Σχετικά
- Ξάνεμο
- Εναλλακτικός ιστότοπος για την Τήνο και όχι μόνο, εκτεθειμένος σε μέρος που το προσβάλλει ο άνεμος και ορατός από όλους
Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015
Κοινό Τηνίων: 20η Συνεδρίαση και 21η Ειδική Συνεδρίαση Προϋπολογισμού
Πέμπτη
31 Δεκέμβρη 2015
ΔΕΛΤΙΟ
ΤΥΠΟΥ
Στις
δυο συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου την Τρίτη 29 Δεκέμβρη, η δημοτική
σύμβουλος του «Κοινού Τηνίων», απουσίαζε ευρισκόμενη εκτός Τήνου. Έστειλε,
όμως, επιστολή σχετικά με τα θέματα που συζητούνταν, ζητώντας να αναγνωσθεί
κατά την διάρκεια των δυο δημοτικών συμβουλίων. (Η τοποθέτηση απόντων δημοτικών
συμβούλων με επιστολή δεν είναι υποχρεωτική ούτε προβλέπεται “επιστολική
ψήφος”).
Για την 20η συνεδρίαση και για το 9ο θέμα που αφορούσε την ψήφιση του
προϋπολογισμού του νομικού προσώπου έγραψε:
“Στον προϋπολογισμό του Δημοτικού Νομικού Προσώπου, αναρωτιόμαστε μήπως οι
20.000€ (σε σχέση με τις 3.000€ πέρυσι) στον κωδικό 6115 για αμοιβή λογιστή θα
έπρεπε να βρίσκονται στον κωδικό 7134, εφόσον προορίζονται και για αγορά
λογισμικού διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Διαφορετικά, θεωρούμε ότι
πρόκειται για υπερβολικό ποσό. Πως δικαιολογείται; Επιπλέον επισημαίνουμε ότι
οι μελέτες και οι διαγωνισμοί των προμηθειών θα έπρεπε να προηγούνται του
προϋπολογισμού”.
Για το 11ο θέμα που αφορούσε αίτηση της Digea για δωρεάν παραχώρηση των
εγκαταστάσεων στο Εξώμβουργο είπε:
“Θα θέλαμε να θέσουμε κάποιους προβληματισμούς. Εφόσον η εταιρία Digea είναι
κερδοσκοπική δεν θα έπρεπε να ενοικιάσει τον εξοπλισμό και το κτήριο αντί να
της παραχωρείται δωρεάν από τον Δήμο; Επιπλέον μήπως δεν θα έπρεπε να υπάρχει
τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός σε μια περιοχή με πολιτιστικό και αρχαιολογικό
ενδιαφέρον όπως το Εξώμβουργο; Μήπως θα έπρεπε να καθαρίσει η περιοχή από τα μη
ενεργά μηχανήματα; Να απομακρυνθεί όλος ο ενεργός εξοπλισμός από τον
αρχαιολογικό χώρο και κατόπιν ειδικής ηλεκτρομηχανολογικής μελέτης να βρεθεί
εναλλακτική τοποθεσία στους περιμετρικούς λόφους; Καλούμε την τουριστική
επιτροπή να ασχοληθεί σοβαρά και με αυτό το θέμα. Με την ευκαιρία θα μπορούσε
στην νέα τοποθεσία να στηθεί και ένας ραδιοφωνικός αναμεταδότης ώστε τα
ραδιοφωνικά σήματα να φτάνουν και σε περιοχές του νησιού που σήμερα δεν έχουν
ραδιόφωνο”.
Εδώ να επισημάνουμε ότι το θέμα μετατέθηκε σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο, για
περαιτέρω διερεύνηση, γιατί όλες οι παρατάξεις είχαν παρόμοιους
προβληματισμούς.
Για την ειδική συνεδρίαση που αφορούσε την ψήφιση του προϋπολογισμού κατατέθηκε
το πιο κάτω κείμενο - τοποθέτηση σχετικά:
“Λίγο πριν την αυγή του νέου έτους ερχόμαστε να εγκρίνουμε τον προϋπολογισμό
του δήμου για το 2016. Ο προϋπολογισμός είναι ένα εργαλείο στρατηγικής σημασίας
για την διοίκηση του κάθε δήμου. Με διαφορετική ανάγνωση και διαφορετική
φιλοσοφία για κάθε δημοτική παράταξη. Η συμμετοχή των πολιτών - δημοτών στην
διαχείρισή των οικονομικών πόρων ιδίως αυτών που προέρχονται από δικά τους
χρήματά, από τους φόρους, είναι για μας πρωταρχικής σημασίας για την πραγματική
βούληση τους. Αντί αυτού, ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός, όπως και όλων των
προηγούμενων ετών, έρχεται από την πλειοψηφία χωρίς καμιά συμμετοχή των
δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης και χωρίς την συμμετοχή των πολιτών.
Θεωρούμε ότι είναι ένας προϋπολογισμός διαχείρισης, ένας πρόχειρος
προϋπολογισμός χωρίς οράματα, από τον οποίο απουσιάζουν παντελώς οι μελέτες και
τα αναπτυξιακά έργα. Επιπλέον φαίνεται να είναι κατακερματισμένος σε μικρές
δαπάνες ρουσφετολογικού χαρακτήρα”.
Για την 20η συνεδρίαση και για το 9ο θέμα που αφορούσε την ψήφιση του προϋπολογισμού του νομικού προσώπου έγραψε:
“Στον προϋπολογισμό του Δημοτικού Νομικού Προσώπου, αναρωτιόμαστε μήπως οι 20.000€ (σε σχέση με τις 3.000€ πέρυσι) στον κωδικό 6115 για αμοιβή λογιστή θα έπρεπε να βρίσκονται στον κωδικό 7134, εφόσον προορίζονται και για αγορά λογισμικού διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Διαφορετικά, θεωρούμε ότι πρόκειται για υπερβολικό ποσό. Πως δικαιολογείται; Επιπλέον επισημαίνουμε ότι οι μελέτες και οι διαγωνισμοί των προμηθειών θα έπρεπε να προηγούνται του προϋπολογισμού”.
Για το 11ο θέμα που αφορούσε αίτηση της Digea για δωρεάν παραχώρηση των εγκαταστάσεων στο Εξώμβουργο είπε:
“Θα θέλαμε να θέσουμε κάποιους προβληματισμούς. Εφόσον η εταιρία Digea είναι κερδοσκοπική δεν θα έπρεπε να ενοικιάσει τον εξοπλισμό και το κτήριο αντί να της παραχωρείται δωρεάν από τον Δήμο; Επιπλέον μήπως δεν θα έπρεπε να υπάρχει τηλεπικοινωνιακός εξοπλισμός σε μια περιοχή με πολιτιστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον όπως το Εξώμβουργο; Μήπως θα έπρεπε να καθαρίσει η περιοχή από τα μη ενεργά μηχανήματα; Να απομακρυνθεί όλος ο ενεργός εξοπλισμός από τον αρχαιολογικό χώρο και κατόπιν ειδικής ηλεκτρομηχανολογικής μελέτης να βρεθεί εναλλακτική τοποθεσία στους περιμετρικούς λόφους; Καλούμε την τουριστική επιτροπή να ασχοληθεί σοβαρά και με αυτό το θέμα. Με την ευκαιρία θα μπορούσε στην νέα τοποθεσία να στηθεί και ένας ραδιοφωνικός αναμεταδότης ώστε τα ραδιοφωνικά σήματα να φτάνουν και σε περιοχές του νησιού που σήμερα δεν έχουν ραδιόφωνο”.
Εδώ να επισημάνουμε ότι το θέμα μετατέθηκε σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο, για περαιτέρω διερεύνηση, γιατί όλες οι παρατάξεις είχαν παρόμοιους προβληματισμούς.
Για την ειδική συνεδρίαση που αφορούσε την ψήφιση του προϋπολογισμού κατατέθηκε το πιο κάτω κείμενο - τοποθέτηση σχετικά:
“Λίγο πριν την αυγή του νέου έτους ερχόμαστε να εγκρίνουμε τον προϋπολογισμό του δήμου για το 2016. Ο προϋπολογισμός είναι ένα εργαλείο στρατηγικής σημασίας για την διοίκηση του κάθε δήμου. Με διαφορετική ανάγνωση και διαφορετική φιλοσοφία για κάθε δημοτική παράταξη. Η συμμετοχή των πολιτών - δημοτών στην διαχείρισή των οικονομικών πόρων ιδίως αυτών που προέρχονται από δικά τους χρήματά, από τους φόρους, είναι για μας πρωταρχικής σημασίας για την πραγματική βούληση τους. Αντί αυτού, ο συγκεκριμένος προϋπολογισμός, όπως και όλων των προηγούμενων ετών, έρχεται από την πλειοψηφία χωρίς καμιά συμμετοχή των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης και χωρίς την συμμετοχή των πολιτών. Θεωρούμε ότι είναι ένας προϋπολογισμός διαχείρισης, ένας πρόχειρος προϋπολογισμός χωρίς οράματα, από τον οποίο απουσιάζουν παντελώς οι μελέτες και τα αναπτυξιακά έργα. Επιπλέον φαίνεται να είναι κατακερματισμένος σε μικρές δαπάνες ρουσφετολογικού χαρακτήρα”.
Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015
Κορνήλιος Καστοριάδης: "Η μόνη αξία"
Στις 26 Δεκέμβρη του 1997 έφυγε από την ζωή, ένας πολύ καλός φίλος ο ΚορνήλιοςΚαστοριάδης.
Ο Κορνήλιος τα τελευταία 20 χρόνια περνούσε περίπου δυο μήνες κάθε καλοκαίρι στον Τριπόταμο. Υπεραγαπούσε την Τήνο και το τηνιακό τοπίο. Είναι χαρακτηριστική άλλωστε η φράση του για «το χειροποίητο νησί». Δυστυχώς, οι κατά καιρούς δήμαρχοι και διάφοροι παρατρεχάμενοι τους, που την χρησιμοποιούν ως «σημαία» ευθύνονται για την ατέλειωτη καταστροφή αυτού του τηνιακού τοπίου.
Γι αυτό τον μεγάλο φίλο της Τήνου, δεν έχουμε κάνει τίποτα. Σε δυο χρόνια κλείνουν 20 χρόνια από τον θάνατό του. Το Ξάνεμο προτείνει να κηρυχθεί, από το δήμο, το 2017 "Έτος Καστοριάδη", από φέτος και να προγραμματιστούν και
υλοποιηθούν λαμπρές δραστηριότητες σχετικά.
Παραθέτουμε ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο του «Η άνοδος Της Ασημαντότητας», όπου μιλά για τη μόνη αξία που επικράτησε στην σύγχρονη καπιταλιστική οικονομία: την ανάπτυξη της παραγωγής και τον πλουτισμό. Ο μεγαλύτερος Έλληνας στοχαστής και φιλόσοφος του 20ου αιώνα μιλάει για την προσπάθεια όλων, από τον μισθωτό ως τον καπιταλιστή «να φάνε όσα περισσότερα μπορούν», για το πρόβλημα της «διαφθοράς», για την ευσυνειδησία, για το πώς ο μόνος φραγμός στις πράξεις μας έγινε ο φόβος και όχι οι προσωπικές μας αξίες.
Πέμπτη 24 Δεκεμβρίου 2015
Χρόνια Πολλά με ευτυχία
Η ευτυχία είναι πράγμα απλό και λιτοδίαιτο -ένα ποτήρι κρασί, ένα κάστανο, ένα φτωχικό μαγκαλάκι, η βουή της θάλασσας. Τίποτα άλλο.
Νίκος Καζαντζάκης «Βίος και Πολιτεία του
Αλέξη Ζορμπά»
To xanemo σας εύχεται να αναζητήσει και να βρει ο κάθε άνθρωπος την ευτυχία του.
Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015
Α ρε παπαδαριό ένας Χριστός που σας χρειάζεται...
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΡΑΓΑΛΟΥ ΣΤΗ ΣΦΗΚΑ
Άκουσα (δεν ξέρω αν αληθεύει γιατί ευτυχώς εδώ στο χωριό που ζω δεν συνέβη
κάτι τέτοιο) ότι σήμερα 12 με 12:30 θα χτυπούσαν πένθιμα οι καμπάνες στις
εκκλησίες της χώρας για διαμαρτυρία στο σύμφωνο συμβίωσης...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας και για την υποδούλωση του λαού της...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την εξαθλίωση των παιδιών μας και για τις λυποθυμίες στα σχολεία από πείνα...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την κοινωνική πρόνοια και για την υγεία που διέλυσαν οι κυβερνώντες....
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για τις 10δες χιλιάδες αυτοκτονίες συμπολιτών μας λόγω οικονομικών δυσκολιών και κατάθλιψης εξ αιτίας αυτών...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για τα πνιγμένα παιδιά που ξεβράζονται καθημερινά στο Αιγαίο...
Ούτε γι αυτά που κρυώνουν, πεινάνε, διψάνε, σκοτώνονται...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα σε τόσα και τόσα νομοσχέδια που στοίχισαν ζωές, ψυχική και όχι μόνο υγεία, στέγη, φαγητό...
Χτυπήσαν σήμερα για το σύμφωνο συμβίωσης...
Α ρε παπαδαριό ένας Χριστός που σας χρειάζεται...
Ένας Χριστός να σας περιλάβει με τον βούρδουλα και να πείτε τον δεσπότη Παναγιώτη.
Άντε μου στο διάολο εκεί όπου ανήκετε παπαδαριά φασίστες του κερατά, γιατί αν υπάρχει διάολος από σας δημιουργήθηκε κατ' εικόνα και ομοίωση...
Γραμματείς και Φαρισαίοι, Υποκριτές και Τοκογλύφοι και τότε και τώρα και εις τους αιώνας των αιώνων αμήν!
Κατερίνα Τραγάλου
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας της χώρας μας και για την υποδούλωση του λαού της...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την εξαθλίωση των παιδιών μας και για τις λυποθυμίες στα σχολεία από πείνα...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για την κοινωνική πρόνοια και για την υγεία που διέλυσαν οι κυβερνώντες....
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για τις 10δες χιλιάδες αυτοκτονίες συμπολιτών μας λόγω οικονομικών δυσκολιών και κατάθλιψης εξ αιτίας αυτών...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα για τα πνιγμένα παιδιά που ξεβράζονται καθημερινά στο Αιγαίο...
Ούτε γι αυτά που κρυώνουν, πεινάνε, διψάνε, σκοτώνονται...
Οι καμπάνες της εκκλησίας που δεν χτύπησαν πένθιμα σε τόσα και τόσα νομοσχέδια που στοίχισαν ζωές, ψυχική και όχι μόνο υγεία, στέγη, φαγητό...
Χτυπήσαν σήμερα για το σύμφωνο συμβίωσης...
Α ρε παπαδαριό ένας Χριστός που σας χρειάζεται...
Ένας Χριστός να σας περιλάβει με τον βούρδουλα και να πείτε τον δεσπότη Παναγιώτη.
Άντε μου στο διάολο εκεί όπου ανήκετε παπαδαριά φασίστες του κερατά, γιατί αν υπάρχει διάολος από σας δημιουργήθηκε κατ' εικόνα και ομοίωση...
Γραμματείς και Φαρισαίοι, Υποκριτές και Τοκογλύφοι και τότε και τώρα και εις τους αιώνας των αιώνων αμήν!
Κατερίνα Τραγάλου
Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015
Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015
Το φαινόμενο της αθεΐας σήμερα
Του Γιώργου Δημόπουλου
«Πού είναι ο Θεός; Θα σας το πω εγώ! Τον
σκοτώσαμε, εσείς και εγώ! Εμείς όλοι είμαστε οι
φονιάδες του! Δεν νοιώθετε να μας αγγίζει η ανάσα τού κενού; Δεν έγιναν
όλα πιο παγερά, δεν φτάνει ακατάπαυστα η νύχτα, όλο και περισσότερη νύχτα; Δεν
ακούμε τίποτα λοιπόν ακόμα από το θόρυβο που κάνουν οι νεκροθάφτες θάβοντας τον
Θεό; Δεν οσφραινόμαστε τίποτε ακόμα από την θεϊκιά αποσύνθεση, και οι Θεοί
σαπίζουν. Ο Θεός είναι νεκρός! Ο Θεός θα μείνει νεκρός!» (Νίτσε)
«Μ’
ακούς κουφέ Θεέ;» (Sartre).
Φαίνεται ότι τα χρόνια της αντιμετώπισης της
αθεΐας, ως υπόθεσης γελοίας, που δεν αξίζει καν τον κόπο να ασχοληθεί σοβαρά
κανείς, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα ο
άπιστος εμφανίζεται σοβαρός, αυθεντικά έντιμος, με στιβαρές απόψεις, και
οι θέσεις του αποτελούν το λιγότερο αφορμή επαφής, αλλά και ευκαιρία
αυτοκριτικής μέχρι και αυτοσαρκασμού.
Για τον σημερινό άθεο το πρόβλημα του Θεού έρχεται και ξανάρχεται
καθημερινά, με ένταση, τόσο επίμονα που δεν συγκρίνεται με την αποζήτηση του
θεωρούμενου πιστού. Άραγε πόσο άθεοι είναι οι άθεοι και πόσο πιστοί είναι οι
πιστοί; Μήπως η πίστη που αρνούνται οι
άπιστοι είναι αυτή που διεστραμμένα πλασάρεται
από εκμεταλλευτές της Θρησκείας;
Είναι ευδιάκριτο πλέον πως ο αθεϊσμός, παρά
το γεγονός ότι εμφανίζεται ασπόνδυλος, στην καθημερινότητα είναι πρακτικός,
χρησιμοθηρικός και ρεαλιστικός. Η σκέψη του σημερινού ανθρώπου περιστρέφεται
γύρω από θέματα πολιτικής φύσεως, και η μόνη έγνοια του μοιάζει να είναι
το οικονομικό πρόβλημα.
Η θρησκευτική πίστη δεν λέει πλέον τίποτα στον σημερινό άνθρωπο.
Απρόσμενα ο αθεϊσμός πέρασε στις μάζες, ξαλαφρωμένος από κάθε διανοητικό
βάρος, σε σημείο που να ξενίζει τους
φιλοσόφους αθέους, οι οποίοι δεν πιστεύουν στα μάτια τους. Διεκδικεί, αν δεν οικειοποιείται, την ταύτιση
με την ιστορική κατάσταση, και προτείνει
λύσεις σε ανακύπτοντα σύγχρονα πάσης φύσεως
προβλήματα.
Αναμφισβήτητα η αθεΐα έχει τον πρωταγωνιστικό
ρόλο στην σκηνή της σύγχρονης Δυτικής κοινωνίας. Πίστη και Εκκλησία βρίσκονται
στο περιθώριο, σε θέση άμυνας. Αν και στην εποχή μας η αθεΐα θα έπρεπε να είναι
το φλέγον θέμα της ιστορικής Εκκλησίας,
η συμμετοχή της στην διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνικών δεδομένων έχει όλες
τις αποχρώσεις του ανύπαρκτου.
Η αθεΐα έχει μπει πλέον και εντός των τειχών και πουλιέται παγκόσμια, ως πνευματικότητα. Συνηθισμένοι κληρικοί,
υπεύθυνοι για τελετές, άπληστοι έμποροι μαγικών ρήσεων, ματαιόδοξοι κενοί ρήτορες, ύπουλοι ρασοφόροι,
ιερείς, επίσκοποι παιδεραστές, χωρίς την δύναμη να αναγνωριστούν
δημόσια στην ομοφυλοφιλία τους, σε αγαστή συνεργασία με την Εξουσία, την
οικονομική εκμετάλλευση, σε αναζήτηση ηλίθιων προβάτων προς ένταξη στην αγέλη τους·έμποροι
ψυχών, αργυραμοιβοί συνειδήσεων.
Για τον Ελλαδικό χώρο μπορούμε να
υποστηρίξουμε σθεναρά την υπόθεση ότι πιο διαδεδομένη στην κοινωνία μας σήμερα
είναι η ειδωλολατρία και πως στάση
απόλυτα άθεη δεν υφίσταται τουλάχιστον στην καθαρή μορφή της. Εκείνο που προκαλεί όμως επί πλέον δέος και
φόβο είναι ότι αυτή η μορφή ειδωλολατρίας συνταιριάζεται άψογα με την μαγεία κάθε μορφής, μαύρη και λευκή,
στο σταυροδρόμι των οποίων συναντιούνται τσαρλατάνοι μάγοι και
καφετζούδες, ονειροκρίτες και
αστρολόγοι, παπάδες-γεροντάδες ξορκιστές
και αποκρυφιστές, και όλο το κακό συναπάντημα.
Οι θέσεις του αθεϊσμού, με την μορφή της
ειδωλολατρικής μαγείας, γίνονται πιο ξεκάθαρες
και μέσα στην Εκκλησία. Στον
σημερινό θεωρούμενο πιστό φαίνεται πως έχει γίνει πραγματικότητα, εκ της
συμπεριφοράς των κληρικών, το άδειασμα του ουρανού. Αυτοί
που λένε ότι Τον πιστεύουν, ότι έχουν
τεθεί εκ πεποιθήσεως στην υπηρεσία Του, αυτοί πρώτοι έμπρακτα τον αμφισβητούν
και τον σαρκάζουν, με τα έκτυπα της αθεΐας τους να αγκαλιάζουν όλη την
εκκλησιαστική ζωή.
Εμπορευματοποίησαν τα μυστήρια, ακόμη και τον
θάνατο, τον πόνο, πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες, λαδάκια, αγίασμα, άγιο
χώμα, ακοίμητο κερί, διαβάθμισαν τον αγιασμό σε μικρό και μεγάλο, κατάφεραν να μας πείσουν ότι η Εκκλησία
αναγνωρίζει το μάτι, με την αντίστοιχη εκκλησιαστική ευχή ξεματιάσματος, ευλογούν φανουρόπιτες, δίνουν
συνωμοτικά κομμάτι από το ακοίμητο! κερί, φυτίλι από το καντήλι της Παναγίας ή
άλλου Αγίου για να γεννήσει ή να αποκτήσει παιδί στείρα γυναίκα, μοιράζουν κομμάτια από την παντόφλα ή το ράσο
του αγίου τάδε, τοποθετούν ρούχα κάτω
από τη Αγία Τράπεζα προς αγιασμό, θεραπεία και «δέσιμο» συζύγων,
προβάλλουν το Άγιο Φως ή την αυθεντία του τάδε γέροντα ο οποίος γνωμοδοτεί επί
παντός επιστητού….Κατάντησαν τον χριστιανισμό μια θρησκεία του νόμου και της τιμωρίας γεμάτη απαγορεύσεις
και ταμπού, χώρο σκουντουφλιάς, μιζέριας και φόβου.
Ο επίσκοπος μετεξελίχθηκε σε δεσπότη, αργά,
μεθοδικά και σταθερά. Οικειοποιήθηκε όλα τα αυτοκρατορικά ενδύματα, με τα
χρόνια μάλιστα θεωρείται από όλους ότι του ανήκουν, μετακόμισε από το ταπεινό
μοναστηριακό κελάκι σε μέγαρα, κατάργησε το επισκοπικό στασίδι, το σύνθρονο,
πίσω από την Αγία Τράπεζα και καταπάτησε τον αυτοκρατορικό θρόνο στον σολέα,
καρπώθηκε τον αυτοκρατορικό τίτλο του
Δεσπότη και σφετερίστηκε τελετουργικά κάθε σχετική αναφορά- εις πολλά έτη
Δέσποτα, ευλόγησαν Δέσποτα, πολυχρόνιον κλπ- δίκην άπληστου Αγαρηνού κατακτητή. Ιδιαίτερα δε στις μέρες μας έχει
αποχαλινωθεί, έχει αποδυθεί σε μια μανιώδη φρενίτιδα αναζήτησης επί πλέον
κοσμικής εξουσίας, αίγλης και οικονομικής δύναμης. Μπέστε σε μια ιστοσελίδα
μητροπόλεως. Αμέτρητες φωτογραφίες των δεσποτάδων, ρετουσαρισμένες, με ένδυση
αυτοκρατόρων, τύφλα να χουν οι οίκοι μόδας. Είναι ευδιάκριτο πως ανύσταχτη έγνοια τους είναι το τι θα
φορέσουν τι χρώμα ταιριάζει με την
μίτρα, ποιο με τον μανδύα, λες και
πρόκειται για σελίδα προορισμένη για ανόητες σταρλέτες. Γυναίκα δεν πρέπει να έχει
νοιαστεί τόσο αρρωστημένα για το ντύσιμό της.
Έπαρση, επίδειξη, ματαιοδοξία,
κενοδοξία, παραισθήσεις και ψευδαισθήσεις, μανιακές προβολές, αυτοί οι άνθρωποι
δεν «μυρίζουν στάνη» αλλά μεθυστικά αρώματα και χρώματα, ξοδεύουν δε
χιλιάδες ευρώ για κάθε ένδυση, παλάτια, μέγαρα, πολυτελή αυτοκίνητα,
οδηγοί, μια απανθρωπιά, ψέματα, και αίσθηση του αλάθητου. Ποιος Πάπας, εδώ να
δει κανείς συγκέντρωση εξουσίας από τους παντογνώστες παπίσκους ορθόδοξους
δεσποτάδες, και σε ορισμένες περιπτώσεις τα παραπάνω συγκερασμένα με ακόρεστο οίστρο ακολασίας. Αυτοί που
ισχυρίζονται ότι Τον πιστεύουν αυτοί και πιο
πολύ Τον σαρκάζουν. Σπάνια
ομολογείται αυτό δημόσια φανερά, αλλά μετακυλούν το ήθος της εμπράγματης αθεΐας τους
προς τα κάτω, ασπόνδυλα αλλά καθοριστικά.
Η ιστορική Εκκλησία έγινε
ξεδιάντροπα εξάρτημα της πολιτικής μηχανής,
ή αλλιώς ο Κλήρος για ένα πιάτο φακή πούλησε την ψυχή του στην διαβολή,
την ανελευθερία, πιο απλά στον διάβολο
«Στάχτη στα μάτια» για την μούγκα στην στρούγκα και προπέτασμα καπνού για όσα άλαλα
πρόβατα εξακολουθούν να κινούνται εντός της στάνης, το πλασάρισμα και η
διαφήμιση του ελεήμονα της μεγαλοσύνης
τους, έτσι για να συμμορφώνονται με το Ευαγγελικό να μην ξέρει η δεξιά σας τι
κάνει η αριστερά σας! Κάνουν βούκινο
μια ελεημοσύνη αυγών και κοτόπουλων, μακαρονιών και γάλακτος, ψωμιού και
φρυγανιάς, τα οποία πλασάρονται ως κολόνια που
θα καλύψει την βρώμα και την μπόχα της τρυφηλής κοσμικής, και σε όχι
σπάνιες περιπτώσεις, της ακόλαστης ζωής
τους.
Ο
άνθρωπος βασικά είναι «επιθυμία θεότητος». Κύριο πρόβλημά του παραμένει πάντα η
λύτρωση, κάτι που έλλειψε κραυγαλέα από τον θεολογικό στοχασμό και την
πνευματική ζωή της Εκκλησίας στα νεότερα χρόνια. Δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ένα απλό
παράδειγμα: Υπάρχει στην Θεολογία της
Βυζαντινής Αγιογραφίας ένας αρχέλογος του όμορφου ταιριάσματος του ανθρώπου, όπως υπάρχει στην
ψυχή ένας λόγος λαμπρότερος από τον λόγο της ωραιότητας, κάτι που
κατακλεισμένοι από την Ειδωλολατρική
Μαγεία εμποδιζόμαστε να το
ξεχωρίσουμε. Ντύσαμε τις Εικόνες με
χρυσά ή αργυρά «πουκάμισα» αφήνοντας να φαίνεται μόνο το πρόσωπο. Με την πάροδο
του χρόνου εξαφανίσαμε και το πρόσωπο, και σιγά-σιγά, προσκυνάμε εικόνες,
πλήρως καλυμμένες από χρυσό, διαμάντια και κάθε είδους πολύτιμες πέτρες. Και
όταν λέει η Εκκλησία ότι η Εικόνα
παραπέμπει στο πρωτότυπο; Ποια εικόνα; Για να
καταλάβουμε καλύτερα αυτή την αλλοίωση ας φανταστούμε φωτογραφία του πιο
αγαπημένου μας προσώπου καλυμμένη κάπως παρόμοια. Τι να δούμε εμείς και τι να γνωρίσει
ο άλλος. Απέναντι στην εικόνα ο πιστός ένοιωθε και νοιώθει το εντός του. Η ψυχή
βρίσκει τον εαυτό της και συνέρχεται, εγκαταλείπει ό,τι δεν είναι δικό της και
φωτίζεται. Η εικόνα ως θαυματουργικό αντικείμενο ξένο προς την δική μας
συνέργεια και εσωτερικότητα σκοτίζει την ψυχή και την οδηγεί κατ’ ευθείαν στην δεισιδαιμονία, την
ειδωλολατρία και την μαγεία.
Φρονώ πως ακόμη και η πιο ακραία έκφραση της αθεΐας, στην πιο καθαρή
μορφή της, που δείχνει το απόλυτα σκληρό
πρόσωπό της, πιθανόν την πιο αδυσώπητη, με όλα τα χαρακτηριστικά του
εωσφορισμού, που εκδηλώνεται ως τυφλό μένος έναντι του Θεού,
και ό,τι Τον θυμίζει, δεν θα
μπορούσε να εκδηλωθεί αν δεν συνέτρεχε κάτι το θεϊκό μέσα στην ψυχή του
εκφραστή αυτής της άποψης ανθρώπου. Μόνο σε πλάσματα θεϊκά, σε «εικόνες του
Θεού» προσφέρεται η δυνατότητα τέτοιας εξανάστασης. Βασικά ο άνθρωπος είναι
«επιθυμία θεότητος». Αποκλειστικό μέλημά του ανέκαθεν ήταν η λύτρωση. Ο Ντοστογιέφσκι αφιέρωσε όλο το μεγαλοφυές
έργο του σ’ αυτό το θέμα.
Υπάρχουν και σήμερα άνθρωποι, κληρικοί και
λαϊκοί, που η ζωή τους ακτινοβολεί την
παρουσία του Αγίου Πνεύματος, λίγοι αλλά υπάρχουν. Χωρίς να κάνουν τίποτα ιδιαίτερο λάμπουν από την πίστη τους
στον Χριστό. Υπάρχουν πιστοί οι οποίοι
χάρη στην ενανθρώπιση δεν αφήνονται έρμαια της αγωνίας του απείρου και
αγνώστου. Υπάρχουν πιστοί, λίγοι αλλά υπάρχουν, που η δόξα του Θεού βαστά την
άβυσσο της ψυχής τους. Υπάρχουν πιστοί που νοιώθουν το εντός τους, και
στρέφονται στον εαυτό τους. Εκεί μέσα, στην ψυχή αυτών των ολίγων, ζωντανεύει το κενό που χωρίζει το κτιστό από το άκτιστο, όπως ακριβώς στην
ανάσα ζωντανεύει ο αέρας που αναπνέουμε.
Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2015
Μπράβο στους Συριανούς!
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και επεισόδια έγιναν στην Σύρο, στις εκδηλώσεις παρουσία του προέδρου της δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου για τον εορτασμό του πολιούχου τους Αγίου Νικολάου και την ανακήρυξή του σε επίτιμο δημότη Ερμούπολης. Οι Συριανοί, χαλάσαν την σούπα τόσο του δημάρχου τους που επέλεξε να τίμηση το Παυλόπουλο όσο και του Δωροθέου που τον κάλεσε στις εορταστικές εκδηλώσεις. ( Αλήθεια πόσο κόστισε η όλη φιλοξενία και ποιος την πλήρωσε;). Για μια ακόμα φορά μας βάλανε τα γυαλιά την ίδια στιγμή που εμείς ανεχόμαστε να σουλατσάρουν στην Τήνο από τον Δωρόθεο και τους καλεσμένους του μέχρι τα φιντάνια τους βουλευτές της χρυσής αυγής.
Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2015
Αν θες να πεις στους ανθρώπους την αλήθεια, κάνε τους να γελάσουν, αλλιώς θα σε σκοτώσουν
Από τον:pitsirikos στις 3/12
Κομπανιέρο Πιτσιρίκο,
Δεδομένου ότι τα πράγματα κυλούν στην προκαθορισμένη τους -από τις αγορές- τροχιά, δεν θέλω να ασχοληθώ σε αυτό το κείμενο με τα πεπραγμένα.
Ειδικά τώρα που άρχισε να ακούγεται ότι τα capital controls θα παραμείνουν εώς και το 2017 -σωωωωωώπα!-, λες και είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως ήταν άσχετα με το τρίτο μνημόνιο και μέρος του γενικότερου σχεδίου των τοκογλύφων, ενώ είναι δεδομένο πως το 2016 θα είναι γεμάτο από σφαλιάρες που έρχονται κατά εδώ από το καλοκαίρι ακόμα.
Δεδομένου ότι τα πράγματα κυλούν στην προκαθορισμένη τους -από τις αγορές- τροχιά, δεν θέλω να ασχοληθώ σε αυτό το κείμενο με τα πεπραγμένα.
Ειδικά τώρα που άρχισε να ακούγεται ότι τα capital controls θα παραμείνουν εώς και το 2017 -σωωωωωώπα!-, λες και είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς πως ήταν άσχετα με το τρίτο μνημόνιο και μέρος του γενικότερου σχεδίου των τοκογλύφων, ενώ είναι δεδομένο πως το 2016 θα είναι γεμάτο από σφαλιάρες που έρχονται κατά εδώ από το καλοκαίρι ακόμα.
Ποιο είναι, όμως, αυτό το γενικότερο… σχέδιο;
Καταρχάς, είναι αδύνατον να κατανοήσεις τις πολιτικές που εφαρμόζονται αν δεν γνωρίζεις τι εστί χρέος.
Με παρακίνησε μια πρόσφατη εικόνα του Jo Di, όπου αναφέρεται στην επταετία της χούντας και στο παραμύθι που πουλιέται κατά κόρον, πως η χούντα δήθεν συγκράτησε το χρέος, αν και δεν το ακούω τώρα όπως το άκουγα στην αρχή της κρίσης.
Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει, καθώς η χούντα εκτόξευσε το δημόσιο χρέος από τα 35 δισ. στα 80 δισ. (δραχμές).
Επίσης, είναι σημαντικό να φτάσουμε μέχρι τους δυο παγκόσμιους πολέμους.
Η Ελλάδα πληρώνει ακόμα τόσο προπολεμικό όσο και μεταπολεμικό χρέος, δηλαδή παρά τις τρεις χρεοκοπίες του 1843, 1893 και 1932 συνεχίζουν να της απαιτούν να πληρώσει χρωστούμενα από όλες αυτές τις περιόδους, παρ” ότι στον Β” ΠΠ η χώρα κυριολεκτικά ισοπεδώθηκε από τον “Αξονα.
Φαίνεται ότι το μόνο αιώνιο σε αυτή τη ζωή είναι το χρέος.
Επιπρόσθετα, συνέπεσαν αυτές οι χρεοκοπίες με κάτι παγκόσμιες κρίσεις, αλλά μην τα πιστεύετε πολύ αυτά ότι συνδέονται, πάντα η Ελλάδα ευθύνεται για τα πάθη της.
Επίσης, δεν μας επιστράφηκαν ποτέ τα 3.5 δισ. δολάρια, το περίφημο κατοχικό δάνειο της Γερμανίας το 1940, τα οποία σήμερα αντιστοιχούν σε κάποιο μεγαλύτερο ποσό, μαζί με τα 7.1 δισ. τα οποία επιδικάστηκαν στο Παρίσι ως πολεμικές επανορθώσεις -αυτά τα δυο αντιστοιχούν σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως γερμανικές αποζημιώσεις.
Και ενώ η Ιταλία και η Βουλγαρία πλήρωσαν το μερίδιο τους, η Γερμανία αρνείται μέχρι σήμερα να το κάνει.
Το ποσό υπολογίζεται τουλάχιστον στα 300 δισ., ενώ σε κάποιες εκτιμήσεις περιλαμβάνονται τόκοι και εκτοξεύεται στα 580 και βάλε.
Αυτά τα λένε μέχρι και Γερμανοί οικονομολόγοι, αλλά βλέπετε στο προτεκτοράτο που λέγεται Ελλάδα δεν τα συζητάμε όλα αυτά, γιατί τώρα πρέπει να πληρώσουμε και να πονέσουμε.
Πότε λένε να πούμε, είναι καλά γύρω στο 2100 που ίσως να έχουμε ξεχρεώσει;
Κατά τ” άλλα, στην Ελλάδα, να στρατιωτικές παρελάσεις, να πατριδογνωσία και να εθνική υπερηφάνεια, αλλά, όταν έρθει η ώρα, φραγκόκοτες περιωπής.
Πως τα έλεγε ο Σουρής κάποτε: Ωσάν πολίτης σκυφτός ραγιάς, σαν πιάσει πόστο δερβεναγάς και ταμείο δίχως χρήματα και δόξης τόσα μνήματα.
Μετά βλέπεις ότι γράφτηκαν κάπου το 1900, ξεστομίζεις και εσύ «δυστυχία σου Ελλάς με τα τέκνα που γεννάς» και κοιτάς τη δουλειά σου, γιατί σε 100 χρόνια πάλι τα ίδια θα λένε οι τότε πιτσιρίκοι και κομπανιέρος.
Από την άλλη, υπήρξαν και στιγμές αντίστασης που έσπασαν τον κύκλο, έστω και προσωρινά, αλλά, δυστυχώς, μάλλον λειτουργούν σήμερα ως ηρεμιστικό παρά ως κίνητρο.
“Ολα αυτά τα τσιτάτα συνηγορούν πάντως σε ένα αδιαμφισβήτητο συμπέρασμα: η Ελλάδα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια αποικία χρέους, ένα προτεκτοράτο, μια κότα της οποίας τα αυγά τα απολαμβάνουν πάντα οι τοκογλύφοι της, ενώ οι αυτοαποκαλούμενοι ως κυβερνώντες εξυπηρετούν αυτές τις ορέξεις στο ακέραιο έναντι αδράς αμοιβής, φυσικά.
Αυτό, βέβαια, συμβαίνει πάνω-κάτω σε όλο τον κόσμο.
Τα ιερά και όσια του παγκόσμιου κατεστημένου, της παγκόσμιας διαπλοκής είναι το χρέος και η ατομική ιδιοκτησία, χωρίς αυτά τα δυο δεν μπορεί να υπάρξει ατομικό κέρδος.
Αλλά εδώ δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη χώρα μας, θα μπορέσουμε να αλλάξουμε τον κόσμο;
“Ετσι γυρνάω πάλι στο περίφημο χρέος, το οποίο λειτουργεί ως δούρειος ίππος, για να το πω ομηρικά.
Το βασικό ζητούμενο, όμως, δεν είναι η αποπληρωμή του αλλά να υποχρεωθεί να συνθηκολογήσει μια ολόκληρη κοινωνία, ακριβώς επειδή είναι αδύνατον να το αποπληρώσει.
Αυτό που δεν καταλαβαίνουν οι περισσότεροι οσον αφορά το χρέος είναι πως είναι μακράν επικερδέστερο όταν γονατίζει το δανειολήπτη, καθώς μετά ο δανειστής τον κάνει κυριολεκτικά γκόμενα του.
Ελάτε, μπροστά στα μάτια μας συντελλούνται όλα.
Τα μνημόνια έχουν εκτοξεύσει το χρέος από το 125% στο 220%, ενώ έχουν υπερχρεωθεί όλα τα νοικοκυριά που τώρα αναγκάζονται ένα-ένα να κυρήττουν στάση πληρωμών.
Αν θέλετε και ιστορική αναφορά, το 1893 και το τότε χρέος έφτασε στο 220% του τότε ΑΕΠ, κοίτα πως κάνει κύκλους η ζωή, ε;
Δυστυχώς επτωχεύσαμεν, ξανά (καλά από το 2010 αλλά κουβέντα να γίνεται).
Πέσαμε θύματα της ίδιας διαχρονικής παγίδας χρέους μέσω της εκτόξευσής του.
Αλλά, πώς καταφέρνουν να το εκτοξεύσουν οι τοκογλύφοι;
Οι δυο αποτελεσματικότεροι τρόποι για να αυξηθεί το χρέος είναι ο πόλεμος και μια χουντική κυβέρνηση, αυτοί είναι επίσης και οι μόνοι τρόποι να ξεπεραστεί μια οικονομική κρίση: ελάτε τόσα παραδείγματα η ιστορία, εκεί είναι όλα και εμείς ψάχνουμε για προφητείες γερόντων και βαριές φιλοσοφίες.
Το παγκόσμιο χρέος εκτοξεύθηκε μετά τους Παγκόσμιους Πολέμους -μόνο των ΗΠΑ πήγε από το 3% στο 30% κατά τον Α” και από το 42% στο 111% του ΑΕΠ κατά τον Β”.
Στην Ελλάδα μετά τον πόλεμο, ολοκλήρωσαν το σχέδιο οι μεταπολεμικές κυβερνήσεις, όλες οι μεταπολεμικές κυβερνήσεις, μηδεμιάς εξαιρουμένης.
Δεν υπήρξε κυβέρνηση που να μην εκτέλεσε κατά γράμμα τις απαιτήσεις απ” έξω, από την κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή, μέχρι τη χούντα, τον Α. Παπανδρέου, τον Μητσοτάκη, τον Σημίτη και όλους τους νεότερους.
Δεν υπήρξε κυβέρνηση που να μην χρέωσε τον ελληνικό λαό με υπέρογκα ποσά, τάχα για συντάξεις και μισθούς και για να ανήκουμε στη Δύση, ώστε να βρεθούμε το 2009 σε εκείνη τη περίφημη στιγμή που μας διέταξαν να πάρουμε τηλέφωνο το ΔΝΤ.
Στο μεταξύ, έχουμε πληρώσει για τόκους και χρεολύσια πάνω από 650 δισ. από το 1991 ως σήμερα, ενώ μέχρι το 2030 καλούμαστε να καταβάλλουμε άλλα 300 δισ.
Από πού πιστεύετε ότι θα απαιτηθούν όλα αυτά, όταν οι εφοπλιστές δεν φορολογούνται, όταν οι καναλάρχες δεν πληρώνουν και όταν εταιρείες τύπου Hochtief ή Eldorado δεν αποδίδουν φόρους στο κράτος;
Και σιγά μην μπορέσουν να τα βρουν από μας, ήδη αρχίσαμε να γονατίζουμε από τις υποχρεώσεις, λέτε να μην το ξέρουν;
“Αλλο αποσκοπούν με όλο αυτό, και η μόνη σύντομη πρόταση που μου έρχεται στο μυαλό είναι για να κερδίσουν τη συναίνεση μας σε ό,τι μας προτείνουν.
Και αυτή είναι απάντηση στη δεύτερη σημαντική ερώτηση.
Τι εξυπηρετεί η αέναη διόγκωση του χρέους σε μια χώρα που αδυνατεί να αποπληρώσει ακόμα και χρέη από το σωτήριο έτος 1843 (καλά αυτό είναι το κόλπο του τοκίσματος, αλλά μην ξεφεύγουμε πολύ);
Μα, απολύτως τίποτα, και προσέξτε γιατί εδώ είναι όλο το ζουμί.
Η υπερχρέωση έχει έναν απώτερο σκοπό που είναι η στιγμή της κατάσχεσης.
Μας προετοίμασαν συναισθηματικά γι” αυτή τη στιγμή, γεμίζοντας το κεφάλι μας με την εντύπωση ότι ζούμε σε μια χώρα που δεν παράγει τίποτα και δεν έχει τίποτα, δηλαδή σε μια φτωχή χώρα, φτάνουμε σιγά-σιγά στην επίτευξη της απόλυτης συναίνεσης σε ότι μας ετοιμάζουν.
Και αυτό είναι που με έχει εξοργίσει όσο τίποτα.
Μόνο να δεις την αγροτική παραγωγή, ρε πoύστη μου, που έχει μάλιστα υποχωρήσει λόγω ΚΑΠ, της τρομαχτικής αστυφιλίας του νεοέλληνα που έχει οδηγήσει σε ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αστικοποίησης του πλανήτη και της αδυναμίας εξεύρεσης βιώσιμων λύσεων λόγω του στρουθοκαμηλισμού στην επαρχία αλλά και στην υπόλοιπη επικράτεια.
Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ” έξω να κουνάω το δάχτυλο καθώς είμαι μέρος του προβλήματος· κι εγώ σε πόλη βιοπορίζομαι, ασκώντας ένα αντιπαραγωγικό, μάλλον, επάγγελμα.
Δεν υπάρχει νομός στην Ελλάδα που να μην παράγει κάτι σε μεγάλες ποσότητες.
Από ελιές και εσπεριδοειδή στην Πελοπόννησο και την Κρήτη, μέχρι το σαφράν στην Κοζάνη, τις δεκάδες ποικιλίες μελιού σε όλη την επικράτεια και τη μαστίχα στη Χίο, κάποια από τα οποία θεωρούνται πανάκριβα εδέσματα σε άλλες χώρες.
Απλά αναφορικά: το σαφράν, ο κόκκινος χρυσός, πουλιέται μέχρι και 2.000 ευρώ το κιλό, αν είναι υψηλής ποιότητας κτλ.
Η δε αυτάρκεια σε αγροτικά προϊόντα είναι άνω του 90% και ο “Ελληνας φοβάται μη πεινάσει και προτιμάει να εξαρτάται από άχρηστα δάνεια και ξεπουλημένες κυβερνήσεις.
Κάπου εκεί καταλαβαίνεις ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα της χώρας.
Μια πλούσια χώρα με αξιοσημείωτη αγροτική παραγωγή, με εκατοντάδες χιλιάδες (αν όχι εκατομμύρια) πτυχιούχους υψηλής τεχνογνωσίας και με μια άδεια επαρχία που έχει ανάγκη από νέες ιδέες και νέους ανθρώπους, προτιμάει να φυτοζωεί και να αργοπεθαίνει ακολουθώντας πιστά τις επιταγές των τοκογλύφων.
Οι οποίοι τοκογλύφοι βλέποντας ότι έχουν να κάνουν με χάπατα, νοιώθουν σαν να κέρδισαν το τζόκερ και κάνουν τα πάντα για να μας δεσμεύσουν για αιώνες.
Βλέπεις μετά και τους Ισλανδούς που έχουν μόνο ψάρια και λάβα και αυτάρκεια κάτω από 10% και τραβάς τα μαλλιά σου που δεν τρομοκρατήθηκαν.
Ούτε σοσιαλισμό εφάρμοσαν, ούτε κάτι άλλο, απλά έκαναν το αυτονόητο, δήλωσαν ανυποταγή σε άτομα που υπηρετούν ατομικά συμφέροντα και έβαλαν το εμείς πάνω από το εγώ, για να υπάρχει κάποιο μέλλον για τα παιδιά τους.
Δεν επένδυσαν όλη τους την ψυχή σε ένα βαρέλι δίχως πάτο, όπως οι “Ελληνες.
Να τα θυμόμαστε όλα αυτά, όταν θα μας παρουσιάσουν οι δανειστές το τελικό τους σχέδιο για την «εξυγίανση» της χώρας, το οποίο δεν θα είναι τίποτε άλλο από την υπογραφή μιας συνθήκης από την κοινωνία που θα κάνει τα μνημόνια να μοιάζουν με χάδι.
Αυτή η στιγμή μπορεί να έρθει μετά το τρίτο μνημόνιο, μπορεί να έρθει και κάπου το 2030, ουσιαστικά θα ακολουθήσει τον μαζικό πανικό που θα προκαλέσει κάποιο ιδιαίτερο γεγονός· πιστωτικό, πολεμικό δεν έχει σημασία.
Στην τελική, δεν χρειάζονται τόσα πολλά εγκεφαλικά κύτταρα, για να καταλάβεις τι εξυπηρέτησε η υπερχρέωση της χώρας και πως γίνεται τα μνημόνια να συνεχίζουν να το αυξάνουν, οι λύκοι στην αναμπουμπούλα χαίρονται.
“Η όπως έλεγε ο Αριστοτέλης: «Επιδίωξη της τυραννίας είναι να πτωχεύσουν οι πολίτες, αφενός για να συντηρείται με τα χρήματα τους η φρουρά του καθεστώτος, και αφετέρου για να είναι απασχολημένοι οι πολίτες και να μην τους μένει χρόνος για επιβουλές.
Σε αυτό το αποτέλεσμα αποβλέπει τόσο η επιβολή μεγάλων φόρων, η απορρόφηση των περιουσιών των πολιτών, όσο και η κατασκευή μεγάλων έργων που εξαντλούν τα δημόσια οικονομικά.»
Εκεί που λέει «η κατασκευή μεγάλων έργων» μπορείτε να το κάνετε «η σύναψη τεράστιων δανείων» και να μην αλλάξει ούτε σπιθαμή το νόημα.
Κρίμα, μας είχα για πιο έξυπνους, αλλά φαίνεται ότι πέτυχε απόλυτα η μαζική αποβλάκωση των τελευταίων δεκαετιών.
Και πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση οι “Ελληνες, μην μας βλέπετε πως καρδαμώνουμε κατά καιρούς.
Το κείμενο είναι (κακο)γραμμένο στο πόδι, αφηρημένο και επονείδιστο, οπότε κάνε το ότι θες.
Εκτονώθηκα και σήμερα, άλλο λόγο να γράφω δεν βλέπω πια, σε αυτό είχες απόλυτο δίκιο.
Α… αύριο έχουμε απεργιακή συγκέντρωση, στην οποία μας καλεί και ο ΣΥΡΙΖΑ για να αντισταθούμε στο νέο «ασφαλιστικό» που θα ψηφίσει.
Σε εισαγωγικά το ασφαλιστικό, καθώς άλλη λέξη μου έρχεται στο μυαλό.
Περιττό να σου πω ότι έπεσα πάλι κάτω από τα γέλια.
Σε αυτή την πολύ τραγική κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει (συνειδητά ή μη), ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η μόνη ελπίδα για να γελάμε.
Καλά, μετά που θα δούνε και οι υπόλοιποι τι ψήφισαν, θα μας κοπεί όλους σύριζα.
Αλλά όπως λέει και ο Μπρεχτ, εκείνος που γελάει δεν έμαθε ακόμα τα τρομερά νέα.
Καλά, κάνουμε λες και δεν ξέρουμε τι θα συμβεί.
Μπορεί να παίζει και αυτό που έλεγε ο Όσκαρ Ουάιλντ: «Αν θες να πεις στους ανθρώπους την αλήθεια, κάνε τους να γελάσουν, αλλιώς θα σε σκοτώσουν».
Μπορεί να παίζει και αυτό με το ΣΥΡΙΖΑ… αχ τι λέω, το κλείνω εδώ γιατί άρχισα τις βλακείες.
Με εκτίμηση
Άρης
(Αγαπητέ Άρη, μια χαρά τα γράφεις εσύ. Έτσι είναι. Άρη, εγώ κουράστηκα και δεν μπορώ να γράφω τα ίδια και τα ίδια, χωρίς να αλλάζει απολύτως τίποτα. Πάντως, έχω τη συνείδησή μου ήσυχη, αφού, για έξι χρόνια, έκανα ό,τι μπορούσα. Δεν μπορείς να είσαι πάντα διαθέσιμος. Ούτε μπορείς να είσαι πάντα μάχιμος. Συμβαίνουν και άλλα πράγματα στη ζωή. Περνάω μεγάλες στενοχώριες αυτή την εποχή, και, αν προσέξεις, τα κείμενά μου είναι σχεδόν όλα σουρεαλιστικά. Μου είναι πολύ εύκολο να γράφω έτσι. Μια φίλη το έπιασε αμέσως: όταν γράφεις πολύ με αυτό τον τρόπο, δεν είσαι καλά. Πάντως, δεν έχουμε κάτι να μας πάρουν από ιδιοκτησία -εγώ τουλάχιστον δεν έχω-, οπότε έχω βάλει στόχο να είμαι ζωντανός το επόμενο καλοκαίρι. Θα είμαι χαρούμενος αν πετύχω αυτό τον στόχο. Ο αναρχικός Όσκαρ Ουάιλντ είχε δίκιο -όπως είχε δίκιο σε όλα-, οπότε εγώ θα προσπαθήσω να κάνω τους ανθρώπους να γελάσουν. Όσο μπορώ. Να είσαι καλά, Άρη. Και γράφε, γιατί ο Ηλίας αλλάζει χώρα και θα λείψει για λίγο. Να γράφει και κάποιος σοβαρά σε αυτό το μπλογκ. Σε ευχαριστώ.)
Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015
Ανοιχτή Επιστολή του Μανώλη Γλέζου στους Έλληνες Βουλευτές
Σπάστε τα δεσμά των κομματικών παρωπίδων και ελευθερώστε τις συνειδήσεις.
Καθισμένος στο παραγώνι των στερνών κατωφλιών της ζήσης μου, απευθύνομαι σε σας τους Τριακόσιους της Βουλής των Ελλήνων, στον κάθε ένα ξεχωριστά και του βροντοφωνάζω.
Από το αφιόνι της κομματικής γραμμής ξύπνα.
Τι υποσχέθηκες στον κόσμο και σ΄εμπιστεύθηκαν όσοι σε ψήφισαν και σε ανέδειξαν αντιπρόσωπο του Έθνους. Δεν το αισθάνεσαι.
Η συνείδησή σου αλυσοδεμένη στα έγκατα του είναι σου σπαρταρά.
Ελευθέρωσέ την.
Όσοι, παρ΄ελπίδα, είστε κουφόνοες, αφουγκραστείτε επιτέλους τις γοερές κραυγές των πεινασμένων που λιμοκτονούν για να ξεχρεωθούν τα δάνεια των δανειστών.
Όσοι πάλι βαυκαλίζεστε με την ιδέα ότι δεν υπάρχει άλλη λύση, παρά το δανείζεσθαι και η εποπτεία για την εξόφλησή τους, ξεχάσατε τόσο εύκολα τα λόγια του Μενάνδρου: «Τα δάνεια δούλους τους ανθρώπους ποιεί»
Όσοι, επί πλέον, διακηρύσσετε πως εμείς καταψηφίζουμε όλα τα μέτρα που παίρνονται σε βάρος του λαού, έχω να πω, αυτό που λέω και στον εαυτό μου.
Τι δεν λες σωστά και δεν πείθεις τον αδαή.
Ανατριχιάζω να θωρώ ν’ ανεμίζουν οι σημαίες της αχαλίνωτης υποκρισίας και του εκμαυλισμού των συνειδήσεων και βροντοφωνάζω.
Ηχείστε σάλπιγγες ιερές, ανακρούσετε τον παιάνα της
Αντίστασης:
Ελευθερίην μ΄ αιτείς, μέγα μ΄ αιτείς, ου τοι δώσω.
Βουλευτές του Κοινοβουλίου, μην αφήσετε τον άνεμο της υποταγής να στεγνώσει τα δάκρυα του πόνου, να θερίσει το μέλλον των νέων γενεών.
Συναχτείτε στης παραστιάς το φωτογύρι, συσκεφτείτε γύρω από τα μέτωπα της σκέψης, ακούστε τις προγονικές παρακαταθήκες κι αντισταθείτε.
Όχι στην υποτέλεια, όχι στους δανειστές.
Ελευθερώστε τις συνειδήσεις σας.
Αποφασίστε κατά συνείδηση.
Αθήνα 4-12-2015
Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015
Η Τηνιακή Μαρμαροτεχνία στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco
Η γενική διάσκεψη της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής
Κληρονομιάς, στην 10η ετήσια συνεδρίασή της (Ναμίμπια, 30 Νοεμβρίου - 4
Δεκεμβρίου), την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου, ενέκρινε την εγγραφή της Τηνιακής
Μαρμαροτεχνίας στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής
Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της Unesco.
Η ένταξη της Τηνιακής Μαρμαροτεχνίας στον κατάλογο με τις πιο
χαρακτηριστικές εκφάνσεις του άυλου πολιτισμικού πλούτου της ανθρωπότητας δίνει
την ευκαιρία να αναδειχθούν μερικές από τις πολλές όψεις της μακραίωνης αυτής
λαϊκής τέχνης: οι αφηγήσεις ζωής των ντόπιων λαϊκών μαστόρων, οι προφορικές
παραδόσεις που συνδέονται με την τέχνη, οι εθιμικές λειτουργίες και πρακτικές
που τη συνοδεύουν, αλλά και η σημασία της για τη συλλογική μνήμη και την
ταυτότητα των ίδιων των Τηνίων.
Η Τηνιακή Μαρμαροτεχνία είναι το τρίτο στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής
Κληρονομιάς που εγγράφει η χώρα μας στον αντιπροσωπευτικό κατάλογο. Η απόφαση
της Διακυβερνητικής Επιτροπής συνοδεύεται από έπαινο για τον φάκελο που υπέβαλε
η χώρα και ιδιαίτερα για το δεκάλεπτο φιλμ με τίτλο «Μόνο τον μαντρακά
βαστεί...», που συμπλήρωσε την τεκμηρίωση του στοιχείου. Το φιλμ, μάλιστα, αυτό
προτείνεται ως πρότυπο για την ανάδειξη ανάλογων στοιχείων της άυλης
πολιτιστικής κληρονομιάς.
Την ευθύνη της συγκρότησης του φακέλου είχε η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΠΟΑ
για την εφαρμογή της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής
Κληρονομιάς, η Διεύθυνση Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης
Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Γενικό Λύκειο Τήνου: Συγκέντρωση ειδών Διατροφής για «Το Χαμόγελο του Παιδιού»
Σας ενημερώνουμε ότι ο Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού», ενόψει των επικείμενων εορτών των Χριστουγέννων, επιθυμεί να συγκεντρώσει τρόφιμα για να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν.
Ο ανωτέρω Οργανισμός, προκειμένου να ξεκινήσει την κινητοποίηση για τη συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, επικαλείται και πάλι την έμπρακτη στήριξη, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, της σχολικής κοινότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την οποία ευχαριστεί για την έως τώρα ευγενική και συγκινητική στάση της.
Η ευαισθησία και η κινητοποίηση των παιδιών που θα ανταποκριθούν στην έκκληση θα είναι ζωτικής σημασίας για την λειτουργία του Οργανισμού και θα αναδείξει την κοινωνική ευαισθησία και την έννοια της προσφοράς, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες αισιοδοξίας στο σχολικό περιβάλλον.
Σας παραθέτουμε ενδεικτική λίστα προϊόντων:
– Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, κακάο, άνθος αραβοσίτου, λάδι, ρύζι, σάλτσα ντομάτας, μπισκότα, κρουασάν, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, όσπρια, μέλι,
μαρμελάδα, μερέντα, πουρέ, δημητριακά, φρυγανιές, βρεφικές κρέμες και γάλατα, αλεύρι, χυμούς.
– Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα, κρέμες περιποίησης βρεφών.
– Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες.
– Είδη υγιεινής: σακούλες απορριμμάτων, χλωρίνη, μαλακτικά ρούχων, καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης.
– Είδη οικιακής χρήσης: χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, διαφανή μεμβράνη.
Ο ανωτέρω Οργανισμός, προκειμένου να ξεκινήσει την κινητοποίηση για τη συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, επικαλείται και πάλι την έμπρακτη στήριξη, στο μέτρο των δυνατοτήτων της, της σχολικής κοινότητας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την οποία ευχαριστεί για την έως τώρα ευγενική και συγκινητική στάση της.
Η ευαισθησία και η κινητοποίηση των παιδιών που θα ανταποκριθούν στην έκκληση θα είναι ζωτικής σημασίας για την λειτουργία του Οργανισμού και θα αναδείξει την κοινωνική ευαισθησία και την έννοια της προσφοράς, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες αισιοδοξίας στο σχολικό περιβάλλον.
Σας παραθέτουμε ενδεικτική λίστα προϊόντων:
– Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, κακάο, άνθος αραβοσίτου, λάδι, ρύζι, σάλτσα ντομάτας, μπισκότα, κρουασάν, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, όσπρια, μέλι,
μαρμελάδα, μερέντα, πουρέ, δημητριακά, φρυγανιές, βρεφικές κρέμες και γάλατα, αλεύρι, χυμούς.
– Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα, κρέμες περιποίησης βρεφών.
– Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες.
– Είδη υγιεινής: σακούλες απορριμμάτων, χλωρίνη, μαλακτικά ρούχων, καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης.
– Είδη οικιακής χρήσης: χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, αλουμινόχαρτο, διαφανή μεμβράνη.
Η συγκέντρωση των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης στο σχολείο μας μπορεί να πραγματοποιηθεί έως τις 04-12-2015 .
Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015
1η Δεκέμβρη: Παγκόσμια ημέρα κατά του Aids
10 στοιχεία που δεν γνωρίζετε για τo AIDS
Παγκόσμια ημέρα κατά του Aids
Τα κράτη μέλη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών συμφώνησαν τον Σεπτέμβριο σε μια σειρά νέων στόχων παγκοσμίως στο πλαίσιο της προσπάθειας για τον τερματισμό της επιδημίας του AIDS ως το 2030.
Ακολουθούν δέκα στοιχεία σχετικά με το AIDS το 2015 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Παιδική Ηλικία (UNICEF) και το Κοινό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών για τον HIV και το AIDS (UNAIDS):
1. Παγκοσμίως περίπου 36,9 εκατομμύρια άνθρωποι είναι σήμερα οροθετικοί, ανάμεσά τους και 2,6 εκατομμύρια παιδιά.
2. Εκτιμάται ότι 2 εκατομμύρια άνθρωποι μολύνθηκαν από τον HIV το 2014.
3. Υπολογίζεται ότι 34 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν λόγω του HIV και του AIDS, από τους οποίους 1,2 εκατομμύρια υπέκυψαν το 2014.
4. Ο αριθμός των θανάτων εφήβων και παιδιών από AIDS έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια.
5. Το AIDS είναι η υπ' αριθμόν ένα αιτία θανάτου των εφήβων στην Αφρική και η δεύτερη αιτία θανάτου της ίδιας πληθυσμιακής κατηγορίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
6. Στην υποσαχάρεια Αφρική, την περιοχή όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη εξάπλωση της επιδημίας, τα επτά στα δέκα νέα κρούσματα στην ηλιακή ομάδα 15-19 ετών είναι κορίτσια.
7. Στις αρχές του 2015, 15 εκατομμύρια άνθρωποι λάμβαναν αντιρετροϊκή θεραπεία, έναντι 1 εκατομμυρίου το 2001.
8. Παρά την ευρεία διαθεσιμότητα εξετάσεων για τον HIV, μόλις το 51% των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον HIV γνωρίζουν ότι είναι οροθετικοί.
9. Η παγκόσμια προσπάθεια αντιμετώπισης του HIV εκτιμάται ότι απέτρεψε 30 εκατομμύρια νέες μολύνσεις και σχεδόν 8 εκατομμύρια θανάτους από το 2000.
10. Το 2015 η Κούβα έγινε η πρώτη χώρα που κηρύχθηκε επισήμως ότι κατάφερε να εξαλείψει πλήρως τη μετάδοση του HIV από τις μητέρες στα νεογνά.
2. Εκτιμάται ότι 2 εκατομμύρια άνθρωποι μολύνθηκαν από τον HIV το 2014.
3. Υπολογίζεται ότι 34 εκατομμύρια άνθρωποι πέθαναν λόγω του HIV και του AIDS, από τους οποίους 1,2 εκατομμύρια υπέκυψαν το 2014.
4. Ο αριθμός των θανάτων εφήβων και παιδιών από AIDS έχει τριπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια.
5. Το AIDS είναι η υπ' αριθμόν ένα αιτία θανάτου των εφήβων στην Αφρική και η δεύτερη αιτία θανάτου της ίδιας πληθυσμιακής κατηγορίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
6. Στην υποσαχάρεια Αφρική, την περιοχή όπου καταγράφεται η μεγαλύτερη εξάπλωση της επιδημίας, τα επτά στα δέκα νέα κρούσματα στην ηλιακή ομάδα 15-19 ετών είναι κορίτσια.
7. Στις αρχές του 2015, 15 εκατομμύρια άνθρωποι λάμβαναν αντιρετροϊκή θεραπεία, έναντι 1 εκατομμυρίου το 2001.
8. Παρά την ευρεία διαθεσιμότητα εξετάσεων για τον HIV, μόλις το 51% των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί από τον HIV γνωρίζουν ότι είναι οροθετικοί.
9. Η παγκόσμια προσπάθεια αντιμετώπισης του HIV εκτιμάται ότι απέτρεψε 30 εκατομμύρια νέες μολύνσεις και σχεδόν 8 εκατομμύρια θανάτους από το 2000.
10. Το 2015 η Κούβα έγινε η πρώτη χώρα που κηρύχθηκε επισήμως ότι κατάφερε να εξαλείψει πλήρως τη μετάδοση του HIV από τις μητέρες στα νεογνά.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ Από το alfavita
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)