Σχετικά

Εναλλακτική κίνηση για την Τήνο, εκτεθειμένη σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατή από όλους

Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

Μ-οίκο-νος, ένας άλλος τόπος

moikonos tambela

Μ-οίκο-νος: ένας αστικός συνεταιρισμός (καλή ώρα ΚοιΝΣΕΠ) που κάνει καλά τη δραστηριότητα για την οποία συστάθηκε.  Ανακυκλώνει σκουπίδια, χωρίς φανφάρες, χωρίς "σικέ" βραβεία, χωρίς προώθηση ανεμογεννητριών, χωρίς έτοιμη δουλεία από τον δήμο. 
Πιο  κάτω ένα βινταέκι με την δουλεία τους, τους αποθηκευτικούς τους χώρους, την προώθηση που κάνουν με τα παιδιά της Μυκόνου. Καμία σχέση με τα καθ υμάς.  



2 σχόλια:

  1. Παρακολουθώντας με προσοχή το βίντεο που αναρτήσατε διαπιστώνω, την αντίφαση της συγκεκριμένης και φυσικά καθ’ όλα ευγενούς και αξιέπαινης συλλογικής προσπάθειας που γίνεται στην Μύκονο (σ το πρόγραμμα «Μοίκονος).
    Ανακύκλωση και διαλογή στην πηγή σημαίνει, ότι αφ’ ενός μαζεύω ( συγκεντρώνω), τα προς ανακύκλωση υλικά, αλλά αυτό δεν έχει καμιά πραγματική οικολογική αξία, πέρα από την τυπική αποφόρτιση του συνολικού όγκου των σκουπιδιών, που είναι θέμα αισθητικής και εδαφικής παρέμβασης (δια μέσου των XYTY) κι αποτελεί (αν δεν κάνω λάθος), μια λανθασμένη κίνηση, που αντιτίθεται στη δική σας ιδεολογική ετερότητα, ως προς τα συστημικά κρατούντα.
    Και για να γίνω συγκεκριμένος: Το να γεμίζει η Μύκονος ( ή η Τήνος) πλαστικά μπουκάλια, επειδή η ποιότητα του νερού δεν ικανοποιεί τις γευστικές απαιτήσεις των νησιωτών και των τουριστών, δηλαδή να ταξιδεύουν χιλιόμετρα τα μπουκάλια από την πηγή, να μεταφέρονται σε αποθήκες (με άγνωστο χρόνο παραμονής τους), να επιβιβάζονται στα πλοία και να οδηγούνται στα σημεία πώλησης, σημαίνει ότι έχουμε ένα αντι-οικολογικό αποτύπωμα, που ισοδυναμεί σχεδόν με την μισή (χοντρική) αξία του προϊόντος. Δηλαδή αν ένα μπουκάλι (ενός λίτρου), φεύγει από την πηγή, με κόστος παραγωγής 5 λεπτά (συν 10 η συσκευασία), για να φτάσει στον καταναλωτή δια μέσω του εμπόρου, έχει πάρει στο κόστος του, τουλάχιστον άλλα 20 λεπτά (το τεμάχιο), που σημαίνει ότι έχει πληρωθεί η νταλίκα, το πετρέλαιο, τα διόδια, τα κόμιστρα του πλοίου, η αποθήκη, ο διανομέας και ο φόρος.
    Πόσα όμως απ’ αυτά τα 35 λεφτά (το τεμάχιο), επιβαρύνουν τελικά το περιβάλλον; Δηλαδή τα καύσιμα και η ενέργεια παραγωγής της πλαστικής συσκευασίας. Πόσο αξία έχει ν’ ανακυκλώσουμε τα πλαστικά μπουκάλια, όταν ΜΟΝΟ το καπάκι τους ανακυκλώνεται (μια και το υπόλοιπο «σώμα» της συσκευασίας είναι αδύνατον ν’ ανακυκλωθεί, λόγω της χημικής του σύστασης); Πόσο λοιπόν αυταπάτη είναι να μιλάμε για ανακύκλωση, που ο σκοπός της είναι η μη εντατικοποίηση της παραγωγής, το χαμηλό κόστος σε ενέργεια και μεταφορές; Κι αν αυτά θα πει κάποιος αφορούν το πλαστικό κι όχι τη γυάλινη συσκευασία, ποια είναι τα πρόσθετα οφέλη των γυάλινων υλικών, που επιστρεφόμενα δεν ξαναγεμίζονται, αλλά λιώνουν για να παραχθεί εκ νέου μπουκάλι;
    Δηλαδή με δυό λόγια, τι περισσότερο κάνει το παράδειγμα της Μυκόνου από τον Πολιτόπουλο (της «ΚοιΝΣΕΠ Καλλονή-Κελιά») που μέμφεστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για την μεν "εθελοντική" εργασία παιδιών εεε... να μην πω. Σε πολτισμένες χώρες, δεν χρειάζεται εθελοντική εργασία και μάλιστα παιδιών. Σε αστικές περιοχές έχει 3-4 κάδους και βάζεις στον καθένα τα δικά του. Γαι το αλουμίνιο και το γυάλί υπάρχει μικρό τίμημα σε επιστροφή. Το αλουμίνιο και το γυαλί από ανακύκλωση είναι ...καλή πρώτη ύλη για άλλο αλουμίνιο ή γυαλί, και το αλουμίνιο και στην Ελλάδα!. Χαρτόμαζα από χαρτόκουτες επίσης. Μερικά πλαστικά είναι ανακυκλώσιμα αλλά το κέρδος είναι η μείωση του όγκου. Σε μικρές ποσότητες, όλα ΄πάνε στα σκουπίδια. Τα πραγματικά σκουπίδια θέλουν άλλη μεταχείριση. Όσο για την ΚοιΣΕΠ , ...άσε... Το ότι χρησιμοποιούν το όνομα Καλλονή ή Κελιά, απορω ποως δεν τους έχει κυνηγήσει κανένας. Εκκενώσεις Βόθρων ο "Ταραμπάδος". Δεν θα ενοχλούσε? (τουλάχιστον αυτό θα έκανε και κάτι χρήσιμο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή