Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013

Καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου - Τήνου Νικόλαος:" Η χρυσή αυγή, ούτε χρυσή είναι, ούτε και αυγή αποτελεί για τον άνθρωπο''.


Το Νοέμβρη του 2012, ο καθολικός Αρχιεπίσκοπος Νάξου - Τήνου Νικόλαος Πρίντεζης, είχε απαντήσει σε μιά σειρά ερωτήσεων που του υπέβαλε γραπτώς το "Ξάνεμο". Αξίζει τον κόπο να ξαναθυμηθούμε την ανάρτηση εκείνη και ειδικότερα τις ερωτήσεις που αναφέρονται στον φασισμό και τον ρατσισμό και στον χαρακτηρισμό του «ότι η Χρυσή Αυγή, ούτε χρυσή είναι, ούτε και αυγή αποτελεί για τον άνθρωπο. Δεν έχει καμία σχέση με το Χριστιανισμό και κανένας Χριστιανός δε μπορεί να δεχθεί ή χειρότερα να ακολουθήσει τη θεωρία της, το πρόγραμμά της  ή να επικροτήσει τα έργα της.»

Απόσπασμα από κείνη την συνέντευξη που είχε τίτλο: "Ερωτήσεις και απαντήσεις"
 με την επίκαιρη  θέση του για την χρυσή αυγή και τον ρατσισμό παραθέτουμε παρακάτω:

"Ξ": 1.- Η κοινωνία μας ζει τους τελευταίους μήνες το φριχτό πρόσωπο του νεοφασισμού και  του ρατσισμού μέσω ενός εκλεγμένου πολιτικά φορέα, της Χρυσής Αυγής. Κατά την γνώμη μου, η Εκκλησία οφείλει να πάρει θέση. Θυμηθείτε πως για την στάση της ουδετερότητας (αν όχι κάτι χειρότερο) η Καθολική Εκκλησία στο παρελθόν έχει πολλές φορές κατακριθεί (κτηνωδίες του Γ’ Ράιχ, φασιστικά και δικτατορικά καθεστώτα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική κ.α.). Έχει σήμερα η Εκκλησία την πολυτέλεια να δηλώνει μεν κοινωνικά παρούσα αλλά να παρακολουθεί απλώς τα γεγονότα, εκφράζοντας μόνο την θλίψη της, χωρίς και να καταδικάζει απερίφραστα απάνθρωπες και αντιχριστιανικές πρακτικές που καταπατούν τον ευαγγελικό λόγο;

Απάντηση:

Όσον αφορά στη Χρυσή Αυγή, ούτε χρυσή είναι, ούτε και αυγή αποτελεί για τον άνθρωπο. Δεν έχει καμία σχέση με το Χριστιανισμό και κανένας Χριστιανός δε μπορεί να δεχθεί ή χειρότερα να ακολουθήσει τη θεωρία της, το πρόγραμμά της  ή να επικροτήσει τα έργα της.

Η Καθολική Εκκλησία μπορεί να έχει κατακριθεί στο παρελθόν και να κατακρίνεται και σήμερα για ουδετερότητα, αλλά δεν είναι αλήθεια. Πολλές φορές αγνοείται η επίσημη θέση της Εκκλησίας. Όμως με την πιο επίσημη φωνή του πρώτου Επισκόπου της έχει πάρει θέση, έχει μιλήσει και έχει διακηρύξει την αντίθεσή της προς τα ολοκληρωτικά καθεστώτα και της Ευρώπης και της Αμερικής και της Αφρικής  και της Ασίας. Οι κατά καιρούς Ποντιφικές Εγκύκλιοι είναι σαφέστατες και ξεκάθαρες. Αρκεί να διαβάσει κανείς  τις πιο αντιπροσωπευτικές όπως:


RERUM NOVARUM του Πάπα Λέοντος 13ου, 15/5/1891.

QUADRAGESIMO ANNO Πάπα  Πίου 11ου,15/5/1931

MATER ET MAGISTRA του Πάπα Ιωάννη 23ου, 15/5/1961

Το Συνοδικό Διάταγμα της Β΄Συνόδου του Βατικανού:  GAUDIUM ET SPES (Η Εκκλησία μέσα στο σύγχρονο κόσμο), 7/12/1965

Τη ΣΥΝΟΨΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ  ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, 2004 (που μεταφράστηκε και στην ελληνική γλώσσα το 2006),

Μην ξεχνάτε ότι ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β΄ έχει κατακριθεί επίσης πως συνέβαλε στην κατάργηση ολοκληρωτικών καθεστώτων στην Ευρώπη!

 Μην ξεχνάτε τις συνεχείς προσπάθειες του Πάπα Βενεδίκτου 16ου  για τη συνεργασία των λαών, των θρησκειών, των πολιτισμών.

Η  Καθολική Εκκλησία πάντοτε καταδίκασε και καταδικάζει   τη βία απ όπου κι αν προέρχεται κι όποιες μορφές κι αν παίρνει, ιδιαίτερα όταν αυτή είναι οργανωμένη και αποτελεί πολιτικό φορέα. 

Ως τοπική Εκκλησία Νάξου-Τήνου-Άνδρου Μυκόνου αρνηθήκαμε να στείλουμε την ιστορική εικόνα της Παναγίας, (12ου αιώνα)  που βρίσκεται στη Μητρόπολή μας στη Νάξο, στο Metropolitan Μuseum της Νέας Υόρκης, δηλώνοντας με επιστολή μας πως «δε στέλνουμε την εικόνα της Παναγίας σε μία Χώρα που ετοιμάζεται να εισβάλει σε μία άλλη»  (στο Ιράκ 2003).

Αυτά δε δημοσιεύτηκαν στα Μ.Μ.Ε.  διότι δεν είναι εμπορεύσιμα!

Δεν είναι αλήθεια λοιπόν ότι, απλώς παρακολουθεί τα γεγονότα και εκφράζει μόνο τη θλίψη της. 


"Ξ": 2.- Πέραν της Χρυσής Αυγής, το επίσημο κράτος εδώ και καιρό, χτίζει ένα ρατσιστικό πρόσωπο. Στρέφεται κατά των μεταναστών και με ενορχηστρωτές τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προχωρά σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα δικαιώματά τους, τους στοχοποιεί, τους εγκλείει σε ειδικά κέντρα συγκέντρωσης-αποθήκες ανθρώπινων ψυχών, κάνει τα στραβά μάτια στις εκκαθαρίσεις εγκληματικών ταγμάτων εφόδου κ.α. Είναι οι μετανάστες το πρόβλημα της βαθύτατης και πολύμορφης κρίσης που ζούμε ή μέρος του προβλήματος; Γιατί υπάρχουν μετανάστες;

Απάντηση:

Δεν έχω συγκεκριμένα στοιχεία για να δεχθώ ότι το επίσημο κράτος χτίζει ρατσιστικό καθεστώς και πως στρέφεται κατά των μεταναστών. Αν όμως αυτό αποδειχθεί τότε σίγουρα το καταδικάζω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο.
Υπάρχουν  μετανάστες  νόμιμοι και παράνομοι. Πιστεύω ότι οι νόμιμοι πρέπει να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα που απολαμβάνει κάθε νόμιμος Έλληνας πολίτης. Αλλά και οι παράνομοι πρέπει να αντιμετωπίζονται με ανθρωπιά και πολιτισμένα στη Χώρα του πολιτισμού και της Δημοκρατίας. Να βοηθούνται να γίνουν νόμιμοι, διότι και παράνομοι που είναι παραμένουν ανθρώπινα πρόσωπα, δεν είναι  αντικείμενα. Σε μια Χώρα που χαρακτηρίζεται μάλιστα χριστιανική, πρέπει να επικρατούν οι ευαγγελικές και χριστιανικές αρχές σε όλα και σε όλους.

"Ξ": 3.-Στο ίδιο μήκος κύματος η κυβέρνηση εξισώνει τη Χρυσή Αυγή, με τις πορείες-περιπολίες προστασίας των μεταναστών στα κέντρα των αστικών πόλεων. Χαρακτηριστικά καταδικάζεται «η βία απ’ όπου κι αν προέρχεται». Συμφωνείτε με την άποψη αυτή; Οι άνθρωποι που με κάθε μέσο προσπαθούν να προστατέψουν συνανθρώπους τους χωρίς να κάνουν διακρίσεις είναι δυνατόν να μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι με εκείνους που σπέρνουν το φόβο;


Απάντηση:

Αν στην πράξη είναι έτσι, σίγουρα δε συμφωνώ με την άποψη αυτή.

Προσωπικά ναι καταδικάζω τη βία, διότι η βία γεννά  τη βία και σε καμία περίπτωση δε μπορώ να δεχθώ  πως ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Εξ άλλου αυτή η έκφραση δεν ανήκει στην Καθολική Εκκλησία.

Είναι ανάγκη όσοι  πιστεύουν στην ανθρωπιά, στο χριστιανισμό, δηλαδή στην αγάπη, να προστατεύουν και να υπερασπίζονται τα δικαιώματα και των μεταναστών, όμως με  τρόπο ειρηνικό και όχι προκαλώντας άλλης μορφής βία.

Εξ άλλου σήμερα η Καθολική Εκκλησία της Ελλάδος στη μεγάλη πλειονότητά της αποτελείται από μετανάστες.


3 σχόλια:

  1. Μια χαρά το λέει ο σεβασμιότατος Νικόλαος. Όμως κάποιοι από το ποίμνιό του εδώ στην Τήνο, δεν συμμερίζονται τις απόψεις του. Αυτό τουλάχιστον φαίνεται από την δημόσια δράση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΙ ΡΩΤΟΥΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ Χ. Α. ΚΑΙ Ο ΣΥΡΟΥ ΔΩΡΟΘΕΟΣ. ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή