Σχετικά

Εναλλακτικός ιστότοπος για την Τήνο και όχι μόνο, εκτεθειμένος σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατός από όλους

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2019

Διακομιδές Ασθενών...



Ποιος παίζει με τις ζωές μας; 

Γελειογραφία απο΄τον "Αρκά"


Τα ξημερώματα της 17ης  Δεκέμβρη, φίλος 51 ετών,  μεταφέρθηκε  με σοβαρότατο καρδιολογικό πρόβλημα στο ΚΥΤ.
Λόγω της σοβαρότητας του περιστατικού, ζητήθηκε από τους ιατρούς του ΚΥΤ η άμεση διακομιδή του σε πλησιέστερο νοσοκομείο. Στις 2.10’ ο ασθενής  ήταν έτοιμος για την μεταφορά. Το συντονισμό της διακομιδής τον ανέλαβε το ΕΚΑΒ, το οποίο ζήτησε από το λιμεναρχείο διερεύνηση διαθεσιμότητας .
Επιλέχτηκε η λύση του «Κυρίαρχος IV» ενός σκάφους που έρχεται κάθε φορά που καλείται από την Νάξο.
Το «Kυρίαρχος ΙV» ήταν στις Τήνο στις 4.20΄. Παρά την σοβαρότητα του περιστατικού, το λιμεναρχείο Τήνου, επέμενε να εξετάσει και τα χαρτιά του σκάφους. Το σκάφος, απέπλευσε από το λιμάνι της Τήνου στις 4.30.  Έφτασε στην Σύρο στις 5.10 και στο νοσοκομείο της Σύρου στις 5.20. Τέσσερις ώρες μετά την εκδήλωση του περιστατικού. Ο γιατρός που τον ανέλαβε, είπε στους οικείους του ότι αν αργούσε είκοσι λεπτά ακόμα θα ήταν αδύνατη η όποια θρομβόλυση, άρα και η σωτηρία του ασθενή.  Ο ασθενής κατάφερε και επέζησε μετά από έξι (κάποιες από αυτές μέσα στο πλωτό που τον μετέφερε στην Σύρο) ανακοπές οι οποίες θα είχαν  αποφευχθεί, αν ο ασθενής ήταν σε μια ώρα το πολύ, (40΄πλωτό και από 10΄μέχρι το λιμάνι και από το λιμάνι μέχρι το νοσοκομείο)  σε μονάδα εμφραγμάτων.

Και εδώ αρχίζουν οι όποιες  απορίες.

Γιατί δεν έγινε η διακομιδή από το πλωτό του λιμενικού (ΠΛΣ 609) που είναι στην Τήνο, όπως είχε προγραμματιστεί στην αρχή; 
 Ήταν στην Τήνο και θα μπορούσε να ήταν σε περίπου μισή ώρα στην Σύρο.

Γιατί δεν έγινε η διακομιδή από το πλωτό του λιμεναρχείου Σύρου, όπως συμβαίνει πολλές φορές όταν το πλωτό του ΛΣ της Τήνου δεν μπορεί να κάνει την μεταφορά.

Έγινε διερεύνηση από λιμεναρχείο για κατάλληλα ιδιωτικά πλωτά στο λιμάνι της Τήνου;
Τι απαντήθηκε στο κέντρο Επιχειρήσεων του υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας;

Γιατί επιλέχτηκε η λύση του «Κυρίαρχος IV», ενός σκάφους που έχει την έδρα του τη Νάξο και κάθε φορά που καλείται, κάνει δύο ώρες να έρθει από την Νάξο, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη ζωή του ανθρώπου που μεταφέρει; (Στην περίπτωση μας ο ασθενής ήταν σε 3 ώρες και είκοσι λεπτά στο νοσοκομείο).

Γιατί δεν επιλέγεται η λύση του «Νήσος Τήνος» της οικογένειας του Στέλιου Βελαλόπουλου (Τσάκαλου). Ενός καθ όλα αξιόπλοου σκάφους, με έγκυρα και εγκεκριμένα από διαπιστευμένο νηογνώμονα , πιστοποιητικά;
Από έρευνα που κάναμε, διαπιστώσαμε ότι από το Φεβρουάριο ως τον Σεπτέμβρη του  16 το "Νήσος Τήνος" έκανε 15 μεταφορές ασθενών. Τι άλλαξε από τότε και δεν επιλέγεται; Η οικογένεια Βελαλόπουλου (Τσάκαλου)  έχει σώσει δεκάδες συμπολίτες μας , με «υποδεέστερα » σκάφη από το «Νήσος Τήνος», όπως τα   Α/Κ "ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ" Α/Κ "ΑΝΝΑ" , Α/Κ "ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ,  το Ε/Γ -Τ/Ρ "ΚΑΤΕΡΙΝΑ "  και τώρα με το "ΝΗΣΟΣ ΤΗΝΟΣ Ν.Τ. 25". Έχει τιμηθεί δε,  δύο φορές γι αυτή την κοινωνική προσφορά.  Στις 1-7-2006 από το λιμεναρχείο Τήνου και στις 16-5-15 από τον Εμποροβιομηχανικό σύλλογο Τήνου. 

Γιατί επιλέγεται η ακριβότερη λύση του το «Κυρίαρχος IV» , όταν  αυτό κοστίζει στο δημόσιο 4960€ για κάθε διακομιδή (η δαπάνη αναρτημένη στο Διαύγεια) και όταν η διακομιδή με το «Νήσος Τήνος»  θα κόστιζε περί τα 1500€;

Ποιος δίνει τις εντολές για την επιλογή του μέσου που θα κάνει την διακομιδή;

Υπάρχει κάποια σύμβαση ΕΚΑΒ ή υπουργείου Υγείας ή νοσοκομείου Σύρου ή οποιουδήποτε με τον «Κυρίαρχο» για την αποκλειστικότητα των διακομιδών;

Υπάρχει κενό νόμου ή αποκλειστική σύμβαση με το «Κυρίαρχος ΙV» και θα πρέπει το  υπουργείο υγείας ή το ΕΚΑΒ ή το υπουργείο νησιωτικής πολιτικής να δώσουν λύση;

Αν είναι θέμα από το λιμεναρχείο Τήνου; Ας αναλάβει το αρχηγείο να δώσει λύση.
Υπάρχει  παράβαση καθήκοντος στην όλη διαδικασία; Υπάρχουν ευθύνες; Ας το διερευνήσει η εισαγγελία Σύρου, πριν χαθούν ζωές.

Είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές περιμένοντας  το «Κυρίαρχος IV» όταν η λύση είναι στο λιμάνι μας. 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου