Λάβαμε, από τον κύριο Θεολόγο Πλυτά την πιο κάτω επιστολή του,
με την παράκληση να δημοσιευτεί.
Το Ξάνεμο ήταν και παραμένει βήμα ελεύθερης έκφρασης των πολιτών του νησιού.
Θεολόγος Πλυτάς
Κ.
Δημητριάδη 14
84200
Τήνος
Τήνος 2 Ιουνίου 2016
Επειδή
όσο μεγαλώνω ωριμάζω,
επιθυμώ να μην πέσω άγουρος πνευματικά,
αλλά να πέσω ώριμος και στην ώρα μου. Αισθανόμενος
δε ενεργός πολίτης αυτού του τόπου και όχι ιδιώτης, επέλεξα συνειδητά να μην ζω την ατομική μου απόλαυση αδιαφορώντας για
οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μου. Θέλω λοιπόν
τώρα «που γέμισε ο αέρας πεθαμένους, που
δεν μπορώ να πω νίκησα ή νικήθηκα,
γεμάτος πληγές αλλά όρθιος, γεμάτος πληγές όλες στο στήθος», να μπορώ να πω:
έκανα ό,τι μπόρεσα, ό,τι μας παράγγειλαν οι μάρτυρες της πίστης μου και της πατρίδας
μου, στο μέτρο των δυνατοτήτων μου και ικανοτήτων μου.
Λοιπόν
έχουμε και λέμε: όταν οι ρόλοι της
πολιτείας και της θρησκείας δεν διακρίνονται, η εξουσία τείνει να
απολυτοποιηθεί και η θρησκεία να πολιτεύεται, οπότε η ιερότητα της εξουσίας
ευνοεί τον ολοκληρωτισμό, ενώ η πολιτικοποίηση των θεμάτων συνειδήσεως
υπονομεύει την πολιτική κοινωνία.
Δυστυχώς τα παραπάνω, δεν τα καταλαβαίνει ένα
κομμάτι των ιερέων της Τήνου. Δεν έχουν την ικανότητα να δουν πέρα από το στενό
οικονομικό τους συμφέρον. Επί πλέον
όντας προσκολλημένοι θρησκευτικά στον τύπο και τις απαγορεύσεις, έχουν χάσει επαφή
με την ζωή και με τα ίδια τους τα συναισθήματα. Θυμίζουν τους Γραμματείς, τους
βλοσυρούς νομοφύλακες, που όσο ο Ιησούς άνοιγε δρόμο στην ελευθερία, τόσο αυτοί περικυκλωνόντουσαν στην
μισαλλόδοξη έχθρα τους.
Από τους είκοσι τρείς παπάδες της Τήνου που υπέγραψαν μήνυση
εναντίον μου το ένα τρίτο το έκανε με
εμπάθεια . Γιατί; Γιατί τους θυμίζω ότι
δεν έχουν καμιά σχέση με το Ευαγγέλιο. Οι υπόλοιποι το έκαναν ψυχαναγκαστικά.
Ο κ. Στυλιανός Τουφεκλής που κάνει τον παπά
σε δύο Εκκλησίες με μηνύει και μάλιστα με θλίψη, (τόση θλίψη που τον κάνει να
κλαίει γοερά), γιατί λέει έγινε μάρτυρας της διατάραξης μιας θρησκευτικής
συνάθροισης για την λατρεία… εκ προθέσεως υβριστικά ανάρμοστη… Παπά Στέλιο δεν
κλάψατε όμως και δεν αισθανθήκατε θλίψη όταν κτίζατε παράνομα στον δρόμο του Τριποτάμου αυτό το τεράστιο σε τετραγωνικά
κτίριο. Δεν κλαίτε όταν διαχειρίζεστε το
κληροδότημα..
Ο κ. Φανερός που έγινε λάθρα στην Άνδρο
παπάς, στον δρόμο του Τριποτάμου και αυτός
με άδεια για Εκκλησία έκτισε μεζονέτες, τον καταγγέλλουν αλλά δεν
ιδρώνει το αυτί του, και όχι μόνο για αυτό. Ο κόσμος πάντως της Τήνου παρά την αδράνειά
του, αισθάνεται εξ αιτίας του έναν
«αόριστο φόβο για την απρόσκοπτη τακτική των προκλήσεων και πολύ φοβάται ότι η
ασυλία του και η ατιμωρησία του, πολιτική και εκκλησιαστική, θα συνεχιστεί». Ο ίδιος δε, δεν έχει την
ελάχιστη ντροπή για όσα του καταμαρτυρούν. Όσον αφορά την εμπάθεια ας το
αφήσουμε…
Δύο που «κάνουν» τον παπά-ιεροκήρυκα και
έχουν άποψη επί παντός επιστητού, μένουν
σε διαμερίσματα δωρεάν, τρώνε δωρεάν, εις βάρος του Ιδρύματος, χωρίς να το
θεωρούν «εγκλήματα που προβλέπονται και
τιμωρούνται από τις παραγράφους του Κώδικα» αξιοπρέπειας και λεβεντιάς
της ελληνικής ψυχής. Γιατί να μην είχαν γιατροί αυτές τις προσφορές αυτών των
παπάδων.
Άλλος το ένα
άλλος το άλλο, όλοι τους εκβιαστικά
υπόγραψαν την μήνυση εναντίον
μου, κτίζοντας καριέρα! στα δικαστήρια και
την καταστροφολογία.
Όλοι
τους τέλος, πώς δεν αισθάνονται ότι «διαπράττουν ύβρη, ότι έχουν ανάρμοστη
απρεπή συμπεριφορά που εκδηλώνεται με
λόγο και έργο, αντίθετη με τον προορισμό και την ιερότητα του χώρου, η οποία
εκφράζει περιφρόνηση προς το ιερό του τόπου ή το θρησκευτικό συναίσθημα των
πιστών» όταν πέρα από το ότι έδωσαν καθαρά κερδώο χαρακτήρα στην ιεροσύνη, ως έμποροι
ψυχών και αργυραμοιβοί συνειδήσεων, προσπορίζονται τα λεγόμενα τυχερά,
(κληροδοτήματα, ιδιωτικές λειτουργίες, ονόματα κλπ), και μάλιστα «μαύρα»,
σύμφωνα με την υπόδειξη του Κυρίου «δωρεάν τα πήρατε δώστε τα και δωρεάν»; «Ζήσατε πάνω στη γη με απολαύσεις και σπατάλες. Παχύνατε σαν
τα ζώα, που τα πάνε για σφάξιμο.
Καταδικάσατε και φονεύσατε τον αθώο, που δεν σας πρόβαλε καμιά αντίσταση».
(Ιακ. 5-6)
Κύριοι
είσαστε και πονηροί. Γνωρίζετε ότι δεν πρόσβαλα την Παναγία ούτε η συμπεριφορά
μου είναι «υβριστικώς ανάρμοστη πράξη, ούτε απρεπής, ούτε εκδηλώθηκε με λόγο ή
έργο, αντίθετη με τον προορισμό και την ιερότητα του χώρου..» αντίθετα οι δικές
σας συμπεριφορές εκφράζουν περιφρόνηση
προς το ιερό του τόπου ή το θρησκευτικό συναίσθημα των πιστών». Επί πλέον είστε
και αγράμματοι, δεν έχετε καμιά θεολογική μόρφωση, (μόνο οικονομικά είστε ενήμεροι, ατσίδες). Εκκλησία δεν νοείται το οικοδόμημα αυτής αλλά
κάτι άλλο, για ψαχθείτε.
Δεν σας «έκοψε» λοιπόν η Παναγία αλλά το ότι
τόλμησα και τα έβαλα με τον γενάτο ανόητες
και προσβλητικές ενέργειες κ Πολυκανδριώτη προϊστάμενο σας, το οποίο τρέμετε.
Τέλος σας παρακαλώ για απαντήστε μου πώς έγινε
το περιστατικό; Το άγιο πνεύμα σας κάλεσε και σας είπε να εκφράσετε την
βδελυγμία σας στο πρόσωπό μου; Πάντως οι διασταυρωμένες πληροφορίες μου, λένε
ότι ο κ, Φανερός σας πλάσαρε την μήνυση και σεις υπογράφατε χωρίς να γνωρίζετε τι
ακριβώς υπογράφετε.
Πρόσφατα
στην Σύρο προπηλάκισαν σε αντίστοιχη τοπική συνάθροιση τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας,
ποιος παπάς έκανε μήνυση στους
αντίστοιχους της Σύρου;
Οι αναφορές μικρές αλλά πιστεύω καίριες και
οι νύξεις ικανές να ανοίξουν ευρείες προοπτικές αναβαπτισμού στην παράδοση, να
βοηθήσουν το βλέμμα στην αναζήτηση του εύρους και του βάθους της πίστης, όχι μόνο όσων λένε ότι πιστεύουν, αλλά και όσων αγωνίζονται για την
αλήθεια, όσων παλεύουν για την δικαιοσύνη,
όσων αναζητούν ειλικρινά τις ρίζες τους.
Το πιο σπουδαίο να πληροφορηθούν οι κληρικοί μας τι σημαίνει ιερέας, τι
επίσκοπος και να συνειδητοποιήσουν πως, ό,τι εμφανίζεται σήμερα ως στάση
εκκλησιαστική από τους ίδιους δεν έχει καμιά σχέση ούτε με το Ευαγγέλιο ούτε με την εκκλησιαστική παράδοση.
σπείρατε ανέμους θερίζετε θύελες..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι που είστε ακόμη...
«Λοιπόν έχουμε και λέμε: όταν οι ρόλοι της πολιτείας και της θρησκείας δεν διακρίνονται, η εξουσία τείνει να απολυτοποιηθεί και η θρησκεία να πολιτεύεται, ...»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ. Ούτε η Εκκλησία να ανακατεύεται με την πολιτική ούτε οι εκλεγμένοι άρχοντες να παρεμβαίνουν στους Ιερούς Ναούς.
"Εν πρώτοις μνήσθητι, Κύριε, του αρχιεπισκόπου ημών Δωροθέου, ον χάρισαι ταις αγίαις σου Εκκλησίαις εν ειρήνη, σώον, έντιμον, υγιά μακροημερεύοντα και ορθοτομούντα τον λόγον της σής αληθείας" θα ακούσωμε την Κυριακή στην εκκλησία. Πόση υποκρισία κρύβουν αυτά τα λόγια από αυτούς που τα λένε;
ΑπάντησηΔιαγραφήπώς τον λένε τον δεσπότη που σε προχθεσινή σύναξη ιερέων έκλαιγε σαν μιξογκόμενα γαιτί λέει κανένας παπάς του δεν πρόβαλε το στηθος του να τον υπερασπιστεί από το λιτζάρισμα που του έγινε;
ΑπάντησηΔιαγραφήθεολογε θα μας τρελάνεις..ποιός σου έγραψε το κείμενο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνόητε,ο Θεολόγος ΕΙΝΑΙ το κείμενο.Εσύ τι είσαι;;
Διαγραφήη ευπειθής δουλικότητα των παπάδων, έτσι δίχως ντροπή
ΑπάντησηΔιαγραφήδηλαδή πιο απλά το κράτος πληρώνει τους παπάδες για να κάνει το κομμάτι του ο δωρόθεος και ο φανερός
ΑπάντησηΔιαγραφήπληρωνει δηλαδή την ασυδοσία και τον φασισμό
μάχαιραν δώσατε μάχαιραν και θα λάβετε μικρονοικά παπαδάκια
ΑπάντησηΔιαγραφήδειλή παραίτηση των παπάδων από την αξιοπρέπεια.. το συμφέρον τι κανει!
ΑπάντησηΔιαγραφήπόσο άλλο θα σας ξεφτιλισει ο δεσποτης και ο φανερός δεν ντρέπεστε;
ΑπάντησηΔιαγραφήλίγη τσίπα και στους παπάδες δεν κάνει κακό..ντροπή
ΑπάντησηΔιαγραφήαλικάρη κανε και άλλο τερματικό θα στο πάρουν και αυτό...
ΑπάντησηΔιαγραφήτο μωράκι μας γιορτάζει, αύριο οι ευπειθέστατοι από συμφέρον παπάδες θα κεράσουν με χρήματα των πιστών εκ μέρους του δεσπότη τους...είναι τελικά ανόητος δεν βάζει μυαλό
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχει χαθει ο ελεγχος τελειως!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι λιγα τους σούρνει ο Θεολογος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔωρόθεε, οι παπάδες σου με εντολή σου μας έκαναν να πούμε τον δεσπότη Παναγιώτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά ο δεσπότης δεν ντρέπεται για τον φετινό ημερολόγιο, αυτοί οι επώνυμοι δεν ντρέπονται, παπάδες, ηγούμενοι και ηγουμένες, λαϊκοί και γραμματείς; Είναι πολύ γελοίο το σκεπτικό: εκεί που καθόταν ο προσκυνημένος αρχιγραμματέας ενεπνεύσθη την έκδοση ενός ημερολογίου με θέμα την αυτού εξοχότητα το δωροθεάκι
ΑπάντησηΔιαγραφή«…Μακράν του ιερού θυσιαστηρίου όσοι συνωθούνται να προβληθώσι των κακών της αμαρτίας διδάσκαλοι και πριν μάθωσιν να κωπηλατώσιν το σκαφίδιον της εαυτών σωτηρίας, επιβάλλονται να κυβερνώσι την ιεράν και μεγάλην της των ψυχών οικονομίας ολκάδα! Μακράν οι τοιχωρύχοι της Εκλησίας, οίτινεςεισελθοντες εν σχήματι ποιμένων θυσιάζουν όχί εαυτούς υπέρ της σωτηρίας των προβάτων αλλά τα πρόβατα για το δικό τους συμφέρον και καλοπέρασης…Σώτερ, Σώτερ αποδίωξον και τώρα εκ του ναού σου, αν τινές τολμήσουσι να εισέλθουν όχι να ιερατεύωσιν αφιλοκερδώς, αγνώς και αξίως, αλλά μάλλον να κατεμπορεύονται τα άγια, σαν κάπηλοι και τραπεζίται!». ( Γρηγόριος ο Ε΄)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι η μοίρα του φτωχόπαιδου, του Δωρόθεου, που φθάνει ψηλά χωρίς κόπο, και χωρίς να το αξίζει: «θεέ μου μην δώσεις του φτωχού πόρτα και παραθύρι
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανάγνωση του πάτερ ημών από τον δεσπότη
ΑπάντησηΔιαγραφήἁγιασθήτω τὸ ὄνομά μου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία μου, γενηθήτωτὸ θέλημά μου,
Αν είχαμε παπάδες δεν θα αλώνιζε ο Φανερός
ΑπάντησηΔιαγραφήθα μας λολάνει το δωροθεάκι ηρθε λέει ο αχιεπίσκοπος στην τηνο να του πει χρόνια πολλά μας περνάει για μαλάκες αν ήταν έτσι γαιτι δεν πήγαιανε στην σύρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι λαβύρινθοι της Μητρόπολης Σύρου φαίνεται ότι έχουν περισσότερους από έναν Μινώταυρους. Ένας από αυτούς είναι οι παπάδες. ίχνος αξιοπρέπειας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από αίτημα του συντάκτη αφαιρέσαμε το περιεχόμενο του πιο πάνω σχολίου.
Διαγραφήκωλοτούμπα;;;;
ΔιαγραφήΑν ξεκουκουλοθείς φοβισμένο υποκείμενο ξανακάνε μου την ερώτηση.
ΔιαγραφήΕκείνα τα μεγάφωνα του Αγίου Ελευθερίου! Σε κάποιο μνημόσυνο ο παπα-Αντώνης χωρίς μεγάφωνα συμμετείχε σεμνά και ταπεινά.. όταν ερχόταν η σειρά του παπά της ενορίας, όπως διαθέτει και γαιδουροφωνάρα, δεν έχει και της προκοπής φωνή, γινόταν το έλα να δεις…δεν έχει μέτρο αυτός ο άνθρωπος, και ούτε θα αποκτήσει..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος όσους το παλεύουν πνευματικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Ευαγγέλιο είναι ανατρεπτικό, πρώτα απ’ όλα διότι καλεί τους ανθρώπους σε αναστοχασμό και μετάνοια, πράγμα που απαιτεί προθυμία για αυτοκριτική και αναπροσανατολισμό, μακριά από το οποιασδήποτε μορφής βόλεμα, ιδίως της αυτοδικαίωσης. Ταυτόχρονα ανατρέπει την τάξη αυτού του κόσμου. Καλεί τον άνθρωπο να μην εκχωρεί την ευθύνη και ελευθερία του σε κανέναν γέροντα, να διαλέγει την ήρα από το σιτάρι, να ξεχωρίζει τους παπάδες που έχουν την τάση να τον εκμεταλλεύονται, δηλαδή που επεμβαίνουν κυριαρχικά πάνω στον ψυχισμό του και το πορτοφόλι του, να μην εκχωρεί την εμπιστοσύνη του σε κανέναν που το «παίζει» πνευματικός ή άρχοντας, να μην βασίζεται στην ασφάλεια που του παρέχει η συγγένεια ή η καταγωγή, να προτιμά την συγχώρηση από την εκδίκηση, να δέχεται τους ταπεινούς και τους μη προνομιούχους ως κατ’ εξοχήν μάρτυρες της αλήθειας, να ζυγίζει ως σκουπίδια τα πιο αξιοθαύμαστα επιτεύγματα αν δεν εμποτίζονται από αγάπη, και να θέτει την αλληλεγγύη πάνω απ’ όλα.. Σε κάθε λειτουργία το λενε αυτοί που φαίνεται ότι το ξεχνάνε: «..και πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Στον Χριστό και όχι στους παπαδοδεσποτοφανερούς.
Προς τον επίσκοπο και τους ιερείς της Τήνου. Ενταύθα.
Αν δεν ήσασταν απασχολημένοι με την επιβολή του κοσμικού θέλω σας, θα γνωρίζατε, ότι τον ρόλο σας ως ιερέως τον προσδιορίζει η ένταξή σας στον ιεραρχημένο εκκλησιαστικό θεσμό και τον πνευματικό του κόσμο. Η Εκκλησία και όχι η φυσικότητά σας εγγυώνται το κύρος του τύπου της λατρευτικής πράξης, Εκείνη επιβάλλει στην ζωή τον χρόνο και τον τρόπο της σωτηρίας, νοηματοδοτεί με το θεσμικό της παρόν τον παρελθόν, (ήρθε) και το μέλλον (έρχεται), διαχειριζόμενη κατ’ επέκτασιν αποκλειστικά την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.
Τα μυστήρια ευρίσκονται στην καρδιά της εκκλησιαστικής ζωής, και συνιστούν ελεύθερη συνάντηση του εργαζόμενου Θεού με τους συν-εργαζόμενους ανθρώπους. Δυστυχώς, όμως, εύκολα μπορούν να εκφυλιστούν σε μαγεία και σε ριτουαλισμό. Στην μαγεία και στον ριτουαλισμό υποτίθεται ότι από μόνη της η τελετή (ritual), όπως γίνεται με την ακριβή εκτέλεση μιας συνταγής, παράγει αποτελέσματα αυτομάτως, δηλαδή ανεξάρτητα από την διάθεση, την πρόθεση, την πίστη και τον τρόπο ζωής του πιστού. Ο Χριστιανισμός αποτελεί ξεκάθαρα τον αντίποδα της μαγείας και του ριτουαλισμού, φυσικά όχι με ιερείς, που αποδύθηκαν σ’ έναν αγώνα δρόμου προβολής του θέλω τους, των υλικών συμφερόντων τους, καθώς και υλοποίησης των ακόρεστων φιλοδοξιών τους. Έτσι εξηγείται η κατάντια της ιερουργίας σε μαγεία, σε δεισιδαιμονία, σε υλικό συμφέρον, σε καταπίεση, σε υποχώρηση της αξιοπρέπειας, σε δουλικότητα, και στυγνή εκμετάλλευση. Ο Χριστιανισμός απευθύνεται σε εγρήγορες συνειδήσεις, σε ανθρώπους αποφασιστικά ελεύθερους. Εσείς όμως κάνατε τον Χριστανισμό του χεριού σας.
Στην Ανατολή υπήρχε συνήθεια σουλτάνοι να ντύνονται «τεφτίλι», δηλαδή έβαζαν ξένα ρούχα και γύριζαν μέσα στα σοκάκια και στα μαγαζιά, για να δουν τι έλεγε ο κόσμος γι’ αυτούς, μιας και κανένας στο παλάτι δεν τολμούσε να τους πει την αλήθεια,. Στο «ξάνεμο» την άποψη την έχουν στο πιάτο. Τι τους ενοχλεί; Προσωπικά είμαι υπέρ του επώνυμου. Τα «ορφανά» κτυπήματα, ή η «κουκούλα» δεν με εκφράζουν, αλλά δεν στέκομαι σ’ αυτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήάνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ έκφραση συναντάται και λανθασμένα στον πληθυντικό ως ασκοί του Αιόλου, που αν και χρησιμοποιείται ευρέως είναι λανθασμένη αφού ο Αίολος είχε έναν ασκό (και όχι πολλούς).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά την Ελληνική Μυθολογία ο θεός των ανέμων Αίολος διατηρούσε τους ανέμους κλεισμένους εντός ασκού από τον οποίο και επέτρεπε να πνέουν αυτοί κατά βούληση. Ο ασκός του Αιόλου είναι στοιχείο πλοκής στην Οδύσσεια του Ομήρου. Εκεί, ο ασκός αυτός δόθηκε στον Οδυσσέα. Οι ναύτες του όμως, από περιέργεια, τον άνοιξαν για να δουν τι περιείχε και οι άνεμοι ελευθερώθηκαν. Η θαλασσοταραχή που ακολούθησε προκάλεσε μεγάλες ζημιές στο καράβι του Οδυσσέα και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τον προσανατολισμό του, επιμηκύνοντας το ταξίδι της επιστροφής στην Ιθάκη.
Σήμερα χρησιμοποιείται ο όρος αυτός για πράξεις που έχουν ανεξέλεγκτες συνέπειες. Λέγεται τότε ότι αυτός που προέβη στην πράξη «άνοιξε τον ασκό του Αιόλου».
αυτο κυριε το ξερουν και τα παιδια του δημοτικου. αλλο ειναι το θεμα μας.πανω σ αυτο τι εχετε να πειτε?
ΑπάντησηΔιαγραφήόταν σηκώνει το φρύδι και σε κοιτάει λες και σε καρφώνει οχια
ΑπάντησηΔιαγραφήΔυστυχώς ένας σοβαρός συμβολικός τραυματισμός με ευθύνη την ανευθυνότητα των παπάδων την "ευπειθή δουλικότητά"τους έχει συντελεστεί στην τοπική κοινωνία μας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει ένα βαθύ παπαδικό συμφέρον στην Τήνο το οποίο τρομάζει, και όποιον δεν τρομάζει θα πρέπει να αρχίσει να τον τρομάζει. Είναι η αδυναμία αναγνώρισης της αξίας, άρα της ιερότητας, οποιασδήποτε άποψης δεν εμπίπτει στα δικά τους συμφέροντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δούμε θα βρεθεί κανένας παπάς με κουράγιο να μιλήσει σήμερα το βράδυ;(έχουν μάζωξη)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιόρταζε ο δεσπότης της Λήμνου Το θείο λόγο εκήρυξε ο Σεβασμιώτατος κ. Δωρόθεος Β’ , ο οποίος αναφέρθηκε στη σημερινή Ευαγγελική Περικοπή, ειπών ότι «…. ο σήμερα τιμώμενος Άγιος Ιερόθεος κατόρθωσε αυτό που οι και οι Πατέρες πέτυχαν, σπουδάσας, δηλαδή, την Πλατωνική φιλοσοφία, να συνδυὰσει το Χριστιανικό μήνυμα με το Ελληνικό πνεύμα, να καταστεί πρώτος Επίσκοπος του ιοστεφούς άστεως των Αθηνών και να εφαρμόσει στη ζωή του και προς όλους την αδιάψευστη προτροπή του Κυρίου, `όσα θέλετε ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι,ούτω ποιείτε και υμείς ομοίως`, η μνήμη του οποίου μας συνήγαγε σήμερα επί το αυτό, για να συνεορτάσουμε με την Εκκλησία της Λήμνου και τα Ονοματήρια του Σεβασμιωτάτου Πατέρα και Ποιμενάρχη της…»
ΑπάντησηΔιαγραφήτελικά δεν ισιώνει αυτός ο άνθρωπος μόνο το μπουγέλωμα υπολογιζει