Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016

Χαίρε Τήνος.


Τι μας φταίει σε αυτό το νησί; Η απεργία της ΠΝΟ που μας εμπόδισε να εορτάσουμε λαμπρά τα φαναράκια. Η αμφιλεγόμενη στάση των βουλευτών Κυκλάδων στο θέμα του ιδρύματος. Η "παρά φύσιν" ερωτικές περιπτύξεις. Η μη τήρηση της διαθήκης των κτητόρων.

Μας ενοχλεί ο συγκεκριμένος ένστολος αλλά θεωρούμε φυσιολογικό να καθόμαστε σούζα στους υπόλοιπους. Μας ενοχλεί ο συγκεκριμένος παπάς αλλά θεωρούμε φυσιολογικό να φιλάμε τα χέρια των υπόλοιπων παπάδων. Μας ενοχλεί να έχει εξουσία κάποιος συγκεκριμένος και θέλουμε να την παραδώσουμε σε κάποιον άλλον.

Τι δεν μας απασχολεί και τόσο; Ότι κάποιος συλλαμβάνεται μπροστά μας για ψύλλου πήδημα. Ότι η υγεία στο νησί πάει κατά διαόλου και με αυτήν την κυβέρνηση και με την προηγούμενη. Ότι τα λύματα τρέχουν στα λαγκάδια και με αυτή την δημοτική αρχή και με την προηγούμενη. Ότι στο τέλος τα σκουπίδια μας θα τα φάμε. Ότι πιστεύουμε σε παραμύθια είτε μας τα λέει αυτός ο παπάς είτε ο προηγούμενος. Ότι χειροκροτούμε τις μεγάλες υποσχέσεις όποιος κι αν είναι ο δήμαρχος ή ο βουλευτής που δεν θα τις τηρήσει. Ότι ζητάμε να βολέψουμε το σπίτι μας, το χωριό μας, τη δουλειά μας ακόμη κι αν αυτός που θα μας βολέψει είναι ο ίδιος που πριν βρίζαμε ή που θα βρίζουμε στη συνέχεια.

Πως αντιδρούμε; Δεν διαδηλώνουμε γιατί δεν είμαστε ξεπερασμένοι κομμουνιστές. Δεν κάνουμε απεργίες γιατί δεν είμαστε τεμπέληδες και κομματικά εντεταλμένοι. Υπακούμε στους ένστολους γιατί δεν είμαστε αναρχικοί. Σεβόμαστε τους παπάδες γιατί δεν είμαστε άθεοι. Δεν αγωνιζόμαστε να αλλάξουμε τον κόσμο γιατί είμαστε ρεαλιστές. Δεν μιλάμε ανοικτά και επώνυμα γιατί δεν είμαστε ηλίθιοι να βγάλουμε εμείς το φίδι από την τρύπα.

Γνωρίζουμε πολύ καλά τι πρέπει να γίνει αλλά περιμένουμε να το κάνει κάποιος άλλος. Δεν αναλαμβάνουμε ευθύνη, ρίχνουμε όμως το φταίξιμο σε αυτούς που την είχαν. Ακολουθούμε διάφορους "ηγέτες" και ελπίζουμε σε αυτούς μέχρι να μας απογοητεύσουν και να ακολουθήσουμε άλλους.

Και καμαρώνουμε κι από πάνω.

26 σχόλια:

  1. Μια πιστή απεικόνιση της «πυρωμένης Ελλάδας», είναι η Τήνος. Η κατεδάφιση του πωρωμένου, αυταρχικού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος, των πολιτικών του κομματικού σωλήνα, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Αυτό εκμεταλλεύεται ο φανερός ο πολυκανδριώτης και ο αποστολοπουλος, σε συνδυασμό με την αδιαφορία μας περί τα κοινά και προ παντός το πρόθυμο να ξεπεράσουμε την οργή μας κατά των παντός τύπου εκμεταλλευτών. Προς τι τότε το αίσθημα ανυπομονησίας και αηδίας απέναντι σε αυτό που ονομάζουμε στημένο πολιτικό σύστημα;
    Πρόκειται για μια κοινωνία με το μεγαλύτερο άγχος που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Το αίσθημα απογοήτευσης και οργής έχει απλωθεί εξίσου προς όλα τα κόμματα. Ποιος εκπροσωπεί τα συμφέροντα του Ελληνικού λαού; Ποιος είναι ο εκπρόσωπος των πολιτών αυτού του κράτους; Το κοστούμι του λαϊκισμού, που φόρεσαν όλες οι παρατάξεις δεν πέτυχε να μας πείσει ότι βρίσκονται στο πλευρό μας.
    Και δεν μιλάμε μόνο για τους άπληστους πλουτοκράτες και την οικονομική ανισότητα, την αδικία και την βαναυσότητα. Υπάρχουν ακόμη και τοπικά πολλές βρώμικες βδέλλες που με το πρόσχημα μάλιστα της προσφοράς στον τόπο απομυζούν με τον τρόπο τους την τοπική κοινωνία. Και δεν αναφέρομαι σε έναν που πέρασε απ’ όλα τα κόμματα, χούντα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, και πάει χρόνια τώρα καροτσάκι δήθεν τον προοδευτικό του σύλλογο, αλλά για όλους που πέρασαν από τα κόμματα εξουσίας τοπικά. Τι λοβιτούρα, τι βρωμιά, τι ξιπασιά Θεέ μου! Και εμείς;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ξάνεμε, η χώρα αυτή πορεύτηκε πάνω σε τρίπτυχα.
    Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια.
    Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών.
    Ό, τι φάμε, ό, τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κόλος μας.
    Η οικονομική κρίση μας προσγείωσε στην πραγματικότητα.
    Κόμματα, θεσμοί, πρόσωπα γλίτωσαν τη συντριβή τους, γιατί βρήκαν το μαγικό αντίδοτο στην υστεροβουλία τους. Διώχνουμε το μνημόνιο και ξαναερχόμαστε στα δικά μας χουνέρια.
    Στην Τήνο, η Εκκλησία έφτιαξε σχολή σκέψης. Όχι φυσικά χριστιανική αγωγή, αλλά θεολογική συνταγογράφηση.
    Πλούσιοι επτώχευσαν και επείνασαν, οι δε εκζητούντες τον Κύριον, ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού.
    Γι’ αυτό και ο Πολυκανδριώτης είπε: Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου, δηλαδή καθίστε καλά, γιατί θα σας κάψει ο Θεός, που μ’ έχει αντιπρόσωπο στο νησί σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «… το απατηλό όραμα στριφογυρίζει μέσα στην καρδιά μου… οι ιεροκήρυκες προσποιούνται ότι μου δίνουν κουράγιο και εγώ τους βρίζω κατά πρόσωπο, ασήμαντα μικρόνοα παπαδάκια που φλυαρούν ανόητα για δύναμη και για χάρη… μια παράσταση υποκρισίας και ανέξοδης ηθικολογίας… ολόκληρη η ομιλία τους πνίγεται μέσα στους λυγμούς και εγώ ακούω τον μέγα κόσμο να στενάζει, καθώς βλέπω ένα εκατομμύριο μητέρες να κάθονται και να κλαίνε κατάμονες…καθώς βλέπω κάτω το βιασμό και το φόνο, καθώς ακούω τα παιδάκια να βογκούν…καθώς ακούω τις κραυγές και τους ψιθύρους των ανθρώπων από το ταιριαστό παράνομο συνταίριασμα στην εκμετάλλευση του κόσμου, των πολιτικών και εκκλησιαστικών εξουσιαστών, ταγμένων υποτίθεται στην υπηρεσία απάλειψης του ανθρώπινου πόνου…καθώς διακρίνω την τήρηση της αιδήμονος σιωπής, των επί παντός επιστητού λαλίστατων παπάδων, για θέματα εξόφθαλμης αδικίας, κοινωνικού αποκλεισμού και περιθωριοποίησης… καθώς τους βλέπω να προσπερνούν ξαναμμένοι από το υλικό συμφέρον, υποστυλώνοντας, με κλειστά μάτια, την όρθωση τεράστιων αόρατων τοίχων κοινωνικών διακρίσεων…» Τζόφρεϊ Στάντερτ Κένεντι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
    μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.
    Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
    Άλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·
    διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
    A όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.
    Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
    Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω.
    Καβάφης - Τείχη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η τοπική Εκκλησία έχει υποταχθεί στους νόμους του μάρκετινγκ και η κίνηση του κ. Πολυκανδριώτη στους νόμους της διαφήμισης της σοκολάτας, και του απορρυπαντικού. Η φυσιογνωμιστή εκφραστική του, θυμίζει απανθρωπιά και ολοκληρωτισμό. Ξιπασιά επαρχιώτη, πασπαλισμένη με την απληστία του παρακμιακού.
    Και οι παπάδες τοπικά χτενίζονται: περιορίζονται προκλητικά σε ρόλους ανώδυνους, κομπάρσοι αμφιθυμικοί, στο έργο της δεσποτικής εκμετάλλευσης, με πρόσχημα τον σεβασμό της τάξης, χαλιναγωγούμενοι δραστικά από τον Φανερό, ερήμην του Ευαγγελίου, και της εκκλησιαστικής ασκητικής παρρησίας. (Μην τα φορτώνουμε όλα στον Φανερό, Αυτός βρήκε και αλωνίζει). Κοπαδιάζουν τους πιστούς στο συμφεροντολογικό Φανεροδεσποτικό μαντρί.
    Ασύμπτωτα και ασυμβίβαστα δεδομένα με αυτά του κοινού εκκλησιαστικού αθλήματος της κοινωνικής σχέσης, της ελευθερίας από το εγώ και το συμφέρον, της αυθυπέρβασης και αυτοπροσφοράς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με αφορμή τα παραπάνω τηνιακά.
    Μην νομίζεται όλοι διερωτώνται, πανελλαδικά. Αυτοί οι άνθρωποι, ο κλήρος, έχουν ταχθεί να διακονούν μια Ευαγγελική πρόταση ζωής, που τα πρότυπά της είναι ο ληστής, η πόρνη, ο άσωτος;
    Δεν μπορούν αυτοί οι άνθρωποι, οι παπάδες μας, να έχουν προσωπικά υπαρξιακά κενά, βασανιστικά ερωτήματα (που δεν τους αφήνουν να κοιμηθούν), δίψα για εμπειρία και όχι νοητικές βεβαιότητες. Τι απάντηση δίνουν στον εαυτό τους οι μισθοφόροι παπάδες μας, τα κονσερβαρισμένα στερεότυπα που ρητορεύουν απ’ άμβωνος, ηθικοπλαστικές σκοπιμότητες, Γιατί ο Θεός έγινε άνθρωπος, γιατί η ελευθερία του Θεού ελευθερώνει από τον θάνατο…
    Μετέτρεψαν την ενορία σε θεσμό ανάλογο με το ΙΚΑ, έγιναν υπάλληλοι μισθοφόροι, (και με τυχερά κατάμαυρα χρήματα), και όχι πατέρες συν-οδοί.
    (Αυτό πάντως που γίνεται στην Τήνο με τα σώματα ασφαλείας, απ’ ότι ξέρουμε δεν γίνεται σε κανένα άλλο νησί. Ίσως είναι η έκταση. Οι διοικητές μας (διασταυρωμένα και από άλλα νησιά) παραβρίσκονται σε εορτές εθνικές, μεγάλες τοπικές γιορτές, πάνε να χαιρετίσουν τον δεσπότη όταν γιορτάζει, αλλά να τρέχουν από πανηγύρι σε πανήγυρι με τον δεσπότη αγκαλιά και τον αρχιερατικό αυτό αγγίζει τα όρια του γραφικού.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πεστε μου έναν παπά της προκοπής. αυτοί εφησυχάσουν γιατί λένε: εμείς δεν είμαστε ανώμαλοι, κούνια που τους κουναγε...
    πραγματικά όλοι τους είναι μισθοφόροι
    τέτοιους θέλει ο δεσποτης για τους κουνάει το δάκτυλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πέρα από τ' αναθέματα στον Πολυκανδριώτη καιρός είναι να μαζευτούμε όσοι ενδιαφέρονται σε μια ηλεκτρονική και δια ζώσης συνάντηση, να βρεθούν τρόποι που πραγματικά πέρα από τις κραυγές, ν' ακουστεί ένας συγκροτημένος λόγος για το πώς αντιμετωπίζεται η αυταρχικότητα και πως εξασφαλίζονται τα δημοκρατικά δικαιώματα στο νησί. Και ο λιμενάρχης και ο μητροπολίτης δεν είναι αήττητοι. Υπάρχουν εκ μέρους τους αρμοδιότητες, αλλά και νόμοι που εξασφαλίζουν σ' εμάς τον έλεγχό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. το ξερετε ότι ο δεσπότης και ο φανερός έχουν το δικαίωμα να μεταθέτουν παπά όπου τους καπνισει και να απαγορεύει σε άλλον δεσποτη και παπα να ερθει στην τήνο έτσι δημοικρατικά;π,χ τον πατέρα Πορφύριο Πλυτά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έως πότε θα βασιλεύουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έως πότε θα βασιλεύουν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ο τεμπέλης κι ο φαγάς χωροφύλακας ή παπάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ποιος είδε κράτος λιγοστό σ” όλη τη γη μοναδικό,

    εκατό να εξοδεύει και πενήντα να μαζεύει;

    Να τρέφει όλους τους αργούς, νά “χει επτά Πρωθυπουργούς,

    ταμείο δίχως χρήματα και δόξης τόσα μνήματα;

    Νά “χει κλητήρες για φρουρά και να σε κλέβουν φανερά,

    κι ενώ αυτοί σε κλέβουνε τον κλέφτη να γυρεύουνε;

    Όλα σ” αυτή τη γη μασκαρευτήκαν ονείρατα, ελπίδες και σκοποί,

    οι μούρες μας μουτσούνες εγινήκαν δεν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.

    Σπαθί αντίληψη, μυαλό ξεφτέρι, κάτι μισόμαθε κι όλα τα ξέρει.

    Κι από προσπάππου κι από παππού συγχρόνως μπούφος και αλεπού.

    Θέλει ακόμα -κι αυτό είναι ωραίο- να παριστάνει τον ευρωπαίο.
    Σουρής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. τους έχει δει κανείς τους παπάδες πόσο αναστατώνονται με το κουδούνισμα των κερμάτων και προ παντός των χαρτονομισμάτων! Μην σας κάνει εντύπωση είναι οι μονού που ξεχωρίζουν με κλειστά τα μάτια το χαρτονομισμα από τον ήχο του!!! ποιος υπάλληλος έχει νόμιμα αφορολόγητα τυχερά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πέρα απο ολη την ενδιαφέρον παπαδοσυζήτηση που γίνεται εδω,και φυσικά εχει το ενδιαφέρον της καθώς στη χώρα μας αλλα και ιδικά στη Τηνο η θεοκρατία είναι παντοδύναμη, πρεπει να ομολογίσω οτι το κειμενο που σταθηκε αφορμη γι αυτη τη συζητηση είναι οτι ποιο ακριβες έχω διαβάσει για το τόπο μου. Συχαριτήρια σε όποιον το έγραψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τελικά το ξανεμο το θέλει περισσότερο ο δεσποτοφανερός λειτουργεί ως σάκος του μποξ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ο νεωκόρος βασιλάκης που κάνει και τον λιμενικό δεν έχει προϊστάμενο; ή το λιμενικό του έχει ορίσει προϊστάμενο παπά;
    οι υπόλοιποι λιμενικοί, ιδίως ο κάτω από αυτόν δεν έχει δικαίωμα να έχει διαφορετική άποψη από τα τεκταινόμενα; ή δεν έχει κάτω από αυτόν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τραγουδάω, όπως τραγουδάει το ποτάμι
    Κι ύστερα στο λιμεναρχείο που με πήγαν βιαστικά…
    Τι έχετε, μου λένε.
    Εγώ; Εγώ τίποτα, τους λέω. Μόνο πέστε μου ποιος σας είπε
    να με μεταχειριστείτε τόσο πρόστυχα, και σεις γιατί ακούσατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. γιατί είμαστε πρόστυχοι και μεις πολύ απλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ζήσαμε πάντοτε αλλού.
    Και μόνο όταν κάποιος μας αγαπήσει, ερχόμαστε για λίγο
    κι όταν δεν πεθαίνει ο ένας για τον άλλον είμαστε κιόλας νεκροί.

    Φυσάει απόψε φυσάει,
    μες στις κιθάρες φυσάει.

    Φυσάει απόψε φυσάει,
    μες στις κιθάρες φυσάει.
    ....
    δωσ μου το χέρι σου φυσάει,
    δωσ μου το χέρι σου…

    λειβαδίτης τάσος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μ’ αίμα χτισμένο, κάθε πέτρα και καημός
    κάθε καρφί του πίκρα και λυγμός..
    Λειβαδίτης και αυτός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πάντα οι χαμένοι έχουνε τ’ άδικο. Τ’ άβουλο πλήθος πάει πάντα με τον νικητή. Η ιστορία του κόσμου είναι ιστορία των νικητών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. οι ναρκισσιστικές προσωπικότητες (λέγε με δεσπότη) κρυφολαχταρούν την θυματοποίησή τους, γιατί θεωρούν ότι ο κόσμος δεν χωρά την μεγαλοσύνη τους και στρέφεται εναντίον τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. όποιος μου βρει που σουλατσάριζε ο δεσποτης και με ποιον θα τον παραδεχτώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή