Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Του χαμαιλέοντος η πιο μεγάλη ώρα…

«Ο Οδυσσέας γίνεται ένας αξιολύπητος ήρωας όταν παλεύει για την υστεροφημία του…»

Η πιο τρανή απόδειξη ότι η ιστορία δεν εξελίσσεται αλλά κατασκευάζεται είναι ελεύθερη προς ανάγνωση στο κοινό. Εμφανίζεται περιοδικά στην Ελλάδα τον καιρό του μνημονίου και είναι γεμάτη αυτοαναφορές που θυμίζουν σαν σε δυνατό Νοτιά τις προσπάθειες του πλοίου να «δέσει» . Είναι δε τόσο απροκάλυπτη η διαδικασία πια που ο αναγνώστης φτάνει να αμφισβητήσει το μνημονικό του σε μια αμφισβήτηση στα όρια της τρέλας.


Καιρό ένιωθα την ανάγκη να επιβεβαιώνω τον χαρακτηρισμό του γραφικού. Όταν όμως οι ίδιοι (συνήθεις ύποπτοι, από θέσεις εκτελεστικής ισχύος), που απέδιδαν τέτοιους χαρακτηρισμούς δημόσια, σήμερα μπροστά στο αδιέξοδο, εμφανίζονται σε ρόλους αντιδραστικών και αγανακτισμένων, ομολογώ πως ξαφνιάζομαι. Δεν διεκδικώ καμία αποκλειστικότητα ή πρωτοκαθεδρία: «τι πιο εύκολο άλλωστε από την κριτική…;». Εντυπωσιάζομαι όμως για την «μεταστροφή» των επιχειρημάτων και την ανατροπή μιας φιλήσυχης και ευπρεπούς συνέχειας προς χάριν μιας ενστικτώδους αυτοαναφορικότητας. Ή με διάγνωση καταλήγουμε είτε με απορία… Στην πρώτη το υποκείμενο λειτουργεί συνειδητά μεν, παράφρονα δε, ενώ στην δεύτερη ενστικτωδώς (Κοινώς: με αυτά που διαβάζω ή είμαι τρελός ή ζώο). 

Οι μέρες που διανύουμε είναι ομολογουμένως δύσκολες, οι αλλαγές ραγδαίες και σε τέτοιο βαθμό που δεν είναι εύκολο να αφομοιωθούν με συνέπεια τον αποπροσανατολισμό του νου. Ευκαιρίας δοθείσης λοιπόν, ας κάνουμε καμία διόρθωση στην μικρή μας ιστορία, καμιά βουτιά στην κολυμπήθρα (όχι την παραλία, να μην μπερδευόμαστε παραπάνω). Παπά άλλωστε έχουμε εύκαιρο…


ΥΓ: Η γραβάτα προσδίδει κύρος. Η περιαυτολογία και οι αυτοφιλοφρονήσεις προσδίδουν κύρος; Κι ακόμα δεν είδαμε τίποτε!   

7 σχόλια:

  1. ΟΙ ΧΑΜΑΙΛΕΟΝΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΑΣΙΝΟΙ. ΛΙΛΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρωτήστε τον δήμαρχό μας και τον πρόεδρο του δημ. Συμβ που ξαφνικά εμφανίζονται επαναστάτες στην προσπάθειά τους να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής, αναζητώντας πολιτική στέγη.

      Διαγραφή
  2. Μεταφορικά μιλώντας, ο χαμαιλέων μπορεί να μεταμορφωθεί σε ότι θεωρεί καλύτερο.
    Το θέμα είναι τι θα κάνουν τα άλλα ζωάκια (ή το υπόλοιπο περιβάλλον): Θα τον παρατηρήσουν ή θα κάνουν πως δεν τον βλέπουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σημασία έχει η στάση η δικη μας και τι κάνουμε εμείς σε όλες αυτές τις καταστάσεις. Να πείτε ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη αλλα είναι και αυτο μια αρχη για να ερθει η άνοιξη. Εάν η αλλαγή δεν γίνει προσωπικά στο καθένας μας τότε δεν υπάρχει σωτηρία για τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλοι διαχειριστές του XANEMO.
    Θ α σας συμβούλευα, όταν τα κείμενα που δημοσιεύετε,δεν είναι αναδημοσιεύσεις,αλλά δικά σας,να δίνετε βαρύτητα στην ΟΥΣΙΑ, με απλές κατανοητές λέξεις και νοήματα.
    Ειλικρινά δεν ξέρω σε ποιους αναφέρεστε, αλλά θα ήταν προτιμότερο,για τους αναγνώστες και για τον σκοπό που τα γράφετε, να τα λέτε με ονόματα και με δικά σας λόγια.
    Δεν καταλαβαίνω την εμφανή προσπαθειά σας να «κουλτουριάζετε»,ΑΝΤΙ να μιλάτε την καθαρή, απλή και σκληρή, κάποιες φορές, γλώσσα της ΑΛΗΘΕΙΑΣ.
    Ο χαμαιλέον πάντως, προιόν εξέλιξις εκατομμυρίων ετών, είναι συνεπέστατος με την φύση του για να παραμένει αθέατος και από τους θηρευτές του και από τα υποψήφια θύματά του.
    Ποιος σας έμαθε ότι η γραβάτα δίνει ΒΑΡΟΣ στους ΦΕΛΛΟΥΣ.
    ΣΥΓΓΝΩΜΗ για τα καλά μου λόγια.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ. Σανταμούρη, είναι λέξεις μιας πολύ πλούσιας γλώσσας στην σειρά δεν είναι κουλτούρα, και σίγουρα, σας βεβαιώνω όχι επιτηδευμένα γραμμένες.
      Κάποια κείμενα γράφονται για να μιλούν σε όλους και σε κανένα έτσι ώστε κατά το δυνατό να ο καθένας να φαντάζεται τον εαυτό του μέρος τους.
      Ευχαριστούμε για τις συμβουλές, πραγματικά ωφέλιμες, αλλά πιστέψτε με πως στην συγκεκριμένη περίπτωση, εκείνοι για τους οποίους γράφτηκε, κατάλαβαν απόλυτα το κείμενο.
      Όσο για το υστερόγραφο περί γραβάτας, ήταν απλώς ειρωνικό...

      Διαγραφή