Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Πρωτοβουλία Ενάντια στις Διώξεις: "Οι διώξεις αυτές προσβάλλουν τη συλλογική μνήμη όλων μας"

φωτό από το διαδίκτυο
Στις 21 Μάρτη 2011, πλήθος λαού Συριανών, εργαζομένων, ανέργων, νεολαίας   διαδήλωσαν ενάντια στην πολιτική που έφερνε το πρώτο μνημόνιο, με την ευκαιρία της επίσκεψης, του τότε πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου στην Σύρο.
 Τέσσερα χρόνια μετά,  στις 7 Μαρτίου του 2016, 11 κατηγορούμενοι θα κάτσουν στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου , με την κατηγορία της «Συνάθροισης με σκοπό να πράξουν βιαιοπραγίες»
Η Πρωτοβουλία Ενάντια στις Διώξεις, για την επικείμενη δίκη, εξέδωσαν την πιο κάτω ανακοίνωση: 



ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ!
 Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Όταν το Σεπτέμβριο 2015 ξεκίνησε η δικαστική ανακίνηση της υπόθεσης, με το στάδιο της ανάκρισης για 13 συμπολίτες μας, σχετικά με τα γεγονότα της 21ης Μάρτη 2011, κατά τη διάρκεια της σύντομης επίσκεψης του Γ. Παπανδρέου στη Σύρο, με σχετική ανακοίνωσή μας ως Πρωτοβουλία Ενάντια στις Διώξεις, είχαμε εκτιμήσει ότι ακόμα μια φορά το κράτος επιδιώκει την ποινικοποίηση των κοινωνικών-εργατικών αγώνων και την τρομοκράτηση, γενικότερα, του λαϊκού κινήματος καθώς η επίθεση ενάντια στην κοινωνία και στον κόσμο της εργασίας εντείνεται με την συνεχιζόμενη μνημονιακή πολιτική.
Έτσι, λοιπόν, και ενώ έχουν περάσει σχεδόν 5 χρόνια από την αυθόρμητη μεγαλειώδη μαζική και ειρηνική κινητοποίηση φοιτητών, μαθητών, εργαζομένων και λοιπών πολιτών της Σύρου, εκφράζοντας τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας της Συριανής κοινωνίας για έναρξη του αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική του πρώτου μνημονίου τής τότε κυβέρνησης του Γ. Παπανδρέου, οι δικαστικές αρχές όρισαν τακτική δικάσιμο, στις 7/3/2016, για 11 τελικά συμπολίτες μας, που «τόλμησαν» να συμμετάσχουν σε αυτήν την κινητοποίηση.
Οι διώξεις αυτές προσβάλλουν τη συλλογική μνήμη όλων μας. Όλοι θυμόμαστε τις ορδές των ΜΑΤ στο νησί μας να “πνίγουν” απρόκλητα το κέντρο της Ερμούπολης στα χημικά, με ληγμένα δακρυγόνα και χειροβομβίδες κρότου λάμψης. Απέδειξαν, έτσι, ότι είχαν έλθει με μοναδικό σχέδιο τη βία και την καταστολή κάθε πιθανής αγωνιστικής κινητοποίησης.
Η επιθετική αυτή κίνηση, από πλευράς κρατικής εξουσίας, έχει βαθύτατες πολιτικές επιδιώξεις. Σκοπεύει να εγχαράξει στη συνείδηση του κόσμου ότι, όποιος τολμήσει να αντισταθεί σε πολιτικές κοινωνικής εξαθλίωσης και να διεκδικήσει μια δικαιότερη και αξιοπρεπή ζωή, θα βρίσκεται αυτομάτως στο στόχαστρο της δικαιοσύνης.
Σκοπός είναι να μην «κουνιέται φύλλο» κατά την επέλαση των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων σε οικονομία, παιδεία, εργασία, κοινωνική ασφάλιση κ.λπ. που συνεχίζεται ο σχεδιασμός τους και από την τωρινή κυβέρνηση του 3ου μνημονίου, η οποία συνεχίζει και αυτή την προώθηση αντιλαϊκών νόμων και ρυθμίσεων, όπως για το ασφαλιστικό, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, την ποινικοποίηση κινηματικών δράσεων (π.χ. όταν δήθεν παρεμποδίζεται η λειτουργία κοινόχρηστων συγκοινωνιακών εγκαταστάσεων) κλπ.
Μάλιστα, συνεχίζονται ακόμα οι δικαστικές περιπέτειες όσων αντιστάθηκαν σε αυτές τις
πολιτικές, π.χ. εκπαιδευτικών στη Σάμο, απεργών εργαζομένων στο Α.Π.Θ., στο Ε.Κ.Π.Α., στην Ικαρία ή τώρα των 11 διωκόμενων στη Σύρο.
Ταυτόχρονα, τα ΜΑΤ συνεχίζουν το κατασταλτικό τους έργο και η αστυνομία εξακολουθεί να είναι μόνιμος “συνομιλητής” τής εκάστοτε κοινωνικής ομάδας που κινητοποιείται.
Την ποινικοποίηση των αγώνων, δεν πρέπει να την αφήσουμε αναπάντητη. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο που επιχειρείται η διάλυση και των τελευταίων ικμάδων κοινωνικού κράτους, είναι ζωτική και επιτακτική η ανάγκη ο κόσμος να κινητοποιηθεί και να αγωνιστεί. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη μας προς τους διωκόμενους συμπολίτες μας αποκτά και μια άλλη προοπτική.
Ας μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι η η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη νικούν. Μεταξύ πολλών άλλων, πρόσφατο, αλλά και χαρακτηριστικό, είναι το παράδειγμα των 5 φοιτητών, των οποίων αποτράπηκε η έκδοση στην Ιταλία.
Ένα μεγάλο κίνημα συμπαράστασης και αλληλεγγύης, από το δήμαρχο και λοιπούς φορείς της Αγ. Παρασκευής, όπου κατοικούσαν, μέχρι κάθε συλλογικότητα και σωματείο σε κάθε γωνιά της χώρας, κατάφερε να βάλει φρένο στα σχέδια ποινικοποίησης της συμμετοχής τους, την Εργατική Πρωτομαγιά, σε κινητοποίηση στη γειτονική αυτή χώρα της Ε.Ε.
Γι” αυτό και η 7η Μάρτη 2016, ημέρα της δίκης, θα πρέπει να αποτελέσει ημερομηνία ορόσημο για το νησί.
ΚΑΛΟΥΜΕ φορείς, σωματεία και συλλογικότητες, όχι μόνο της Σύρου αλλά και όλης της Χώρας, να δείξουν την αλληλεγγύη τους και τη συμπαράστασή τους στους διωκόμενους.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την απαλλαγή από τις κατηγορίες και των 11 συμπολιτών μας.
ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ και λέμε ΟΧΙ στην ποινικοποίηση των αγώνων και την κρατική τρομοκρατία.
Και χθες, και σήμερα, και αύριο…
Σύρος, Γενάρης 2016
Πρωτοβουλία Ενάντια στις Διώξεις

10 σχόλια:

  1. Οι εξουσιολάγνοι κατανοούν τα πάντα με όρους στρατιωτικής πειθαρχίας. Ξέρουν να δίνουν και να δέχονται διαταγές, να εκτελούν και να κάνουν να εκτελούν τις διαταγές του στο ακέραιο. Χωρίς φόβο, βέβαια, καμμία διαταγή δεν εκτελείται, ούτε η στρατιωτική ιεραρχία στέκεται. Εξ ου και η παρακοή αντιμετωπίζεται με σκληρότητα. Όμως πολύ συχνά οι άνθρωποι των εξουσιών διέπονται από έντονη ανασφάλεια που τους κάνει να δένονται συναισθηματικά με τις ιεραρχίες και να διψούν για πειθαρχία και υπακοή. Δεν έχουν άλλο τρόπο να εκδηλώσουν το συναίσθημά τους. Καθώς αντιλαμβάνονται την τάξη του κόσμου ως πειθαρχική υπακοή, έχουν αδυναμία σε όλους εκείνους οι οποίοι εκτελούν ασυζητητί τις εντολές τους και τις κάνουν δική τους υπόθεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν μπορεί κάποιος να μου απαντήσει:
    τι θα ήταν όλοι αυτοί που κατέχουν ή κατείχαν καίρια πόστα στον δήμο και στο ίδρυμα;
    γιατί άτομα με ικανότητες δεν ασχολούνται ούτε με το ένα ούτε με το άλλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μαλάκες όπως και τώρα

      Διαγραφή
    2. στο δεύτερο απαντώ με βεβαιότητα, μιας και γνωρίζω αρκετούς στην Τήνο, γιατί έχουν αξιοπρέπεια και δεν θέλουν να μπερδέυονται με τους βρόμικους

      Διαγραφή
  3. Υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που επιμένουν σώνει και καλά να αναγάγουν όλα στο βασίλειο του Καίσαρα, πάση θυσία, και με όλα τα μέσα, θεμιτά και αθέμιτα. Μάλιστα σφετερίζονται ακόμη και τον λαό, αυτοί είναι ο λαός, δεν μπορεί να μην είναι αυτοί ο λαός, κατά το ίδιο σκεπτικό που δεν μπορεί οι παπάδες να μην είναι μόνο αυτοί ο λαός, το κοπάδι που το πηγαίνουν στην στρούγκα. Έχετε προσέξει ότι όλοι οι δικτάτορες, κοσμικοί και παπάδες, είναι αναμορφωτές του λαού, οδηγοί του και πρωτοπορία του. Στην πάνδημη λοιπόν τούτη συναντίληψη, πολιτικών και παπάδων, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι, σύμφωνα με την τρεχάμενη έκφραση, η πολιτική τοποθέτηση του καθενός. Από εκεί τους μετρούν όλους, από εκεί τους διακρίνουν, από εκεί τους ξεχωρίζουν, πρόοδο αντίδραση, ανάλογα αν είσαι ή αν δεν είσαι δικός τους· μαύρο ή άσπρο. Θαρρείς και αποτελεί απαραίτητο στοιχείο της ύπαρξης ή της ελευθερίας σου να έχεις τοποθέτηση πολιτική, δηλαδή να σε κάνει ό,τι θέλει το κόμμα, ή ο γέροντας. Αν αποτολμήσει να φέρει κάποιος σε τούτο αντίρρηση, θεωρητική γατί πρακτική αντίρρηση, απαγορεύεται, τότε βγάζουν αμέσως νύχια και δόντια, γκλοπ και δακρυγόνα, απειλές και φυλακές, διώξεις και καταδιώξεις, και κάθε απότολμος κηρύσσεται εχθρός του λαού (που πάντα όπως είπαμε είναι αυτοί). Και το Σύνταγμα, και το Ευαγγέλιο; «μα το Σύνταγμα και Ευαγγέλιο τα έχουν κωλόπανο». (Μακρυγιάννης). Vox populi vox Dei. Εμείς το λέμε καλύτερα: Φωνή λαού οργή Θεού. (Με άλλες παρεμβάσεις μου έχω κάνει γνωστό ότι δεν είμαι Τηνιακός. Ενδιαφέρομαι για τα δικά σας, όπως και τρεις τέσσερις φίλοι ολόγυρά σας, σε διαφορετικά νησιά, ενώνοντας τις όποιες δυνάμεις μας, γιατί δεν έχουμε τοπικά κάποια ανάλογη σελίδα παρέμβασης με τον Ξάνεμο, το οποίο παρά την διαφωνία μας σε πολλά, μερικές φορές και κάθετη, κρατάει ήθος και φιλοξενεί αξιοπρεπείς παρεμβάσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπάρχει μια τάση στον άνθρωπο, σε όλους μας, για αυτοδούλωση. Φοβόμαστε την ελευθερία μας και αυτό γιατί η ελευθερία ζητάει υπευθυνότητα σε όλες τις αποφάσεις μας. Οπότε «άσε να αποφασίζει κάποιος άλλος για μένα για να μην έχω την ευθύνη».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ηλίθιος κομματισμός, και πωλούμενος χριστιανισμός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ποιος μίλησε για την αποθηρίωση και χρεοκοπία των επαγγελματιών παπάδων και καριεριστών αρχιμανδριτών;… ας μας το θυμίσει κάποιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σε τελευταία ανάλυση το νόημα της ανθρωπιάς για τον άνθρωπο δεν είναι τίποτα άλλο από τον τρόπο με τον οποίο εννοεί την ελευθερία του και την θεωρεί ως ένα από τα πρωταρχικά αγαθά της ζωής του, όπως το νερό, το ψωμί, τον αέρα, το φως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή