Σχετικά

Εναλλακτική κίνηση για την Τήνο, εκτεθειμένη σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατή από όλους

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Τέχνη: Το «μαύρο κουτί» της Ιστορίας (Του Γιάννη Μακριδάκη)

Η πτώση του αεροπλάνου ήταν ακόμη ένα ηχηρό σήμα κινδύνου για την «προοδευμένη και πολιτισμένη» ανθρωπότητα. Ένα σοκ προειδοποιητικό της τραγικής πτώσης που επέρχεται λόγω της ανόητης απληστίας όσον αφορά στα κουπόνια που ονόμασε πλούτο ο μεταλλαγμένος σε καταναλωτή σύγχρονος άνθρωπος.


Απληστία, η οποία εκφράζεται με την άσκηση αδιέξοδων και χυδαίων πολιτικών, οι οποίες προωθούν την ιδιωτικοποίηση των πάντων, από τα δημόσια κοινωνικά προϊόντα έως τα αρχέγονα αγαθά κοινοκτημοσύνης όλων των πλασμάτων, δηλαδή τους φυσικούς πόρους, και παράγουν ανθρώπινα ράκη λόγω της κατανάλωσης τροφίμων όξινων, της διαβίωσης σε μη φυσικά περιβάλλοντα και της συνεχούς αφόρητης ψυχολογικής και σωματικής πίεσης που υφίστανται καθημερινά για λόγους επιβίωσης τα μέλη-γρανάζια των "ανεπτυγμένων" κοινωνιών-αγορών.

Δυστυχώς όμως, όπως φαίνεται, είναι τόση πλέον η απονέκρωση που δεν μπορεί να συνειδητοποιήσει τα σήματα κινδύνου η ανθρωπότητα, όσο σοκαριστικά και αν είναι αυτά.

Τα θεωρούμε μεμονωμένα συμβάντα που οφείλονται σε διάφορους επιμέρους λόγους, τους οποίους στην καλύτερη των περιπτώσεων εντοπίζουμε στα "μαύρα κουτιά" αλλά τους "επεξηγούμε" στενόμυαλα και όπως συμφέρει την απληστία μας.

Το ότι η ανθρωπότητα, μετά από τόσες χιλιάδες χρόνια και τόσες καταρρεύσεις πολιτισμών και αλλαγές ιστορικών εποχών δεν έχει αλλάξει πορεία αλλά βαδίζει αενάως, παραδομένη στην μικρότητά και όχι στο μεγαλείο της, προς την διαρκή επανανέγερση του πύργου της ύβρης της έως την επόμενή του κατάρρευση, οφείλεται στο ότι ποτέ δεν αντιλήφθηκε και δεν ένιωσε τα απεγνωσμένα σινιάλα των "λοξών" μελών της, των ανθρώπων που ζούσαν παράλληλα με την Ύβρη και δημιουργούσαν την Τέχνη, το "μαύρο κουτί" της κάθε Εποχής...


Του Γιάννη Μακριδάκη από το The Press Project

5 σχόλια:

  1. Αν επιθυμείς να είσαι ένα δυναμικό blog του νησιού μας, που βλέπει τα της κοινωνίας συμβάντα και δρώμενα αλλιώς, έξω δηλαδή από τη διαφημιστική επιδίωξη και την πολιτική στενοκεφαλιά των 2-3 τηνιακών καθημερινών site, μάλλον θα πρέπει να φροντίζεις η ανάρτηση των σχολίων σου, να έχει περισσότερο σχέση με γεγονότα και σκέψεις που αφορούν το νησί μας και τις προοπτικές του.
    Βεβαίως και τα γενικότερα ελληνικά και διεθνή γεγονότα είναι στη σκέψη όλων μας και ο καθείς πρέπει να φτιάχνει την ιδέα του, σε σχέση προς αυτά. Όταν όμως υπάρχουν πολλές άλλες πηγές για να τα διαβάσεις και να τα σχολιάσεις, το καλύτερο είναι, αν θέλεις επίσης να βοηθήσεις και το αυτοδιοικητικό σου σχήμα (που εκπροσωπείται δυστυχώς ολιγομελώς στο δημοτικό συμβούλιο), να προσαρμόζεις τη θεματολογία σου, στην επίκαιρη τηνιακή ζωή, ούτως ώστε το μήνυμά σου να γίνει ισχυρότερο, από τους περισσότερους εν δυνάμει αποδέκτες των γραπτών σου.
    1. Συμφέρει π.χ. το Τυροκομείο της Τήνου, η απελευθέρωση των ποσοτήτων του γάλακτος που έγινε πρόσφατα από την Ε.Ε.; Πώς μπορεί να ξεπεράσει τη στενότητα της παραγωγής του και τη δημιουργία νέων προϊόντων, που θα ενισχύσουν την οικονομική του αυτοτέλεια;
    2. Ποιες είναι οι εναλλακτικές απόψεις που μπορούν να βοηθήσουν, για μια καλύτερη οικονομική αρωγή στους αναξιοπαθούντες του νησιού μας, πέρα από τα κλασικά βοηθήματα του Δήμου;
    3. Πώς θα ενισχυθεί το τουριστικό προϊόν της Τήνου, πέρα από τον κλασική διαφήμιση διαμέσου του προσκυνήματος ή των ωραίων χωριών του; Ποια είναι η σημασία της ήπιας κινητικότητας, των παραλιών για ΑΜΕΑ, της προστασίας της φύσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς, των λειτουργικών διευκολύνσεων μέσω των υποδομών στους ντόπιους και στους επισκέπτες, για να γίνει ελκυστικότερος προορισμό το νησί μας;
    Ο κατάλογος αυτών των ερωτημάτων δεν έχει τελειωμό. Όσο λοιπόν προχωράς τόσο και προκύπτουν νέες εικόνες της καθημερινότητας που πρέπει ν’ αναδείξεις , φανερώνοντας προς όλους μας, ότι «για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολύ» και φυσικά «λιγότερα συνθήματα και πιο πολύ δουλειά».
    Κάπως έτσι δεν χτίζεται η εναλλακτική παρέμβαση; Ο Γιάννης Μακριδάκης, που αναφέρεσαι «Ξάνεμο» στο σχολιασμό σου, εξέδιδε στη Χίο ένα περιοδικό (“Πελινναίο”) διαμάντι δημοσιογραφίας, που ως ανάλογο συλλογικό παράδειγμα, δυστυχώς δεν υπάρχει στην Τήνο. Η δική μας τοπική ειδησεογραφία και η πληθώρα των σχολιασμών στις αναρτήσεις του «Ξάνεμου» έδειξαν, μέσα από μια γραφή περιορισμένης οπτικής, ότι τελικά μόνο το θέμα του Πολυκανδριώτη «τραβάει» ως τοπικός τσαμπουκάς; Δηλαδή το ζήτημα είναι αν ο εν λόγω παπάς έχει σεξουαλικές αλλότριες προτιμήσεις κι όχι αν η ιδεολογία της παπαδοκρατίας στην Τήνο, ουσιαστικά παίρνει δυσανάλογες αβάντες, από τα παθιασμένα θρησκόληπτα μυαλά των συμπατριωτών μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΦΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΝ ΚΑΗΜΟ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΤΗΝΟ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΣΤΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ-ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΤΕ ΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΣΩΣΤΟΤΑΤΟ-ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΕ ΜΙΧΑΛΗ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΤΕ ΜΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ Η ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΜΙΑ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΜΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΕΦΤΟΥΝ ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΠΛΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΓΝΩΜΕΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΑ ΖΩΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στο χωριό μου λένε: Άλλα λέει η θειά μου κι άλλα ακούν τ' αυτιά μου.
    Δηλαδή η κριτική, δεν κάνει κακό για την υγεία του "Ξάνεμου".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. έχετε δίκιο Ανώνυμε 1 Απριλίου 2015 - 9:06 π.μ. σχετικά με τα τοπικά σάιτ, και τα 3 copy paste είναι, τώρα αν δεν βάζουν πηγή προέλευσης του άρθρου, δεν τρέχει και κάτι είναι παλιά η σχολή της αντιγραφής...... αλλά θα έλεγα και κάτι άλλο εγώ.... ποια η δική σου πρόταση στην έλλειψη ενός μέσου που θα θα είναι δραστήριο και θα καλύπτει την καθημερινότητα και θα στηλιτεύει τα κακός κείμενα της Τήνου??? αφού γνωρίζεις " την πολιτική στενοκεφαλιά των 2-3 τηνιακών καθημερινών site," εσύ τι κάνεις???? κανε και εσύ ένα τέτοιο μέσο ώστε να δούμε και τα δικά σου δείγματα γραφής.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το να φτιάξεις ένα site είναι στις μέρες μας το πιο απλό, αν διαθέτεις λεφτά. Το ζήτημα της ευρύτερης ενημέρωσης είναι το πρόβλημα, γιατί τελικά μόνο περίπου το 10% των τηνιακών έχει μπει σ' αυτή τη λογική της ηλεκτρονικής (διαδραστικής) επικοινωνίας. Κι αυτό το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα, παρακολουθώντας το ηλεκτρονικό "εργαστήρι" του "Ξάνεμου". Τα σχόλια που ακολουθούν σ' ένα θέμα του, είναι πολύ λίγα ως ελάχιστα κι αφορούν κυρίως προσωπικές επιθέσεις σε πρόσωπα της τηνιακής επικαιρότητας.
    Αν λοιπόν θέλουμε να βελτιωθεί αυτή η ελλιπής ενημέρωση κι αν θέλουμε ν' αυξήσουμε την πληροφορία και διαδραστικότητα των πολιτών, υπάρχουν αρκετές σκέψεις, που ελπίζω σ' εύθετο χρονικό διάστημα να υπάρξει το αντίστοιχο ενδιαφέρον.
    Το γεγονός όμως παραμένει. Αν θέλουμε σε καλύτερη απόδοση το "Κοινό των Τηνίων", χρειάζεται η αναβάθμιση του δικού του "Ξάνεμου", για να κουρδίζει με κείμενα και προτάσεις την τοπική κοινωνία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή