Ένα αποκαλυπτικό Βίντεο για τον τρόπο που στήνεται μια ανεμογεννήτρια. Στο Βίντεο η α/γ στήνεται σε επίπεδο γήπεδο και όχι σε κορυφογραμμές σαν τις δικές μας. Φανταστείτε ότι αυτό το γήπεδο θα πρέπει να γίνεται σε κάθε α/γ που μπαίνει. Και φανταστείτε ακόμα, τι δρόμους χρειάζονται να ανοιχτούν για να φτάσουν τα τέρατα στο βουνό.
Ψάξτε τώρα να βρείτε ποιοι τοπικοί παράγοντες κόπτονταν να γίνει ο δρόμος Μύλοι Υστερνίων- Ευαγγελιστράκι, που θα φέρει τις ανεμογεννήτριες στου Πολέμου τον Κάμπο, λεωφόρος.
Τους πιάσαμε στα ... Πράσα. ΔΕΝ ΤΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ. Αν μας έμεινε κάτι είναι το μοναδικό τοπίο του νησιού μας. Αν θέλουνε να αξιοποιήσουν την περιοχή, ας φυτέψουν «πράσα» στα «ΠΡΑΣΑ», όχι σιδερένια τέρατα...
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://kellianos.blogspot.it/2016/01/blog-post_13.html
Ωραία, οι Α/Γ δεν είναι για το καλό του νησιού, αυτή είναι μια καθαρή άποψη. Όμως υπάρχει ένα "και μετά τι";
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορείς να μας πεις ποια μορφή ενέργειας είναι η καλύτερη; Θέλουμε ή δεν θέλουμε κιλοβατώρες στο νησί; Πόσο κοστίζει η διασύνδεση με το ενεργειακό κύκλωμα και ποιος την πληρώνει;
Παιδιά, ίσως υπερβάλλουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει σε πολλούς δεν αρέσουν οι ανεμογεννήτριες.
Αλλά αυτοί που έχουν στον τόπο τους τα εργοστάσια παραγωγής ρεύματος τι να πούν;
Έχασαν τη γή τους και τα χωριά τους που τους τα πήρε Η ΔΕΗ για να βγάλει κάρβουνο και να παράγει το ρεύμα που εμείς καταναλώνουμε...
Καί όχι μόνο αυτό, αλλά αναπνέουν και τον καπνό και την αιθάλη και πεθαίνουν από Καρκίνο και αναπνευστικά προβλήματα...
Αν οι ανεμογεννήτριες μπορούσαν να σταματήσουν έστω και ένα εργοστάσιο λιγνίτη τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά.
ΔιαγραφήΤο πρόβλημα είναι ότι όχι μόνον δεν τα σταματάνε αλλά χρειάζονται και περισσότερα από αυτά προκειμένου να τις υποστηρίξουν.
Αυτό που λες (παρότι μας βολεύει), ξέρεις οτι δεν είναι αλήθεια.
ΔιαγραφήΕπίσης σε καμμία περίπτωση δεν αλλάζει την αλαζονική στάση μας σε σχέση με αυτούς που ο καπνός του λιγνίτη τους σκιάζει τον ήλιο και δηλητηριάζει τα παιδιά τους...
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ!!!
Κύριε αναρχικέ Π. Κουσουνάδη ( μια και δηλώνεις την ιδεολογία σου από το σηματάκι της ανάρτησης), αν έχεις απόψεις αντιορθολογικές-αντικομφορμιστικές-αντισυστημικές, δεν υποστηρίζεις τον κεντρισμό του κράτους και της ενέργειας, αλλά την αποδόμησή όλων αυτών, με την ανάπτυξη της αποκέντρωσης των δομών της εξουσίας και της ενέργειας. Για να ξεκινήσουμε από τα βασικά και να πάμε μετά στα υπόλοιπα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε ανώνυμε (μια και δεν θες να δηλώσεις ποιος ή τι είσαι), το να με χαρακτηρίζεις αναρχικό είναι τιμή, η αναρχία δεν είναι εικονίδια στο internet ούτε κείμενα στα blogs.
ΔιαγραφήΔεν ξέρω πως έχεις σχηματίσει την άποψη ότι υποστηρίζω το κράτος και τον κεντρισμό του, ίσως επειδή είμαι πολέμιος της ιδιωτικοποίησης και της ελεύθερης αγοράς. Όμως υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι.
Αυτό που υποστηρίζω είναι η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των μέσων παραγωγής ενέργειας.
Επίσης θεωρώ ότι η λύση δεν βρίσκεται στην "πράσινη" παραγωγή αλλά στην "ήπια" κατανάλωση και το τελευταίο δεν μπορεί να συνυπάρξει με το παρόν οικονομικό σύστημα.
Τέλος, που ακούστηκε αναρχικός να υποστηρίζει την αποκέντρωση των δομών εξουσίας; Διάλυση κάθε δομής εξουσίας, εξαφάνιση κάθε μορφής εκμετάλλευσης. Για να ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Μάλλον διαβάζεις όπως θέλεις το αναρχικό μανιφέστο. Για να μιλήσεις για μια "ήπια" (όπως αναφέρεις), ανατροφοδοτούμενη ενέργεια, διαφορετική ως μοντέλο από το υπάρχον σύστημα, σημαίνει ότι αυτοπαράγεις αυτήν και δεν την υπολογίζεις στη βάση (όπως σημειώνεις της λιγνιτοπαραγωγής, των πετρελαιοπαραγωγικών μονάδων και φυσικού αερίου), διότι αυτά στηρίζονται αναγκαστικά, σ’ ένα κεντρικό έλεγχο απόδοσης. Δηλαδή για ν΄ αποδώσουν αυτές οι «πρώτες ύλες», η αλυσίδα της παραγωγής βάζει συγκεκριμένα όρια στο τι εξάγεται από τη γη, πώς διανέμεται, πόσο παράγεται και πώς διανέμεται. Επίσης (ίσως να μην γνωρίζεις), ότι όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση της παραγωγής από την κατανάλωση, δηλαδή από το Αλιβέρι, την Μεγαλόπολη, την Κοζάνη, τόσο μεγαλώνουν κι οι απώλειες στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Δηλαδή πολύ απλά, αυτή η ενέργεια πάει στο βρόντο , την πληρώνουμε και πετιέται στα «σκουπίδια». Με βάση λοιπόν την εξοικονόμηση της ηλεκτροπαραγωγής, αυτή δεν γίνεται μόνο στη βάση του νοικοκυριού, του χωριού, της πόλης ή της βιομηχανικής μονάδας, αλλά και στο κατά πόσο μικραίνουμε τις απώλειες ρεύματος, μέσω της διανομής. Άρα ήπια ενέργεια (και χρήση), με βάση την τρέχουσα τεχνολογία, είναι μόνο εκείνη που παράγεται στην Τήνο. Ξεκίνα λοιπόν εσύ, να βάλεις στο τυροκομείο του νησιού, την ιδέα της αυτοπαραγωγής και κατανάλωσης, μέσα από μια σειρά τεχνολογικών μέσων και μετά πιάνουμε το υπόλοιπο νήμα της συζήτησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με τις απώλειες ενέργειας στην μεταφορά της. Προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα δεν χρειάζεται μόνο ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης αλλά και των μεταφορών.
ΔιαγραφήΠως θα παράγουμε όμως ενέργεια στην Τήνο; Με ανεμογεννήτριες που δεν παράγουν ενώ τις πληρώνουμε χρυσές οικονομικά και περιβαλλοντικά; Ή με οικιακές και μικρές ΑΠΕ που θα παράγουν μόνο για το κτήριο όπου βρίσκονται;
Από ότι καταλαβαίνω το ίδιο πράγμα έχουμε στο μυαλό μας για το ποιες είναι όντως ΑΠΕ.
Επειδή είσαι καλοπροαίρετος, θα συμφωνήσουμε λοιπόν, ότι όταν αποφασίσει ένα χωρίο ή μια ομήγυρη χωριών ή μερικές επί μέρους δραστηριότητες, ν’ ανεξαρτητοποιηθούν μερικώς ή ολικώς, από το ηλεκτροδοτικό κεντρικό σύστημα, υπάρχουν πολλοί τρόποι στην μικροκλίμακα της ενεργειακής απόδοσης, για να βρουν το κατάλληλο μείγμα, με επενδύσεις που όχι μόνο επιχορηγούνται, αλλά και δανειοδοτούνται, βάζοντας κάτω τα οικονομικά και τους λογαριασμούς που έχουν τώρα από τη ΔΕΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μην πλατιάσουμε με αριθμούς θα καταγράψω δυό παραδείγματα. Τον κοινόχρηστο φωτισμό. Τα μικρά φωτοβολταϊκά μπορούν να το δώσουν μ’ ευκολία στο νησί, μια κι έχει μεγάλη περίοδο ηλιοφάνειας, βοηθώντας παράλληλα το σύστημα με τους αυτόματους διακόπτες παροχής και διακοπής του ρεύματος. Τους γνωστούς αισθητήρες φωτισμού. Ανάβουν όταν περάσεις και σβήνουν όταν ο φωτισμός είναι άχρηστος. Το πιο προχωρημένο σύστημα είναι το υβριδικό. Δηλαδή δημιουργείται μια μικρή λίμνη-δεξαμενή σε ένα ύψωμα κι απ’ εκεί το νερό κατρακυλάει και δίνει υδροηλεκτρική ενέργεια. Στη συνέχεια μια δυό μικρές ανεμογεννήτριες ανεβάζουν ξανά το νερό στη δεξαμενή και επαναλαμβάνεται ο κύκλος της υδροηλεκτρικής παραγωγής. Για να σου δώσω μια εικόνα, κοντά στον Πάνορμο υπάρχει η περίφημη «Φάμπρικα», ένα εργοστάσιο κοπής μαρμάρων που το έφτιαξε ο πολεοδόμος/μηχανικός Κλεάνθης το 1850, τότε που ο περίφημος αυτός νους είχε αγοράσει νταμάρια στην Τήνο. Σημειωτέον οι κολώνες στον καθολικό ναό της Αθήνας (τον Άγιο Διονύσιο), είναι έργο Κλεάνθη από την Τήνο. Για να μη τα πολυλογώ, για να δουλέψει εκείνο το πρωτόλειο εργοστάσιο κοπής μαρμάρων, έρχονταν το νερό από ένα ινταμό (ένα πετρόκτιστο αυλάκι), μήκους 3 χιλιομέτρων πάνω στα βουνά και με τη βοήθεια της πίεσης δούλευαν οι λάμες κοπής.
Θα μπορούσα λοιπόν να γράψω πολλά, όταν υπάρχουν ανοικτά κι ευπρόδεκτα αυτιά ν’ ακούσουν, εγκαταλείποντας τους δογματισμούς που διαβάζω. Ένα τελευταίο παράδειγμα είναι η εκκλησία της Μεγαλόχαρης. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει τη δική της ενέργεια για να μην χρεώνεται στη ΔΕΗ, ισοφαρίζοντας τα έξοδα του εξοπλισμού της από τον ΕΝΦΙΑ, που δεν τη χρεώνουν.
Να γράψεις και να μας τα στείλεις (koino.tinion@gmail.com) γιατί αυτιά υπάρχουν. Επίσης αν θες να μας στείλεις και το όνομά σου. Θα χαρούμε να τα πούμε αναλυτικότερα.
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ελπίζω να μου δοθεί η ευκαιρία να τα πούμε από κοντά. Το ζήτημα πάντως δεν εξαντλείται σε μια αποσπασματική επαφή και σε ρόλο συμβούλων ή συμβουλών, αλλά στο κατά πόσο υπάρχει χώρος για πραγματική διάθεση, στο να δούμε ως πρωτοβουλία εναλλακτικών απόψεων, τη δυνατότητα να δοθεί στην τηνιακή κοινωνία μια σύγχρονη αντιπρόταση, που θα φέρει εισόδημα στους νέους του νησιού. Δυστυχώς αυτό δεν φαίνεται καθόλου στη δίχρονη παρουσία του Κοινού των Τηνίων, που το ψήφισα και το μετάνιωσα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδες με την ανωνυμία, δεν μπορώ να ξέρω ούτε καν αν είσαι ο ίδιος σε όλα τα σχόλια...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ίδιος είμαι, απλώς μεταμορφωμένος ανά περίσταση, λόγω ιδιοσυγκρασίας. Δεν είναι θέμα σνομπισμού, αλλά ιδιόρρυθμης σεμνότητας. Το βασικό είναι ότι έχει έρθω πολλές φορές σε ρήξη με την θεσμική (και μη) τοπική κοινωνία, επειδή τους αντιλαμβάνομαι ως διακορευτές του τηνιακού τοπίου, που μεταμορφώνονται στη συνέχεια σε υπερπροστάτες του, λόγω κυρίως του κάλου που κουβαλούν, αλλά και λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών τους.
ΑπάντησηΔιαγραφή