Σχετικά

Εναλλακτική κίνηση για την Τήνο, εκτεθειμένη σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατή από όλους

Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2014

Πολιτική, πολιτισμός και ρασοφόροι


Από το  Μάνο Στεφανίδη




Υπάρχει ένας σκοτεινός παπάς, ο Μητροπολίτης Σύρου και Τήνου Δωρόθεος, ο οποίος χρόνια τώρα στήνει το προσωπικό του βιλαέτι, -όπως εξάλλου και οι περισσότεροι “συνάδελφοι”- του, με ποικίλους ρασοφόρους-γιουσουφάκια ή με ναρκισσιστικές αυτοαναφορές σε γελοία έντυπα της μητρόπολης -κάτι σαν “Φτερουγίσματα”-, έμφορτα από προσωπικές του φωτογραφίες σα να είναι υποψήφιος βλαχοδήμαρχος. Εκδόσεις που όμως τις πληρώνει το ελληνικό κράτος. Και πάνω απ’ όλα με τη μεθοδική όσο και αδιαφανή διαχείρηση του Ιδρύματος Παναγίας της Τήνου. Ενός ιδρύματος με ιστορική πορεία στον ελληνικό χώρο το οποιό, εκτός από μπεζαχτάς και παγκάρι, θα μπορούσε να είναι φάρος πολιτισμού και πνευματικότητας. Ώσπου έσπασε το απόστημα, ανατράπηκε η συνωμοσία της σιωπής δεκάδων εμπλεκομένων σ’ αυτό τοcolpo grosso της εκμετάλλευσης των απανταχού της υφηλίου ορθοδόξων θρησκευόμενων και του ανίερου διασυρμού κάθε έννοιας “θαύματος”. Λες και υπάρχει μεγαλύτερο θαύμα από την βιοτή την ίδια, από την συνειδητοποίηση του πόσο συμαντική μπορεί να είναι κάθε μέρα η καθημερινότητά μας.
Σχεδόν είκοσι χρόνια ζω, κάθε καλοκαίρι, στη Τήνο όλο αυτό το πολιτικό παιχνίδι, από τη μια το ΠΑΣΟΚ από την άλλη η ΝΔ στη μέση ο Σεβασμιότατος, της κυνικής χρήσης των απίστευτων εσόδων του ιερού καθιδρύματος εις βάρος εν τέλει της πλειονοψηφίας των κατοίκων του νησιού, η οποία ανέχεται σε μια συνωμοσία σιωπής τους λίγους να κερδοσκοπούν σε βάρος του συνόλου εκμεταλλευόμενη ανόσια τα όσια. Αυτό το ιδιότυπο καθεστώς της θεσπισμένης “συν Θεώ”- α-νομίας προσπάθησε, οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε, να ελέγξει και να τιθασεύσει ο νυν αρχιεπίσκοπος. Όμως τα συμφέροντα είναι πολλά και η δυναμική του εγχώριου κατεστημένου ακόμα περισσότερη. Ώσπου χθες είδαμε εμβρόντητοι να κυνηγούν τον Σεβασμιότατο οι πιστοί του αλλά και μερικοί από τους πολλούς που πλήττονται από την υπερβατική όσο και αυθαίρετη εξουσία του.
Επιτέλους αυτό το νησί, όπως όλες οι Κυκλάδες, όπως κι όλος ο τόπος εξάλλου, δικαιούται μια καλύτερη τύχη μακριά από την σκοταδιστική υπερεξουσία ένιων, ανίερων ιερωμένων. Αλλά και από την διαπλοκή ράσου και κομματίλας. Ιδιαίτερα τώρα που τελειώνει, όχι τόσο η συγκυβέρνηση ΝΔ–ΠΑΣΟΚ, όσο η άθλια εξουσία ενός πολιτικο-θρησκευτικο-οικονομικού κατεστημένου, είναι καιρός να ξαναδούμε απροκατάλυπτα κάποια ιδεοληπτικά φαινόμενα του νεοελληνικού βίου και να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι. Και κυρίως τα του Θεού τω Θεώ, στο όνομα του οποίου δρουν ποικίλοι θεομπαίχτες. Ήγουν να απομακρυνθούν από το δημόσιο κορβανά αλλά και από τα ταμεία της συλλογικής ευλάβειας όσοι αποδείχτηκαν ανάξιοι της αποστολής τους και να εξοριστούν στον “αγρόν του κεραμέως”. Επειδή αυτός ο αγρός, για τους γνωρίζοντες, “εστίν αγρός αίματος”.
Δύο πράγματα μ’ έχουν εξοργίσει ως προς την πολιτεία του Δωρόθεου: πρώτον, ο σχεδόν ρατσιστικός αποκλεισμός των καθολικών Τηνίων από τη νομή της όποιας εξουσίας και η μη συμμετοχή τους στα πολιτιστικά κοινά σα να πρόκειται -και μάλλον πρόκειται- για πολίτες ήσσονος κατηγορίας. Και δεύτερον, επειδή ο ίδιος έχει νομιμοποιήσει και υποστηρίζει, χρόνια τώρα, μια δράκα κομματικών παρατρεχάμενων ή ημιμαθών “παραγόντων” στη διοίκηση του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού. Ενός θεσμού που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς αλλά τώρα καρκινοβατεί ενώ θα μπορούσε να είναι πρότυπο πολιτιστικής αποκέντρωσης και τοπικής δημιουργίας. Ο Δωρόθεος νομιμοποιούσε επί χρόνια τον Παναγιώτη Ρουμελιώτη, παλιό υπουργό του Ανδρέα, έναν ψυχρό τεχνοκράτη του ΔΝΤ, άλλοτε έμπιστο του Γιωργάκη και άλλοτε μπιστικό του Βενιζέλου, στη προεδρία ενός τόσο κρίσιμου για τη μελέτη και τη προβολή του Τηνιακού πολιτισμού. Ο Ρουμελιώτης, μόλις ανέλαβε πρόεδρος, απομάκρυνε τον έντιμο αλλά όχι υποταχτικό Αλέκο Φλωράκη, βαθύ γνώστη του τηνιακού πολιτισμού, από την διεύθυνση του ιδρύματος και έκτοτε πολιτεύτηκε με οδηγό τα κομματικά ρουσφέτια και τηlifestyle ιδιοτέλεια. Ο Αλέκος Αλαβάνος και ο Συνασπισμός, αλλά και αργότερα ο ΣΥΡΙΖΑ, έχουν βομβαρδίσει τη Βουλή με ανάλογες επερωτήσεις στου κουφού πάντα την πόρτα. Το ζήτημα είναι απλό. Όσο περισσότερο φως χυθεί , όσο μεγαλύτερη διαφάνεια ισχήσει στα πεπραγμένα της διοίκησης του Ιδρύματος, τόσο τα καλύτερο και για τους πιστούς και για τη δημοκρατία.
Μια αυριανή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οφείλει πρωτίστως να αποδώσει τη διοίκηση ανάλογων ιδρυμάτων στην ευρεία λαϊκή βάση και το κοινοτικό πνεύμα που προβλέπουν οι ιδρυτικοί τους κανόνες, μακριά από τις σκοτεινές υπερεξουσίες κάποιων Ρασπούτιν ρασοφόρων. Όλα τα παραπάνω είναι θέματα πολιτισμού και τίποτε λιγότερο. Όπως θέμα πολιτισμού είναι το ότι ο Υπουργός πολιτισμού διορίζει τα άλογα ή τους ημίονους του ως διευθυντές μουσείων χωρίς να προκηρύσσει τις ανάλογες θέσεις λες και είναι ο Καλιγούλας της Αυτοκρατορικής Ρώμης. Ή, να παίζει τα επικοινωνιακά του ρέστα στην Αμφίπολη γελοιοποιώντας μια διαδικασία καθ' όλα σοβαρή, την ανασκαφική, και από την άλλη να διαλύει την αρχαιολογική υπηρεσία ανακατεύοντας και συγχωνεύοντας αντιλειτουργικά τις εφορίες της ή να έχει κυριακάτικα κλειστές τις κεντρικές αίθουσες των πιο μεγάλων μουσείων της χώρας. Αυτή η κυβέρνηση συνιστά το άκρον άωτον της υποκρισίας, επειδή υπάρχει άπειρη απόσταση ανάμεσα στους θεατρικούς της λόγους και στις απροσδιόνυστες πράξεις της. Θέματα που οφείλει ο ΣΥΡΙΖΑ να επανεξετάσει την επαύριον της εκλογής του. Επειδή ο πολιτισμός είναι μεν χαρίεις και αρέσκεται να παίζει αλλά δεν επιτρέπεται να παίζει κανείς με αυτόν.




ΥΓ. Η αφορμή της πρόσφατης, λαϊκής αποδοκιμασίας του Δωρόθεου οφειλόταν στο ότι προσήλθε ο ίδιος να ψηφίσει σε μια εκλογική διαδικασία, όπου από τους 33 εκλεκτούς του -αποκλειστικά ορθόδοξους, δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους του νησιού- εμφανίστηκαν μόνο 8 για να εκλέξουν τα 9 (!) τακτικά μέλη της διοικητικής επιτροπής του Ιδρύματος και τους 5 αναπληρωτές των. Όλα αυτά συνέβησαν βέβαια μετά το νομοθετικό πραξικόπημα των Τάκη Ρήγα και Άννας Καραμανλή (ΠΑΣΟΚ- ΝΔ) καθ’ υπαγόρευση του Μητροπολίτη ώστε να τροποποιηθεί το νομικό καθεστώς του ιδρύματος και να καταστεί από ΝΠΔΔ σε εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, ήγουν ΝΠΙΔ. Με άλλα λόγια ιδιωτικοποιούμε τα πάντα, ακόμα και τη θρησκευτικότητα!

20 σχόλια:

  1. Συγχαρητηρια στον αρθρογραφο . Μιλά τη γλώσσα της αλήθεια.ας ξεκινησουμε δυναμικες συγκεντρώσεις. Διαμαρτυρια παντού...είστε έτοιμοι.. ..σου ερχομαστε δυναμικοι αλλα θα εχει τα ματ ο π...παραταγμενα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tα ματ για ποιον λογο? ενας καλος τσομπανης χρειαζεται!

      Διαγραφή
    2. Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ¨¨ΑΥΓΗ ""

      Διαγραφή
  2. ....τιποτα δεν κατάλαβες μιλά την ξύλινη γλώσσα των πολιτικών και μαζεύει ψηφαλάκια ...........
    .....ο ΣΥΡΙΖΑ θα ασχοληθεί όσο και το ΠΑΣΟΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από πότε ο Στεφανίδης είναι πολιτικός; Μάλλον εσύ δεν κατάλαβες τίποτα.

      Διαγραφή
  3. Μπορεί αλλα τουλάχιστον λέει αλήθειες.. .αν κάνουν τα ίδια κ η κυβέρνηση συριζα ...στο Βούρλα κ αυτη οπως δεξιοι κ κέντρο αριστεροι =λαμογια.θα το δούμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι, από που πηγάζει η τόση αισιοδοξία του Στεφανίδη, ότι μια πιθανή πολιτική αλλαγή στην κυβέρνηση, θα φέρει και τις ανάλογες αλλαγές στο ίδρυμα της Παναγίας. Γιατί και ο Παπανδρέου ο Ανδρέας, είχε υποσχεθεί κρατικοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, αλλά τελικά το χουνέρι της παραχολογίας το εισέπραξε ο Τρίτσης, που το πέταξε από υπουργό, αναθέτοντας το μετέπειτα στο γιό του Γιώργο και στο Τσοχατζόπουλο να τα βρει με το παπαδαριό, έχοντας συνομιλητές το Χριστόδουλο και τον Άνθιμο.
    Το θέμα του ιδρύματος της Παναγίας είναι μια κλασική περίπτωση των αλλαγών που έχει οργανώσει το κράτος σε συνδυασμό με την Ιερά Σύνοδο.
    Με δυό λόγια, η Εκκλησία θεωρεί τον εαυτό της ιδιοκτήτη των εκκλησιών και φέρεται αναλόγως, έχοντας επίγνωση ότι τελικά θέλει πολύ μεγάλα κότσια να τα βάλεις με την εκκλησιαστική παράδοση.
    Στο κλείσιμο του λόγο του (διάγγελμα), ο Δωρόθεος το είπε ξεκάθαρα προς τους θρησκευόμενους αντιφρονούντες: "Στώμεν καλώς, στώμεν μετά φόβου" που στ' απλά ελληνικά σημαίνει: "καθίστε, καλά γιατί δεν σας παίρνει".

    Μιχάλης Μιχελής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ με το άρθρο σας κ Στεφανίδη , εκτός από το σημείο που γράφετε <<...Μια αυριανή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ οφείλει...>>νομίζω ότι η φράση αυτή θα έπρεπε να λέει ""η σημερινή αξιωματική αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να διορθώσει το και το που είπε στις τροπολογίες του ν4301/2014 για το Π.Ι.ΙΕ Τήνου, και την συμμετοχή του Μητροπολίτη στην ψηφοφορία,και να ενεργήσει στην παρούσα Βουλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το κανει δηλαδη το ιδρυμα υποκαταστημα του δημου! αυτοι που κρατουσαν τις μαυρες σημαιες πανε για μονιμοι? η για καμμια συμβαση αοριστου? η απλη παρουσια τριμηνο? και οσοι προπυλακιζαν εξαμηνο? αν γνωριζεις πεσ μας! μην ντρεπεσαι μια οικογενεια ειμαστε.

      Διαγραφή
    2. Για τον ανώνυμο 8.31: οι ρουφιάνοι της ΔΙΣ είδαν τους καθολικούς που ήταν στην διαμαρτυρία. Εσύ διέκρινες τους πολίτες που ήταν εκεί και τους κατέταξες σε 4 κατηγορίες. Για μόνιμους, για αορίστου, για εξαμηνίτες λαι για τριμηνίτες. Μήπως κρίνεις εξ ιδίων; Μήπως έτσι γίνονται οι εκβιασμοί και οι πιέσεις από την ΔΕ του ΠΙΙΕΤ; Έλα "πεσ μας! μην ντρεπεσαι μια οικογενεια ειμαστε. "

      Διαγραφή
    3. Το οτι ηταν οι μισοι που ειχαν συμμετοχη στο πανηγυρακι! του δημαρχου καθολικοι! το ειδαν και οι τυφλοι!! μαλλον μονο εσυ δεν θα το ειδες! πιθανον να κοιτουσες την επομενη προκυρηξει καμμιας θεσης στο δημο! το πως ενεργει η ΔΕ το ειδες στο πανηγυρακι! που οι μισοι που ολοι οσοι ηταν και εβριζαν! εχουνε φαει απο το ιδρυμα!! αν ενεργουσε οπως το λες θα εβριζε κανενας? εξ ιδιων δεν γινεται να κρινω, γιατι πανε πολλα χρονια που εχω λυσει προβληματα! που προσπαθεις εσυ να λυσεις τωρα! γλυφοντας το δημαρχο! και τωρα επειδη ακριβως ειμαστε μια οικογενεια! ελα μην ντρεπεσαι πες σε ποια κατηγορια απο τις 4 ανηκεις!

      Διαγραφή
    4. Ήσουν λοιπόν ένας από αυτούς που από το παραθυράκι των γραφείων έσκυβαν πότε πότε και σχολίαζαν αυτούς που έβλεπαν. "Είναι και αυτός εδω, μα έχει πάρει επίδομα για το παιδί του, Είναι και αυτός εδώ, μα πήρε επίδομα για..., για ..." Επειδή και γω έχω λύση τα προβληματάκια μου χρόνια, όχι γλείφοντας (όπως εξ ιδίων κρίνεις) ούτε τον εκάστοτε δήμαρχο, ούτε πολύ χειρότερα το παπαδαριό και τους διαχρονικούς ξεφτίλες της επιτροπής να σου πω οτι δεν πείθεις πια Άργησε αλλά έφτασε η ώρα σας.

      Διαγραφή
    5. Επρεπε να ειμαι εκει για να δω τα ξεφτυλικια σας? μεχρι την Αυστραλια εφτασαν τα κατορθωματα σας........ και η προσπαθεια σας να το παιξετε καλοι......... στο δημαρχο! τα προβληματα που τα ελυσες κρυμμενη πισω απο το πληκτρολογιο! να γραφεις ανοησιες? αν εισαι γυναικα και δηλωνεις Λουκια! παει καλα! αν εισαι αντρας να το προσεξεις.......!!! για το ποιανου εφτασε η ωρα πιστευω να το ειδες χθες που ηρθε ο δεσποτης! και πιαστηκε η μεση!! των μισων απο των επαναστατων! απο τη επικυψεις για χειροφιλημα! αυτοι ειστε..............!

      Διαγραφή
    6. ΜΠΡΑΒΟ ΛΟΥΚΙΑ . ΕΙΝΑΙ ΑΝΔΡΕΣ ΑΛΛΑ ΑΝΩΝΥΜΟΙ !!!!ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΚΑΛΑ -ΠΟΛΛΑ

      Διαγραφή
  6. κ. στεφανίδη αν ήσασταν τηνιακός θα γνωρίζατε ότι οποιοσδήποτε προσπαθήσει να πειράξει την παναγια θα τον πάρει και θα τον σηκώσει. ο αβραάμ πάπας να είναι. Ο πολυκαντριώτης δεν είναι τηνιακός και την πάτησε. Δεν πειράζει ο επόμενος θα ξέρει. Μην μπλέκετε τον σύριζα γιατί ο συρμαλένιος σας σαν τον χρυσοοχοίδη δεν είχε διαβάσει και υπέγραψε τα επίμαχα άρθρα... Οι ντηνιακοί ξέρουν ότι αν δεν ανασκουμποθούν θα χάσουν αυγά και καλάθια.Δεν περιμένουν από πουθενά βοήθεια ούτε από τον σύριζα.ούτε απο κανένα άλλο κόμμα. Ας συνεννοηθούν μεταξύ τους οι συριζαίοι και τα υπόλοιπα κόμματα και ας αφήσουν την παναγία στα χέρια μας, Την είχαμε 200 χρόνια. Δεν σας λέει τίποτα ότι ακόμη και η πλαγιοσκόπησή της από άνομα άδικα χέρια του δεσπότη του γκυζη του πολατσίδη του φανερού δεν κατάφεραν να της αλλοιώσουν τον χαρακτηρα και χρειάστηκε η δολιάτητά τους για να την εκπορθήσουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσεξε θα υπερξει αυξηση στο σανο! θα ζοριστεις οικονομικα!

      Διαγραφή
  7. Ενας και κυριωτερος λογος που δεν προκειται να επισκευθω ποτε το νησι της Τηνου ειναι ακριβως αυτη η υποκρισια και ο φαρισαισμος ολων γυρω απο την παχια αγελαδα της παναγιας της τηνου.Κατοικω στην Κορινθο και καθε λιγο εκδρομη απο την μητροπολη κορινθου στην τηνο.Καταλαβαινω και απο την υπολοιπη Ελλαδα τι θα γινεται και τι θα οικονομανε οι παρατρεχαμενοι.Κατα τα αλλα οι αρχαιολογικοι μας θησαυροι γκρεμιζονται και εγκαταλειπονται για χαρη των εβραιοχριστιανων που εχουν καταφαει τις σαρκες της πατριδας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα Λουτρα τα λενε και Κορινθο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ; ΜΕ ΟΛΗ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΑΣΑΡΙΑ, ΞΕΧΑΣΑΜΕ ΕΚΕΙΝΟ ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΉΣΕΙ.
    ΤΟΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΚΗ, ΤΟΝ Κ. ΡΗΓΑ.
    ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΑΡΑΓΕ; ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ; Ή ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΜΠΡΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΙς ΕΠΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/28746-2014-12-14-17-11-01

    ΑπάντησηΔιαγραφή