Σχετικά

Εναλλακτική κίνηση για την Τήνο, εκτεθειμένη σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατή από όλους

Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

"Σκόρπιες σκέψεις για το σκορποχώρι-προσκύνημα που θα λέγεται Π.Ι.Ι.Ε.Τ"

 επιστολή-παρέμβαση του Παναγιώτη Χ. Πρασσά
«Μήπως να πάρω και την Εικόνα στη Σύρο να… τελειώνουμε;»


«Ευλογημένος ο Χριστιανός που πέφτει σε ανάξιο παπά, γιατί τότε τη Λειτουργία την κάνουν οι Άγγελοι»
Παναγιώτης Μ. Μπαλής
Αγαπητοί Τήνιοι Συμπολίτες!

Αγωνιστές από τη μία και προσκυνητές από την άλλη! (της ιεράς εικόνος εννοώ, μην πάει ο νους σας στο κακό)

Σκορπάω μετά από δύο μήνες περισυλλογής και συναισθηματικών μεταπτώσεων μερικές σκέψεις μου σχετικά με το θέμα που έθεσε από το πουθενά(;) το  Πανελλήνιο Ιερό  Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου στο επίκεντρο της συζήτησης και της κοινωνικής μας ζωής.

Για να μην παρεξηγούμαι, ξεκαθαρίζω εξ αρχής ότι άνθρωποι σαν εμένα όταν έχουν να διαλέξουν ανάμεσα στην ισόβια εξουσία του ενός και στην ολιγόχρονη διοίκηση εννέα αιρετών, προφανώς επιλέγουν το δεύτερο. Επομένως, και έχοντας συμβουλευτεί άλλους πολύ ειδικότερους από μένα για νομικά ζητήματα, θεωρώ την αλλαγή νομικού καθεστώτος του Π.Ι.Ι.Ε.Τ μακροπρόθεσμα ασύμφορη, ανέντιμη, ιδιοτελή, υστερόβουλη και επικίνδυνη.

Δεν θα κάνω ιστορική αναδρομή, το έκαναν ήδη άλλοι σχετικότεροι. Θα σας θέσω νέα επιχειρήματα υπέρ της εναντίωσης στο εκκλησιαστικό-κυβερνητικό πραξικόπημα που έλαβε χώρα πίσω από την πλάτη μας (δήθεν) για το καλό μας, με βάση τις ιδεολογικές μου καταβολές, τη νοοτροπία μου και τις σκέψεις που αυθόρμητα γεννιούνται μέσα μου…


Ø  7 Δεκεμβρίου η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία εορτάζει τον όσιο Παύλο τον Υποτακτικό (Δεν κάνω πλάκα: http://www.saint.gr/3195/saint.aspx). Οι συνειρμοί δικοί σας…

Ø  Όσοι νιώθετε την υποχρέωση, την ανάγκη και την ευθύνη να παρευρεθείτε στη συγκέντρωση της 7ης Δεκέμβρη, να έχετε υπ’ όψιν σας ότι επί της παραλιακής οδού θα γίνονται ΞΑΝΑ έλεγχοι από το Λιμενικό Σώμα για πιθανούς μεθυσμένους που πάνε στην Παναγία με επικίνδυνες διαθέσεις.

Ø  Επίσης φήμες λένε ότι στη Μεγαλόχαρης θα είναι εκατέρωθεν παραταγμένες μονάδες της Ελληνικής Αστυνομίας, στο προαύλιο θα βρίσκονται τα ΜΑΤ και έξω από την αίθουσα διεξαγωγής των εκλογών ίσως βρίσκονται σε επίκαιρες θέσεις τμήματα των Ειδικών Δυνάμεων (ΛΟΚ, ΟΥΚ κλπ). Γιατί έτσι διεξάγονται συνήθως οι εκλογές και οι συγκεντρώσεις…

Ø  Επίσης όσοι κατεβαίνετε από τα χωριά μας, προσέχετε μην πέσετε σε κάποια εκδρομή ενοριτών που θα γιορτάζουν τον «όσιο της υποταγής» σε κάποιο ξωμερίτικο ξωκλήσι που έχει να λειτουργηθεί από τότε που η Τήνος μας άνηκε ακόμη στη Βενετσιάνικη Δημοκρατία (1715)…

Ø  Τήνιοι πολίτες με γνωστό αριστερό παρελθόν έλαβαν θέση στο πλευρό του μητροπολίτη τους. Μαγκιά τους, γούστο και καμάρι τους! Αυτό το αντιφατικό γεγονός με θλίβει. Σκέφτομαι ότι είναι άνθρωποι που είτε υπέστησαν ιδεολογική μετάλλαξη (το σέβομαι, αλλά πρέπει να μας κρατούν ενήμερους για τις ιδεολογικές τους παλινωδίες) είτε θυσίασαν την ιδεολογία τους επειδή έχουν κάτι να αποκομίσουν. Εκτός αν είχαν μεγάλη, πολύ μεγάλη υποχρέωση στον μητροπολίτη τους.

Ø  Αντιθέτως και ευτυχώς, Τηνιακοί με μακρό συντηρητικό παρελθόν εναντιώθηκαν στον μητροπολίτη κι αυτό και μόνο είναι μία καλή τροφή για σκέψη για μας τους «μη συντηρητικούς». Περίεργα πράγματα…

Ø  Επίσης το σύνολο των πνευματικών ανθρώπων που ζουν στον τόπο μας και τους οποίους προσωπικά σέβομαι απεριόριστα για το πνεύμα τους, ακόμη κι αν διαφωνούμε σε επιμέρους ζητήματα, τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ της διατήρησης του κατοχυρωμένα λαϊκού χαρακτήρα του Π.Ι.Ι.Ε.Τ. Ενδεικτικά: Σ. Απέργης, Α. Φλωράκης, Α. Αλβέρτης, Κ. Δανούσης κ.ά.

Ø  Τηνιακέ, σκέψου, αυτοί είναι οι άνθρωποι που μελέτησαν την ιστορία σου, τα ήθη σου, τη ζωή σου την ίδια. Όσα αρέσκεσαι να διαβάζεις και να ακούς για να μαθαίνεις ποιος είσαι και από πού έρχεσαι. Δεν μπορεί να κάνουν όλοι αυτοί λάθος. Δεν μπορεί όλοι να είχαν απωθημένα με τους πρωταγωνιστές του πραξικοπήματος. Δεν επιτρέπεται να μην τους δίνεις καμία σημασία.

Ø  Επιπρόσθετα οι περισσότεροι  νομικοί του νησιού μας αλλά και εκτός αυτού, με μία «φωτεινή» εξαίρεση, απεφάνθησαν ότι η αλλαγή του νομικού καθεστώτος είναι κατάφορα εις βάρος του λαϊκού του χαρακτήρα καθώς και του αυτοδιοίκητου.

Ø  Η μία «φωτεινή» εξαίρεση αμέσως μετά αποκάλυψε στην κοινωνία μας τον… ιδιαίτερο ρόλο του: Πρώτος δημοσίευσε την επιθυμία του να υπηρετήσει τον πελάτ… εεε συγγνώμη το Ίδρυμα ήθελα να πω (θου Κύριε… πώς μου ήρθε;) θέτοντας υποψηφιότητα για τη θέση του επιτρόπου. Όταν καμία εικοσαριά δικηγόροι συνηγορούν προς μία κατεύθυνση και ένας προς την αντίθετη, εσείς και εγώ που δεν είμαστε νομικοί ποιον θα πιστέψουμε; Τους είκοσι ή τον έναν ;;;

Ø  Φυσικά ο καθένας μπορεί να πιστεύει και να υποστηρίζει όποια γνώμη θέλει, πλην όμως όταν έχει δημόσιο αξίωμα οφείλει να λειτουργεί υπό το βάρος του αξιώματος αυτού. Εξηγούμαι: όταν ο τηνιακός λαός σού έχει κάνει την τιμή να είσαι ένας εκ των εκλεκτόρων, τότε επιλέγεις τη στάση σου με βάση τη βούλησή του. Αποφασίζεις ως αντιπρόσωπός του λαού σου, και όχι ως Γιάννης, ως Νίκος κ.ο.κ

Ø  Αν οι συμπολίτες μου είχαν κάνει αυτή την τιμή σε μένα και είχα αναλάβει αυτό το ιστορικό καθήκον, θα πήγαινα στην εκλογική μου βάση, στο χωριό μου και θα έλεγα: «Βρε παιδιά, βρε συμπολίτες μου, σε μένα έλαχε η μοίρα κι ο κλήρος να πάρω θέση σε μία ιστορική ψηφοφορία, εν προκειμένω να απέχω ή να ψηφίσω. Με τον Δεσπότη ή με την Επιτροπή Αγώνα; Εγώ πιστεύω αυτά και αυτά. Εσείς όμως τι θέλετε να κάνω; Είναι κρίσιμα τα πράγματα, πείτε μου, θέλω να σας εκπροσωπήσω επάξια». Το έκανε αυτό κανείς;;;

Ø  Παλιά πίστευα ότι το πεπρωμένο μας, η θεία πρόνοια, ρίχνει συνήθως τα μεγάλα ιστορικά βάρη σε πλάτες ικανές να τα σηκώσουν. Βλέποντας τη στάση ορισμένων συμπολιτών που κατά τη γνώμη μου αποδείχθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων, δεν είμαι πλέον σίγουρος ότι αυτό συμβαίνει. Μερικούς το βάρος αυτής της ευθύνης θα τους συνθλίψει. Άλλοι πάλι επέλεξαν να μη σηκώσουν το βάρος αυτό. Κρύφτηκαν πίσω από ένα πετραχήλι ή τρέχουν σαν λαγοί. Κατά συνέπεια, συμπολίτες μου, για όσους έταξαν λαγούς και πετραχήλια σύντομα θα φανούν οι σκοποί και οι προθέσεις τους, αρκεί να μας έχει η… αιρετή Παναγία καλά.

Ø  Για τον πρώην σεβασμιότατο και νυν μητροπολίτη τους σκέφτομαι τα εξής:  Τον αποκαλώ «πρώην σεβασμιότατο» γιατί αποτελεί βαθιά πίστη μου ότι ο σεβασμός δεν έχει θεσμική αύρα, δεν επιβάλλεται από το αξίωμα (όπως στον στρατό ή στην εκκλησιαστική ιεραρχία που τόσο μοιάζει με στρατό δυστυχώς). Αντιθέτως ο σεβασμός κερδίζεται. Αποκτάται κατόπιν πνευματικής ή άλλης καταξίωσης. Επίσης ο σεβασμός, σε αντίθεση με το αξίωμα τού μητροπολίτη, δεν είναι ισόβιος. Όσο δύσκολα κερδίζεται τόσο εύκολα χάνεται.

Ø  Σεβόμαστε όσους εκτιμάμε, αγαπάμε ή θαυμάζουμε. Για σας κ. μητροπολίτα τους προσωπικά νιώθω θαυμασμό μόνο για το -στα όρια του θράσους- θάρρος σας να χρησιμοποιήσετε την πολιτική εξουσία για να αποκτήσετε αυξημένες αρμοδιότητες (και -γιατί όχι- στο μέλλον πλήρη εξουσία) σε ένα κατά παράδοση 200 ετών λαϊκό ίδρυμα το οποίο σας έχει ήδη προσφέρει τα μέγιστα. Πλέον είστε ο «μητροπολίτης τους». Αυτών που επέλεξαν να προτάξουν το «ίδιον» έναντι του «δημόσιου», να στηρίξουν εσάς αντί για τον ίδιο τους τον τόπο(!).

Ø  Η απληστία συγκαταλέγεται ανάμεσα στα «θανάσιμα αμαρτήματα» και αν τελικά έχουν δίκιο όσοι σας την προσάπτουν, μάλλον πρέπει να προετοιμάζετε την καλή(;) σας απολογία σας εν όψει του «φοβερού βήματος του Χριστού». Ο σοφός Καρυανός παππούς μου, που διέθετε το ένα δέκατο της παιδείας σας αλλά τα… δέκα πρώτα της ευσέβειας, της προσήνειας και της ευλάβειάς σας, έλεγε ότι τους εκπροσώπους του ο Θεός (εσάς ντε, τους ιερείς και τους αρχιερείς!) τους κρίνει με τη μισή επιείκεια από ό,τι εμάς τους κοινούς θνητούς. Εμάς τους λαϊκούς που μέχρι προχθές διοικούσαμε αγαστά το Π.Ι.Ι.Ε.Τ, κάτι που σε εσάς (εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι) δεν άρεσε καθόλου.

Ø  Γιατί  κ. μητροπολίτη τους πρέπει να έχετε διπλή ψήφο σε ένα συμβούλιο λαϊκών επιτρόπων στο οποίο θεωρητικά θα έπρεπε να έχετε διακοσμητικό ρόλο; Μήπως είστε λίγο συγκεντρωτικός τύπος; Μήπως δεν εμπιστεύεστε την κρίση των 9 αιρετών επιτρόπων και των δημοκρατικών εκλεκτόρων που τους εξέλεξαν; Μήπως αμφισβητείτε την ευθιξία και την εντιμότητά των Τηνίων; Γιατί αυτές είναι η εκτιμήσεις των συμπολιτών μου με τους οποίους συνομιλώ: Ότι προϊόντος του χρόνου αποδεικνύεστε κομματάκι αρχομανής και υπέρμετρα φιλόδοξος, εις βάρος του Ιδρύματος και της υστεροφημίας σας.

Ø  Και για τη μεν υστεροφημία σας ελάχιστα κοπτόμεθα, όμως για το  Ίδρυμα που θέλετε να υποβιβάσετε σε προσκύνημα ενδιαφερόμαστε με θέρμη, συναίσθημα και επιχειρήματα. Έχουμε συμφέρον, όχι ίδιον, αλλά κοινό, γιατί το Π.Ι.Ι.Ε.Τ θα μείνει και μετά τη δική σας παρουσία στη σεβαστή μας Μητρόπολη.

Ø  Είτε εγκαταλείψετε τα εγκόσμια (πράγμα που απεύχομαι γιατί είμαι χριστιανός), είτε μας εγκαταλείψετε για άλλες πολιτείες και γίνετε αρχιεπίσκοπος (πράγμα που απεύχομαι για τον ίδιο ακριβώς λόγο) το Π.Ι.Ι.Ε.Τ θα παραδοθεί στα παιδιά και τα εγγόνια μας ως ένα απλό εκκλησιαστικό παραμάγαζο της Μητρόπολης Σύρου. Κι όταν αυτά μας ρωτούν τι κάναμε για να το αποτρέψουμε, εμείς θα λέμε ότι «με τους παπάδες δεν τα βάζεις»; Όχι, δεν το νομίζω κ. μητροπολίτη τους

Ø  Γιατί πρέπει να έχετε λόγο στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πύργου; Είστε ειδικός; Είστε (και) καλλιτέχνης; Έχετε εμπειρία στη γλυπτική, κάποιο έμφυτο ταλέντο που εμείς αγνοούμε; Εντάξει, εσείς είστε ένας Homo Universalis, τα κάνετε όλα τέλεια! Αν όμως ο επόμενος συνάδελφός σας δεν σκαμπάζει από Τέχνη; Αν δεν έχει ούτε ενδιαφέρον, ούτε γνώση, ούτε όρεξη πόση βαρύτητα θα έχει η γνωμοδότησή του;

Ø  Δεν κατανοείτε ότι ανοίγετε τον ασκό του (συντοπίτη μας) Αιόλου στην παρεμβατικότητα του Ιδρύματος όπου και όταν αυτό ευεργετεί; Ειπώθηκε ότι αφού το Π.Ι.Ι.Ε.Τ πληρώνει πρέπει να έχει και λόγο. Με τον παρά του και τη μαγκιά του. Μάλιστα… Μα το Ίδρυμα κ. μητροπολίτη τους δεν είναι ένας ιδιώτης χορηγός που επιδιώκει να πετάει κάνα ψίχουλο φιλανθρωπίας για να δημιουργεί σχέσεις εξάρτησης και για να εκπίπτουν από την εφορία τα… φιλάνθρωπα ευρώ του. Ευεργετεί ευρύτατα γιατί αυτός είναι ο σκοπός του από καταβολής του.  Με την ίδια λογική αύριο θα μπορεί το Π.Ι.Ι.Ε.Τ να επιλέγει π.χ. το είδος των σπουδών όλων όσοι είναι υπότροφοί του. Και αμά λάχει να διακόπτει και την υποτροφία κατά βούληση…

Ø  Ακούστε και εμένα που δεν απαίτησα (αν και το δικαιούμουν) ούτε ένα ευρώ τόσο για τις προπτυχιακές (4 έτη) όσο και για τις μεταπτυχιακές (2 έτη) σπουδές μου. Όχι από υπερηφάνεια, αλλά έχοντας επίγνωση των αναγκών των άλλων, λιγότερο εύπορων από μένα, συμπολιτών μου.

Ø  Και τέλος κ. μητροπολίτη τους, προσφάτως επικαλεστήκατε τον Σωκράτη για να μας πείσετε -φιλοσοφικώ τω τρόπω- να υποκύψουμε σε έναν νόμο-φασόν που κάποιοι εμπνευστήκαν και κάποιοι άλλοι προθυμοποιήθηκαν να εφαρμόσουν. Αν υπάρχει παράδεισος όπως εσείς τον εννοείτε, τότε φαντάζομαι τον μεγάλο δάσκαλο Σωκράτη εκ δεξιών του Κυρίου να γελάει με… λυγμούς για την υπερφίαλη τόλμη σας να τον βάλετε στη συζήτηση υπέρ των επιδιώξεων σας. «Τους νόμους δει τηρείν», είπατε κουνώντας μας το δάκτυλο. «Πρέπει να τηρούμε τους νόμους», μεταφράζω εγώ γιατί δεν έχουν όλοι τη δική σας ευρεία αρχαιομάθεια, είπε ο Σώκρατες και ήπιε το κώνειο. Μάλιστα…

Ø  Η μόρφωση σας (το μόνο προσόν το οποίο σας αναγνωρίζω πλέον) μου επιβάλλει να θεωρήσω ότι γνωρίζετε πως ο φιλόσοφος αυτός κατηγορήθηκε μεταξύ άλλων για αθεΐα. Θα υποθέταμε συνειρμικά ότι αν ζούσε σήμερα ανάμεσά μας θα είχε κι αυτός συνυπογράψει το ψήφισμα της Επιτροπής Αγώνα που τόσο χαιρέκακα αλλά και με αφέλεια αρέσκεστε να αγνοείτε.

Ø  Επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω κάτι καλοπροαίρετα. Όταν το ΠΑ«ΣΟ»Κ της δεκαετίας του 1980 νομιμοποίησε τις αμβλώσεις και αποποινικοποίησε με νόμο τη μοιχεία εσείς παραδεχτήκατε «τους νόμους δει τηρείν»; Όταν το 2000 αφαίρεσε με νόμο την αναγραφή του θρησκεύματος από τις ταυτότητες και η Εκκλησία της Ελλάδος πήρε τα λάβαρα και ξεσήκωσε το λαό, πού ακριβώς ήσασταν να συμβουλέψετε τον μακαριστό Χριστόδουλο «τους νόμους δει τηρείν»;

Ø  Και ρωτώ εγώ υποθετικά, αν η αυριανή κυβέρνηση της Αριστεράς (βλ. ΣΥΡΙΖΑ, με τον οποίο θρυλείται στο νησί μας ότι επίσης έχετε κάνει «ερμαφρόδιτη» ιδεολογικώς συμμαχία), λέμε αν, επιβάλει όπως ψιθυρίζεται τον χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας και τη συνακόλουθη παύση (με νόμο πάντα) των καθόλου ευκαταφρόνητων μισθών σας; Εσείς θα σπεύσετε πρώτος να μιλήσετε για την υποχρέωση του κλήρου να τηρήσει τον νόμο; Αν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κάποτε θεωρήσει νομικώς απαράδεκτο το άβατο του Αγίου Όρους για τις γυναίκες (αυτές ντε που ο Χριστούλης μας θεώρησε απόλυτα ίσες με τους άνδρες, αλλά ο Παύλος είχε αντίθετη γνώμη), εσείς τι θα κάνετε; Θα βγείτε να πείτε ότι διαφωνείτε μεν, αλλά τι να κάνουμε, οφείλουμε να τηρούμε τους  νόμους;;; (αλήθεια, τώρα που είπα Άγιο Όρος, τι δουλειά έχετε εσείς, το τέρας της νομιμότητας, να συναγελάζεστε εσχάτως με τον υπόδικο Εφραίμ;;;)

Ø  Οι νόμοι σε κάθε περίπτωση κ. μητροπολίτη τους έχουν ισχύ όταν διαθέτουν λαϊκό έρεισμα, όταν η κοινωνία συμφωνεί να τους τηρήσει. Όταν το φιλόχριστο και ευσεβές ποίμνιο της Τήνου, όπως μας έχετε πλειστάκις αποκαλέσει, τίθεται σε τόσο μαζικό βαθμό απέναντι σε σας και στους νόμους που… παραγγείλατε, προτείνω να σεβαστείτε αυτό το ποίμνιο.

Ø  Ο ποιμενάρχης όταν τα προβατάκια του έχουν ανησυχίες στέργει να τα ηρεμήσει σεβόμενος τη φύση τους. Εκτός αν πιστεύετε ότι ο χριστιανικός ποιμενάρχης, έχει χρέος να κάνει ό,τι και ένας κοινός βοσκός: Να εκτρέφει τους αμνούς του μέχρι να παχύνουν τόσο όσο απαιτείται για να τους σφάξει και τους εμπορευτεί, καρπούμενος το γευστικό τους κρέας

Ø  Ορίστε! Με βάζετε και μιλάω για αμνοερίφια, ενώ είναι περίοδος νηστείας! Και εγώ ο φτωχός αδιόριστος ιστορικός, δεν έχω τη δική σας τύχη να περνάω τις νηστείες μου στο Tinos Beach με αστακούς και καραβίδες καλοκαθαρισμένες. Εμείς φακές και πάλι φακές κ. μητροπολίτα τους… Δράμα!

Ø  Προσέξτε κ. μητροπολίτη τους, «φιλικά» σας συμβουλεύω να επιμελείστε καλύτερα την επιλογή των παραπομπών σας σε αρχαίους φιλοσόφους, γιατί κινδυνεύετε να κατηγορηθείτε για… εισαγωγή καινών δαιμονίων όπως ο μεγάλος Σωκράτης και να υποχρεωθείτε σε μαρτυρική αυτοκτονία τρώγοντας… 5 κιλά αρνάκι τη Μεγάλη Παρασκευή το βράδυ αντί για κώνειο.

Ø  Αν και είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν στο κελί σας κάποιοι δικοί σας άνθρωποι (καμιά 15άρια, λέω τυχαία ένα νούμερο) που θα σας πουν ότι έχουν χρηματίσει τους φρουρούς σας για να δραπετεύσετε. Τότε θα ήθελα να είμαι εκεί να σας καμαρώσω να λέτε, με ένα παϊδάκι στο χέρι, και ενώ εμείς θα βγάζουμε τους επιταφίους μας στην Εξέδρα: «Όχι τέκνα μου, δεν δραπετεύω! Τους νόμους δει τηρείν!»

Ø  Διάβασα τη λίστα των 15 αντιφρονούντων υποψηφίων (τους ονομάζω έτσι όχι αυθαίρετα, αλλά γιατί αντιφρονούν στην εκφρασθείσα στις δύο συνελεύσεις λαϊκή βούληση αλλά και με βάση τις τοποθετήσεις της συντριπτικής πλειονότητας στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο). Ένας δικός μου άνθρωπος, παλιός στην τηνιακή πιάτσα μου λέει για τη λίστα: «Χμμ, το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ ενωμένο δυνατό». Αναρωτιέμαι πώς γίνεται το κόμμα που (δόξα την αιρετή Παναγία της Τήνου) πανελλαδικά παρακμάζει σε ποσοστά επιπέδου 5%, στο Π.Ι.Ι.Ε.Τ ετοιμάζεται να έχει ποσοστά… Τσαουσέσκου. Τι να πεις; Άγνωσται αι βουλαί του κυρίου (μητροπολίτου).

Ø  Ο βουλευτής μας, αυτός ντε που έστειλε τα μισά παιδιά Κυκλαδιτών να υπηρετήσουν ως ναύτες στη Σύρο ή ως σμηνίτες στη Μύκονο ή ως τουριστοφαντάροι  στη Ρόδο και την Κω (τα άλλα μισά ξέρετε ποιος τα έστειλε, έτσι;;; μεταξύ μας μιλάμε!) υπήρξε ο κινητήριος κυβερνητικός μοχλός της όλης υπόθεσης. Εδώ ο κ. Ρήγας είπε «Ναι σε όλα» τα μνημόνια, θα τολμούσε να πει «Όχι» στον μητροπολίτη του(ς);;; Α πα πα πα! Αυτά τα «όχι» είναι του διαβόλου πράγματα…

Ø  Τα μάθατε ότι ο αξιότιμος κύριος Λοβέρδος έσπευσε να μας συνετίσει; Αυτό που κάποιος γνωμοδοτεί για το καλό των Τηνίων προσβάλλοντάς τους κατάφωρα και ενώ διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν έχει ιδέα επί του θέματος, με ξεπερνάει, που λένε και οι νεολαίοι. Σπάνια κάποιος ξέρει το καλό του λιγότερο καλά από τον ίδιο του τον εαυτό.

Ø  Κι αν μία στο τόσο κάνουμε λάθος εμείς οι Τηνιακοί, ας υποστούμε τις συνέπειες του λάθους και κατόπιν θα ζητήσουμε ταπεινά συγγνώμη. Αν σφάλουμε, δεχόμαστε προκαταβολικά να πληρώσουμε για ό,τι συμβεί. Κι αν πάλι δικαιωθούμε, θα σας συγχωρήσουμε όλους, «διότι είμεθα φιλόχριστοι και ευσεβείς», το έχει πει κι ο «μεγάλος»…

Ø  Όσο για τους (πρώην) κομμουνιστές δικηγόρους και για τους λοιπούς (παρά λίγο) αριστερούς-δημοκράτες-εαμικής παράδοσης Τηνιακούς που τάχθηκαν με αιφνίδια θέρμη υπέρ του «υπέρτατου δικαιώματος της συμμετοχής και της ψήφου, που είναι και υποχρέωση μαζί» και άλλα τέτοια γραφικά, έχω να θυμίσω ότι και η Χούντα 1967-1974 έκανε δύο «νόθα δημοψηφίσματα», όπως  τελικά καταγράφηκαν στην ιστορία. Η συμμετοχή σε αυτά αποτελούσε «δημοκρατική υποχρέωση και δικαίωμα»; Μάλλον όχι!

Ø  Η ψήφος όντως αποτελεί ύψιστο δημοκρατικό δικαίωμα και αναντίρρητη δημοκρατική υποχρέωση όταν όμως οι συνθήκες διεξαγωγής εκλογών, το πλαίσιο δηλαδή που τις διέπει, είναι επίσης δημοκρατικές και όχι πραξικοπηματικές, όχι ενάντιες στην εκπεφρασμένη λαϊκή βούληση.

Ø  Οι επερχόμενες εκλογές του Π.Ι.Ι.Ε.Τ, κύριοι… δημοκράτες της Τήνου μας, θα μείνουν στην ιστορία ως νόθες. Και μάλλον οι συμμετέχοντες σε αυτές είτε ως υποψήφιοι είτε ως εκλέκτορες θα μείνουν στην ιστορία ως προδότες της προφανούς επιθυμίας του τηνιακού λαού.

Ø  Ας πράξουν έστω και τελευταία στιγμή τα ηθικώς και ιδεολογικώς δέοντα, αλλιώς αν δω να συνεχίζεται αυτό το πανηγύρι αριστερών Τηνίων στο πλευρό των εκκλησιαστικών πραξικοπηματιών, τους «απειλώ» ότι θα βγω με τη στολή του εφέδρου ανθυπολοχαγού (αμφιβάλλω αν μου χωράει ακόμη) και με τα γένια μου μακριά και αφημένα στο έλεος του Τηνιακού βοριά, απάνω στην Εξέδρα θα φωνάξω:  ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΠΑΣ !!!

Ø  Για την Αδελφότητα των εν Αθήναις Τηνίων της οποίας η στάση αποτελεί μυστήριο δεν ξέρω τι ακριβώς να σκεφτώ και τι να υποθέσω. Είναι ένα σωματείο που εκτιμώ για την ανυστερόβουλη μέχρι σήμερα προσφορά του στα τηνιακά πράγματα. Αν η στάση των μελών της τελικά είναι αυτή που όλοι εμείς οι ρομαντικοί Κτητορικοί Τήνιοι φοβόμαστε, τότε τι να πω;

Ø  Μάλλον οι εν Αθήναις Τήνιοι  θα πρέπει να έρχονται συχνότερα στο νησί μας, να γίνουν και λίγο εν Τήνω Τήνιοι, για να νιώσουν τον παλμό και τη βούληση των (πολύ μακρινών από ό,τι φαίνεται) συντοπιτών τους πριν αποφασίσουν με ποιου το μέρος θα ταχθούν. Εδώ δεν υπάρχει γκρι. Είναι μαύρο ή άσπρο. Ή αυγά ή πουλιά. Διαλέγεις θέση και η Ιστορία σε κρίνει. Αμείλικτα. Τόσο «απλά» είναι τα πράγματα.

Ø  Οι εκτός Τήνου φίλοι, σχετικοί και άσχετοι, μας κατηγορούν συλλήβδην ότι «κατά βάθος όλα γίνονται για το παγκάρι, για το χρήμα». Συμφωνώ εν μέρει. Αν το Π.Ι.Ι.Ε.Τ είχε 2000 ευρώ έσοδα τον χρόνο όπως κάθε ταπεινή ενοριούλα του νησιού μας τότε ούτε ο μητροπολίτης τους θα είχε επιδείξει τέτοιο υπερβάλλοντα ζήλο, ούτε και ο Δήμος (μαζί με σχεδόν όλους εμάς) θα είχε τέτοια ζωηρή αντίδραση.

Ø  Και ειλικρινά θα ήθελα να δω τους Τηνιακούς συντοπίτες μου το ίδιο με τώρα αποφασισμένους, δυναμικούς και πρόθυμους για αγώνα όταν οι τελευταίες κυβερνήσεις τους πετσόκοβαν μισθούς, όταν τους έκλεβαν τις συντάξεις και όταν τους έβαλαν χέρι στην περιουσία τους, υπερφορολογώντας ακόμη και κάτι χωραφάκια που τους άφησε ο παππούς τους. Όταν η κοινωνία μας εκφασίζεται.

Ø  Ακόμη κι έτσι να είναι όμως, ναι, αυτό το παγκάρι μας ενδιαφέρει, γιατί είναι ένας ιερός κουμπαράς, που γεμίζει κάποτε από το περίσσευμα αλλά συνήθως από το υστέρημα των χριστιανών, με σκοπό τα χρήματα αυτά να διατεθούν για το καλύτερο: για την ανακούφιση των αναξιοπαθούντων, για τον πολιτισμό, για την κοινωνική πρόνοια, για τις υποτροφίες των φοιτητών κ.ο.κ.

Ø  Το Π.Ι.Ι.Ε.Τ στην Τήνο, αλλά και αλλού, συχνά υποκαθιστά την απούσα κεντρική κρατική μέριμνα. Όλο αυτό το πολύπλευρο έργο έλαβε χώρα ακριβώς χάρη στον τρόπο της αιρετής του διοίκησης. Δεν ξέρουμε (και δεν θέλουμε να ξέρουμε) τι πορεία θα είχε το Ίδρυμα αν δεν διοικείτο με τον τρόπο αυτό. Τώρα θα διοικείται από φωτισμένους εκκλησιαστικούς παράγοντες. Κι όταν αυτοί οι παράγοντες δεν θα είναι και τόσο «φωτισμένοι»; Τότε μαύρο σκοτάδι που θα μας φάει και εμάς και το παγκάρι

Ø  Στο κάτω-κάτω της γραφής οι ίδιοι οι Πατέρες υποστηρίζουν ότι «…κεφαλή της Εκκλησίας ο Χριστός και το σώμα αυτής ο λαός», δηλαδή οι πιστοί, εμείς. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν θα πρότεινα μία συμβιβαστική λύση: Να στήσουμε δύο παγκάρια, ένα για λαϊκούς και ένα για κληρικούς. Στο μεν πρώτο θα ρίπτουν τον οβολό τους τα εκατομμύρια των απλών προσκυνητών και θα το διαχειρίζεται μία επιτροπή αμιγώς αποτελούμενη από λαϊκούς αιρετούς επιτρόπους.

Ø  Το δεύτερο παγκάρι θα γεμίζει από τους γενναιόδωρους –είμαι υπερβέβαιος– κληρικούς  που επισκέπτονται τον Ιερό Ναό και την ευθύνη της διαχείρισής των χρημάτων αυτών θα έχει επιτροπή αποτελούμενη από το σύνολο των ιερέων του νησιού μας με επικεφαλής τον επιχώριο μητροπολίτη τους. Έτσι θα αποδείξουν οι φορείς των… ιδεών της αλλαγής ότι δεν έχουν στόχο το περιθρύλητο παγκάρι του Π.Ι.Ι.Ε.Τ, αλλά το περιβόητο «κοινό τηνιακό καλό». «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Λαού τω Λαώ» για να παραφράσουμε ελαφρώς! Όπου «Καίσαρ», βάλτε όποιον σας ταιριάζει…

Ολοκληρώνοντας,

συντάσσομαι με τα αιτήματα της Επιτροπής Αγώνα, έχω ήδη υπογράψει το σχετικό ψήφισμα και το Σάββατο έρχομαι στο νησί μας αποκλειστικά και μόνο για να παραστώ στην κυριακάτικη ιστορική συγκέντρωση αποκατάστασης της αλήθειας και της αξιοπρέπειας.

Χαιρετίζω τη σύμπνοια όλων σχεδόν των παρατάξεων και φορέων, το συγκινητικά αρραγές αυτό παντηνιακό μέτωπο και στέκομαι δίπλα ακόμη και σε άτομα με χαοτικά διάφορες προς τις δικές μου απόψεις και πεποιθήσεις, εφόσον μας ενώνει κοινός σκοπός και κοινός εχθρός.

Συγχαίρω και όσους μεταμελήθηκαν και στράφηκαν τελικά με το μέρος μας είτε υπό το βάρος της κοινής λογικής είτε μέσα στο τέλμα των τύψεων συνείδησής τους. Τους συμπονώ και χαίρομαι για αυτούς.

Προσπαθώ να καταλάβω και τους λίγους αμετανόητους «απέναντι» αλλά η αξιοπρέπειά μου δεν μου το επιτρέπει. Τους σέβομαι αλλά και τους λυπάμαι. Όσο ορθός κι αν πιστεύεις ότι είναι ένας νόμος, και μόνο που βλέπεις ξεκάθαρα ότι αυτός διχάζει την κοινωνία σου ή το ποίμνιο σου ΔΕΝ τον υποστηρίζεις. Όταν βέβαια αγαπάς τον τόπο σου και τους ανθρώπους του περισσότερο από τον εαυτό σου…
Ως εκ τούτων, θεωρώ ότι κάθε συμμετοχή στις επικείμενες εκλογές της 7ης  Δεκέμβρη (και όποτε άλλοτε συμβούν) νομιμοποιεί και δίνει ηθικό άλλοθι στην πλευρά του μητροπολίτη και των συν αυτώ.
Αντιθέτως, η αποχή είναι μία ακραία αλλά ηχηρή και έντιμη στάση ακύρωσης και απονομιμοποίησης όποιου επιβουλεύεται τον λαϊκό-αιρετό χαρακτήρα ενός από τους πλέον χρήσιμους φορείς για την Τήνο (και όχι μόνο) αυτής της χώρας.

Όταν διαφημίζεις το «ΟΧΙ» του (φασίστα) Μεταξά ως έντιμη και ηρωική στάση, τότε ευκολότερα ετοιμάσου να χωνέψεις το «ΟΧΙ» του Τηνιακού λαού ως δίκαιη και αποστομωτική απάντηση ιστορικού χρέους και καθήκοντος!
Αν χθες που κοιμόμασταν ήταν νωρίς, αύριο θα είναι αργά αν μας πάρει ο ύπνος. Σήμερα ξυπνάμε και (αντι)δρούμε! Για να μην αλλάξουν νόημα τα αρχικά του Ιδρύματος και γίνουν:

Προσκύνημα Ιδιαιτέρως Ιδιοτελών Επιτρόπων Τυχοδιωκτών (Π.Ι.Ι.Ε.Τ)

Με τιμή, με την αυτοπεποίθηση αυτού που αγωνίζεται για το κοινό δίκαιο και με την ελπίδα της νίκης πάντα,

Παναγιώτης Χ. Πρασσάς
Ιστορικός ΜΑ

Υ.Γ: Άφησα έξω από την τοποθέτησή μου τους ιερείς του νησιού μας. Σε αντίθεση με τους αρχιερείς, το χαμηλόβαθμο ιερατείο όταν διακονεί πνευματικά, σεμνά και με ανιδιοτέλεια την ενορία του αποσπά τη συμπάθειά μου. Υπάρχουν ιερείς στον τόπο μας τους οποίους σέβομαι βαθιά. Ειδικότερα όσον αφορά 2-3 που γνωρίζω προσωπικά και έχω άριστες σχέσεις μαζί τους, ελπίζω να μη μου κρατήσουν κακία για όσα η ψυχή και η λογική μου επιβάλλουν να ορθώσω. Επειδή γνωρίζω το ήθος και το πνεύμα τους και καθώς τους εμπιστεύομαι απόλυτα, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι μέσα τους συμφωνούν στα περισσότερα μαζί μου, με το ποίμνιό τους, με τους συντοπίτες τους. Πριν γίνουν παπάδες ήταν άλλωστε και αυτοί μέλη της τηνιακής οικογένειας, επωφελήθηκαν από τα ευεργετήματα του Π.Ι.Ι.Ε.Τ και γνωρίζουν καλύτερα από εμάς τα καθέκαστα εκ των έσω.
Ο Θεός εύχομαι να τους αξιώσει να μην υποχρεωθούν να συνυπογράψουν ξανά τίποτα με το οποίο (πιστεύω ακράδαντα ότι) διαφωνούν. Τίποτα που να τους τοποθετεί απέναντι από τους ενορίτες τους, την κτητορική νομιμότητα και την κοινή λογική.

Υ.Γ ΙΙ: Τους μεν κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα (τους άδειους ασκούς τους φουσκώνει ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση)
Σωκράτης
Αφιερούται σε όποιον νιώθει γεμάτος αέρα ή γεμάτος έπαρση…

47 σχόλια:

  1. ελα βγηκαν και τα σαλιγκαρια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Bγήκαν τα σαλιγκάρια και οι χαφιέδες !!!!! Επιτέλους μια βροχή θα μας σώσει όλους ! Ξεπλένει τα πάντα . Δυστυχώς η Τήνος δεν σώζεται είναι πλέον αργά . Ποιοι θα τα βάλουν με τα σαλιγκάρια και ποιοι με τους χαφιέδες ; και τελικά αγαπητέ είναι καλύτερο να είσαι σαλιγκάρι αν θες παρά χαφιές και τσιράκι .

      Διαγραφή
    2. Τα σαλιγκάρια τουλάχιστον χρησιμοποιούν το σάλιο τους για να πηγαίνουν ΜΠΡΟΣΤΑ. Εσύ αγαπητέ φίλε Ανώνυμε πώς χρησιμοποιείς το σάλιο σου;
      Γιατί είμαι σαλιγκάρι; Μήπως επειδή ως δημότης Τήνου έχω άποψη (σωστή ή εσφαλμένη) και την εκφράζω όποτε νιώθω την ηθική υποχρέωση; Θα με προτιμούσες σιωπηλό και πειθήνιο, αλλά σου χάλασα τη μαγιονέζα, ε; Την επόμενη φορά βάλ' της λίγο παραπάνω ξίδι...

      Φίλε από κάτω με τους χαφιέδες, με κάλυψες πλήρως...

      Διαγραφή
    3. ούτε σαλιγκάρι, ούτε χαφιές ούτε τσιράκι

      Διαγραφή
  2. λαικη βουληση??στην λαικη συνελευση ειχε 500 ατομα...1000 λεω εγω...η αθηνα εχει 500 ετεροδημοτες...1000 λεω εγω..η τηνος εχει πανω απο 9000 στους εκλογικους καταλογους...πια λαικη βουληση 2000 με 7000+ ειμαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε, σε εσένα θα απαντήσω σοβαρά γιατί μου απαντάς με ένα επιχείρημα με το οποίο διαφωνώ και σε σέβομαι.
      επιγραμματικά:
      1) Η λαϊκή βούληση εκφράζεται στις δημοκρατίες μέσα από τις πλειοψηφίες. Αν δεν το γνωρίζεις η συντριπτική πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου (το οποίο εκπροσωπεί θεσμικά και νομότυπα τον τηνιακό λαό) με έναν μόνο διαφωνήσαντα τάχθηκε στο ΣΥΝΟΛΟ του ενάντια στον νόμο.
      2) Το πνευματικό κέντρο δεν χωρά 9000 άτομα. Επ' ουδενί...
      3) Στις εκδηλώσεις αυτές ΠΟΤΕ δεν συμμετέχει το σύνολο του λαού, είναι πρακτικά και λογικά αδύνατο. Κάποιοι φοβούνται, κάποιοι έχουν τους λόγους τους. Σκέψου: το 90% των Ελλήνων κατά του μνημονίου και στις συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα το 2011 ήταν 100.000 άτομα. Πού είναι τα υπόλοιπα 8.900.000; Στην ασφάλεια του καναπέ τους. "Άσ' τα μωρέ μην τα σκαλίζεις"
      4) Αν θες να δεις τη λαϊκή βούληση κάνε μία κουβέντα σε ένα τηνιακό καφέ, σε μία βεγγέρα, σε ένα σπίτι με τις πόρτες κλειστές, σε ένα πανηγύρι αφού έχουν φύγει οι παπάδες...
      Φιλικά πάντα και στη διάθεσή σου για ό,τι επιπλέον.

      Διαγραφή
  3. Αγαπητε ανώνυμε νο2 στη λαικη συνελευση πηγε παρα πολυς κοσμος, αλλα δεν υπηρχε χωρος να σταθουν και εξω ειχε παρα πολύ κρυο με αποτελεσμα να φευγουν! Οσο αφορα την Αθηνα, πότε εγινε λαικη συνελευση και δεν εχουμε ενημερωθει οι Ντηνιακοι??? Εκτος αν εννοεις τους μασονους της αδελφοτητας που οποτε εχουν γενικη συνελευση μαζευονται 35 ατομα με το ζορι ή το διοικητικο συμβουλιο των 7 που διαστρευλωνουν την αληθεια για να μη χασουν τη γουρνα και τα αξιωματα που τους ταζουν!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τα όσα γράφει ο κυριος παρασσάς είναι η πικρή αλήθεια, και δεν είναι τυχαίο οτι ολα αυτα συζητόυντε τόσο στο νησί όσο και όπου υπάρχουν τηνιακοι, είναι τιμη που κάποιος τολμά να τα γράφει και μάλιστα επώνυμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εξαιρετικό το κείμενο! Διαδώστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν είσαι καλός στα μαθηματικά. άκου μια άλλης μορφής μαθηματική. Η Τήνος έχει 10.000 κάτοικους. Οι πάνω από τους μισούς είναι καθολικοί οι οποίοι καλά κάνουν και τηρούν διακρατική και ευγενική στάση. Βγάλε μαρίδα και τους 15 υποψήφιους, αυτή η συμμετοχή ήταν παντηνιακή. Μερικοί υπέγραψαν αργότερα την διαμαρτυρία για πολλούς λόγους μεταξύ αυτών και η ολιγωρία. Αυτό δεν σημαίνει ότι η υπογραφή τους δεν ειναι ισχυρή. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ερ΄ώτηση κρισεως. Πόσο ένας προικοθήρας μποριε να ειναι αντικειμενικός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. απάντηση κρίσεως: Έστω ότι είμαι προικοθήρας. Πόση και τι ακριβώς σχέση έχει αυτό με τον λόγο και τη σκέψη μου; Με την αντικειμενικότητά μου;;; Μήπως τελείωσαν τα επιχειρηματάκια μας και το γυρίσαμε στη λάσπη;

      Αλλά ναι, είμαι προικοθήρας, το παραδέχομαι: Εκμεταλλεύομαι ασύστολα την προίκα της συντρόφου μου. Η φύση την προίκισε με άφθαστο κάλλος, εσωτερικό και εξωτερικό. Η οικογένειά της με αρχές και τρόπους, με παιδεία υψηλή και ευρεία και το κυριότερο: με τη σπάνια ευφυΐα να γελάει μαζί σου σε όλο το ταξίδι μας από τη Ραφήνα ως την Τήνο. Και κάτι ακόμη: Προίκα της λογίζω και την υπερηφάνεια που νιώθει για ό,τι εκφράζω δημόσια και επώνυμα ακόμη κι όταν διαφωνεί μαζί μου, πράγμα που σε εσένα είμαι βέβαιος φαίνεται αδιανόητο. Κοπελίτσα μου (γιατί άνδρας αποκλείεται να είσαι αφού πετάς τέτοια γελοιότητα και κρύβεσαι πίσω από τη βολική και δειλή σου ανωνυμία -αλληγορικά μιλώντας καθώς σέβομαι απεριόριστα το γυναικείο φύλο, προικισμένο και μη-), θα μπορούσα εύκολα να σε κάνω σκουπίδι με το λόγο μου, αλλά δεν συνηθίζω να ξεκατινιάζομαι δημόσια. Σε αφήνω στην αξιοθρήνητη μιζέρια της μπόχας που αναδίδει η πνευματική και ηθική σου χωματερή και με τη φρούδα ελπίδα ότι οι φίλοι σου οι μεγαλοπαπάδες θα προσευχηθούν για να σώσουν την ποταπή ψυχή σου. Αν βέβαια υπάρχει Θεός που εισακούει ακόμη τους συγκεκριμένους... Είσαι αστεία και θλιβερή συνάμα!

      Καλά Χριστούγεννα!

      Υ.Γ: Αν υπήρχε μετρητής εμπάθειας θα τον είχες τερματίσει.
      Υ.Γ ΙΙ: Αν μου χαρίσεις το ονοματάκι σου, δεσμεύομαι δημόσια και επώνυμα, ότι θα σου χαρίσω όλη την υλική προίκα της συντρόφου μου η οποία μου είναι παγερά αδιάφορη και θα σου δώσω επιπλέον το διπλάσιο χαρτζιλίκι από αυτό που σου δίνουν οι "χορηγοί" σου από τη Σύρο...

      Διαγραφή
  8. Παναγιώτη όσο πιο πολύ γράφουν στα σχόλια εναντιον σου τόσο πιο πολύ πλησιάζεις στην αλήθεια.
    Αύριο όλη η Τήνος θα είναι στην Παναγία και ας φέρουν και εισαγγελείς και Ματ και λιμενικό και ειδικές δυνάμεις.
    Και δεν θα είναι επειδή τους το είπε ο δημαρχος ή η συντονιστική θα είναι εκεί επειδή έχουν συνείδηση και είναι γνήσιοι Τηνιακοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εξαιρετικο !!!!!!!!!!!το κειμενο .εκτος βεβαια οτι ο Πρασας ειναι εκτος Τηνου και καποιος ( οι ) του εδωσαν πληροφοριες σκοπιμα λαθεμενες οτι ο Συριζα ειναι με τον Δεσποτη .....ο βουλευτης Ν. Συρμαλενιος δημοσια στη λαικη μαζωξη ειπ娨Θα στηριξουμε την αποφαση σας ΄΄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όλα τα "εύγε" σε έναν αυθεντικό "ντηνιακό" που δεν αποσκοπεί σε καμιά "προίκα" (ρασοφόρου ή μη ) !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. όχι και σε καμιά προίκα... το μονο που τον νοιάζει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. απάντηση κρίσεως (Στην ξαναδίνω για εμπέδωση, στη βέβαια περίπτωση βραδύνοιας):
      Έστω ότι είμαι προικοθήρας. Πόση και τι ακριβώς σχέση έχει αυτό με τον λόγο και τη σκέψη μου; Με την αντικειμενικότητά μου;;; Μήπως τελείωσαν τα επιχειρηματάκια μας και το γυρίσαμε στη λάσπη;

      Αλλά ναι, είμαι προικοθήρας, το παραδέχομαι: Εκμεταλλεύομαι ασύστολα την προίκα της συντρόφου μου. Η φύση την προίκισε με άφθαστο κάλλος, εσωτερικό και εξωτερικό. Η οικογένειά της με αρχές και τρόπους, με παιδεία υψηλή και ευρεία και το κυριότερο: με τη σπάνια ευφυΐα να γελάει μαζί σου σε όλο το ταξίδι μας από τη Ραφήνα ως την Τήνο. Και κάτι ακόμη: Προίκα της λογίζω και την υπερηφάνεια που νιώθει για ό,τι εκφράζω δημόσια και επώνυμα ακόμη κι όταν διαφωνεί μαζί μου, πράγμα που σε εσένα είμαι βέβαιος φαίνεται αδιανόητο. Κοπελίτσα μου (γιατί άνδρας αποκλείεται να είσαι αφού πετάς τέτοια γελοιότητα και κρύβεσαι πίσω από τη βολική και δειλή σου ανωνυμία -αλληγορικά μιλώντας καθώς σέβομαι απεριόριστα το γυναικείο φύλο, προικισμένο και μη-), θα μπορούσα εύκολα να σε κάνω σκουπίδι με το λόγο μου, αλλά δεν συνηθίζω να ξεκατινιάζομαι δημόσια. Σε αφήνω στην αξιοθρήνητη μιζέρια της μπόχας που αναδίδει η πνευματική και ηθική σου χωματερή και με τη φρούδα ελπίδα ότι οι φίλοι σου οι μεγαλοπαπάδες θα προσευχηθούν για να σώσουν την ποταπή ψυχή σου. Αν βέβαια υπάρχει Θεός που εισακούει ακόμη τους συγκεκριμένους... Είσαι αστεία και θλιβερή συνάμα!

      Καλά Χριστούγεννα!

      Υ.Γ: Αν υπήρχε μετρητής εμπάθειας θα τον είχες τερματίσει.
      Υ.Γ ΙΙ: Αν μου χαρίσεις το ονοματάκι σου, δεσμεύομαι δημόσια και επώνυμα, ότι θα σου χαρίσω όλη την υλική προίκα της συντρόφου μου η οποία μου είναι παγερά αδιάφορη και θα σου δώσω επιπλέον το διπλάσιο χαρτζιλίκι από αυτό που σου δίνουν οι "χορηγοί" σου από τη Σύρο...

      Διαγραφή
    2. διαχειρίζεσαι και χαρίζεις περιουσίες άλλων; πήρες άδεια από την σύντροφό σου;

      Διαγραφή
    3. Είναι ορισμένα άτομα που πηγαίνουν από προίκα σε προίκα και κάνουν μάλιστα και κουμάντο, χαρίζουν περιουσίες... να τους πει κάποιος του πατέρα σου την περιουσία να χαρίζεις ..

      Διαγραφή
  12. σταματα πια να λες την αληθεια καταμουτρα...εμας μας αρεσει η βρωμια,με αυτην μαθαμε με αυτην θα συνεχισουμε,ετσι μας βολευει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητοί ή μάλλον αγαπημένοι φίλοι.

    Νιώθω την ανάγκη να σας ευχαριστήσω (σχεδόν) όλους για την ηθική στήριξη και την καλή σας προαίρεση. Δεν φανταζόμουν όταν δούλευα στο μυαλό μου επί μία βδομάδα το εν λόγω κείμενο ότι θα τύγχανε τέτοιας και τόσης ανταπόκρισης και αποδοχής. Σας είμαι ευγνώμων και στα καλά σας λόγια σκύβω ταπεινά το κεφάλι, ευχαριστώντας σας ολόκαρδα.

    Πλην όμως, για ένα τέτοιο καίριο ζήτημα που πριν από όλα τα άλλα (νομικά, ιστορικά, διοικητικά) αποτελεί μείζον ΗΘΙΚΟ ζήτημα, δεν έχει καμία σημασία ΠΟΙΟΣ έγραψε, αλλά ΤΙ γράφτηκε. Διαδώστε το κείμενο και όχι τον συντάκτη, όχι γιατί φοβάμαι –το κάθε άλλο– αλλά γιατί έχουμε όλοι την ίδια φωνή και ας έχουμε διαφορετική χροιά…

    Και τα μάτια μας 104 για τυχόν προβοκάτσια. Όταν έχεις το Δίκιο με το μέρος σου δεν χρειάζεσαι τίποτα άλλο παρά μόνο ψυχή και αποφασιστικότητα.

    Ραντεβού στα βολάκια!

    Ευχαριστώ και το Ξάνεμο για τη θαρραλέα του φιλοξενία, σε αντίθεση με άλλους διαύλους.

    Υπόχρεος σε όλους σας,
    Π.Χ.Π

    Υ.Γ: Το σχόλιο που μου λέει ότι "όσο πιο πολύ γράφουν στα σχόλια εναντίον σου τόσο πιο πολύ πλησιάζεις στην αλήθεια" με συγκλόνισε. Ευχαριστώ βαθιά!

    Έχουμε τόσο και τέτοιο δίκιο που θα είναι κρίμα να μην το βρούμε στο τέλος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανδρεας Ξαγοραρης6 Δεκεμβρίου 2014 - 6:10 μ.μ.

    Διαβασα με πολλη προσοχη,τη δημοσιευση σας. Θα λαϊκισω μενοντας σε ένα σημειο.Τον Αστακο και τις Καραβιδες ποιος τις πληρωνει???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. όποιος έχει την μύγα μυγιάζεται. Δεν ανέφερα όνομα απλά έγραψα προικοθήρας. Και πάλι ξαναγράφω όχι για να εκνευρίσω ότι κάποιος τα τελευταία χρόνια ειναι προικαδίαιτος. Κάποιος κτυπαει όχι τυχαία...
    ραντεβού στα βελάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Διαβάζοντας καθυστερημένα το κείμενο του κ Πρασσά ενθουσιάστηκα πάρα πολύ και είπα συγχαρητήρια, μπράβο του. Στην συνέχεια διάβασα και τα σχόλια και απογοητεύτηκα. Αναρωτήθηκα ένα τέτοιο κείμενο μπορεί να γράφτηκε από τον ίδιο που ξεκατινιάζεται Δημοσίως; Χαρίζει όλη την περιουσία της συντρόφου του...του ξεφεύγει η άποψη που έχει για τις γυναίκες, "Κοπελίτσα μου (γιατί άνδρας αποκλείεται να είσαι αφού πετάς τέτοια γελοιότητα " δεν έχει πρόβλημα να κομπάζεται για την συγγραφική του ικανότητα " θα μπορούσα εύκολα να σε κάνω σκουπίδι με το λόγο μου",.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Στα επιχειρήματα δεν απαντάς με λάσπη φίλε ανώνυμε, παρά μόνο αν δεν έχεις εσύ επιχειρήματα, ή με αυτόν τον τρόπο προσπαθείς να υπερασπιστείς δικά σου συμφέροντα. θλίβομαι που λασπολογείς ενάντια σε κάποιον που βγήκε επώνυμα, και το τονίζω αυτό, να υπερασπιστεί το καλό του τόπου του...και μάλιστα με επιχειρήματα...θλίβομαι γιατί και εσύ (υποθέτω) θα φέρεις ή ήδη έχεις παιδιά σε αυτό τον τόπο και θα τα αναγκάσεις να ζησουν με τις δικές σου επιλογές...Επειδή αναφέρθηκε το καθολικό στοιχείο του νησιού, όντας καθολική,σας ενημερώνω ότι είμαι και εγώ Τήνια...Αγαπώ τον τόπο μου , η ψυχή μου ανήκει σε αυτόν και το δόγμα μου δεν με εμποδίζει να υπερασπιστώ την αξιοπρέπεια του νησιού μου ,ούτε αυτό που θεωρώ εγώ καλό για αυτόν τον τόπο για να είμαι "διακριτική ' και 'ευγενική '...
    ΥΓ.Αναρωτιέμαι τόση ώρα , πόσο "ηθικός" μπορεί να είναι κάποιος/α που αναφέρεται σε άτομο που δεν έχει καν πάρει μέρος στη συζήτηση;;;;
    Ιωάννα Ι Φιλιππούση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. λυπάμαι και ντρέπομαι για την "ειρηνική" διαδήλωση!τελικά μόνο ειρηνική δεν ήταν!ντρέπομαι να βλέπω τους Τήνιους μπροστά στην εκκλησία της Παναγίας μας να συμπεριφέρονται σαν χούλιγκαν!ντροπή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. δεν την πάτησες μόνο εσύ που δεν περίμενες τέτοια αντίδραση...ούτε ο παλυκανδριώτης το περίμενε..καλά αυτός αποδείκτηκε βλακας εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. εγώ σέβομαι τουλάχιστον τα Ιερά και τα Όσια του νησιού μου!σέβομαι Την Παναγία μας και αν μη τι άλλο τέτοιες συμπεριφορές είναι ανεπίτρεπτες στο χώρο Της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. τι εννοεις σέβομαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. σέβομαι σημαίνει πως δεν θα τολμούσα ΠΟΤΕ να συμπεριφερθώ έτσι στο χώρο Της,στο σπίτι Της!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. εδώ γινονται όργια στο σπίτι Της αυτό σε μάρανε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. για αυτά τα όργια όπως αποκαλείς θα λογοδοτήσουμε ΟΛΟΙ!μηδενός εξαιρουμένου!Ο χουλιγκανισμός θα μας ακολουθεί πάντα και παντού!Με πλήρης ασέβεια....... ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ο χουλιγκανισμος του δεσπότη φανεροί και Γκύζη δεν σε εενοχλεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τόσα χρόνια στην εξουσία και οι τρεις,εσένα τώρα σε πείραξε;;;τώρα βρήκες να αντιδράσεις,να εξεγερθείς;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. καποτε το απόστημα σπάει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. και γίνεσαι ίδιος και χειρότερος από αυτούς!αν αυτός είναι ο δικός σου στόχος δεν έχω κάτι άλλο να πω πέρα από.... μπράβο και πολλά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. 1000 φορές αξιοπρεπής χούλιγκαν που παραφέρεται γιατί ψάχνει απελπισμένα το δίκιο του παρά προσκυνημένος-βολεμένος-φοβισμένος-καναπεδάκιας.
    Αυτοί ξεκίνησαν τον πόλεμο: μάχαιρα έδωκαν, μάχαιρα θα λάβουν. Μας περίμεναν κότες αλλά σήμερα τους βγήκαμε κοκόρια. Διαλέξτε ρε: ή με την Τήνο και τους Τηνιακούς ή με τον δεσπότη και το σύστημά του. Δεν υπάρχει μέση λύση, Και ούτε πρέπει να υπάρξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. απορώ με τη διαπαιδαγώγησή όλων εσάς!οφθαλμός αντί οφθαλμού και λέγεσαι Χριστιανός;Και κάνεις το σταυρό σου χωρίς να ντρέπεσαι;ξέρεις τι σημαίνει επίπεδο;να είσαι με το κεφάλι ψηλά και να μην πέσεις στο επίπεδο εκείνων που μας έφεραν σε αυτά τα χάλια!αλλά απ' ότι φαίνεται χάσαμε και το επίπεδο που είχαμε.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Πρασσά μια συμβουλή μην ξαναγράψεις. και αν ξαναγράψεις μην ξανααπαντήσεις τα κάνεις σκατά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Κακεντρεχή, αποπροσανατολιστικά και ανώνυμα σχόλια. Αυτό που καταφέρατε είναι να επιβεβαιώσετε ότι δεν έχετε κανένα αντίθετο επιχείρημα. Πρασσά, μια προτροπή, ξαναγράψε όπως πάντα, επώνυμα και με επιχειρήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Εσείς το θέμα το πάτε προσωπικά βάλλοντας κατά προσώπων που δεν γνωρίζετε και που τα αναγκάζετε να γράφουν ανώνυμα αφού και εσείς ανώνυμα απαντάτε.
    Δεν διαφωνώ,ότι οι μεθοδεύσεις και οι υπόγειες κινήσεις εκ μέρους του Δεσπότη και μελών της Επιτροπής για τροποποίηση του συγκεκριμένου Νόμου ήταν λάθος. Όμως επαληθεύεται για άλλη μία φορά ότι είναι στην ανθρώπινη φύση την Κυριακή να λέμε "Ωσαννά εν τοις υψίστοις" και την Πέμπτη "άρον άρον σταύρωσον".... Πόσοι απ' όλους αυτούς που προπηλάκιζαν, γιουχάριζαν και μπουγέλωναν τον Δεσπότη, μέρες πριν δεν ζητούσαν τη βοήθειά του, τη βοήθεια της Εκκλησίας, λόγω οικονομικής αδυναμίας να ανταπεξέλθουν σε οικογενειακά έξοδα και λογαριασμούς;
    Αυτή η συμπεριφορά με ενόχλησε. Ας το τελειώσουμε εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εχεισ μεγαλο δικιο

      Διαγραφή
    2. Δηλαδη θες να μας πεις πως με τα λεφτα του καθε ΔΕΣΠΟΤΗ δινεται η βοηθεια στους αναξιοπαθουντας αδελφους κ μη...

      Διαγραφή
    3. επειδή μάλλον καταλαβαίνεις ότι σε συμφέρει και έχεις βγάλει τα συμπεράσματά σου, δεν ανέφερα τα χρήματα!και αν θες να μιλήσω στη γλώσσα που χρησιμοποιείς,πόσοι από αυτούς που πήγαν να διαμαρτυρηθούν μέρες πριν έριξαν τα μούτρα τους και μόνο τα πόδια που δεν του φίλησαν για να τους ενισχύσει οικονομικά;μάθατε να κρατάτε τις άσχημες πλευρές των ανθρώπων!μην ξεχνάς τα καλά που έχει κάνει,και μην με ρωτήσεις να στα αναφέρω γιατί τα γνωρίζεις καλύτερα από εμένα!
      Τελικά όμως εσύ εναντιώνεσαι απέναντι στην Εκκλησία ή απέναντι στο πρόσωπό του;γιατί αν ισχύει το δεύτερο υπάρχουν και καράβια ξέρεις να πας στη Σύρο να του τα πεις από κοντά και όχι με ύπουλους τρόπους.

      Αυτά είχα να πω και κλείνω εδώ

      Διαγραφή
  34. Η εμπιστοσύνη που έδειξε το ποίμνιο στο δεσπότη δηλαδή πρέπει να γίνει μπούμερανγκ; Δίνει το δικαίωμα σε αυτόν να αυθαιρετεί σε βάρος του, σε βάρος ενός ολόκληρου νησιού, χωρίς να αντιδρά κανείς; Λειτούργησε υπογείως μέχρι να πετύχει τον σκοπό του και αφού τον πέτυχε, δεν άκουσε ούτε μια στιγμή τους Τηνιακούς. Πέρασε στην αντίθετη όχθη και εκεί παραμένει. Δρα και φέρεται με υπερβάλλουσα αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Γι'αυτό και οι ίδιοι που τον εξύψωναν, τώρα του φωνάζουν "ΑΝΑΞΙΟΣ". Ένα παραπάνω γιατί τους πρόδωσε. Αυτή είναι η μεγαλύτερη ήττα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Μιας και δίνουν όλοι συμβουλές να δώσω και εγώ μία: Πρασσά! Γράφε γράφε, γράφε και ΞΑΝΑΓΡΑΦΕ. τους έχεις μπει στο μάτι για αυτό και οι λάσπες που σου πετάνε για να σε κάμψουν. μπορεί και να σε προσεγγίσουν για να σε πάρουν με το μέρος τους, το έχουν ξανακάνει με άλλους. Το νου σου. μη μασάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Επειδή ξέρω πολύ καλά τον χαρακτήρα σου, ήμουν σίγουρη ότι θα γράψεις ο ίδιος κάτι υπέρ σου. Και δεν έπεσα έξω

    ΑπάντησηΔιαγραφή