Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Τρία χρόνια... Στο ίδιο έργο θεατές;

Πριν τρία χρόνια, το "Ξάνεμο",  ένιωθε στο πετσί του το αυταρχικό πρόσωπο της «εξουσίας»
Η προσπάθεια εκφοβισμού, λογοκρισίας και φίμωσης δεν καρποφόρησε.
Ήταν 16 Ιανουαρίου του 2013 όταν ο αρχιερατικός επίτροπος Γ. Φανερός ως κατήγορος απέσυρε την μήνυση επιστρέφοντας στην Τήνο από τη Σύρο, με την «ιερή» συμμαχία: δεσπότης, Σαλταμανίκας,  Γκύζης, Πολατσίδης, Καλογήρου και Μαρκουίζος.

Γράφαμε προφητικά πέρυσι τέτοια μέρα:
 «Ήταν η πρώτη αποτυχία για όλους αυτούς. 
Συνεχίζουμε…
Αυτή την φορά περισσότεροι, να τους προσφέρουμε ακόμη μία!»

Η ιστορία επαναλαμβάνεται σα φάρσα, με την ίδια υπεροψία απέναντι στην τοπική κοινωνία. Σε ένα μήνα από τώρα, στις 19 Φεβρουαρίου, 9 συμπολίτες μας δικάζονται στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Τήνου , κατηγορούμενοι για την συμμετοχή τους στην Παντηνιακή διαμαρτυρία της 7ης Δεκέμβρη 2014 , η οποία θυμίζουμε πως είχε πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο διαμαρτυρίας για την ανάδειξη της τελευταίας επιτροπής του  Π.Ι.Ι.Ε.Τ. με τις γνωστές μεθοδεύσεις σε βάρος του κόσμου του νησιού.

Εκεί, θα έπρεπε να είμαστε  κατηγορούμενοι όλοι όσοι συμμετείχαμε στην Παντηνιακή διαμαρτυρία της 7ης Δεκέμβρη.
Στις 19 Φλεβάρη δε διώκονται μόνο οι εννιά αυτοί συμπολίτες μας, διώκεται όλη η Τήνος.
Αφού λοιπόν δε μας κάλεσαν κατηγορούμενους, θα πρέπει να είμαστε όλοι εκεί.  
Να συμπαρασταθούμε στους συμπατριώτες μας και τον δήμαρχο, ως θεσμό.

« Μην μείνετε αμέτοχοι γιατί οι ευθύνες της αδιαφορίας θα σας βαρύνουν στο μέλλον όπως και οι ευθύνες της αδιαφορίας των προηγούμενων γενεών βαραίνουν τώρα τα παιδιά σας!»  

ΥΓ: καλού, κακού, ετοιμάζω μια βαλίτσα για την περίπτωση που δοθεί αναβολή και «αλλάξει» η έδρα του δικαστηρίου. Θα προγραμματίσω και θα ετοιμάσω και «εκδρομή συμπαράστασης» όπου χρειαστεί Από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Γαύδο.

25 σχόλια:

  1. Στις 11 Δεκεμβρίου το ξανεμο δημοσίευσε μια επιφυλλίδα του συμφοιτητή μου Γιώργου Δημόπουλου, σχετικά με το φαινόμενο της αθεΐας στις μέρες μας. Στις 25 Δεκεμβρίου η Καθημερινή δημοσίευσε επιφυλλίδα του Χρήστου Γιανναρά με τίτλο Η γιορτή και οι ανέορτοι. Μεταφέρω αυτούσιο το κείμενο του Γιανναρά στο οποίο φαίνεται η εναγώνια παρέμβασή του στα εκκλησιαστικά δρώμενα. Οι αγωνίες έχουν κοινά χαρακτηριστικά..
    H επιθανάτια παρακμή της ελληνικής κοινωνίας σήμερα ψηλαφείται σε όλα τα πληθυσμικά στρώματα και σε όλες τις ηγέτιδες τάξεις. Oι εκτιμήσεις ίσως διαφοροποιούνται. Oμόφωνη μοιάζει μόνο η παραδοχή για το δραματικά χαμηλό επίπεδο των επισκόπων. Oι τρεις τελευταίοι αρχιεπίσκοποι αμάρτησαν «κατά συρροήν» στο θέμα αυτό, επέβαλαν κριτήρια εξωφρενικής ανεπάρκειας για το αξίωμα: Xάρη στα τυπικά τους και μόνο προσόντα, χωρίς άλλη κρίση και αξιολόγηση, όσοι πετυχαίνουν κατάλληλες «διασυνδέσεις» στο παρασκήνιο, άσχετα με την κατάρτισή τους, την κοινωνική τους καλλιέργεια, τον δείχτη νοημοσύνης τους, βρίσκονται ξαφνικά σε θρόνο, με στολή και διάσημα αυτοκρατορικά, σε μέγαρο επισκοπικό, με λιμουζίνα και οδηγό, οσφυοκάμπτες αυλικούς και να διαχειρίζονται κονδύλια όχι ευκαταφρόνητα¨.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «Η γονεοποίηση της εξουσίας και η βρεφοποίησης της κοινωνίας», ήταν και παραμένειο ιστορικά αμετάλλακτος στόχος όλων των διαχειριστών της «νόμιμης» βίας, ανεξάρτητα από τις πολιτικές και ιδεολογικές ενδυμασίες τους. Μόνο τα μέσα που χρησιμοποιούν οι εξουσιοφρενείς αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες και τις τεχνολογικές δυνατότητες κάθε ιστορικής εποχής, με σκοπό πάντα την αναγωγή του ανθρώπου σε απλό ανιστορικό είδος πλάι στα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου, την «κατασκευή ενός πράγματος που δεν υπάρχει, ενός ανθρώπινου είδους το οποίο θα μοιάζει με τα άλλα ζωικά είδη και του οποίου η μόνη ελευθερία θα συνίστατο στη διατήρηση του είδους» (H. Arendt).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. εγώ θα έλεγα να σας στήσουμε ανδριάντα και να γίνει πανελλήνια η επέτειος αυτή.... σιγά ρε παιδιά τα σκάνδαλα που ξεσκεπάζεται και μας τα χετε κάνει...... κάθε τέτοια εποχή.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπορεί να λέμε «του Έλληνος ο τράχηλος ζυγόν δεν υποφέρει» αλλά ως λαός δεν έχουμε κατακτήσει την δημοκρατία κανονικά. Ακόμη και η δομή του κράτους σε πολλά πράγματα είναι φασιστική. Όποιος έχει εξουσία, και την άσκησαν όλες οι σύγχρονες κομματικές αποχρώσεις στην Ελλάδα, την ασκεί με όση αυταρχικότητα μπορεί. Κανείς δεν σέβεται τους νόμους, ακόμη και τα ανώτατα στελέχη. Και έτσι έχουμε ανομία.
    Ως Έλληνες έχουμε αναπτύξει περισσότερο την υποταγή. Κατ’ αρχάς η περίοδος Διδακτορίας θα γυρίζει ενοχικά στην σκέψη μας, όπως βέβαια κάθε ιστορική Δικτατορία. Προέκταση του παραπάνω είναι και η προσκυνηματική άποψη που έχουμε απέναντι σε άτομα εξουσιοφρενή, τοπικής ή ευρύτερης κλίμακας. Κλίνουμε το γόνυ, δεν μιλάνε και πολύ, δεν καλοείδα, δεν καλοξέρω, τι θα βγάλω εγώ, ωχ αδελφέ, υποχωρώντας άτακτα μπροστά σε κάθε σαδιστή εξουσιολάγνο, ο οποίος εκφράζει, ακόμη και με τις κινήσεις του σώματος, την επιθυμία για μεγαλύτερη δύναμη και έλεγχο. (δέστε το προηγούμενο μήνυμα..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η εξουσία όπως ασκείται σήμερα είναι μια σαδιστική ικανοποίηση. Οι εξουσιαστές ό,τι μπορούν να αρπάξουν το αρπάζουν. Αυτή είναι η αρχή του Νεοφιλελευθερισμού. Ο Νεοφιλελεύθερος καπιταλιστής παίρνει, μαζεύει, αρπάζει όσα μπορεί παραπάνω για τον εαυτό του. Όπως είναι γνωστό οι πιο αδίστακτοι είναι οι πλουσιότεροι. Οι ίδιοι που έφεραν και τώρα τον κόσμο σ’ αυτή την κρίση: τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, οι τραπεζίτες, οι έμποροι πετρελαίων κ.ά. Όλοι αυτοί δημιούργησαν την κρίση, και κατά καιρούς δημιουργούν τέτοιες, ενώ έχουν πάρα πολλά χρήματα. Αλλά ωθούνται από την ανάγκη να έχουν παραπάνω και να τα κρατούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδιά αφήστε τις μεγάλου βεληνεκούς θεωρίες. Ασχοληθείτε με το πρόβλημα το τοπικό. Πέστε το καθαρά. Αυτός που έχει εξελιχθεί στο πιο αυταρχικό, σαδιστικό μέλος της τοπικής κοινωνίας είναι ο Πολυκανδριώτης. Είναι ο πιο άνομος, και μετά ακολουθούν οι επίτροποι πρώην και νυν.
    Όμως όταν υπάρχει πολύ μεγάλη αδικία, ανομία, και ακραία αυταρχική καταπίεση, τότε κάποια στιγμή γίνεται ένα ξέσπασμα. Τότε όμως χύνεται πολύ αίμα γιατί είναι μαζεμένος πολύ θυμός και επιθετικότητα. Το έχουμε δει σε όλες τις χώρες που είχαν καταπίεση και δικτατορίες, το είδαμε πρόσφατα στις εκδηλώσεις εναντίον του δεσπότη, ο οποίος φαίνεται, δυστυχώς, δεν πήρε το μήνυμα. Ακολουθώντας την πάγια τακτική του, εν κρυπτώ και παραβύστω, καταδιώκει όποιον έχει το θάρρος να εκφράζει την διαφωνία του προς την «αυτού μεγαλειότητα», ας διαρρηγνύει τα ιμάτιά του για το αντίθετο. Έτσι απλά για το ηγεμονεύειν.
    Ο άνθρωπος είναι εαυτοκεντρικός, χρησιμοποιεί την Εκκλησία για να προβάλει την εξουσία του, απέναντι στον ταλαίπωρο λαό.
    Ο δεσπότης δεν έχει να ανησυχεί για τίποτα, μέχρι τον ξεσηκωμό των Τηνιακών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι επιπτώσεις στην εγχώρια εκκλησιαστική, κοινωνία είναι τεράστιες, με το ηθικό έλλειμμά του να εκτοξεύεται στα ύψη, όσο και αν η αυτού εξοχότης ο πολυκανδριώτης «ανακοινώνεται» κατά καιρούς στην θυμωμένη κοινωνία από τους αυτόκλητους αυτοδιορισμένους σεϊρδάριδες-σεϊμένηδες, με ακατάσχετες πολυδάπανες φωτογραφίες, της δεσποτικής ανοησίας του που έχει την απόλυτη βεβαιότητα ότι είναι αυτοκράτωρ.
    Προσπαθεί να κατευνάσει την οργή εναντίον του ρίχνοντας αφειδώς φωτογραφίες αυτοδοξολογούμενος Είναι πολλοί όμως, και ορισμένοι κληρικοί που τολμούν να αμφισβητούν την εξουσία του οι οποίοι θα φανούν άμα τη πτώση του, όταν ελευθερωθούν από την άμετρη καταπίεση.
    Εξακολουθεί να παίζει με την φωτιά
    Καλλιεργεί το μίσος κατά των καθολικώς διαμαρτυρομένων, αλλά κατά τα άλλα είναι μακρόθυμος
    Δεν υπάρχει προοπτική λήξης της ανοησίας του η οποία αναπτύσσεται με την ουσιαστική και διαρκή υποχθόνια ή φανερή υποστήριξη του φανερού ο οποίος οδηγεί την όξυνση στα άκρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χέστηκε και ο δεσπότης και ο φανερός με αυτά που γράφετε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. να δω ποσοι θα μαζεύτουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η δραματική πτώση της τιμής της αξιοπρέπειας του δεσπότη συντηρείται από τον ίδιο. Με την άρνησή του να αποσύρει την μήνυση όπως έκαναν τόσοι πολιτικοί που δέχθηκαν λεκτική και σωματική βία (εξ άλλου πιο βίαιος με τις πράξεις του τοπικά είναι ο ιδιος και ο φανερος) και να μειώσει στο ελάχιστο τον εγωισμό του και την προσωπική του προσβλητική προς όλους μας, προκλητικά πολυδάπανη προβολή του σαν να μην τρέχει τίποτα (αυτό το μικρό κειμενάκι έχει την έγκριση όλων των συναδέλφων σήμερα. Και μην μου πει κανείς γιατί δεν βάζουμε το ονοματάκι μας... Για τον ίδιο λόγο που δεν βάζει ο δεσπότης και ο φανερός και ο βασιλάκης το ονοματάκι τους πουθενά όσον αφορά τουλάχιστον την δίωξη των συμπατριωτών μας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πώς θα σωθούμε από την Παναγία των άθεων δεσποτάδων και φανερών των ανθρωποφάγων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα προσμένουμε ίσως κάποιο θάμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. και κακόμοιροι και ανερμάτιστοι Φαβερός και δες=πότης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ...Κ Καβάφης.
    φαίνεται πως σε όλες τις εποχές υπάρχουν φανεροί και πολυκανδριώτηδες, και μαλάκες σαν και μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γελοίοι πρωταγωνιστές, σ'ένα επικίνδυνο δράμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν αφήνουμε τους λυρισμούς να πιάσουμε τις πράξεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. αν και μου άρεσαν τα προηγουμενα, συμφωνώ απόλυτα με τον 23/1/ 5:20

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χίλια δίκια και χίλιες αντοχές. Αυτό το τσιτάτο συμπυκνώνει το ρεζουμέ κι αυτής της υπόθεσης.
    Μεθ’ ερμηνευόμενο σημαίνει, ότι όσο τ’ αργύρια ερεθίζουν τα ρουθούνια της θρησκευτικότητας, δηλαδή όσο το κέρδος μυρίζει λιβάνι, αντί να έρθει η λύτρωση από τα υλικά εγκόσμια πέριξ της θεοκρατίας, τόσο και ο φόβος του « και μετά τίποτε», ενισχύει την λαϊκή δέσμευση στην παπαδοκρατία.
    Όπερ συμπέρασμα: Ούτε η περίοδος της Κατοχής, ούτε η μετεμφυλιακή περίοδος, ούτε η περίοδος του Παπανδρέου/Σημίτη, μα ούτε και η τωρινή του Τσίπρα, μπορεί να τα βάλλει με τους ιερατείο, γιατί πολύ απλά, πίσω του ακολουθεί η βαθιά πίστη των Τηνιακών, που όποιος κι αν είναι ο αρχηγός, φοβούνται την κατάρα της Εκκλησίας. Συμπλέουν λοιπόν, με τον Πολυκανδριώτη, που χθες λέγονταν Κοτσώνης, που προχθές λέγονταν Κορνάρος, που κάθε φορά άλλαζε τ’ όνομα και έμενε η βρόμα, όλοι δαύτοι και οι παρατρεχάμενοί τους ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ, όσο τους καταδιώκεται.
    Και τι κάνουμε; Μια απλή συνταγή λέει, ότι από τα μικρά κτίζονται τα μεγάλα. Δηλαδή ας βγουν στη φόρα τα μικρά τους σκανδαλάκια, που σε μερικές περιπτώσεις ενοχλούν και το λαό. Για ρωτήστε τον Πολυκανδριώτη, αν είναι νόμιμη διαδικασία η εκποίηση με τα «λαδάκια» της Εκκλησίας. Για φωνάξτε το ΣΔΟΕ, να δούμε τι θα γίνει; Κόβει αποδείξεις όταν τα πουλά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ας μας πει ο πολυκανδιώτης τι απέγινε εκεινη η εικονα με τον παπαπέτρο μαραγκό...που την πήγαν για συντήρηση!!!!έχει παντού φανερούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σε μια περίοδο όπου η πολιτικοοικονομική ατμόσφαιρα είναι ηλεκτρισμένη έως εκρηκτική, η παρουσία του δεσπότη,τουλάχιστον τοπικά, όχι μόνο δεν μειώνει τις εντάσεις, αλλά αποτελεί και παράγοντα αβεβαιότητας, καθώς αντί να ηρεμεί τα πνεύματα προκαλεί μεταξύ των τηνιακών μεγάλες αντιδράσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. τι θα κάνουμε ρε παιδιά και αφήστε τα λογια..δεν σμώνουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Παπάς και χωροφύλακας κατατυράννησαν τον τόπο τούτο για δεκαετίες. Από την εξουσία που μοιράστηκε με τους δυνάστες στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, ίσαμε τη μεταξική δικτατορία, ίσαμε τον εμφύλιο σπαραγμό και τις σκοτεινές δεκαετίες που τον διαδέχτηκαν, ίσαμε τη δικτατορία της 21ης Απριλίου, η Εκκλησία έπαιξε ρόλο άθλιο. Αυτά δεν ξεχνιούνται εύκολα. Και άφεση δεν δίνεται. Και δεν θα δοθεί ίσαμε που η Εκκλησία να λογοδοτήσει, να ομολογήσει τις αμαρτίες της και να ζητήσει -και έμπρακτα αλλά και επίσημα- από τον λαό να την συγχωρέσει.
    Από κει αρχίζει ο εκσυγχρονισμός. Ολα τα άλλα είναι κούφια λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μην τα μπερδεύουμε, άλλο Εκκλησία και άλλο παπάδες. εκτιμώ ότι θα ήταν καλύτερα στο κείμενο όπου Εκκλησία να σημειωνόταν παπάδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Μην τα μπερδεύουμε, άλλο Εκκλησία και άλλο παπάδες. εκτιμώ ότι θα ήταν καλύτερα στο κείμενο όπου Εκκλησία να σημειωνόταν παπάδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή