Σχετικά

Εναλλακτική κίνηση για την Τήνο, εκτεθειμένη σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατή από όλους

Παρασκευή, 16 Αυγούστου 2013

2.000 χρόνια είναι πολλά για μια γυναίκα

του Βασίλη Αλεξάκη στο: protagon

Photo: Έβελυν Φώσκολου
Photo: Έβελυν Φώσκολου




Κάποτε ο Θεός ήταν μικρός. Ζούσε στο απόλυτο κενό. «Από πού βγήκε;», θα με ρωτήσεις. Μα από το κενό φυσικά. Ο Θεός έκανε δυόμισι εκατομμύρια χρόνια να ενηλικιωθεί. Δεν είναι πολλά 2,5 εκατ. χρόνια για να ωριμάσει ένας Θεός, για να αποκτήσει αυτή τη σοφία που θα του επιτρέψει για παράδειγμα να φτιάξει τις πυγολαμπίδες. Σήμερα είναι πια γέρος. Σωστά τον παριστάνουν στις εκκλησίες μας με μακριά γένια. Αλλά είναι ένας γέρος που έχει δυνάμεις, που κοιτάει ακόμη τις γυναίκες, που τυχαίνει να ρίξει κι έναν χορό στο πανηγύρι του χωριού. Ο Θεός είναι σαν κι εμένα τελικά. Παρά το γεγονός ότι είναι μεγαλύτερός μου κατά πολλά δισεκατομμύρια χρόνια - όλα τα κεριά που έφτιαξε η ανθρωπότητα από τότε που αποκαλύφθηκε το κερί, δεν θα αρκούσαν για να γιορτάσει τα γενέθλιά του - έχω την εντύπωση πως μάλλον θα φύγω πρώτος.

Ο Θεός δεν είναι ορατός δια γυμνού οφθαλμού. Πρέπει να ανοίξεις τα μάτια της ψυχής σου για να τον δεις. Όταν τ´ ανοίξεις θα διαπιστώσεις ότι ο Θεός είναι παντού. Είναι κάτω απ´ το σταχτοδοχείο, μέσα στην ντουλάπα για τα ωραία καλλυντικά σου, μέσα στο νερό των μακαρονιών. Όταν αρχίσει να βράζει βγαίνει από μέσα. Ο Θεός δεν είναι κανένας ανόητος βέβαια! Μόλις βγει ο Θεός απ´ το νερό, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να ρίξεις τα μακαρόνια. Βρίσκεται και μέσα στους σωλήνες αποχέτευσης. Το «χρου - χρου» που ακούγεται απ´ τον νiπτήρα όταν έχει βουλώσει, είναι η φωνή του Θεού. Αλλά πρέπει να ανοίξεις τα αυτιά της ψυχής σου για να την ακούσεις. Η ψυχή δεν έχει μόνο μάτια, έχει και αυτιά. Έχει επίσης και στομάχι, όπως αποδεικνύει άλλωστε και η έκφραση «έφαγε με την ψυχή του».

Απουσιάζω συστηματικά από την Τήνο τον 15Αύγουστο. Οι πιο γνωστοί κάτοικοι του νησιού είμαστε η Παναγία κι εγώ. Δεν μ´ αρέσει όμως να της κλέβω την παράσταση. Τον 15Αύγουστο της αφήνω το πεδίο ελεύθερο να κάνει τα δικά της. Απ´ όσο ξέρω δεν κάνει τίποτα σπουδαίο, αλλά αυτό δεν είναι δικό μου ζήτημα. Μπορεί να έχει κουραστεί: είναι 2.000 ετών, πράγμα που δεν είναι λίγο, ιδιαίτερα για μια γυναίκα. Το βράδυ του 15αύγουστου που γυρίζω στο νησί, δεν βρίσκω στους δρόμους παρά μερικές επιγονατίδες και στο πεζοδρόμιο καθισμένο έναν τυφλό που δεν κατάλαβε ότι η μέρα πέρασε και ότι θα χρειαστεί να ξανάρθει του χρόνου.


*O Βασίλης Αλεξάκης είναι συγγραφέας. Το τελευταίο βιβλίο του, «Ο μικρός Έλληνας», κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Εξάντας.ένα άρθρο των πρωταγωνιστών

46 σχόλια:

  1. πες μας τι πινεις και δεν μας δινεις!!!
    Αντε βιβα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μήπως μπορεί να μας απαντήσει το blog και οι διαχειριστές του ποιός είναι o λόγος και ποιό το κίνητρο αυτής της δημοσίευσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς έχει γίνει μόδα το να αραδιάζονται ασυνάρτητοι εξυπνακισμοί, χωρίς να λέγεται πρακτικά τίποτα (πάνω σε ένα θέμα που θα μπορούσε να γράψει τόμους κριτικής).
    Η επιστολή του ιδίου προς τον Πειραιώς ήταν εξαιρετική - αυτό είναι απογοήτευση.

    υγ: δεν μας έχετε συνηθίσει σε τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί καθυστερείτε να απαντήσετε κύριοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απ'ότι φαινεται κύριοι ασχολείστε περιστασιακά με τον ιστότοπο που έχετε δημιουργήσει προς ενημέρωση της κοινής γνώμης ή κατι άλλο συμβαίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παράλληλα αδυνατώ να κατανοήσω την ανώνυμη ανυπομονησία για απαντήσεις, κίνητρα, λόγους, δικαιολογίες κλπ.

    Το αν ένα κείμενο αρέσει ή όχι, αν αξίζει να αναπαραχθεί ή όχι αφορά προσωπικά τους διαχειριστές και δεν υποχρεούνται να λογοδοτήσουν σε κανέναν για το τι δημοσιεύουν στον ιδιόκτητο δικτυακό τους χώρο - ιστολόγιο.
    Πόσο δε μάλλον, σε ανώνυμα καλέσματα εξηγήσεων*...

    Φίλοι ανώνυμοι, ασκήστε την κριτική σας και σταματήστε να παριστάνετε τους χωροφύλακες..

    *φαντάζομαι θα υπήρξαν και οι αντίστοιχες "αιτήσεις" στο protagon.gr που δημοσίευσε αρχικά το κείμενο αλλά και στον συγγραφέα που βρίσκεται επί του νησιού.. Τι, όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φυσικά φίλε καλά κάνεις και αδυνατείς να κατανοήσεις την ανώνυμη ανυπομονησία μου αλλά και εγώ συγχρόνως αδυνατώ να κατανοήσω και να εξηγήσω την επώνυμη κατα τα άλλα δυσκολία... των διαχειριστών του ιστολογίου να απαντήσουν στα πλαίσια ενός δημοκρατικού διαλόγου έστω και ανώνυμου απο τη μία πλευρά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Από τα παραπάνω σχόλια, το μόνο που θα μπορέσω να σας απαντήσω με απόλυτη βεβαιότητα είναι πως δεν είμαστε blog για την ενημέρωση της κοινής γνώμης. Η παρεξήγηση αυτή έχει πολλές φορές συζητηθεί, παρακαλώ να ανατρέξετε σε παλαιότερες αναρτήσεις μας και στην υποσελίδα του blog "Εναλλακτική κίνηση πολιτών Τήνου".

    Σχετικά με τα γραφόμενα από τον Β. Αλεξάκη, δεν μπορούμε να απαντήσουμε εκ μέρους του συγγραφέα.
    Παρακολουθώντας όμως πολλές εργατοώρες έως σήμερα τα Τηνιακά blogs ενημέρωσης έχουμε διαπιστώσει ένα μεγάλο κενό: Η αναπαραγωγή ειδήσεων για το νησί μας γίνεται με κριτήριο αν το περιεχόμενο είναι θετικό και μόνο. Θα μας επιτρέψετε, στην δυνατότητα που έχουμε, να μεταφέρουμε και τις άλλες γνώμες που σε πολλές περιπτώσεις μας βρίσκουν κι εμάς τους ίδιους αντίθετους. Όχι τόσο στην προσπάθεια να καλύψουμε το κενό που αφήνουν άλλοι, αλλά στην προσπάθεια να δημιουργήσουμε προβληματισμούς που σε ένα κόσμο "παραδεισένιο", όπως συνήθως παρουσιάζεται, απουσιάζουν (να αποφύγουμε να γίνουμε κάτι σαν πρεζάκια δηλαδή). Σημειώνω εδώ, πως συγκεκριμένα από το protagon αναπαράγονται διαρκώς ειδήσεις μιας και πολλοί συντοπίτες μας τυγχάνει να γράφουν και να φωτογραφίζουν για το site αυτό, ενώ λοιπόν αναπαράγονται όλα τα γραφόμενα για το νησί, αυτό τους ξέφυγε.

    Επιπλέον, πολλές φορές, η προσέγγιση γίνεται με κριτήριο την αισθητική - πως να ξεχάσουμε τις αναρτήσεις (που προφανώς και δεν σας ενοχλούν) για το που αφόδεψε η κάθε Φαίη που πάτησε στο νησί μας.

    Δεν πρόκειται να κάνουμε κριτική στην πίστη ή στην αθεΐα του κ. Αλεξάκη. Ούτε θα δεχτούμε κριτική για τα κείμενα που αναπαράγουμε καθώς οι απόψεις που εκφράζονται σε αυτά πολλές φορές δεν μας βρίσκουν σύμφωνους ή απόλυτα σύμφωνους (στο παρελθόν έχουμε δεκτεί και μήνυση για αναπαραγωγή κειμένου).

    Το κείμενο είναι αδιανόητο να κλονίζει την πίστη κάποιου (θα με συγχωρέσετε να πω, πως αν συμβαίνει κάτι τέτοιο μιλάμε βέβαια για πίστη που στερείται βάσης).

    Είμαι σίγουρος πως δεν κάλυψα τις ερωτήσεις σας γι' αυτό και θα επιστρέψω (με την πρώτη ευκαιρία) αν τυχόν επανέλθετε.

    ΥΓ: Η περιστασιακή ασχολία μας με τον ιστότοπο επιβεβαιώνεται στον βαθμό που το περιστασιακά σημαίνει τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, τουλάχιστον 2 άνθρωποι. Δυστυχώς δουλεύουμε / «αδειέυουμε» και η κύρια ασχολία μας δεν είναι σχετική ώστε να μπορούμε να ελέγχουμε απόλυτα τα σχόλια μόλις αναρτώνται. Σας βεβαιώνουμε όμως πως δεν έχουμε πρόθεση να μην απαντήσουμε - αν μας παρακολουθείτε τακτικά (όπως και φαίνεται) θα συμφωνήσετε πως δεν αποφεύγουμε ποτέ τον διάλογο, ούτε και την κριτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Σε όλα αυτά η πρωτοβουλία που ξεκίνησε με μια πρόσκληση – πρόκληση θα συνεχιστεί με την συγκρότηση μέσα στο επόμενο διάστημα μιας κίνησης πολιτών που δυναμικά θα πιέσει την τοπική αυτοδιοίκηση να δεσμευτεί και να υλοποιήσει προτάσεις. Παράλληλα θα αποτελέσει χώρο ανοικτής δημόσιας συζήτησης, εξασφαλίζοντας, έστω και εξωθεσμικά, βήμα στους Τηνιακούς.
    Στην πρωτοβουλία αυτή καλούμε όλους να συμμετέχουν. Για την διευκόλυνση της επικοινωνίας δημιουργείται το παρόν διαδικτυακό ιστολόγιο".
    Αυτό που δεν μπορώ να καταλάβω βέβαια είναι το κατα πόσον τέτοιου είδους θέματα όπως αυτό του Αλεξάκη ανταποκρίνονται στην παραπάνω φιλοσοφία στην οποία και με παραπέμψατε.
    Κατα τα άλλα έχει ο οποιοσδήποτε Τηνιακός το δικαίωμα της ανάρτησης κειμένου της αρεσκείας του και της επιλογής του έχοντας όπως πρεσβεύετε βήμα στον ιστότοπο αυτό ή οι δυνατότητες του εξαντλούνται στη δημοσίευση και μόνο ενός σχολίου;
    Σχετικά τώρα με το κενό που έχετε διαπιστώσει στο χώρο της ενημέρωσης των συμπολιτών μας θα ήταν ευχής έργον για όλους εμάς να κάνετε εσείς πρώτοι την αυτοκριτική σας και στη συνέχεια να κρίνετε(πράγμα που δεν δέχεστε εσείς οι ίδιοι)όλους τους άλλους.Ίσως έτσι να γίνετε καλύτεροι στο μέλλον...
    Όσον αφορά δε την ποιότητα των ειδήσεων που αναπαράγονται στα Τηνιακά blogs δεν νομίζω πως επιλογές σαν τη συγκεκριμένη επιβραβεύονται με "Όσκαρ αισθητικής" απο τους αναγνώστες σας.
    Τέλος θα απαιτήσω απο εσάς όπως επιλέγετε να μην κρίνετε την πίστη ή την αθεία του Αλεξάκη το ίδιο να κάνετε και απέναντι μου προσπαθώντας όσο γίνεται να μη βγάζετε αυθαίρετα και αβάσιμα συμπεράσματα.
    Κλείνοντας θα ήθελα να σας γνωρίσω με απόλυτη βεβαιότητα πως το κίνητρο της ενασχόλησής μου με το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι ο δήθεν κλονισμός της πίστης μου(κατα την άποψη σας πάντα)αλλά η προσβολή της απο ανθρώπους που σίγουρα στερούνται αξιών και σεβασμού απέναντι στις αξίες και τα ιδανικά των άλλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δικηγορίστικο το στύλ ή μου φαίνεται ; Κουνάτε και το δάκτυλο όταν τα γράφετε αγαπητέ ; Αν δεν σας αρέσουν οι δημοσιεύσεις του ανεμοδαρμένου Ξάνεμου νομίζω είναι καιρός να αλλάξετε τρόπους πληροφόρησης !Θα ήθελα να σας παραπέμψω σε κάποιους αλλά οι καλοί μου τρόποι δεν μου το επιτρέπουν.
      Είναι ανώφελο προσπαθώντας (ή μήπως κάνω λάθος ) να κάνετε μικροπολιτικές κρίσεις και να δημιουργείτε θέματα χωρίς ουσιαστικά να υπάρχουν . Θα ήθελα να υπογράψω το κείμενό μου αλλά δεν υπάρχει λόγος . Κουράσατε τους μόνιμους αναγνώστες του blog χωρίς ουσία . Μου φαίνεται αντιπολιτεύεστε !! Μήπως θα είστε και εσείς υποψήφιος πάλι σε κάποιο συνδυασμό ; (συγχωρείστε μου το πάλι ) εκ συνήθειας μάλλον προέκυψε . Φιλικά και ανώνυμα και κυρίως συμβουλευτικά !

      Διαγραφή
    2. ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ

      Διαγραφή
  10. Τι να γράψουμε τώρα;
    1. Στείλτε μας φίλε ανώνυμε 5:35μ.μ. 18 Αυγούστου το κείμενο που θέλετε και θα το δημοσιεύσουμε (δεν ξέρω για ποιο λόγο είστε βέβαιος πως δεν θα το κάνουμε). Έχουμε δημοσιεύσει πολλές φορές ως σήμερα ενυπόγραφα κείμενα που έχουμε λάβει προς δημοσιεύση. Νομίζω αναζητάτε κάτι αρνητικό απλώς πλέον άσχετα με την κουβέντα ή το θέμα.
    2. Δεν είμαστε ενημερωτικό site και δεν θέλουμε να καλύψουμε τέτοιου είδους κενά (το ξαναγράφω γιατί επιμένετε ενώ ήδη από το προηγούμενό μου σχόλιο ήταν το μόνο που σας απάντησα με βεβαιότητα)
    3. Ασχέτως αν σας προσβάλει (αξίες και ιδανικά) με τα γραφόμενά του ο κ. Αλεξάκης, δεν κατανοώ με ποιο τρόπο σας προσβάλει η δημοσίευση των. Θεωρείτε ότι πρέπει κείμενα που προσβάλουν κάποιον δεν πρέπει να δημοσιεύονται; Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να δημοσιεύται μόνο ο κατάλογος γεννήσεων των μαιευτηρίων (δυσκολεύομαι να σκεφτώ άλλη δημσίευση που δεν προσβάλει κανένα από τους εν δυνάμει αναγνώστες).
    4. Προς τον ανώνυμο 19 Αυγούστου 1:49μ.μ.: Χάνετε το χρόνο σας με σχόλια σε θέματα που καθώς φαίνεται θεωρείται ανούσια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΡΙΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ ΒΡΕΙΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΕΞΥΠΝΟΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΤΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ.
    ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΞΕΡΟΥΜΕ(π.χ "ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ" Β'ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ!!!)
    ΑΝΩΝΥΜΟΣ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1.49Μ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε δίκιο για τα ορθογραφικά, είναι πρόβλημα περισσότερο για μας τους ίδιους

      Διαγραφή
  12. Πάντως, επειδή αναφέρθηκε παραπάνω, δεν νομίζω ότι ο πρώτος ανώνυμος αντιπολιτεύεται το blog. Ίσα ίσα, η αντιπολίτευση θα τρίβει τα χέρια της με αυτή την ανάρτηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. επειδή διαβάζω τοση ωρα αλλά δεν καταλαβαινω, το μπλογκ ειναι συμπολιτευομενο η ολοι εδω ειναι αντιπολιτευομενοι αλλα απο διαφορετικες αντιπολιτευσεις...;

      Διαγραφή
  13. Αυτό που είναι λυπηρό για εμένα τον πρώτο ανώνυμο που ξεκίνησα να σχολιάζω επί του συγκεκριμένου θέματος είναι το γεγονός ότι κανείς δεν αντελήφθη το νόημα αυτού του σχολιασμού.
    Όλοι,μα όλοι όμως,διαχειριστές και μη, πέσατε με τα μούτρα στις επικείμενες δημοτικές εκλογές μιλώντας για συμπολιτεύσεις και αντιπολιτεύσεις και μικροπολιτικές σκοπιμότητες...έλεος!!!
    Σταματήστε πια κύριοι να βλέπετε φαντάσματα γύρω σας και ασχοληθείτε με την ουσία του θέματος.
    Μιλάμε για ένα βλάσφημο κείμενο,που θίγει και προσβάλει τη χριστιανική θρησκεία. Και επειδή πολλοί θα βιαστούν(όπως πάντα)να μιλήσουν για ελευθεροτυπία,λογοκρισία και πολλά άλλα παρόμοια θα σας παραπέμψω σε άρθρο του ελληνικού συντάγματος ώστε ο καθένας να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα:

    'Αρθρο 14 - (Ελευθερία του Τύπου)

    1. Kαθένας μπορεί να εκφράζει και να διαδίδει προφορικά, γραπτά και δια του τύπου τους στοχασμούς του τηρώντας τους νόμους του Kράτους.
    2. O τύπος είναι ελεύθερος. H λογοκρισία και κάθε άλλο προληπτικό μέτρο απαγορεύονται.
    3. H κατάσχεση εφημερίδων και άλλων εντύπων, είτε πριν από την κυκλοφορία είτε ύστερα από αυτή, απαγορεύεται.
    Kατ' εξαίρεση επιτρέπεται η κατάσχεση, με παραγγελία του εισαγγελέα, μετά την κυκλοφορία:
    α) για προσβολή της χριστιανικής και κάθε άλλης γνωστής θρησκείας,
    β) για προσβολή του προσώπου του Προέ-
    δρου της Δημοκρατίας,
    γ) για δημοσίευμα που αποκαλύπτει πληροφορίες για τη σύνθεση, τον εξοπλισμό και τη διάταξη των ενόπλων δυνάμεων ή την οχύρωση της Xώρας ή που έχει σκοπό τη βίαιη ανατροπή του πολιτεύματος ή στρέφεται κατά της εδαφικής ακεραιότητας του Kράτους,
    δ) για άσεμνα δημοσιεύματα που προσβάλλουν ολοφάνερα τη δημόσια αιδώ, στις περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος.
    .....................................................


    Υ.Γ. Δυστυχώς ή ευτυχώς, όλα έχουν και τα όριά τους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά αν σας προσβάλει θα πρέπει να καταφύγετε στα αρμόδια όργανα. Απλά υπενθυμίζω πως το ηθικό είναι ανεξάρτητο του Συνταγματικού (ανεξάρτητα αν υπήρξε υπουργός στο πρόσφατο παρελθόν που υποστήριξε το αντίθετο - βλέπε "το νόμιμον είναι και ηθικόν").
      Επιπλέον δεν χρειάζεται να θυμίσουμε, προσπαθώντας κατά το δυνατό να αποφύγουμε την ηθικολογία, πως συγκεκριμένες συμπεριφορές, ακόμη και από λειτουργούς, είναι κατά πολύ περισσότερο προσβλητικές. Η ευθιξία καλό θα είναι (για να έχει λογική βάση) να εφαρμόζεται καθολικά και όχι μόνο απέναντι στον κάθε τέτοιο δημοσίευμα.

      Επειδή δηλώνετε ίδιος ανώνυμος από τα γραφόμενά σας με τον παραπάνω, σας υπενθυμίζω πως είμαστε στην διάθεσή σας για δημοσίευση του κειμένου σας γιατί το αρχικό σας σχόλιο περιστρέφεται περί ενός υπαινυγμού για μονόπλευρη δημοσίευση. Ειλικρινά θα χαρούμε να λάβουμε ενυπόγραφό σας κείμενο στο axanemos@gmail.com με τις αναφορές σας στο Σύνταγμα (όπως και παραπάνω) ως απάντηση στον κ. Αλεξάκη. Νομίζω έχετε πολλά να κερδίσετε παρά απλώς να μέμφεστε.

      Διαγραφή
    2. Εσείς τελικά είστε ηθικοί ή νόμιμοι; Απλά για να καταλάβει ο κόσμος...

      Διαγραφή
    3. γιατί δεν εξηγείς εσύ στον κόσμο που ξέρεις...

      Διαγραφή
  14. ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΤΟ ΜΠΛΟΚ ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ ΑΛΕΞΑΚΗ.ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΑΡΕΣΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ,ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΙΔΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΚΑΖΑΝΑΚΙ Η ΣΤΗΝ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΗΣ.ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ ΑΥΤΟΣ ΕΜΕΙΣ ΦΤΑΙΜΕ ΠΟΥ ΤΟΥ ΔΙΝΟΥΜΕ ΒΗΜΑ ΝΑ ΑΡΑΔΙΑΖΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ.ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΠΟΛΥ ΑΣΤΟΧΟ ΚΑΙ ΑΠΡΕΠΕΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΑΝ ΦΟΝΤΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ.ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Ξάνεμο σε κανένα από το σχόλιά του δεν ανέφερε εκλογές και συμπολίτευση/αντιπολίτευση. Είναι άδικο να φορτώνετε σχολιασμό ανώνυμων χρηστών σε σκοπιμότητα από μέρους μας.

      Διαγραφή
    2. To blog, με τη δημοσίευση αυτή πέτυχε πάλι έναν από τους βασικούς του σκοπούς. Αυτός σίγουρα δεν ήταν να μην ασχολείται κανείς με το άρθρο.

      Σχεδόν κάθε δημοσίευση στο xanemo εκκινεί πολύ ενδιαφέροντες διαλόγους. Δημόσιους διαλόγους οι οποίοι λείπουν γενικά.

      Το συγκεκριμένο δε άρθρο και ο διάλογος που ακολουθει (ο αριθμός των σχολίων είναι ενδεικτικός) πραγματεύεται ένα θέμα ταμπού για το οποίο κανείς σχεδόν δεν τολμά να μιλήσει στην Τήνο.

      Η ποιότητα του άρθρου είναι συζητήσιμη, όμως αυτός είναι ακριβώς ο σκοπός... η συζήτηση.

      Διαγραφή
  15. Το έχουμε καταλάβει το ξάνεμο ότι παλεύει να βρει κείμενα ενάντια στην Ορθοδοξία και τον Χριστιανισμό.
    Δεν πειράζει το Χριστό και την Παναγία τους πολεμάνε όλοι γιατί είναι η πραγματική αλήθεια στη ζωή.
    Νιώθω ευτυχής που η καρδιά μου είναι ανοιχτή στην αγάπη του Χριστού μας.
    Ελπίζω και όλοι εσείς που βάλλεται τον Παντοδύναμο να βρείτε τη γαλήνη κάποια στιγμή στη ζωή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ Ο Κ ΚΟΥΣΟΥΝΑΔΗΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΛΟΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΜΠΟΥ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΚΗ ΚΑΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑΜΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΝΟ ΚΑΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΕΙ.ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ
    ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Γιατί ανώνυμα;

      Το θέμα ταμπού είναι - προφανώς - η ύπαρξη ή όχι θεού θαυμάτων κλπ.

      Οι δημοσιεύσεις δεν βλάπτουν.

      Εκτός ίσως από κάποιες φορές που βλάπτουν όσους τις γράφουν ή τις δημοσιεύουν.

      Παρακαλώ.

      Διαγραφή
  17. ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΔΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΠΕΛΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΝΟ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ PROTAGON ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΝΕΜΟ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΕΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ.ΑΥΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΠΟΥΛΑΕΙ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. η φώτο είναι από μια σοβαρή κοπέλα και δεν αντιπροσωπεύει το άρθρο ενός ψυχοπαθούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΚΟΠΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

      Διαγραφή
  19. Επιτρέψτε μου να σας πω μια ιστορία που την έζησαν και την είδαν με τα ίδια τους τα μάτια οι γονείς μου, που τους ξέρω μια ζωή και γνωρίζω την φερεγγυότητά τους.

    Στην γειτονιά που έμεναν οι γονείς μου, είχε γεννηθεί ένα παιδάκι ανάπηρο στα πόδια. Κάποιο καλοκαίρι ο πατέρας του παιδιού το κουβάλησε και πήγαν στην Παναγιά της Τήνου για να παρακαλέσει για το παιδάκι. Να σημειωθεί ότι οι γονείς ήταν κάτι παραπάνω από πιστοί Χριστιανοί.

    Μετά από λίγο καιρό αφότου γύρισαν από την Τήνο, κάποιο μεσημέρι η μητέρα του παιδιού το έβαλε να κάτσει κάτω, λίγο πιο έξω από την κουζίνα (όπως συνήθιζε) για να το βλέπει την ώρα που μαγείρευε. Κάποια στιγμή το παιδάκι σηκώθηκε και η μητέρα του φώναξε ξαφνιασμένη. Το παιδάκι της αποκρίθηκε «μην φοβάσαι μαμά, δεν θα πέσω, με κρατάει αυτή η καλή Κυρία».

    Η μητέρα δεν έβλεπε καμία κυρία, όμως το παιδάκι από εκείνη την μέρα περπατάει και δοξάζει τον Θεό…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εσωτερική ανάγκη για επιβεβαίωση που μοιάζει με αμφιβολία...

      Διαγραφή
  20. Σιγά τον διάλογο. Εδώ μέσα γράφουν 4, 5 το πολύ και φαίνεται σαν 10 ανώνυμοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Προκαλώ τους διαχειριστές να αποκαλύψουν τις IPs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο επώνυμος χαφιές θέλει τις IPs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της προσβολής, ας αντικαταστήσει την λέξη "Θεός" ή την λέξη "Παναγία" του παραπάνω κειμένου με ότι θεωρεί εκείνος πιο ιερό, αν δεν πιστεύει στον Θεό (τον εαυτό του, την μάνα του, το παιδί του κ.λπ.). Π.χ. "Το παιδί μου βρίσκεται και μέσα στους σωλήνες αποχέτευσης. Το «χρου - χρου» που ακούγεται απ´ τον νiπτήρα όταν έχει βουλώσει, είναι η φωνή του παιδιού μου"
    Η ανοησία σε όλο της το μεγαλείο! Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλά εεε πολύ γέλιο !!! Και με το άρθρο του Αλεξάκη και με τα σχόλια .Οποιος έχει διαβάσει Αλεξάκη θα καταλάβαινε το ύφος του το χιούμορ του ,τον σουρρεαλισμό του (έχω διαβασει όλα τα βιβλία του και τον βρίσκω καταπληκτικό).Ποιός ο λόγος να προκαλέσει καταιγισμό σχολίων ,αντεγκλήσεις κλπ κλπ / Ειναι άραγε το πιο σοβαρό θεμα που μας απασχολεί στις μέρες μας? Ηold your horses που θα ελεγαν και οι Αγγλοσαξωνες και μην πυροβολείτε ασκόπως Με πικρα μεγάλη μου ερχεται στο νου η Πρεβεζα του Καρυωτακη ( ο νοών νοήτω )
    Βαλεντινα Γαβριελάτου _επειδη δεν καταφερνω να γραψω απο την αρχη το ονομα μου το γραφω εδω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Έχουμε μετατρέψει την ελευθερία του λόγου σε πανάκεια και επικαλούμενοι αυτήν, προσβάλλουμε ελεύθερα προσωπικότητες, αξίες, ιδανικά, μέχρι και τον ίδιο το Θεό.
    Όποιος δεν πιστεύει σε Αυτόν, ας τον αφήσει στην ησυχία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βλέποντας ύστερα από τόσες μέρες τα σχόλια - έχοντας εξ' αρχής κρίνει το κείμενο ως κακό - μπορώ πλέον να αντιληφθώ ένα επιπλέον κέρδος από τη δημοσίευση (ή μήπως σκοπιμότητα εξ' αρχής).
    Αν και ακατανόητο αρχικά, οφείλω να δώσω συγχαρητήρια στους διαχειριστές, μιας και η "αστοχία" οδήγησε στην αποκάλυψη πλήθος χριστιανοταλιμπάν έτοιμων να απαγορεύσουν οτιδήποτε στο φτωχό τους μυαλό θίγει το θεό(sic) τους.

    Μου θύμισε προ ετών τα σκίτσα του Μωάμεθ και τις τότε αντιδράσεις..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΒΡΕ SLARTIBARTFAST ΑΘΕΟΤΑΛΙΜΠΑΝ /ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΚΦΡΑΣΗ/ ΤΙ ΣΧΕΣΗ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΚΑΙΝΕ ΤΡΩΝΕ ΚΑΡΔΙΕΣ ΛΙΘΟΒΟΛΟΥΝ.ΦΤΩΧΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΕΧΕΙ ΕΞΑΕΡΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΛΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ.ΣΥΓΚΡΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ ΜΕ ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ.ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ.ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΚΑΙ Η ΩΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΥΧΟΜΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΥΤΗ ΞΕΡΕΙΣ Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΣΚΕΥΤΕΙΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ.ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΙΑ ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΝΑΣ ΟΤΑΝ ΣΚΕΦΤΕΣΕ.

      Διαγραφή
    2. "Αθεοταλιμπάν".. τ' ακούσαμε κι αυτό..
      Στη δε Δανία (και τη Δυτ. Ευρώπη γενικότερα) οι μουσουλμανο-Ταλιμπάν έτρωγαν καρδιές, μάτια, σπλήνες και μυαλά ;-)
      Παρακαλώ, συνεχίστε - έχετε απίστευτο γέλιο

      υγ: Ομολογώ πως είμαι χαρούμενος που ο Θεός μου δεν έχει καμμία σχέση με τον δικό σας (αν και στεναχωρημένος που μοιράζεται το ίδιο όνομα)

      Διαγραφή
    3. ΑΦΟΥ ΜΕ ΠΡΟΤΡΕΠΕΙΣ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΜΗΝ ΣΟΥ ΚΟΨΩ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΛΙΟ/ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΞΕΡΕΙΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟΣ/ΔΕΝ ΜΟΥ ΛΕΣ ΟΙ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ.ΞΕΧΑΣΕΣ ΤΟΝ ΑΓΓΛΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΣΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ /ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΑΝΗΜΕΡΩΤΟΣ Η ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ΣΕ ΒΟΛΕΥΕΙ.ΕΜΕΝΑ ΛΟΙΠΟΝ Ο ΘΕΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΑΠΕΙΝΗ ΜΟΥ ΓΝΩΜΗ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ ΟΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΥΧΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ.ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΤΑΠΕΙΝΑ.ΕΣΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΣ ΣΕ ΤΙ ΘΕΟ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ.ΕΧΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΘΕΟ.Α ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΣ ΠΟΝΑΣ ΟΤΑΝ ΣΤΕΠΤΕΣΑΙ.

      Διαγραφή
    4. Ο τι να ναι...
      Ξέχασα να σ' ευχαριστήσω προηγουμενως για την πολλή κουλτούρα - να σαι καλά!!!


      Δυστυχώς το μυαλό μου πονάει μονο όταν διαβάζω ή ακουω ανοησίες με σοβαρό ύφος..

      Διαγραφή
  27. ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΑΝΩ ΑΠΟ
    ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΑΣΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ.ΜΑΛΛΟΝ ΤΑΛΙΜΠΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΙ.
    ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΕΥΤΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΚΕΥΤΕΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΠΑΚΑΛΙΑΡΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ. Α! ΝΑ ΠΙΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΡΑΚΙ (ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ)
    ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ο δικός μου Θεός ......

    http://youtu.be/QMFhAULtpoA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Γιατί τώρα καταλάβατε ότι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που συμμετέχει στα πανηγύρια πάει για το φαΐ??? και αυτό φαίνεται άλλωστε γιατί έρχονται στο τέλος και ούτε καν μέσα στην εκκλησία δεν μπαίνουν...... εδώ άλλοι παίρνουν και τσάντα μαζί γιαααα κάνα μεζέ ΓΙΑ το σπίτι......
    επίσης ένα άλλο μέρος πάνε γιατί πάντα κάποιες εκλογές θα ναι κοντά..... και θα είναι υποψήφιοι....
    Είναι ΛΥΠΗΡΌ ΝΑ ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΝ ΝΑ ΨΗΦΊΖΟΥΝ κάποιοι με γνώμονα ότι κάποιοι από αυτούς συμμετέχουν σε πανηγύρια, μνημόσυνα και κηδείες.... και μετά μας φταίνε αυτοί που μας κυβερνούν είτε τοπικά είτε στη κυβέρνηση.... εμείς τους βγάζουμε..... ΠΡΟΣΟΧΗ!!! μην παρεξηγηθώ, ούτε να τα μηδενίζουμε όλα.... ένα μέρος είπα,
    Εδώ και τώρα ας κοπεί το φαΐ και το ποτό από τα πανηγύρια και θα σου πω πόσοι θα πηγαίνουν....
    όπου γάμος και χαρά η Βασίλο πρώτη......

    ΑπάντησηΔιαγραφή