Σχετικά

Εναλλακτικός ιστότοπος για την Τήνο και όχι μόνο, εκτεθειμένος σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατός από όλους

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

«Κατάθεση ψυχής»: Υπό τύπον ανοικτής επιστολής

Από τον Κύριο Σάββα Απέργη λάβαμε την παρακάτω ανοικτή επιστολή.
 Παράκληση του Ξάνεμου για μια ακόμα φορά τα όποια σχόλια να είναι σχετικά με το αντικείμενο, πολιτισμένα και κόσμια.  
 Φωτό www.tiniaki.com

Του πρ. Δημάρχου Τήνου Σάββα Απέργη
μέσα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή του Π.Ι.Ι.Ε.Τ.


Ως χρηματίσας Δήμαρχος Τήνου και επί πολλά χρόνια επίτροπος στο Π.Ι.Ι.Ε.Τ. αισθάνομαι την υποχρέωση, αλλά και ως απλός Τήνιος πολίτης τώρα, νιώθω την ανάγκη να εκφράσω τις θέσεις μου ξεκάθαρα, πάνω στο θέμα που απασχολεί σήμερα όλους τους Τηνιακούς και που αφορά στο Ιερό μας  Ίδρυμα και συγκεκριμένα την επανυπαγωγή του υπό την εποπτία της εκκλησίας, πράγμα που μόνο η Χούντα το επιχείρησε.

Στην έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (12-10) είπα, ή μάλλον έβγαλα απ’ τα βάθη της ψυχής μου μερικές σκέψεις για τις οποίες (ας μου επιτραπεί να αποκαλύψω) δέχθηκα πολλά τηλεφωνήματα με τα οποία οι συμπατριώτες μας δεν με συνέχαιραν, αλλά με ευχαριστούσαν.

Επαναλαμβάνοντας πιο συστηματικά σήμερα όσα εκεί είπα, σημειώνω τα εξής:

Δεν κινούμαι από πολιτικό συμφέρον ούτε από καμιά άλλη σκοπιμότητα.  Δεν αποβλέπω πουθενά. Ζω τα χρόνια της ωριμότητάς μου με την οικογένειά μου που μου χάρισε ο Θεός. Μετέχω ενεργά μόνο στην πνευματική και εκκλησιαστική ζωή του τόπου μου.

Μοναδικό μου κίνητρο η ευλάβειά μου και ο σεβασμός μου προς την Παναγία και το Ιερό μας Ίδρυμα.

Το νησί μας είναι Παναγιοφρούρητο και εγώ δηλώνω «Παναγιόπληκτος!». Το «Δεύτε Τήνιοι Πολίται» και το «Πληθύς η των Τηνίων…» έχουν περάσει στο αίμα μου και έχουν επηρεάσει το DNA μου.

Πάντα φοβόμουν, αλλά πίστευα ότι δεν θα με προλάβαινε ζωντανό, ένα νέο κτύπημα που θα επιχειρούσαν, όσοι δεν μπορούν να καταλάβουν, (ίσως δικαιολογημένα) ή δεν θέλουν να χωνέψουν ότι το Ι. Ίδρυμα οφείλει την ακτινοβολία, την αίγλη του, την εμβέλειά του  και την Πανορθόδοξη καταξίωσή του πρωτίστως στην πρόνοια και διορατικότητα των κτητόρων του να αναθέσουν τη διοίκηση και διαχείρισή του σε επιτροπή από ευσεβείς  λαϊκούς Τηνίους, αφήνοντας απερίσπαστους τους κληρικούς στο τελετουργικό και πνευματικό τους έργο. Το «διακονείν τραπέζαις» η Εκκλησία ήδη από τους Αποστολικούς χρόνους το ξεχώρισε από το κήρυγμα του λόγου του Θεού.

Αυτό το καθεστώς διετηρήθη αδιατάρακτο με μικρές και μικρής σημασίας αλλαγές μέχρι το 1969, οπότε κατά τη δικτατορία του Παπαδόπουλου το Ιερό Ίδρυμα δέχθηκε το πρώτο καίριο και αποτελεσματικό κτύπημα, δηλαδή υπήχθη στην Εκκλησία ή μάλλον στην Ιερά Σύνοδο. Μάλιστα το ιστορικό αυτό λάθος προήλθε από τον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο κατά τα άλλα σοφό και Άγιο άνθρωπο. Μερικοί, τότε, κυρίως  των παρεκκλησιαστικών, λεγόμενων, κύκλων, πανηγύρισαν, επειδή, όπως πίστευαν, το Ιερό Ίδρυμα ανήκε πλέον  στο φυσικό του φορέα, δηλ. την Εκκλησία, χωρίς καμμία άλλη αλλαγή, αφού παρέμενε η εκ λαϊκών αποτελουμένη επιτροπή και μάλιστα  με πρόεδρο Τήνιο , τον αείμνηστο Πάμφιλο Αλαβάνο. 

Το δεύτερο κτύπημα ήταν πλέον εύκολο. Ενός κακού δοθέντος μύρια έπονται.

Σε ελάχιστα χρόνια και συγκεκριμένα το 1974 επί Ιωαννίδη ορίζεται πρόεδρος ο Μακαριστός Μητροπολίτης Δωρόθεος Α’ (ο Ιερώνυμος τότε δεν διοικούσε πλέον  την Εκκλησία) και έτσι ανετράπη μία παράδοση 150 ετών. Ο αείμνηστος Πάμφιλος παίρνει την ηρωική και πολύ τιμητική γι’ αυτόν απόφαση να κτυπήσει πένθιμα τις καμπάνες της Παναγίας και σέρνεται στα στρατοδικεία. Ήταν όμως αργά. Οι καμπάνες έπρεπε να είχαν κτυπήσει πένθιμα το 1969, όταν εξεδιώχθη η τότε επιτροπή υπό τον αείμνηστο Σωκράτη Καρδαμίτση. Ο Σωκράτης δεν κτύπησε τις καμπάνες, αλλά έκαμε κάτι πιο τολμηρό. Έστειλε τηλεγράφημα στην «Κυβέρνηση» με 750 λέξεις, τότε που απαγορευόταν και το «απλώς αναφέρεσθαι» με αποτέλεσμα να εκδιωχθεί αυτός και όλα τα μέλη της επιτροπής αμέσως (Για την ιστορία αναφέρω ότι μέλος της ήμουν κι εγώ).

Το πένθιμο κτύπημα του 1974 ήταν ηρωικό μεν, (έτσι το διατηρεί στη μνήμη του ο Τηνιακός λαός) αλλά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Το μεγάλο κακό είχε γίνει το 1969. Τα επόμενα ήταν εύκολα αφού η πόρτα της Ιστορίας είχε ανοίξει διάπλατα. Το Ιερό Ίδρυμα μάλιστα θα είχε αλωθεί πλήρως, αν δεν έπεφτε η Χούντα τον ίδιο χρόνο.

Όταν ήρθε η πρώτη ελεύθερη κυβέρνηση, ο Τηνιακός λαός έκαμε το ευνόητο και το αναμενόμενο. Με παντηνιακές συγκεντρώσεις στις οποίες συμπροήδρευαν οι ισχυροί άνδρες της εποχής, πολιτικά μεν αντίπαλοι, αλλά πάνω απ’ όλα Ντηνιακοί, Σωκράτης Καρδαμίτσης και Ιάκωβος Χανός και με πιέσεις προς κάθε κατεύθυνση, τις οποίες συντόνιζε ο αείμνηστος  Γιώργος Μπουρδάκος, στυλοβάτης από πολλές απόψεις του Ιερού Ιδρύματος και θερμός θιασώτης των ιστορικών του δικαιωμάτων και προνομίων,  κατορθώθηκε να επανέλθει το Ιερό Ίδρυμα στην Πολιτεία, αλλά με πρόεδρο τον εκάστοτε Μητροπολίτη. Έγινε δηλ. ο λεγόμενος «Ιστορικός συμβιβασμός». Αποδεικνύεται όμως ότι κάθε συμβιβασμός είναι νόθος και μόνο οι δυναμικές λύσεις φέρνουν μόνιμα αποτελέσματα.

Τα πράγματα φαίνονταν ότι έβαιναν ομαλά μέχρι τώρα. Ο επίσκοπος προήδρευε διακριτικά, βοηθούσε λόγω του κύρους που του έδινε το αξίωμά του και οι πολλές προσωπικές του ικανότητες  τα δε λαϊκά, αιρετά μέλη ήλεγχαν την κατάσταση.

Όμως κάποιοι –είναι φανερό ποιοι- καιροφυλακτούσαν. Τα ήθελαν όλα δικά τους. Έπεισαν μερικούς πολιτικούς περί των «αγαθών» τους τάχα προθέσεων, τους υπαγόρευσαν τις επιθυμίες τους και αυτές εν μιά νυκτί έγιναν Νόμος του Κράτους. Ελπίζω για λίγο. Διότι δεν είναι νοητό να διαγραφεί μια ιστορία  δύο αιώνων με δυο- τρείς  (ν)τροπολογίες. Θα είμαστε άξιοι της τύχης μας, αν δεν επαναφέρουμε τα πράγματα στην προτέρα τους κατάσταση. Η αδέκαστη ιστορία θα μας κρίνει και θα μας καταδικάσει πολύ αυστηρά. Θα μας συγκρίνει με τους σπουδαίους προέδρους του παρελθόντος και θα μας βρίσκει ότι έχουμε ανάστημα νάνων. Θα τρίζουν τα κόκαλα ενός Αφεντούλη, ενός Σχολάρχη, ενός Κρικελή, ενός Σωκράτη Καρδαμίτση μαζί με τα αγιασμένα οστά των κτητόρων που τα άκουσε ήδη να τρίζουν η Μακρυγιάννεια απλότητα της ψυχής του Αλέκου Φλωράκη.

Σεβασμιώτατε,

Όταν η πρώτη γυναίκα παραβίασε το άβατο των Μετεώρων (ήταν πριγκίπισσα) ο παριστάμενος Ηγούμενος της είπε «Υψηλοτάτη, ήθελα να είχα τη δύναμη να σας εμποδίσω».

Εγώ, σεβασμιώτατε, πιστεύω ότι έχετε την δύναμη, (αρκεί να το θελήσετε), ώστε να μην παραβιασθεί το άβατο (το αυτοδιοίκητο και η μοναδικότητα) του Ιερού Ιδρύματος. Η ιστορία θα σας καταλογίσει ότι επί των ημερών σας διεπράχθη αυτό το λάθος. Ο αείμνηστος Πρόεδρος της Κύπρου Τάσσος Παπαδόπουλος τάχθηκε εναντίον του σχεδίου Ανάν λέγοντας: «Παρέλαβα ένα ανεξάρτητο Κράτος. Δεν δικαιούμαι να παραδώσω μια κοινότητα». Και Σεις, αφού όπως διαβεβαιώνετε όλα αυτά έγιναν  εν αγνοία Σας, προλάβετε, ταχθείτε με το σύνολο του ποιμνίου σας, για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση. Παραλάβατε και διοικείτε ένα Πανελλήνιας και Πανορθόδοξης εμβέλειας Ίδρυμα, μην παραδώσετε στο διάδοχό Σας ένα απλό θρησκευτικό προσκύνημα και κάμετε ό,τι μπορείτε, ώστε να μην υποβιβασθεί ο φάρος αυτός της Ορθοδοξίας.

Μπείτε μπροστάρης και οδηγείστε τον λαό της Τήνου ως καλός ποιμένας πριν η λύπη και η οδύνη του γίνει αγανάκτηση και παρασύρει τα πάντα. Τότε και μόνον τότε και η δική μου συνείδηση θα ηρεμήσει. Γνωρίζετε, Σεβασμιώτατε, ότι είμαι πλέον από τους μεγαλύτερους στην ηλικία που έχω συνδεθεί και θυμάμαι την προ του 1969 κατάσταση, γι ‘ αυτό και είμαι πολύ ευαισθητοποιημένος και πάντοτε με έτρωγε η ανησυχία ότι το Ιερό Ίδρυμα θα δέχονταν κάποτε ένα ακόμη ισχυρό κτύπημα. Πίστευα όμως ότι δεν θα έλθει τόσο σύντομα και μάλιστα επί των ημερών Σας.

Σ’ αυτό με «νανούριζαν» και οι δικές σας θέσεις και διαβεβαιώσεις. Σήμερα δεν με πείθει κανείς, ότι όλα όσα έγιναν, δεν ήταν εσκεμμένα, κατευθυνόμενα και εν κρυπτώ κυοφορούμενα.
Γι’ αυτό  ανεξάρτητα από το σεβασμό που Σας έχω ως Επίσκοπο, Δηλώνω απερίφραστα ότι  είμαι αναφανδόν ταγμένος με την άλλη πλευρά, αυτήν όλων σχεδόν των Τηνίων   που πιστεύουμε ότι αυτά που έγιναν είναι μόνον η αρχή και ότι θα ακολουθήσει ή βήμα-βήμα ή με ορμή καταιγίδας, (δηλαδή βλέποντας και κάνοντας) η πλήρης άλωση του Ιερού Ιδρύματος. Οι διαβεβαιώσεις δεν αρκούν να μας καθησυχάσουν. Είναι πολλά τα κενά και τα ερωτηματικά για τις προθέσεις των δραστών, οι οποίοι θα αποκαλυφθούν, όσο και αν τώρα κρύβονται , διότι «ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον» σύμφωνα με το αρχαίο λόγιο ή «τίποτα δεν μένει μυστικό στην εύμορφη Ελλάδα» κατά τον ποιητή.

Για όλους αυτούς τους λόγους θα ήθελα και εγώ να είχα την δύναμη να επανέλθει σε ισχύ η υπ’ αρ. 62/1914 απόφαση του Αρείου Πάγου κατά την οποίαν «Ο Ιερός Ναός Ευαγγελιστρίας Τήνου αποτελεί εντός της περιφερείας της Μητροπόλεως Σύρου και Τήνου μίαν όλως ανεξάρτητον εκκλησιαστικήν περιοχήν εις την οποίαν την μεν θέσιν της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Αρχής ήτοι της Ιεράς Συνόδου, επέχει η κυβέρνησης, την δε του οικείου  Επισκόπου η εκ λαϊκών  συγκροτουμένη επιτροπή».

Συμπατριώτες και Συμπατριώτισσες.

Οι Μεγάλες Ιδέες, δίνουν κουράγιο  και ελπίδα στους ανθρώπους  και «τρέφουν» τους λαούς, όπως διδάσκει η ιστορία,  τους δε Κάτωνες[1] τους σέβονται και τους χρειάζονται οι κοινωνίες, γιατί στην εποχή τους φαίνονται ουτοπιστές και πεθαίνουν  πικραμένοι, αλλά ο χρόνος τους δικαιώνει και  οι επόμενες γενιές  τους αναπολούν.
Τήνος, 24/10/2014



[1] Ο Κάτων, ο επικαλούμενος Τιμητής, ήταν ένας αυστηρός, συνεπής με τις ιδέες του και συντηρητικός Ρωμαίος, ο οποίος προσπαθούσε να πείσει τους συμπατριώτες του να μην υποκύπτουν στη λάμψη του Ελληνικού Πολιτισμού και εγκαταλείπουν τις απλές Ρωμαϊκές αρετές. Αργότερα, αλλά ήταν πολύ αργά, κατάλαβαν πόσο δίκιο είχε, όταν έχασαν τον παλιό τους καλό χαρακτήρα.


35 σχόλια:

  1. Εμείς οι μικρότεροι από όλες τις απόψεις,όταν ένας άνθρωπος με προσφορά και αγάπη για τον τόπο του σαν εσάς, κάνει 'κατάθεση ψυχής' οφείλουμε να δίνουμε προσοχή και να αφουγκραζόμαστε την ανησυχία του πάνω απ'όλα..ΑΛΛΑ..ανήκω στην γεννιά που δεν μπορεί να ανοίξει τα φτερά της στον τόπο της,που έχει σπουδάσει και η μόνη σωτηρία είναι η φυγή στο εξωτερικό..και γιατί? Γιατί σε αυτή την χώρα αλλά και στο νησί μας διοικούν οι μέτριοι και η κάθε είδους κλίκα που βολεύει τα παιδιά της,συγγενικά,πολιτικά και πελατειακά..οι επίτροποι της παναγίας με λίγες εξαιρέσεις δεν είχαν πνευματικά και θρησκευτικά να προσφέρουν τίποτα,εκλέγοντε απο το τοπικό πολιτικό παζάρι και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η προβολή τους και το βόλεμα της αυλής τους..Θέλετε να συνεχιστεί αυτό?ο ναός μαυρίζει απο τα κεριά και έχει τα χάλια του,τα τάματα όπως η πορτοκαλιά κάθε χρόνο έχουν και λιγότερα φύλλα και φθείροντε..και στις γυάλες είναι οι προσφορές του κάθε επιχειρηματία-δωρητή επειδή έχουν χρηματική αξία..τις κυριακές δίνουν το παρόν 1-2 επίτροποι και πάντα οι ίδιοι..οι άλλοι μόνο στις καταμετρήσεις και τον 15αυγουστο για να φανούν στην κάμερα..στις προσλήψεις προσωπικού το μεγάλο εκλογικό παζάρι,χωρίς κριτήρια παζαρεύεται η ανάγκη του κάθε ενδιαφερόμενου..γι'αυτά δεν αξίζει μια κατάθεση ψυχής απο κανένα?γιατι αν το θέμα είναι να συνεχίσουν να έχουν την πίτα οι πολιτικάντιδες επίτροποι ή να την πάρουν οι παπάδες,εμάς που καταλαβένουμε δεν μας ενδιαφέρει..και να ξέρετε οτι το μαχαίρι αυτής της πίτας το κρατάει πάντα η παναγία..και πολλές φορές είναι αιχμηρό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μωρέ να αγιάσει το στοματάκι σου.... πολύ καλά τα λες ανώνυμε 25 Οκτωβρίου 2014 - 9:51 π.μ.

      Διαγραφή
    2. Σωστότατος.
      Και ο Σάββας στο ίδιο καζάνι έβραζε τόσο καιρό, μην μας πουλάει παραμύθι τώρα.
      Μια ζωή επιδείξεις ήταν και θεαθήναι που ίσως να οφείλονταν και στο μικρό του δέμας.

      Διαγραφή
    3. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ Ο (ΝΕΟΣ )) ΕΚΕΙΝΑ ΕΦΕΡΑΝ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ............ΟΚ ΚΑΛΑ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΣΑΒΒΑ ΑΛΛΑ ΤΙ ΕΚΑΝΕ ΟΤΑΝ ΕΞΟΥΣΙΑΖΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΜΕ ΑΡΧΗΓΟ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΜΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΤΟΝ Β !

      Διαγραφή
  2. Καλά τα λέει ο κ. Απέργης. Εκείνη η Αδελφότητα των εν Αθήναις Τηνίων έχει τοποθετηθεί για το θέμα; Οι σύλλογοι του νησιού έχουν βγάλει καμιά ανακοίνωση ή είναι κουρασμένοι από τον καλοκαιρινό ...πολιτιστικό μόχθο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Xα,χα,χα...ωραιο αυτο! Ακου ...καλοκαιρινος πολιτιστικος μοχθος! Δηλαδη δεν εχουν συνελθει ακομη απο την... τσικνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝ ΜΠΡΟΥΝΤΖΑΚΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΙΕΡΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ένα γλοιώδες κείμενο: λιβάνισμα στον δεσπότη, στον εαυτό του...ως συνήθως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΞΕΝΟΦΩΝ .ΕΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Δ./Σ ΤΟΥ ΠΙΙΕΤ ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΕΓΑΜΕ ΤΩΡΑ .ΚΟΡΚΟΔΕΙΛΙΑ !!!!!!

      Διαγραφή
  6. Για τους συλλογους δεν ξερω, ομως για την Αδελφοτητα λεγεται οτι θα εκδοσει ενα φυλλαδιο με τη θεση του μητροπολη και προλογο του Ρηγα που θα μοιραστει στα Φαναρακια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. κ, Απέργη για ποιο λόγο γλείφετε τον δεσπότη; Ο συντελεστής των γεγονότων, τώρα βλέποντας τα σκούρα, μας κοροϊδεύει μες στα μάτια και ότι δεν ήξερε τίποτα, και εσείς συμπλέετε με την άποψή του και μάλιστα τον ικετεύετε, τον παρακαλειτε να μπει μπροστάρης, πέφτετε γλοιωδώς στα πόδια του γιατί; δεν έχετε λίγη αξιοπρέπεια; Μονος του την έκανε την πατάτα ο ποντίκης με τον πόντιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ..ήταν ένας γάτος μαύρος πονηρός, κάθε που ξημέρωνε ντύνονταν γαμπρός..τα μαλλιά του έκανε λίγο κατσαρά και ένα ωραίο θυμιατό κρατούσε φανερά..σε κάθε βίλα πήγαινε όπου έβλεπε καπνό,ζητούσε δωρεές δήθεν για σκοπό..κι αυτοί άλλο δεν θέλανε του δίνανε παρά,κάλιο να παν στον γάτο παρά στον Σαμαρά..μα όπως είπα στην αρχή,ο γάτος πονηρός.. βόλευε τα αγόρια και γίνονταν καπνός..με τόση καρπερότητα,αχ να χα μια σταλία,γέμισε το ίδρυμα με μπάσταρδα γατιά..οι άρχοντες φοβήθηκαν μη πάθουνε ζημιά και την κουτάλα χάσουνε μαζί με τα ζουμιά..ρε θες να κάνουν κίνημα του γάτου οι αδερφοί κι ότι γλυκά ροκάνιζαν σαν φούσκα να χαθεί..έτσι αφού σκεφτήκανε βρήκαν το πιο σωστό,το γάτο να προβάλουνε σαν μούτρο αναρχικό..βγήκε λοιπόν σεργιάνι το χαφιεδοτσουρμό,αυτοί που αποτελούνε τον Τηνιακό κορμό..αχ καημένε γάτο μου..την έχεις πια βαμμένη,του Κιούκια τα λαγώνικα στην έχουνε στημένη..αν ένα γιόκα έχετε κρατήστε τον αθώο,μπορεί ο γάτος να μη 'ρθεί..μα θα 'ρθει άλλο ζώο..κι αν είστε κάποιος άρχοντας και παρεξηγηθείτε..στα όργανα μου μια χαρά χωράει να γραφτείτε..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μια θεμελιώδης αρχή του σύγχρονου κόσμου είναι η ανδρεία, η ανδρεία ενάντια στην γενικευμένη αίσθηση ματαιότητας και ματαιοδοξίας που αποπνέουν οι σύγχρονοι εκκλησιαστικοί άνδρες!!!κατά πρώτον οι δεσποτάδες, ακολουθούμενοι σε απόσταση αναπνοής από τους παπάδες. ( φροντίδα εκθηλυσμένης ένδυσης, κενοδοξία, αδικία, και παντός αδιαφορία για τις συνέπειες μιας τέτοιας συμπεριφοράς....)
    Πάντως χαρακτηριστικά της έννοιας ανδρείας στο κείμενο του κ, Απέργη δεν ανιχνεύονται.
    (πολύ κοφτερός ο λόγος του ανώνυμου 25 οκτ 10.21 μ,μ, συγχαρητήρια )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευαγγελια Σανταμουρη26 Οκτωβρίου 2014 στις 11:19 π.μ.

    Καλό θα είναι οι επαναστάτες του καναπέ και του πληκτρολόγιου για ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί το ΠΙΙΕΤ.

    Α) Να καταθέτουν τις απόψεις τους επώνυμα.

    Β) Να τοποθετούνται υπεύθυνα και τεκμηριωμένα για όσα λένε και γράφουνε, γιατί μόνο τότε προσθέτουν ένα λιθαράκι στον αγώνα για την ανατροπή του νόμου που ψηφίσθηκε εις βάρος του ΠΙΙΕΤ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχω μια απορια, Ο νομος ψηφιστηκε εις βαρος τουΠΙΕΤ η εις βαρος των ΤΗΝΙΩΝ

      Διαγραφή
  11. το ανώνυμο σε μάρανε και σένα. πες κάτι που από την αρχή της κρίσης που προκάλεσε στα καλά καθούμενα ο δεσποτης, γραμμένο απο οποιοδήποτε ανώνυμο ήταν εκτός. Όλοι μιλούν για την αδικία στο ίδρυμα, για τον μαύρο γάτο που γέμισε το ιδρυμα γατάκια, για την επί τόσα χρονια οι ίδιοι και οι ίδιοι, τι λένε να επανέλθει το ιδρυμα εκέι που ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. εκτός απο γατάκια και ποντικάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μιά ζωή μετριότητα σαν καθηγητής ΑΛΛΑ και σάν Δήμαρχος.Μια χαμένη τετραετία.Τώρα ξύπνησε το γατάκι μέσα του, κιαυτός νομίζει ότι έγινε ΛΙΟΝΤΑΡΙ.Δεν κατάλαβες κύριε,ότι οι λεονταρισμοί ανήκουν σε άλλες εποχές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. πέρα από το τι ήταν και τι είναι ο Απέργης, εσύ κύριε, δεν είσαι τίποτε άλλο από ένας προβοκάτορας που με σκοπό να μην φτάσει η κουβέντα στο δια ταύτα σκαρφίζες οτιδήποτε αποπροσανατολιστικό
      ο στόχος σου εδώ μέσα είναι ξεκάθαρος
      να μειώσεις τον κάθε Απέργη και όχι αυτά που γράφει
      σωστα το λες για λεονταρισμους εκτός εποχής αλλά δυστυχώς για σένα αυτή η κουβέντα είναι του Μπενιζέλου κια δυστυχώς για σένα ξέρουμε ποιοι είναι αυτοί που τα ακούνε καλά τα λόγια του μπενιζέλου και τα θυμούνται και τα επαναλαμβάνουν
      ειδικά οταν αυτές οι κουβέντες βολέυουν και στην τοπική αλλά και στην εθνική πολιτική σκηνή
      επειδή λοιπόν εσύ από ζώα ξέρεις καλά το βάτραχο με την μακρυά την γλώσσα και την κότα , κάτσε γράψε αν κοτάς κάτι υπέρ της νομολογίας και των ανθρώπων που την υπερασπίζονται και άσε την σπεκουλα
      γιατί ούτε καιρός για πασοκονοοτροπία είναι αλλά εσύ κυκλοφορείς ακόμη ελεύθερος

      Διαγραφή
  14. Όταν ήταν Δήμαρχος ο Σάββας γιατί δεν αντιδρούσε στον τρόπο εκλογής των επιτρόπων?
    Μια ζωή οσφυοκάμπτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. μέλος του περιπλανόμενου θίασου και ο κ. Απέργης νόμιζε ότι όπως στις στημένες εκδηλώσεις θα άκουγε μονο παλαμάκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ωραία, ο Απέργης είναι και αυτός αιτία για την κατάσταση
    σε προκαλώ όμως να απαντήσεις αν σήμερα συμφωνείς μαζί του ή έστω μερικώς μαζί του
    η μόνη σου δουλειά εδώ μέσα είναι να διαιρείς και να βοηθάς τον άλλο να βασιλεύει
    και προκειμένου να το κάνεις αυτό θα γράψεις και δέκα σχόλια, δήθεν ότι είναι πολλοί αυτοί που διαμαρτύρονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μπα δεν νομίζω 10 σχόλια, όλα ένας πρέπει να τα έγραψε...
      καλά τόσος εγωισμός !!!!!

      Διαγραφή
  17. Παναγιοφρούρητος και λιβανισμένος για τα καλά. Με την πρώτη ευκαιρία θα φιλάει το χεράκι πάλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. κείμενο με κυρίαρχο υποκείμενο το εγώ, με υπόδειξη φανερά έντεχνη του Δεσποτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γιώργος Δημόπουλος28 Οκτωβρίου 2014 στις 6:31 μ.μ.

    Δεν στέκομαι στην παρέμβαση του κ Απέργη, καθ όλα νομίζω έντιμη και φυσικά με άρωμα προσωπικό, ως εκ τούτου έρχεται φυσικό να αρέσει ή να απαξιώνεται. Μάλιστα και ένας φίλος μου που αγαπάει την Τήνο κατέγραψε ανώνυμα μια ευγενική άποψη για το κείμενο η οποία και με εκφράζει. Εξ άλλου η υπόθεση νομίζω θα κριθεί στις 2 του μηνός. Θα σταθώ όμως στην αναφορά του στον Κάτωνα και στην απαξιωτική, έτσι μου φάνηκε, σημείωσή για τον ελληνικό πολιτισμό. Στον αγώνα του Κάτωνα ενάντια "στην λάμψη του ελληνικού πολιτισμού και στην εγκατάλειψη των απλών Ρωμαϊκών αρετών". Ο Κάτωνας έζησε την Ελληνιστική περίοδο, και όχι την Κλασική. Όμως πέρα από αυτήν την όχι και τόσο αμελητέα λεπτομέρεια, η Ελλάδα,όχι των συνόρων ούτε των μνημείων, αλλά η άτοπη, η απεριχώρητη, η άυλη και ασχημάτιστη, εξέφρασε μοναδικά το απεριόριστο, το απερινόητο το ανύπαρκτο, το άλλο του κόσμου. Αυτό το άλλο του κόσμου,το ανάστημα του ανθρώπου, η ιθαγένειά του, η λάμψη του, αιώνες τώρα, είναι η Ελλάδα. Δεν είναι συμπτωματικό, ότι η Ελλάδα, όχι η σημερινή, αιώνες τώρα, φυσικά και την εποχή του Κάτωνα, μιλάει στην ψυχή όλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπροστά στο ιδεαλιστικό σου παραλήρημα η σημείωση του Απέργη είναι λαθάκι δημοτικού...

      Διαγραφή
    2. με την ιστορία είμαι άσχετος αλλά και το κειμενο του κ. Δημόπουλου να πω την αληθεια δεν το καταλαβαίνω. Το μόνο που καταλαβαίνω ανώνυμε 29 οκτ 1205 έιναι ότι θες να πεις ότι ο κ. Απέργης κάνει λάθη δημοτικού, ότι βγάζεις μεγαλη κακία υπερασπζόμενος τον κατα φαντασία νέο Κατονα

      Διαγραφή
    3. ανώνυμος απαντά σε ανώνυμο, δεν απαντά σε επώνυμο
      και αν απαντά ειναι προσεκτικός και ευγενής

      Διαγραφή
  20. Δηλαδή κ. Απέργη οι Ρωμαίοι έχασαν τον παλιό καλό χαρακτήρα τους γιατί υπέκυψαν στην λάμψη του ελληνικού πολιτισμού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Γιώργος Δημόπουλος31 Οκτωβρίου 2014 στις 11:17 π.μ.

    Στον ανώνυμο της 29ης Οκτωβρίου που παρεμβαίνει αδικαιολόγητα βίαια στην προσωπική μου τοποθέτηση σχετικά με την ιθαγένειά μας, έχω να προσθέσω, με διάθεση όχι να αντιδικήσω αλλά διευκρινιστικά, ότι η Ελλάδα δεν είναι ιδεολογία, ούτε ιδεαλισμός, αλλά πορεία επιτελούμενη ως παράδοση και δημιουργική ρήξη, ζωή που γεννιέται με τον θάνατο. Στα κείμενα των Αρχαίων, ενσαρκώνεται μια έμπνευση η οποία δοκιμάζεται στο νόημα του έργου. Το τελευταίο είναι η εσχάτη αναφορά και ο λόγος της ύπαρξης των κειμένων τους. Στο μέτρο που ο αναγνώστης διαλέγεται με τα κείμενα των Αρχαίων, σε κάθε λέξη τους συναντά την αρχέγονη έμπνευση. Στην ερμηνεία ο αναγνώστης δεν καταλήγει σε ορισμένη αντικειμενική διαπίστωση,-χωρίς αυτό να σημαίνει αυθαιρεσία- αλλά προβάλλει το πάντοτε του έργου στο παρόν του, που τον κάνει να δει καθαρώτερα τον εαυτό του και τον κόσμο του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ούτε και ο ίδιος δεν πιστεύει ότι βγήκε δήμαρχος και προσπαθεί να το εμπεδώσει με το να το γράφει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αφού γύρισα τα ζωντανά αποφάσισα! νυφίτσα, ο ανώνυμος είναι μια νυφίτσα! γράφει χωρίς περιθώρια κουβέντας, χτυπά και εξαφανίζεται (λέμε τώρα εφόσον καίγεται και μπαίνει και ξαναμπαίνει σαν "κατίνα" να διαβάσει και να χτυπήσει πάλι) και έχει μόνο ένα σκοπό: να αφήσει την μπηχτή του, κρύψου νυφίτσα, κρύψου... γιατί να κυκλοφορίσεις την μέρα δεν παίζεi
      ΥΓ: και πάλι ανεξάρτητα από αυτά που γράφει, είναι και δεν είναι ο κ. Απέργης

      Διαγραφή
  23. Όλοι ανώνυμοι νυφίτσες είμαστε, δεν έχουμε τα αρχ...να τα πούμε δημόσια . Το πρόβλημα είναι ότι εσύ ανώνυμε της 31 οκτ 651 δεν έχεις καθρέπτη να δεις την φάτσα σου πόσο σου τεριάζει αυτό το ζώο. Εσύ καθε τόσο πετάγαεσαι και ανώνυμα τα ρίχνεις σε όποιον τα χώνει στον Απέργη και μάλιστα το αστυνομικό σου δαιμόνιο προσδιορίζεις ότι ένας είναι ο δράστης. .. ακαταλαβίστικα κειμενα τι ειναι και δεν είναιο απέργης
    δεν έχεις χονέψει οτι υπάρχουν συμπαθειες και αντιπάθειες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή