Συναντήσαμε τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, κ. Μαχαιρίδη μαζί
με τον περιφερειακό σύμβουλο του νησιού κ. Μ. Βίλλα σε ταβερνάκι της Κολυμπήθρας
και του αποσπάσαμε μερικές κουβέντες. Στον λίγο χρόνο συζητήσαμε για την επίσκεψή του, την αποκατάσταση της Ι.Μ. Κεχροβουνίου, τους υδρογονάνθρακες και τις ΒΑΠΕ, τις αναπτυξιακές προοπτικές και τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιφέρεια. Ιδιαίτερα σταθήκαμε στην περίπτωση των ΒΑΠΕ και των υδρογονανθράκων.
Ευχαριστούμε για την διαθεσιμότητά του.
Ευχαριστούμε για την διαθεσιμότητά του.
Δυστυχώς όμως, η τεχνολογία μας πρόδωσε και δεν καταφέραμε
να περάσουμε το ηχητικό αρχείο από το κινητό. Ζητούμε συγγνώμη από τον κ.
Μαχαιρίδη, ακολουθεί μια προσπάθεια κατά το δυνατό πιστής απομαγνητοφώνησης.
ΞΑΝΕΜΟ: Αρχικά, η
επίσκεψή σας στην Τήνο έχει κάποιο θεσμικό λόγο;
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Φαντάζομαι ότι με τον πρώην διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών και τον εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο του νησιού για να είμαστε εδώ, σημαίνει ότι ήρθαμε για επίσημη δουλειά.
Αύριο κάνουμε τα εγκαίνια της Μονής του Κεχροβουνίου, είναι ένα μοναστήρι του 10ου αιώνα. Κάποια στιγμή όταν ανέλαβα σαν περιφερειάρχης μου ήρθε το πρόβλημα, ρώτησα τότε τον διευθυντή αν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε με το έργο και εφόσον πήρα θετική απάντηση, παρόλο που ήταν αρμοδιότητες άλλων, πήραμε εμείς την ευθύνη, τρέξαμε το έργο αυτό, το ολοκληρώσαμε, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό, ένα μνημείο του 10ου αιώνα να διασωθεί, σε ένα χώρο που νομίζω είναι καταπληκτικός, και βεβαίως το μοναστήρι που είναι ένα εν ενεργεία μοναστήρι, είναι και χρηστικό δηλαδή. Οι παρεμβάσεις οι οποίες γίνανε, σώσανε αφενός το μνημείο και αφετέρου δόθηκε η δυνατότητα η ζωή των καλογραιών να είναι καλύτερη. Από την άλλη πλευρά, έχω την αίσθηση, πως στου χαλεπούς καιρούς που ζούμε, το μοναστήρι είναι και ένα πρότυπο, όπου ο χώρος όσο μπορείς και το κτήμα όσο θωρείς , νομίζω βρίσκει την επαλήθευσή του σε τούτο το κτίριο.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Φαντάζομαι ότι με τον πρώην διευθυντή τεχνικών υπηρεσιών και τον εντεταλμένο περιφερειακό σύμβουλο του νησιού για να είμαστε εδώ, σημαίνει ότι ήρθαμε για επίσημη δουλειά.
Αύριο κάνουμε τα εγκαίνια της Μονής του Κεχροβουνίου, είναι ένα μοναστήρι του 10ου αιώνα. Κάποια στιγμή όταν ανέλαβα σαν περιφερειάρχης μου ήρθε το πρόβλημα, ρώτησα τότε τον διευθυντή αν θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε με το έργο και εφόσον πήρα θετική απάντηση, παρόλο που ήταν αρμοδιότητες άλλων, πήραμε εμείς την ευθύνη, τρέξαμε το έργο αυτό, το ολοκληρώσαμε, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό, ένα μνημείο του 10ου αιώνα να διασωθεί, σε ένα χώρο που νομίζω είναι καταπληκτικός, και βεβαίως το μοναστήρι που είναι ένα εν ενεργεία μοναστήρι, είναι και χρηστικό δηλαδή. Οι παρεμβάσεις οι οποίες γίνανε, σώσανε αφενός το μνημείο και αφετέρου δόθηκε η δυνατότητα η ζωή των καλογραιών να είναι καλύτερη. Από την άλλη πλευρά, έχω την αίσθηση, πως στου χαλεπούς καιρούς που ζούμε, το μοναστήρι είναι και ένα πρότυπο, όπου ο χώρος όσο μπορείς και το κτήμα όσο θωρείς , νομίζω βρίσκει την επαλήθευσή του σε τούτο το κτίριο.
ΞΑΝΕΜΟ: Ορμώμενος
από την φράση στους χαλεπούς καιρούς, να σας ρωτήσω αν νομίζετε πως μέσα στην
κατάσταση στην οποία ζούμε υπάρχουν περιθώρια για στοχευμένα, αναπτυξιακά έργα,
ουσιαστικά αναπτυξιακά;
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κατ’ αρχήν να πούμε το εξής, πως το έργο αυτό είναι χρηματοδοτούμενο κατά 50% από την Νορβηγική κυβέρνηση. Η Νορβηγία δεν συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επομένως ήταν από οικονομικής σκοπιάς, κάτι που δεν έπρεπε να χαθεί και δείχνει το ενδιαφέρον κάποιων χωρών για μνημεία στην πατρίδα μας. Τώρα, σε ότι αφορά τα υπόλοιπα έργα, ναι, νομίζω ότι αν αξιοποιήσουμε σωστά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουμε σαν χώρα, και κυρίως σαν Νότιο Αιγαίο και κυρίως σαν Τήνος, αν κανείς δει όλες αυτές τις αναβαθμίδες, μπορεί κανείς να κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν και να δει ότι σε καιρούς ακόμη πιο χαλεπούς, ένας λαός επιβίωσε, εκμεταλλευόμενος τούτο το οποίο έχει, το φυσικό περιβάλλον, και βεβαίως στην Τήνο και το οικιστικό. Από εκεί και ύστερα οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχεις, η Μεγαλόχαρη, το Κεχροβούνι, είναι αν θέλετε τα μνημεία και τα ιερά που μπορούν να κάνουν τον τόπο πιο ελκυστικό. Το Πάσχα παραδείγματος χάρην υπήρχε αρκετός κόσμος στο νησί, σημαίνει ότι κινήθηκε λίγο η αγορά. Πιστεύω ότι η Τήνος έχει πάρα πολλές δυνατότητες και να αναπτυχθεί, αξιοποιώντας πάντα με μέτρο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει. Και λέω ότι δεν είναι συγκριτικά πλεονεκτήματα μόνο από το φυσικό χώρο. Η παραγωγή είναι εξίσου σημαντική. Η τηνιακή αγκινάρα είναι ένα προϊόν ταχτοποιημένο, αυτό που χρειάζεται είναι να πάρει και διαβατήριο να ταξιδέψει.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κατ’ αρχήν να πούμε το εξής, πως το έργο αυτό είναι χρηματοδοτούμενο κατά 50% από την Νορβηγική κυβέρνηση. Η Νορβηγία δεν συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επομένως ήταν από οικονομικής σκοπιάς, κάτι που δεν έπρεπε να χαθεί και δείχνει το ενδιαφέρον κάποιων χωρών για μνημεία στην πατρίδα μας. Τώρα, σε ότι αφορά τα υπόλοιπα έργα, ναι, νομίζω ότι αν αξιοποιήσουμε σωστά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουμε σαν χώρα, και κυρίως σαν Νότιο Αιγαίο και κυρίως σαν Τήνος, αν κανείς δει όλες αυτές τις αναβαθμίδες, μπορεί κανείς να κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν και να δει ότι σε καιρούς ακόμη πιο χαλεπούς, ένας λαός επιβίωσε, εκμεταλλευόμενος τούτο το οποίο έχει, το φυσικό περιβάλλον, και βεβαίως στην Τήνο και το οικιστικό. Από εκεί και ύστερα οι υπηρεσίες οι οποίες παρέχεις, η Μεγαλόχαρη, το Κεχροβούνι, είναι αν θέλετε τα μνημεία και τα ιερά που μπορούν να κάνουν τον τόπο πιο ελκυστικό. Το Πάσχα παραδείγματος χάρην υπήρχε αρκετός κόσμος στο νησί, σημαίνει ότι κινήθηκε λίγο η αγορά. Πιστεύω ότι η Τήνος έχει πάρα πολλές δυνατότητες και να αναπτυχθεί, αξιοποιώντας πάντα με μέτρο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει. Και λέω ότι δεν είναι συγκριτικά πλεονεκτήματα μόνο από το φυσικό χώρο. Η παραγωγή είναι εξίσου σημαντική. Η τηνιακή αγκινάρα είναι ένα προϊόν ταχτοποιημένο, αυτό που χρειάζεται είναι να πάρει και διαβατήριο να ταξιδέψει.
ΞΑΝΕΜΟ: Μιλώντας
για το Νότιο Αιγαίο, θέλω να σας ρωτήσω σχετικά με τις φωνές που ακούγονται
σχετικά με την πιθανότητα εξόρυξης υδρογονανθράκων στο Αιγαίο. Πως βλέπετε αυτή
την προοπτική; Θεωρείται πως μπορεί να έχει θετική εξέλιξη ή λόγω του
τουρισμού, πάνω στο οποία βασίζεται οικονομικά η περιοχή, αυτό θα έχει
αρνητικές συνέπειες;
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Σε τι να έχει αρνητικές συνέπειες;
ΞΑΝΕΜΟ: Γενικά, περιοχές που γίνεται εξόρυξη, δεν διατίθενται παράλληλα για τουριστικές δραστηριότητες.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Νομίζω ότι είναι λάθος αυτό.
ΞΑΝΕΜΟ: Παρ’ όλ’ αυτά την δική σας άποψη θα ήθελα.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Είναι λάθος η αντίληψη αυτή, γιατί πρέπει να ξέρουμε καταρχάς ότι οι υδρογονάνθρακες είναι σε μεγάλα βάθη, δεύτερον εδώ μιλάμε ανοικτά της Κρήτης ή ανοικτά του Καστελόριζου, στην άλλη άκρη του κόσμου, και βέβαια αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στον Πρίνο όπου γίνεται εξόρυξη αυτή τη στιγμή, στην Καβάλα, εδώ και σαράντα χρόνια, δεν είπε κανείς ότι υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα.
ΞΑΝΕΜΟ: Είναι όμως μια βιομηχανοποιημένη περιοχή.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι, λέω ότι δεν έχει επηρεάσει ούτε την Χαλκιδική, ούτε την Καβάλα, ούτε την Θάσο.
ΞΑΝΕΜΟ: Μια παραλία τέτοια (σημείωση Κολυμπήθρα) με μια πλαφόρμα δεν θα ήταν το ίδιο αξιοποιήσιμη.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κατ’ αρχάς μιλάμε για μίλια μακριά από την ακτή για την εξόρυξη.
ΞΑΝΕΜΟ: Κανείς δεν το ξέρει.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι, είναι μίλια μακριά. Το Καστελόριζο μιλάμε είναι 73 μίλια μακριά από την Ρόδο.
ΞΑΝΕΜΟ: Δεν γνωρίζουμε ακριβώς που θα γίνει η εξόρυξη.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Λέω παραδείγματος χάριν πως αυτά που ξέρουμε πως έχουν εντοπιστεί μεταξύ Κρήτης και Καστελόριζου, ή στα ανοιχτά των Ιονίων. Δεν νομίζω πως υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Εξάλλου, κυκλοφορούν τόσα μεγάλα δεξαμενόπλοια στο Αιγαίο που οι δεξαμενές αυτές, μπροστά στο μέγεθος των δεξαμενοπλοίων είναι βαρκούλες. Οπτικά δηλαδή, δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Είναι κάτι σαν το αντίστοιχο με τα αιολικά. Να μην βάλουμε αιολικά γιατί λέει προσβάλουμε το τοπίο.
ΞΑΝΕΜΟ: Αυτή θα ήταν η επόμενή μου ερώτηση.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Εμείς το μόνο πράγμα το οποίο έχουμε, πλεονέκτημα που έχει ο τόπος, είναι ότι υπάρχουνε σημεία στα νησιά που έχουνε αιολικά πεδία τα οποία είναι παραγωγικός πλούτος.
ΞΑΝΕΜΟ: Προφανώς, αλλά θεωρείτε πως αυτό για παράδειγμα δεν θα επηρεάσει τον τουρισμό.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Καθόλου, να πω κάτι, και το λέω με προσωπική εμπειρία, έχοντας ταξιδέψει και στην βόρια Γερμανία και στην Σκανδιναβία: όλες οι περιοχές που έχουν τέτοια δυνατότητα, έχουν εγκατεστημένα αιολικά μεγάλης ισχύος. Υπάρχουν περιοχές (σημείωση, ο κύριος Μαχαιρίδης ανέφερε εδώ περιοχή που δεν καταφέραμε να απομαγνητοφωνήσουμε) και μέσα στην θάλασσα.
ΞΑΝΕΜΟ: Μιλάμε όμως για χώρες που δεν βασίζονται στον τουρισμό στο ίδιο ποσοστό του ΑΕΠ με την δική μας χώρα.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Αν στην περιοχή την δική μας όπου ξοδεύουμε 700.000.000 περίπου για καύσιμα. Τα οποία μολύνουν πολλαπλάσια το περιβάλλον. Κι εμείς (σημείωση ως περιφέρεια) μολύνουμε, γιατί έχουμε παντού εγκατεστημένα στα νησιά αυτόνομους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που μολύνουν 100 και 150 φορές περισσότερο από οποιεσδήποτε άλλες εγκαταστάσεις.
ΞΑΝΕΜΟ: Αναφέρεστε φαντάζομαι σε άλλα νησιά. Στις βόρειες Κυκλάδες είμαστε συνδεδεμένοι στο δίκτυο.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Δεν είμαστε συνδεδεμένοι παντού.
ΞΑΝΕΜΟ: Τήνος- Άνδρος – Σύρος – Μύκονος είναι καλυμμένες.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Ναι, τα υπόλοιπα; Όχι η Σύρος, η Σύρος δεν είναι διασυνδεδεμένη και στα 48 νησιά να έχεις διασυνδεδεμένα 3 ή 4 δεν λέει τίποτε. Όλοι οι 34 σταθμοί, αυτόνομοι σταθμοί παραγωγής, καίνε 700.000.000 σε μαζούτ. Αυτό είναι μόλυνση του περιβάλλοντος, και μετά λέμε η ανεμογεννήτρια μπορεί να προκαλέσει οπτική ρύπανση.
ΞΑΝΕΜΟ: Την άποψή σας ρωτάω αν θεωρείτε πως θα προσβάλει τον τουρισμό.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι καθόλου. Εμείς κυρίως σαν Νότιο Αιγαίο, οι τουρίστες 75% είναι συμπατριώτες μας ή οι περισσότεροι από τα 16 εκατομμύρια που έρχονται είναι ευωπαίοι που είναι εξοικειωμένοι με τις ΑΠΕ.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Σε τι να έχει αρνητικές συνέπειες;
ΞΑΝΕΜΟ: Γενικά, περιοχές που γίνεται εξόρυξη, δεν διατίθενται παράλληλα για τουριστικές δραστηριότητες.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Νομίζω ότι είναι λάθος αυτό.
ΞΑΝΕΜΟ: Παρ’ όλ’ αυτά την δική σας άποψη θα ήθελα.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Είναι λάθος η αντίληψη αυτή, γιατί πρέπει να ξέρουμε καταρχάς ότι οι υδρογονάνθρακες είναι σε μεγάλα βάθη, δεύτερον εδώ μιλάμε ανοικτά της Κρήτης ή ανοικτά του Καστελόριζου, στην άλλη άκρη του κόσμου, και βέβαια αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στον Πρίνο όπου γίνεται εξόρυξη αυτή τη στιγμή, στην Καβάλα, εδώ και σαράντα χρόνια, δεν είπε κανείς ότι υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα.
ΞΑΝΕΜΟ: Είναι όμως μια βιομηχανοποιημένη περιοχή.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι, λέω ότι δεν έχει επηρεάσει ούτε την Χαλκιδική, ούτε την Καβάλα, ούτε την Θάσο.
ΞΑΝΕΜΟ: Μια παραλία τέτοια (σημείωση Κολυμπήθρα) με μια πλαφόρμα δεν θα ήταν το ίδιο αξιοποιήσιμη.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κατ’ αρχάς μιλάμε για μίλια μακριά από την ακτή για την εξόρυξη.
ΞΑΝΕΜΟ: Κανείς δεν το ξέρει.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι, είναι μίλια μακριά. Το Καστελόριζο μιλάμε είναι 73 μίλια μακριά από την Ρόδο.
ΞΑΝΕΜΟ: Δεν γνωρίζουμε ακριβώς που θα γίνει η εξόρυξη.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Λέω παραδείγματος χάριν πως αυτά που ξέρουμε πως έχουν εντοπιστεί μεταξύ Κρήτης και Καστελόριζου, ή στα ανοιχτά των Ιονίων. Δεν νομίζω πως υπάρχει τέτοιο πρόβλημα. Εξάλλου, κυκλοφορούν τόσα μεγάλα δεξαμενόπλοια στο Αιγαίο που οι δεξαμενές αυτές, μπροστά στο μέγεθος των δεξαμενοπλοίων είναι βαρκούλες. Οπτικά δηλαδή, δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Είναι κάτι σαν το αντίστοιχο με τα αιολικά. Να μην βάλουμε αιολικά γιατί λέει προσβάλουμε το τοπίο.
ΞΑΝΕΜΟ: Αυτή θα ήταν η επόμενή μου ερώτηση.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Εμείς το μόνο πράγμα το οποίο έχουμε, πλεονέκτημα που έχει ο τόπος, είναι ότι υπάρχουνε σημεία στα νησιά που έχουνε αιολικά πεδία τα οποία είναι παραγωγικός πλούτος.
ΞΑΝΕΜΟ: Προφανώς, αλλά θεωρείτε πως αυτό για παράδειγμα δεν θα επηρεάσει τον τουρισμό.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Καθόλου, να πω κάτι, και το λέω με προσωπική εμπειρία, έχοντας ταξιδέψει και στην βόρια Γερμανία και στην Σκανδιναβία: όλες οι περιοχές που έχουν τέτοια δυνατότητα, έχουν εγκατεστημένα αιολικά μεγάλης ισχύος. Υπάρχουν περιοχές (σημείωση, ο κύριος Μαχαιρίδης ανέφερε εδώ περιοχή που δεν καταφέραμε να απομαγνητοφωνήσουμε) και μέσα στην θάλασσα.
ΞΑΝΕΜΟ: Μιλάμε όμως για χώρες που δεν βασίζονται στον τουρισμό στο ίδιο ποσοστό του ΑΕΠ με την δική μας χώρα.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Αν στην περιοχή την δική μας όπου ξοδεύουμε 700.000.000 περίπου για καύσιμα. Τα οποία μολύνουν πολλαπλάσια το περιβάλλον. Κι εμείς (σημείωση ως περιφέρεια) μολύνουμε, γιατί έχουμε παντού εγκατεστημένα στα νησιά αυτόνομους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που μολύνουν 100 και 150 φορές περισσότερο από οποιεσδήποτε άλλες εγκαταστάσεις.
ΞΑΝΕΜΟ: Αναφέρεστε φαντάζομαι σε άλλα νησιά. Στις βόρειες Κυκλάδες είμαστε συνδεδεμένοι στο δίκτυο.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Δεν είμαστε συνδεδεμένοι παντού.
ΞΑΝΕΜΟ: Τήνος- Άνδρος – Σύρος – Μύκονος είναι καλυμμένες.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Ναι, τα υπόλοιπα; Όχι η Σύρος, η Σύρος δεν είναι διασυνδεδεμένη και στα 48 νησιά να έχεις διασυνδεδεμένα 3 ή 4 δεν λέει τίποτε. Όλοι οι 34 σταθμοί, αυτόνομοι σταθμοί παραγωγής, καίνε 700.000.000 σε μαζούτ. Αυτό είναι μόλυνση του περιβάλλοντος, και μετά λέμε η ανεμογεννήτρια μπορεί να προκαλέσει οπτική ρύπανση.
ΞΑΝΕΜΟ: Την άποψή σας ρωτάω αν θεωρείτε πως θα προσβάλει τον τουρισμό.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Όχι καθόλου. Εμείς κυρίως σαν Νότιο Αιγαίο, οι τουρίστες 75% είναι συμπατριώτες μας ή οι περισσότεροι από τα 16 εκατομμύρια που έρχονται είναι ευωπαίοι που είναι εξοικειωμένοι με τις ΑΠΕ.
ΞΑΝΕΜΟ: Μια τελευταία
ερώτηση για να μην σας κουράσω άλλο: Ποια κατατάσσετε ως πιο σημαντικά
προβλήματα. Είμαστε μια νησιωτική περιοχή με διασπορά. Το ακτοπλοϊκό για
παράδειγμα πάει από το κακό στο χειρότερο. Ποια θεωρείτε πιο σημαντικά και με
ποιο τρόπο σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Νομίζω, πράγματι το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι το ακτοπλοϊκό. Το δεύτερο είναι η υγεία. Ύστερα και το ενεργειακό είναι πρόβλημα όπως είπαμε. Πρωτίστως όμως τα προβλήματα στο ακτοπλοϊκό και στις υγειονομικές δομές. Σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα, την επόμενη εβδομάδα θα συναντηθούμε στην Νάξο και σε ένα συνέδριο αλλά και με το συμβούλιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για να δούμε πως διαμορφώνεται ο ακτοπλοϊκός χάρτης. Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από παλαιότερα. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τις συγκοινωνίες. Ξέρετε ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι στο κόκκινο. Από εκεί και ύστερα τα καύσιμα δεν έχουνε πέσει. Βεβαίως υπήρξαν κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά επειδή η ενδοεπικοινωνία είναι επιδοτούμενη θα πρέπει να δούμε και να λάβουμε υπ’ όψιν μας και την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας. Νομίζω ότι με λίγη καλή προσπάθεια και με αναδιοργάνωση των δικτύων, μπορούν να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες μας. Τώρα σε ότι αφορά τα προβλήματα υγείας, και αυτά δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το να πιέζουμε γιατί είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου υγείας.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Νομίζω, πράγματι το πιο σημαντικό πρόβλημα είναι το ακτοπλοϊκό. Το δεύτερο είναι η υγεία. Ύστερα και το ενεργειακό είναι πρόβλημα όπως είπαμε. Πρωτίστως όμως τα προβλήματα στο ακτοπλοϊκό και στις υγειονομικές δομές. Σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα, την επόμενη εβδομάδα θα συναντηθούμε στην Νάξο και σε ένα συνέδριο αλλά και με το συμβούλιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών για να δούμε πως διαμορφώνεται ο ακτοπλοϊκός χάρτης. Σίγουρα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από παλαιότερα. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τις συγκοινωνίες. Ξέρετε ότι όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι στο κόκκινο. Από εκεί και ύστερα τα καύσιμα δεν έχουνε πέσει. Βεβαίως υπήρξαν κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά επειδή η ενδοεπικοινωνία είναι επιδοτούμενη θα πρέπει να δούμε και να λάβουμε υπ’ όψιν μας και την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας. Νομίζω ότι με λίγη καλή προσπάθεια και με αναδιοργάνωση των δικτύων, μπορούν να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες μας. Τώρα σε ότι αφορά τα προβλήματα υγείας, και αυτά δεν κάνουμε τίποτε άλλο από το να πιέζουμε γιατί είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου υγείας.
ΞΑΝΕΜΟ: κ.
Μαχαιρίδη, ευχαριστούμε εκ μέρους του Ξάνεμου
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κι εγώ ευχαριστώ.
κ. ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ: Κι εγώ ευχαριστώ.
βάλτε παντού ανεμογεννήτριες, κάντε δρόμους πάνω στα βουνά για να πάτε τις ανεμογεννήτριες, κάντε γεωτρήσεις... Οι ευρωπαίοι είναι εκικοιωμένοι με όλα αυτά... ρε που νομίζει ότι ζουν οι Ευρωπαίοι; Έχει πάει σε αστικό περιβάλλον στην β. Ευρώπη με τα πάρκα τους και τα μνημεία κτλ... Άσε που ούτε καν έχει ακούσει για την ΒΡ και τον κόλπο του Μεξικού. Να δεις εκεί τουρίστες τόσα χρόνια μετά το ατύχημα.
ΑπάντησηΔιαγραφή29 πουλημένοι επιμένουν ΠΑΣΟΚ...