον του μητροπολίτη, θα ήθελα να ρωτήσω, είναι σύμφωνοι και με όλους εκείνους τους λαϊκούς, που κάνουν τώρα τους ανένδοτους εναντίον του Πολυκανδριώτη; Μήπως ο αγώνας τους πρέπει να είναι διττός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. το άρθρο του Γιάννη Σιώτου για στάση πολιτών απέναντι σε φασιστικού τύπου συλλήψεις από το λιμενικό άκρος ενημερωτικό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Οι ειδήσεις λένε οτι ο ποιμενάρχις μας σήμερα στο κτικάδο προέτρεψε τους εκκλησιασθέντες πολυπληθείς Χριστιανούς να είναι δίκαιοι και ευλαβείς, όπως και ο Συμεών,(όπως και ίδιος) ώστε να ¨υπαντούν" τον Κύριο, και να ζουν αγιοπνευματική ζωή,(ακριβώς όπως και ο ιδιος) ώστε αυτή η υπάντηση να γίνεται μέθεξη και ένωση μαζί του...) μας δουλεύει κανονικά..τόσο ανόητους μας περνάει ή είναι ο ίδιος ανόητος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. γιατί ο εμποροεπαγγελματικός σύλλογος δεν αναφέρεται στον προϊστάμενο του λιμενάρχη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μου αρέσει που συγκρίνουν μερικοί τα αισχρά περιστατικά της Τήνου με άλλα νησιά. Έχετε καταλάβει ότι η Μεγαλόχαρη είναι η μεγαλύτερη μπίζνα του νησιού;
    Όπως άλλοι τόποι έχουν τα εργοστάσια, η Τήνος έχει την παραγωγή μεταφυσικής καρτερίας. Είναι δυνατόν λοιπόν, ν' αφήσουν το μαγαζί ακάλυπτο σε μερικούς ρομαντικούς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. όντως η παναγία της τήνου είναι η μεγαλύτερη παραγωγός οπίου του λαού

      Διαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή